Mitä keräätte?

  • 1 178
  • 13

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Jos keräätte jotain tehkääpä ihmeessä lista, niin katsotaan minkälaista krääsä kukin kerää :).

Oma "mielenkiintoinen" listani:

<i>-tölkkejä</i> (n. 140 kpl)
<i>-pieniä viinapulloja</i> (kymmenkunta)
<i>-isoja viinapulloja</i> (muutama)
<i>-hajuvesipulloja</i> (muutama)
<i>-kuulakärkikyniä</i> (n. 180 kpl)
<i>-korkkeja</i> (yli 200 kpl)
<i>-CD:itä</i> (vasta noin 150 kpl)
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
En tiedä keräänkö varsinaisesti CD-levyjä, mutta kyllä niitä hyllyssä reilusti yli 400 on.

CD-soittimen olen nyt 10 vuotta omistanut.
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
- Aku Ankka -lehdet (30 v:n ajalta kaikki...)
- Vanhat maali-, ja kiekkolehdet (yhä puuttuu paljon...)
- Jääkiekkosivut Satakunnan kansasta ym.
- Jääkiekkopätkät urheiluruuduista
- cd-levyt (kirppiksiltä halpoja löytöjä)
- Tölkkejä ja pulloja

ym. kaikenlaista turhanpäiväistäkin...(?)
 

St. Pat

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, NUFC, Les Canadiens
Cam Neely

Joo keräilen pääasiassa lätkäkortteja ja oddball-kamaa herrasta nimeltä Cam Neely. (Saa tarjota jos joku omistaa, eri asia kelpaako). Kerään myös Vincent Damphoussen kortteja ja oddballia.

Kiekkokortteja on nurkkiin kiertynyt useita tuhansia. Eri kohteita Neelystä on joku 470 ja Damphousseakin löytyy yli 300.

Sitten keräilen loistavan Alistair MacLeanin kirjoja ja retkeilykirjoja. Cd-levyjä en keräile mutta niitäkin hyllyistä löytyy.

Niin ja sitten bongailen erilaisia oluita :)

Cheers,

St. Pat
 

Germanicus

Jäsen
Suosikkijoukkue
*HIFK* Germanicus Julius Caesar Claudianus
Valokuvia pelaajista

Tikin kuvia on Oilersista,Bluesista,Rangersista ja viimeksi äijä lähetti tuolta Moskitosista foton.Teemun valokuvat on Jetsistä,Anaheimista ja maajoukkueesta.Kurrin kuvat on Losista,Oilersista,Rangersista.Lisäksi löytyy Niinimaa Philly kuva,sekä Oiles foto.Sitten onkin yksittäisiä kuvia Sami Kapanen Carolina,Teppo Numminen Coyotes,Ruuttu Black Hawks,Juha Lind ja Saku Koivu Montreal Pisteenä Iiin päälle ja parhaimmalla paikalla seinällä on Gretzky Rangersin peliasussa.

Keskellä seinää on lisäksi Jarin ja Tikin iso kuva,joka on otettu Mamma Rosan edessä.Suomen Mestarit(Dream Team)98 iso kuva on myös toisella seinällä,lisääkin olisi,mutta muija saatana ei anna mun enää laittaa niitä seinälle,omituinen akka,kun ei tajua mitään hyvien kuvien päälle.

Yksi asia mistä broidilleni olen vilpittömästi ja syvästi kateellinen on se,kun hänellä on Rangersin viiri,jossa on kaikkien pelaajien nimmarit,siis Stanley Cupin voittaneen joukkueen.Tiki hommasi sen hänelle ja nyt se on ilmatiiviissä kuorissa.Jenkeistä tuli hänelle aikoinaan yhteydenotto,jossa oltaisiin maksettu 10 000mk siitä viiristä,mutta äijä ei myynnyt.Luojalle kiitos siitä,me pelaillaan niin usein playkkari kakkosella lätkää rahasta ja odottelen vain tilaisuutta,jossa saisin sen jotenkin sitä kautta hommattua itselleni jos vain makselen siihen väliin.Meinaan yksikin viikoloppu se tampio Jokeri nikeri poks fani hävisi mulle noin pari tonnia siinä pelissä.

Eipä olekkaan leikkiä enää sellainen pelaaminen,jossa rupeaa niin suuret summat pyörimään,kylmä hiki valuu välillä pitkin selkää,kun nämä poijaat pelailee Pleikkaria.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En tiedä voiko puhua keräämisestä, mutta CD-levyjä tulee hamstrattua. Vuonna 1991 hankin ensimmäisen CD-soittimeni ja siitä alkaen levyjä on kerääntynyt 408 kappaletta + 140 CD-singleä + 72 kotipolttoista kopiota/bootlegia/omatekoista kokolmalevyä. En minä niitä lukuja muuuten noin tarkkaan muistaisi, mutta kun tuosta Excel-taulukosta näkee helposti...

Mukavaa nähdä, että en ole ainoa Aku Ankan ystävä. Lehti on tullut yhtäjaksoisesti vuodesta 1979. Harmi vain, että älysin laittaa niitä kansioihin vasta vuodesta 1990 alkaen. Carl Barks rulettaa! Juhlasarjat ja 50-luvun näköispainossarja löytyvät kaikki. Don Rosa rulettaa myös. Akua Ankan taskukirjat löytyvät lähes kaikki, vain pari uusinta on rästissä ja muutama niiden edeltäjä lukemattomana hyllyssä. Taso on pelottavasti laskenut ja mielestäni sarjan saisi laittaa jo eläkkeelle.

Menneisyydestä löytyviä keräilykohteita:

Postimerkit. Kokoelma (ei kovinkaan arvokas) on tallessa edelleen, mutta en ole ainakaan kymmeneen vuoteen aktiivisesti uusia hankkinut.

Pullonkorkit. Tätä ei onneksi kestänyt kuin pari viikkoa, joskus noin kymmenvuotiaana. Äiskä ei oikein tykännyt, kun poika raahasi kassikaupalla korkkeja kotiin...

5-penniset. Vähän ennen kuin ne poistettiin käytöstä, rupesin keräämään. Niitä kertyikin sellainen isohko pullo täyteen. Täytyy myöntää, että en muista, mitä niille tapahtui, mutta eivät ole enää tallessa.

Jääkiekkokortteja ehdin kerätä vain parin kuukauden ajan, sitä ensimmäistä SM-liiga sarjaa. En ehtinyt onneksi tuhlata kuin kolminumeroisen luvun niihin, kunnes silmäni aukesivat ja huomaisn kuinka turhaa on maksaa isoja rahoja pahvilapuista. <i>(sanoo mies, joka keräsi pullonkorkkeja...)</i>

Varmaan sitä on tullut muutakin kakarana kerättyä, mutta nuo tuli nyt mieleen.
 

Xtrmntr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers, JYP
En nyt tiedä keräilenkö varsinaisesti musiikkia eli cd-levyjä, mutta hyllyyn niitä on kertynyt tähän päivään mennessä noin 550 kappaletta. Minulla on melkein jokaiselta suosikkibändiltä kaikki levyt, mutta vielä jotain puutttuu joitakin levyjä. Kaikki importit, bootlegit ja erikoislevyt kiinnostavat kovastikin ja esimerkiksi Radioheadin, Manicsin, Rage Against The Machinen, Prodigyn ja Pearl Jamin levyjä löytyy hyllystä vino pino.

Myös elokuvat ovat lähellä sydäntäni, joten niitäkin tulee keräiltyä. Viime aikoina en ole tosin hankkinut kovinkaan paljon uusia elokuvia, koska en omista vielä dvd-soitinta, ja tavallisia videokasetteja en jaksa enää ostaa. Tarkoituksenani on kuitenkin hankkia lopultakin dvd-soitin, jolloin uusiakin elokuvia tulee varmasti hankittua enemmänkin.

Kirjojakin tulee osteltua silloin tällöin, tosin aivan viime aikoina sekin on jäänyt hieman vähemmälle. Hyllystä löytyy kuitenkin aika paljon erilaisia kirjoja, lähinnä olen kiinnostunut historiasta sekä hieman viihteellisemmästäkin tavarasta.

Nurkista löytyy pölyttymästä myös jääkiekkokortteja ja -lehtiä. Kortteja en ole kerännyt enää moneen vuoteen ja lehtienkin osto on jäänyt vähemmälle internetin aikakaudella. Kaikkea muutakin on tullut keräiltyä pienenä, mutta ei niistä sen enempää..
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Xtrmntr

Tuli yksi kysymys mieleen Prodigysta elikkäs sain kaverin luona poltettua yhden epävirallisen näköisen Prodigy-levyn. Tiedätkö sinä, onko kyseessä piraattikokoelma vai aivan "virallinen" kokoelma? Levyn nimi on <b>Prodigy: "The Rest, The Unreleashed! The Last".</b>
 

Xtrmntr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers, JYP
Re: Xtrmntr

Viestin lähettänyt käyttäjä Arnold
Tuli yksi kysymys mieleen Prodigysta elikkäs sain kaverin luona poltettua yhden epävirallisen näköisen Prodigy-levyn. Tiedätkö sinä, onko kyseessä piraattikokoelma vai aivan "virallinen" kokoelma? Levyn nimi on <b>Prodigy: "The Rest, The Unreleashed! The Last".</b>

Lyhyesti ja ytimekkäästi, se on piraattikokoelma.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
ARNOLD ATTENTION!!!!!!!!

Tämä nyt ei kuulu tähän, mutta minunkin kännykkä hälyttää Mike Oldfieldin Tubular Bellsin äänillä! On näköjään porilaiseenkin kolahtanut Manaajasta edes tunnari!
Mutta asiaan: Koska olen kakarasta asti rakentanut pienoismalleja, niin niitä on nurkat täynnä. Se nyt ei varsinaisesti ole keräämistä, mutta rakentelun aiheuttama sivutuote kumminkin.
Postimerkkejä sen sijaan olen kerännyt, ja kersana alkanut perhosten kerääminen heräsi uudelleen henkiin omien lasten kautta tuossa noin kymmenen vuotta sitten.
Vinyylilevyjä kerään myös minkä ehdin. Kun on tällainen 1956-syntynyt vanha kurppa, niin tuo keräily tuli vähän niinkuin itsestään. Onhan cd-levyissä kohinaton saundi, mutta vinyyleissä on se jokin "suuri nostalgia".
Olen myös kerännyt "militariakrääsää", lähinnä eri maiden armeijoiden arvomerkkejä, niin kankaisia kuin metallisiakin. Että tämmöinen tapaus...
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Predator

No totta kai, on ne Kellot niin legendaarinen soittoääni sekin :). Samanlainen piinaava tunnelma kuin Halloweenin tunnarissa.
 

Habby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Les Canadiens de Montréal, John Ferguson Sr
Meikä kerää Stanley Cup-sormuksia... Olen pari kertaa yrittänyt ostaa nettihuutokaupoista, mutta ei ole ihan 100 USD:tä riittänyt. Kokoelmissa on vielä tasan nolla kipaletta, valitettavasti.

Vanhat kiekkomatsit ovat lähellä sydäntäni ja on niitä jo n. 50 kasettia kiekkoa täynnä. Hauska nähdä otteluita joita ei ole aikaisemmin nähnyt. Etenkin ratkaisevat Stanley Cup-matsit ovat hankintalistallani. Tällä hetkellä noita ratkaisevia Cup-otteluita on 14, muistaakseni. Vanhin vuodelta 1975.

Keräänköhän minä mitään muuta? No tietysti kaikki jääkiekkoaiheiset lehdet mitä olen ostanut ovat tallella plus lisäksi lehdet, joissa on ollut joitain mielenkiintoisia kiekkoartikkeleita. Mm. Veikkaajassa oli vielä viime kaudella/vuonna (miten vain) hyviä juttuja NHL:stä, kun Jussi Leppäsyrjä kirjoitteli. Nykyinen NHL-toimittaja kirjoittaa huomattavasti tylsempiä juttuja.

Kiekkotavaroita enimmäkseen... Ai niin, melkein unohdin. Kiekkokirjoja ostelen aina, kun näen mielenkiintoisen opuksen.
 

Hiili

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olen joskus pikkuskidinä kerännyt postimerkkejä ja pullonkorkkeja, kuten lähes kaikki silloiset kaverit. Muutamaa vuotta myöhemmin oli pop kerätä tölkkejä, joten keräsin tölkkejä. Asuin melko lähellä lentoasemaa ja sieltä sai mitä erikoisempia tölkkejä, mikä oli varsin mukavaa. :) Myöhemmin, kun lätkä astui kuvioihin aloin keräämään lätkäkortteja, IFK:n kausikirjoja ja videolle lätkämatseja.

Nykyään en kerää oikeastaan mitään. Korkeintaan tarpeetonta A4-saastetta työpöydälleni. Siivouksen tarpeessa... Niin no. Tulee se kausikirja ostettua edelleen joka vuosi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös