Mitä kuuntelit 10 vuotta sitten?

• 743
  • 15

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Musiikkiaiheinen kysymys tuli mieleen kuunnellessa vanhoja älppäreitä.

Mikä kolahti talvella 1992? Mä sain kicksit siitä kun tekno-musiikki nosti päätään. U96: Das Boot, LA Style: James Brown is dead ja 2-Unlimited usealla eri biisillä... ah, sitä mieletöntä jytkettä. Vähemmän tunnetuista teknopumpuista mainittakoon Altern 8, Praga Khan ja Channel X.

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Popedan levy "Svoboda"

Kersantti Karoliina, Mää ja Tapparan mies ym..

Ja Pate, Costello & kumppanit jyrää vielä vuonna 2012!

tsei_tsei

Jäsen
Hmm... jonkin verran tuli kuunneltua tuota technoa. U96, Snap, Cappella, 2Unlimitedkin jopa. Ihan tarkkaan en muista vuosia. Sitten hyvin pian Prodigya. Sitten kuuntelin myös vähän rappia. Näiden lisäksi tuli kuuneltua Led Zeppeliniä ja muuta vanhaa rockia ja vähän suomalaistakin. Hirveästi ei ollut omaa musiikkia, joten tohon vaikuttia aika paljon radio, kavereiden musat ja vanhempien sisarusten musat. Siitä tulikin aikamoinen sekasotku tuon musiikin suhteen. Sitten tuli pisempi konemusiikkiin keskittynyt jakso. Myöhemmin sitten on musiikkivalikoima taas muuttunut laajemmaksi.

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vuoden 1992 alussa kovin juttu minulle oli U2. Achtung Baby levy oli vielä kohtuullisen tuore ja se kolisi silloin kovaa, vaikka nykyään olen aika kyllästynyt siihen.

Kevään aikana ilmestyi ainakin Curen Wish, ostin ysiluokan luokkaretkellä Tukholmasta ilmestymispäivänä. Oikeastaan tuo vuosi taisi olla se, kun musiikkimaku alkoi kunnolla muodostumaan ja cd-kokoelma kasvamaan, sillä hankin ensimmäisen cd-soittimen kesällä 1991.

Kesällä 92 Manic Street Preachers Moottoripyörätyhjyyksineen tuli tietoisuuteen ja Generation Terrorists albumi päätyi hyllyyni. Hillittyä diggailua muutama vuosi, ennen kuin Everything Must Go räjäytti pankkini.

No, U2 oli tuolloin ehdoton suosikkini, enkä tarkkaan enää muista kuuntelinko vielä alkuvuodesta oikeastaan mitään muuta...

- U2: Achtung Baby
- Nirvana: Nevermind
- Guns´n´roses: Use your Illusion
- Metallica:Metallica
- Alivaltiosihteeri: Yeah baby Yeah
- FMEJ: Jokainen hakee juomansa itse
- R.E.M.: Automatic for the People

Sekä tietysti: Kissiä, Springsteeniä, Eppuja, Popedaa, Juicea,Lynyrd Skynyrdiä,Purplea kuten muinakin vuosina!

werther

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Silloin olivat ahkerassa kuuntelussa Joy Division, Bauhaus, Sisters of Mercy, Mission, Two Witches, Smiths, Damned, Morrissey, Cure, Siouxsie, Velvet Underground ja Musta Paraati.

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
Metallica: metallica
Nirvana: Nevermind
Queen: koko tuotanto
Iron Maiden: koko tuotanto

Annuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Latvija
Manic Street Preachers kolahti ja Suede...

JA tietty ikuinen Alice Cooper.

Xtrmntr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers, JYP
Kymmenen vuotta sitten Nirvanan Nevermind iski päin näköä kovaa ja tarkasti, enkä tainnut olla ainoa. Voitaisiin jopa sanoa, että tuosta levystä alkoi hieman vakavampi musiikkiharrastus, ja mielestäni kyseinen levy kuuluu edelleen aivan terävimpään kärkeen omalla suosikkilistalla. Lisäksi Pearl Jamin Ten ilmestyi tuohon aikaan, mutta itse bändistä olen alkanut pitämään vieläkin enemmän vasta myöhemmin. Nuo kaksi taitavat itseasiassa olla ainoat bändit, joita tulee vieläkin säännöllisesti kuunneltua.

Nirvanan ohella Guns n´Roses oli toinen ehdoton suosikkini. Bändit levyjä jaksaa kuunnella vieläkin aina välillä, mutta jotenkin ne ovat jääneet vähän unholaan. Muuten musiikkimakuni painottui tuonne hieman raskaammalle osastolle eli Metallica, AC/DC, Slayer ym. Metallibändeistä tosin ehdoton suosikkini tuolloin oli Pantera ja tämä johtui ennenkaikkea Vulgar Display Of Power -nimisestä albumista. Tuosta levystä lähti taas liikkeelle minun metallikauteni, joka kukoisti jonkin aikaa, mutta taitaa tuokin levy nykyisin vain pölyttyä hyllyssä.

Itseasiassa olenkin myynyt suurimman osan vanhoista levyistä pois, koska en yksinkertaisesti ole jaksanut kuunnella niitä enää pitkään aikaan. 90-luvun alussa aloittivat monet nykyiset suosikkini, kuten Manic Street Preachers, Radiohead jne, mutta eihän vakavastiotettava metallimies voinut kuunnella moista roskaa.. Eli kyseisiä ja monia muita tuolloin aloittaneita bändejä olen alkanut kuuntelemaan vasta hieman myöhemmin.

Vili#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tais KLAMYDIA olla silloin aika kova bändi mun makuun! Ja Hanoi Rocks!

Ex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Mitä kuuntelin kymmenen vuotta sitten?

Tismalleen samoja biisejä kuin nytkin! Eli Peer Güntiä ja Motörheadia. Tosin silloin oli mukana myös raskaampaa tavaraa joka nyttemmin on jäänyt pois (Metallica, Stone, Sepultura, Slayer...). Mutta nuo kaksi ensirakkautta vain pysyvät ja paranevat!

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
10 vuotta sitten? Ei perhana, olin silloin vasta 11-vuotias, enkä kyllä aivan tarkkaan muista. Tai sanotaan näin, että CD:eet tulivat tosiaan kuvioihin vasta vuonna 1995 eli sillon vietin korkeintaan kasettielämää. Niitäkään tuskin montaa ollut. Se oli pari vuotta tosta eteenpäin eli ehkä noin 1993, kun alkoi musiikki enemmän kiinnostamaan. Ja 95 se potti räjähti. Ensimmäinen CD:eni, jonka itse omilla rahoillani ostin oli Clockin "It's Time". Ja juuri tuolloin alkoi iskemään techno ja eurodance ja vastaavat. Nyttemmin alkaa ympyrä taas sulkeutumaan, kun olen muun musiikkityylejen kierroksen lopettamassa ja palaamassa lähtöruutuun. Eli trance on nykyinen musiikkityyli, mikä parhaiten iskee.

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kymmenen vuotta sitten olin 12-vuotias. En täysin muista, mitä kuuntelin tuolloin, mutta muistaakseni olin 13-vuotias, kun aloin kuuntelemaan Beatlesiä. Olisikohan ollut niin, että Juha Vainio oli suosikkini kymmenen vuotta sitten. Mahdollisesti.

Ainakin nykymausta tuon ajan makuni poikkesi valtavasti. Nykyään iskee Ismo Alangon, CMX.n ja Pohjannaulan musiikki.

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Mielenkiintoinen - mutta samalla hankala kymysys.

Kyllähän se taitaa punkin puolelle mennä, joskus 12-13 vuotiaana kun alkoivat Advertsit ja Stiff little fingersit kolahdella.
Ei vaan perkules, kyllä siinä ehti olemaan Metallica-kausi välissä, ja vasta yhdeksän vuotta sitten näin valon!

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy