Mitä auto sinulle merkitsee?

  • 3 327
  • 32

Mitä auto sinulle merkitsee?

  • En edes omista kyseistä härveliä

    Ääniä: 79 26,9%
  • Eipä mitään sen kummempaa, vain kulkuväline

    Ääniä: 92 31,3%
  • Tärkeä juttu, eipä tulisi ilman toimeen

    Ääniä: 89 30,3%
  • Autoni kuvastaa itseäni

    Ääniä: 12 4,1%
  • Auto on penikseni jatke

    Ääniä: 22 7,5%

  • Äänestäjiä
    294

Metalwarrior

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Usein kuulee sanottavan, että auto heijastaa käyttäjäänsä. Miten on sinun kohdallasi? Vain kulkuväline, vai jotain enemmän?
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Äänestin kohtaa "tärkeä juttu". Kyllä se täällä maalla asuessa varsinkin on aivan välttämätön. Kulku mahdollisuudet olisivat olemattoma, jos kyseistä peltilehmää en omistaisi.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko. /HC Tallinna !
Tärkeä juttu , päivä ilman autoa hidastaisi elämää liiaksi . Välimatkat Tallinnassa ovat suhteellisien suuret , ei tulisi mitään olla ilman autoa .

PS. Näin on !
 

Leiska

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, SuKiKa
Viestin lähetti Olkku
Äänestin kohtaa "tärkeä juttu". Kyllä se täällä maalla asuessa varsinkin on aivan välttämätön. Kulku mahdollisuudet olisivat olemattoma, jos kyseistä peltilehmää en omistaisi.

Nimenomaan. Tuossa tulikin ilmi kaikki se, mitä itsekin olisin asiasta maininnut. Tärkeä juttu, eipä tulisi ilman toimeen.
 

Redalert

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Ozzy Osbourne,Black Sabbath
Ei kerrassaan mitään, eikä koskaan ole merkinnytkään... Minulla ei ole koskaan edes ollut omaa autoa, eikä ehkä tule olemaankaan... Joskus aikoinaan tuli kyllä ajokortti ajettua, mutta pöh, autot sucks ! Täällä pääkaupunkiseudulla sitä ei tarvitse, hyvä joukkoliikenne, enkä koskaan ole ollut innostunut autoista. Ainoa, mikä minua TODELLA kiinnostaa, ovat mopot, skootterit, moottoripyörät. En tiedä miksi, jotenkin olen vain jo ihan pikkutytöstä saakka viehättynyt niistä. Kyllä pää yleensä aina kääntyy, kun joku ohi huristaa prätkällä. Se olisikin yksi suurimmista haaveistani, omistaa joskus moottoripyörä... Noh, katsotaan, josko minulla joskus sellainen on...
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Tärkeä, koska en pidä julkisilla matkustamisesta, mutta samalla tosin pelkkä kulkuväline pisteestä a pisteeseen b pisteeseen c jne., eli ei mikään peniksenjatke. Kyrpäni on ihan tarpeeksi iso ilman jatkokappalettakin.
 

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rontti's potatoes, whiners and wankers
Viestin lähetti BigRedBob
Tärkeä, koska en pidä julkisilla matkustamisesta, mutta samalla tosin pelkkä kulkuväline pisteestä a pisteeseen b pisteeseen c jne., eli ei mikään peniksenjatke.

Lainataan ja lisätään jotain.. Pääkaupunkiseudun välimatkat ovat helvetin pitkiä ja poikittain kulkeminen suunnattoman hankalaa. Auto on pakollinen, jos kulkee muutakin väliä kuin koti - keskusta.
Myöskään se kaljakorin ja viikonlopun safkojen raahaminen ei ole julkisilla kivaa.

Kuten eräs historiamme suurmiehistä aikoinaan totesi:"Public transportation is for gays and lesbians"

K
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Minulle auto on pelkkä kulkuväline siirryttäessä paikasta A paikkaan B. Tosin tärkeä sellainen, ilman en tulisi toimeen kun välimatkat maaseudulla ovat pitkiä.

Mutta toisin kuin esimerkiksi vanhalle isälleni, minulle auto ei ole maailman toiseksi tärkein asia (talon omistamisen jälkeen). En jaksa pestä sitä joka päivä, imuroin sen hyvin harvoin ja jos siihen joku kiveniskemä tulee niin tulkoon minun puolestani, sen takia en saa sydänkohtausta.

Niin että äänestin vaihtoehtoa "kulkuväline".
 
Vaikka ajankin 306:lla viistoperällä, mikä ei monen mielestä kovin miehekäs ole, niin auto on minulle munanjatke ehdottomasti.
Autoni loukkaaminen on pahempaa kuin minun loukkaaminen henkilökohtaisesti.
 

The Hawks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, FC Jazz, SBS Masku
Auto on mulle kulkuvälineenä tärkeä, koska muuten ei töihin pääsisi kovinkaan helposti. Mutta muuten se ei niin hirveästi merkitse, vähän voi laittaa rahaa kiinni esim. stereoihin, vanteisiin tai jotain, mutta siinä se. Ihan hyvä perusauto riittää meikäläiselle.
 

punainen#20

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, A.C.MILAN, PHILADELPHIA FLYERS
Täällä pääkaupunkiseudulla toimii onneksi toi julkinen liikenne sen verran hyvin, että auto olisi aika turha.
Muutenkin koko Stadin keskusta pitäisi sulkea ykityisautoilijoilta.
 

Lukkoseppä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Autoni kuvastaa minua, kankea, heikko lähtönopeus ja alhainen loppunopeus. =), on silti aika hieno peli... viisivuotias ikinuori.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Nuorempana autolla oli kai jonkinlainen symbolinen merkitys sukuelimen jatkeena. Nykään auto on minulle vain kulkuväline, ilman suurempia tunnelatauksia. Nykyisillä tuloillani auto on myös perhanan suuri rahareikä, joten auton hyötysuhdetta pitää toisinaan miettiä. Viimeksi mietin tänään, kun takajarruista alkoi kuulua kamala rahina. Ei viitsisi taas upottaa vähäisiä ropojaan mokomaan peltilehmään.
 

JanJ

Jäsen
Mielellään polttaisin koko paskan (Renault Megane Scénic, ihan hyvä tarkoituksessaan toki, ei siis autoksi paska) tuhkaksi, mutta kun töissä tarvitsee autoa joka päivä. Ja muutenkin tässä maassa. Poislukien osa pk-seutua.

Ulkomailla asuessani en omistanut autoa. Ah, sitä ihanaa vapautta.

(tosin saattoi auttaa se että julkinen liikenne toimi kuin unelma, taksit maksoi 3-4 euroa per melkein mikä tahansa matka ja joka paikkaan oli kiva kävellä kun aina oli yli 20 astetta...)
 
Viimeksi muokattu:
Eipä ole edes ajokorttia tullut hankittua. Ei ole vaan ole oikein tarvetta ilmaantunut.

Jyväskylän kokoisessa kaupungissa pärjää helposti ilman autoa. Varsinkaan keskustassa autolla ei tee yhtään mitään, ellei nyt hirveästi maaseudulla kuljeskele. Kuokkalaankin kävelee puolessa tunnissa, joten vittuako minä autolla. Isommissa kaupungeissa asia lienee toisin.

Turussa asuessani pari kertaa harmitti kun ei ole autoa käytössä, silloinkin tosin vain siksi kun ei ollut varaa ostaa junalippua Jyväskylään. Tosin polttoaine olisi varmaan tullut maksamaan yhtä paljon.

Peeniksen jatkeena en ole autoa koskaan ajatellutkaan, tosin meikäläisen tapauksessa edes jotenkin inhimillisen kompensaation aikaansaamiseksi tarvittaisiin varmaan rekka.

Ja onhan se hienoa tietää, että ei aiheuta autoilullaan mitään turhia ympäristöhaittoja, vaikka en mikään intohimoinen yksityisautoilun vastustaja olekaan.
 

TeePee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sympatiat menee kaakonkulmalle
Auto on minulle ennen kaikkea kulkuväline, jolla siirryn kätevästi paikasta A paikkaan B. Toisaalta auto on myös tärkeä juttu jota ilman en tulisi toimeen, työnkin kannalta aivan välttämätön kapine.

Enkä ole koskaan ajatellut että autoni jollain tavalla heijastaisi itseäni ja peniksen jatkettakaan en katso todellakaan tarvitsevani.
 

Qwerty

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kyllä auto merkitsee paljon, ja se helpottaa elämää kovastikin vaikka etäisyydet ei ole liian suuret polkupyöräilylle tai kävelylle. Ainoa harmittava sivuseikka on se että ajokielto on lätkäisty päälle, joten nyt se auto tai autoilu on ihan yhtä paskanhaileeta.
 

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
En omista kyseistä härveliä, ja jos en korttia täysi-ikäistyttyäni (anteeksi tästä sanahirviöstä) olisi hankkinut, enää sitä en hommaisi. Tosin enpä tiedä, olisinko tuolloin täysi-ikäisyyden kynnykselläkään autokouluun mennyt, mutta kun isä hommasi opetusluvat, niin tulipa se kortti sitten hankittua.

Tuolloin neljä vuotta sitten, kun kortin sain, autolle oli kuitenkin sentään jotain käyttöä, kun asuin suhteellisen kaukana (Jyväskylän) keskustasta. Nyt on kuitenkin jo yli kaksi vuotta tullut asuttua aivan keskustan tuntumassa, ja kun työpaikkanikin ovat - ainakin toistaiseksi - osuneet ihan keskustaan, ei tarvetta autolle ole todellakaan ollut.

Tokihan sitä tulee käytyä muuallakin kuin töissä, mutta onneksi minulla on terveet jalat, joita myös käytän erittäin mielelläni kävelyyn. Jyväskylästä ei sellaista paikkaa löydy, jonne en - ainakin selvin päin (varsinkin nousuhumala saattaa olla eri juttu, kun silloin pitää keskittyä pelkästään juomiseen) - voisi kävellä; vasta maalaiskunnan puolelle - ja tietysti muihin kaupunkeihin - mentäessä saattaisin turvautua jonkinkaltaiseen autokyytiin. Tarvetta tuollaisiin pidempiin retkiin on kuitenkin niin harvoin, että pelkästään niiden takia autoa ei todellakaan kannata hankkia.

Itse suuresti ihmettelenkin ihmisiä, joiden tarvitsee se pienikin reissu tehdä autolla. Enkä ihmettele sitä vähiten yksityisautoilun aiheuttamien ympäristöhaittojen takia. Ne suoraan sanottuna v*tuttavat minua, vaikka toki on varmasti niitäkin ihmisiä, joille auto ja autoilu ovat välttämättömyys.

Ehkä vieläkin enemmän kuin pienetkin matkat autolla tekeviä ihmisiä, ihmettelen kuitenkin sellaisia henkilöitä, jotka ihmettelevät minun kaltaisiani ihmisiä, jotka todella jaksavat tehdä esim. tunnin kävelyreissuja päästäkseen haluamaansa paikkaan. Ei ole yksi ja kaksi kertaa, kun olen saanut kuulla, että "miten sää nyt noin pitkän matkan jaksoit kävellä?", vaikkei itselleni tee tiukkaakaan. Noh, pitkähän on suhteellinen käsite.
 
Viimeksi muokattu:

Troy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Steelers
Piti äänestää tärkeä juttu, koska erityisesti töissä auto on minulle pakollinen. Harrastukset varmaan onnistuisivat ilman omaakin autoa, mutta kyllä se sitäkin puolta kummasti helpottaa. Myös koiran kanssa liikkuminen pitempiä matkoja olisi vaikeaa ilman autoa. Tärkeän määritelmän autolle ansaitsi siis kuitenkin nuo työhommat.
 

Veijari

Jäsen
Työssä pitää sinkoilla päivittäin sinne tänne joten ilman autoa en tulisi millään toimeen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös