Mistä urheilijan ammatista haaveilit pienenä/nuorena?

  • 2 040
  • 17

Mistä urheilijan ammatista haaveilit pienenä/nuorena?

  • Jääkiekkoilija

    Ääniä: 64 72,7%
  • Jalkapalloilija

    Ääniä: 23 26,1%
  • F1 Kuski

    Ääniä: 13 14,8%
  • Rallikuski

    Ääniä: 9 10,2%
  • Tennispelaaja

    Ääniä: 2 2,3%
  • Yleisurheilija

    Ääniä: 9 10,2%
  • Koripalloilija

    Ääniä: 5 5,7%
  • Uimari

    Ääniä: 4 4,5%
  • Mäkihyppääjä

    Ääniä: 5 5,7%
  • Laskettelulajit

    Ääniä: 2 2,3%
  • Hiihtäjä

    Ääniä: 3 3,4%
  • Joku muu

    Ääniä: 11 12,5%

  • Äänestäjiä
    88

Zous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ryan Reaves
Elikkä mistä urheilijan ammatista haaveilit pienenä?

Itselläni oli kolme isoa haavetta pienenä urheilun saralta. Jääkiekkoilija tietenkin oli se suurin have, mutta F1 kuski ja jalkapallotähti tuli hyvin perässä. Kas kummaa, niin yksikään niistä ei toteutunut.

Kiekkoilija oli aika selvä haave pienestä pitäen, mutta kyllähän sekin sitten selkisi, että meikästä ei siihen ole. Sanotaanko, että varmasti omasin jonkun sortin lahjoja kyseiseen lajiin ja jos kaikki olisi tehnyt oikein, niin olisi voinut meikästä tulla ihan pelimies, mutta laiska harjoittelu ja lopulta ehkä kiinnostuksenkin puute pilasi sen mahdollisuusden. Myöskin itse peleissä liika puristus ei tuonut omia taitoja koskaan esiin kunnolla.

Jalkapallo tuli kiekon ohella ja tottakai se kiehtoi, mutta sekin selvisi aika nopeasti, kun valitsi kiekon futiksen sijasta, että ei siihen ole.

Formula kuski ollut, ehkä aina suurin haave ja moottoriurheilu kiehtonut aina. Se tottakai jää kiekon varjoon tässä tilanteessa sen takia, että koskaan ei ollut mahdollisuutta aloittaa mitään, mikä olisi vienyt kohti tuota unelmaa, joten tämä putosi näistä kolmesta haaveesta ekana pois.

Vieläkin joskus laitan hyvän musiikin soimaan ja katson jotain veskari videoita ja ajattelen, että jos tuo olisin minä ja sitten taas herään tähän päivään. Se on ihan mukavaa :D

Mielenkiinnosta päätin väsätä tälläisen, että onko Jääkiekko niin ylivoimainen tässä vai löytyykö jotain yllättäviäkin lajeja.
 
Viimeksi muokattu:

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
En mistään. Minulle avautui jo hyvin nuorena se karu tosiasia, että en ole missään lajissa mitenkään erikoisen hyvä.

Haaveilin rekkakuskin ammatista.
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Hah, helppo. Aina pikkupoikana ulkojäillä ja pihapeleissä unelmoin olevani NHL -jäillä Saku Koivun laiturina iskemässä maaleja. Eli siis jääkiekkoilija on vastaus.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Futistähti tai pituushyppääjä/pikajuoksia/keihäänheittäjä.

Ensinmainittua harrastinkin 5 vuotta ja olin hyvä, ikäluokkani parhaita minun seudulla. Sitten se vaan loppui, syytä en muista. Samaan aikaan harrastin yleisurheilua melko laajalla alueella, mutta keihäänheitto oli kova sana silloin. Ja keppi lensi kohtuu pitkälle. Tämä kaikki lähinnä ala-asteella, ylä-asteelle siirryttäessä nuo kaikki jäi taka-alalle, salibandy tuli tilalle ja turhauduin sitten siihen lajiin kun oikeita/kunnon pelejä ei 3v aikana tullut oikeastaan ollenkaan. Tässäkin lajissa olin hyvä, sellainen kynäilijä joka pystyi maalintekoon ja maalitilanteen järjestämiseen. Muutto isompaan kaupunkiin tuli 1,5v liian myöhään ja silloin ei enää kiinnostusta ollut Salibandyä kohtaan. Olen joskus miettinyt, että tänäkin päivänä saattaisin pelata ammatikseni (?) Josbassa jos tietyt asiat olisi menneet toisin. Monta muuttujaa matkassa.
 

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
fudaaja.

Voiko parempaa ammattia olla?
Ensinnäkin tienaat miljoonia joten uran jälkeen voit huoletta vetelehtiä ilman työtä. Toiseksi saat valtavasti ystäviä, kavereita, huippukokemuksia, kunniaa ja mainetta. Saat tehdä työksesi omaa harrastustasi. Ulkomailla, monissa eri seuroissa kuten Englannissa, Italiassa ja Espanjassa pelatessa opit yllättävän nopeasti uuden kielen ja kulttuurin. Mä haaveilin joskus olevani Man Unitedin kk pelaaja mutta toki joku QPR:n kolmosveskakin kävis varmaan monelle suomalaiselle tavikselle.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Jalkapallomaalivahdin urasta haaveilin pienenä.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
En tiedä voiko tätä enää pelkäksi haaveilemiseksi kuvata kun tuli harrastettua nuorena uintia täysipainoisesti sellaiset kahdeksan vuotta, lopetin sen 18-vuotiaana jatkuvien sairastelujen tähden. Tuolloin tarkoituksenani oli päästä huipulle ja tein todella paljon töitä sen eteen mutta viimeisin läpimurto jäi tekemättä. Kymmeniä mitaleja sitä tuli kuitenkin saalistettua urani aikana.

Toisaalta haaveilin, tätä voi pitää haaveiluna, kiekkoilijankin urasta ja minua muutaman kerran pyydettiin maalivahdiksi SaiPan junnuihin, tai ainakin kokeilemaan olisiko minusta siihen. Mutta äiti oli hyvin paljon jääkiekkoa vastaan, piti sitä äärimmäisen väkivaltaisena lajina, johon hän ei lastaan laskisi mukaan. Niinpä tyydyin sitten uintiin ja panostin siihen monen monta vuotta 100 prosenttisesti.

vlad.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
En ole koskaan harrastanut jääkiekkoa, mutta muistan toki 2000-luvun alun ja MM-kisat. Jevgeni Nabokov torjui joissain kisoissa ja se teki vaikutuksen silloin. Rauman Lukossa kiekkoja torjunut Petri Vehanen oli myös yksi suosikkivahdeista pienelle Jawsille.

Kumma juttu, että molemmat pelaavat vielä. Ei siitä siis kauaa ole.

Sinällään hassua, etten ole pelannut lätkää missään joukkueessa, vaan salibandya kenttäpelaajana. Ehkä mulla oli enemmän lahjoja, kun sai pitää palloa eikä istua tolppien välissä. Mutta näitä on aina kiva miettiä.
 

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kyllä se jääkiekkoon kallistuu vahvasti. Tuli katseltua NHL-maalivahtien pelailua ja haaveiltua, pääsisikö sitä joskus itse vastaavaan asemaan. Jälkeenpäin on harmitellut, ettei sitten jaksanut lätkään panostaa sen vertaa, että olisi nähnyt oman tasonsa kunnolla. Olisikohan edes A-junnuihin huolittu?
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Minä olin futismiehiä, kotona ei ollut rahaa jääkiekon harrastamiseen. Teininä tuli aika paljon treenattuakin, mutta kuten monet yksintreenaajat, treenasin paljon väärin. Vaikka ne oma-aloitteiset treenit on tärkeimpiä, kyllä seurankin suunnalta pitää tulla inspiraatiota ja ennen muuta neuvoja. Minulla ei ollut oikeastaan yhtään hyvää junnuvalmentajaa.

Tosin tuskinpa minusta olisi ammattilaista tullut vaikka olisi ollutkin, nämä asiat ovat monesta pikkujutusta kiinni, kuten kotioloista, geeneistä ja kaveripiiristä. Mutta parempiakin muistoja olisi saanut futisvuosista jäädä, sanotaanko vaikka näin.
 

Nume

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, FC Bayern München, SoJy
Jääkiekkoa pelanneena toki jääkiekkoilijan ammatti kiinnosti kovin ja isäni oli omaksi ilokseen heitällyt keihästä ja toi sellaisen myös minulle ja tykkäsin sitä heittää ja kovasti olisin halunnut olla kuin Aki Parviainen ja kumppanit. Kumpikaan ei toteutunut, mutta into kumpaankin lajiin on säilynyt vahvana.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Vastasin: joku muu

Eli en haaveillut pienenä mistään urheilijan ammatista. Kilpaurheilu oli mielestäni epämiellyttävää ja vihasin liikuntaa koulussa. En esim. jalkapalloa ja jääkiekkoa tykännyt seurata lainkaan lapsena, vasta aikuisuuden kynnyksellä teini-iässä rupesin noita kahta lajia seuraamaan. Silloin nyt oli jo auttamattoman myöhäistä haaveilla mistään urheiluammatista. En nyt tosin tiedä harmittiko se lainkaan, koska olen kyllä fyysisesti auttamattoman kömpelö ja sitä kautta lahjaton.

Tsemppaan muita urallaan.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Pienenä kovasti halusin olla huippufutari ja sillä tiellä olin pitkään. Oikeastaan koko lapsuus tuli pelattua jalkapalloa. Se oli henki ja elämä. Jääkiekkoa seurattiin intohimoisesti, mutta ei meillä ollut mahdollisuutta mihinkään lätkäjengiin päästä, luistelua oli mahdollisuus harrastaa naapurikoulun kentällä. Omalla kentällä oli harvoin jäätä, silloin kun oli, ei ollut valoa ja olisi pitänyt kolata parin miehen voimin koko kenttä.

Edelleen himoitsen silti urasta jonkin SM-liiga joukkueen kolmosketjun laiturina. Jalkapallo päättyi loukkaantumiseen 15 vuotiaana ja hyvä niin. Silloin annettiin vaihtoehdoiksi joko vuoden totaalinen liikkumiskielto tai leikkaus. Olen kiitollinen, ettei vanhemmat päästäneet leikkaukseen. Nytkin on niin rampa joka paikasta, että auta armias jos olisi vetänyt itsensä treenillä vielä äärirajoille. Nyt voi vielä vanhana joskus pelailla mahdollisesti lapsien kanssa jotakin ja olla onnellinen.

Siltikin tulee edelleen välillä nukkumaan mennessä haaveiltua etenkin tuosta jääkiekkoilijan urasta. Vaikka se ei koskaan ole ollut edes harrastuksena. On ihminen aika erikoinen veijari. Silti vannon usein, että tekisin varmasti maalin tuostakin paikasta, missä vaikka Luomala epäonnistuu. Tuskinpa sentään tekisin.
 

Visnovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång, alltid. Vaahteralehdet. HCK.
Lapsena halusin olla rallikuljettaja, joka ei vieläkään ole mielestä pyyhkiytynyt. Mutta äänestin jääkiekkoa, sillä laji on niin lähellä sydäntä, että erittäin mielellään sitä olisi nuorempana lähtenyt harrastamaan, jos olisi ollut edes hieman taitoa...
 

MrMacmanaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Jääkiekkoilija, kilpa-autoilija, pika-juoksija. Kaksi ensimmäistä kaatui siihen, että rahaa ei ollut. Futista tuli pelattua, mutta vaihtopenkin kuluttaminen ei kiinnostanut. Pika-juoksijan uralla en koskaan päässyt alkuun.
 

chubster

Jäsen
Kyllähän tuo jääkiekkoilija oli se mistä tuli haaveiltua. Kohtuu hyvällä menestyksellä tulikin pelattua siihen asti kunnes pituuskasvu loppui ja huomasin jääväni normaalia lyhyemmäksi (172cm). Lopulta sitten motivaatio jatkuvaan treenaamiseen hävisi ja tuli muita haaveita edelle, mutta se onkin jo täysin toinen tarina.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Aina pikkupoikana ulkojäillä ja pihapeleissä unelmoin olevani NHL -jäillä Saku Koivun laiturina iskemässä maaleja.

Ai sä ootkin noin nuori. Enää en ihmettelekään:)

Mulla mitään urheilujuttuja ollut ammattihaaveena...poliisi ja palomies ykkösinä ja sitten tuli kaivurikuski, opettaja sekä pappi. Jossakin vaiheessa sotilas oli in ja jäinkin armyn duuniin suoraa varusmiespalveluksen päätyttyä.

Keihäs ja kiekko ovat tosin lentäneet suht hyvin mutta en näistäkään uraa ole sitten luonut.
 

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Lätkänpelaajan, formula- ja rallikuskin, sekä mäkihyppääjän ammatista haaveilin.

Lätkää tulikin harrastettua kohtuu pitkään ja mahdollisuudet luultavasti ainakin mestistasolle olisi ollut olemassa. Mutta sitten tuli pienehkö loukkaantuminen, jonka aikana motivaatio alkoi hiipumaan, kun näki tuota muunlaista teinielämää. Enkä sitten koskaan loukkaantumisen jälkeen kaukaloihin paluuta tehnyt.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös