Mistä/kenestä olet kateellinen toiselle Mestis-seuralle?

  • 11 200
  • 28

Tuusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Apinoidaanpa Liiga-puolta ja avataan tälläinen ketju Mestikseenkin. Siis ilman kynsiä ja hampaita, mistä tai kenestä tjms. olet kateellinen toiselle Mestis-seuralle?

Kouvolassa taas viikolla vieraalleena, voin rehellisesti sanoa, että siellä aivan loistavan upea maalibiisi (Crowd Chant). Onneksi kuitenkaan Jukureita vastaan siitä ei illan listahittiä tullut. Omasta suosikkibiisistä huolimatta, kaksi kertaa illassa oli riittävästi. Muita kateuden kohteita on tietenkin uudemmat hallit, esim. mallia Vantaan Tikkurila. Toivottavasti Kalevankankaan remontin joskus valmistuttua ei tarvitse enää olla niin kateellinen muista nykyaikaisista halleista. Näin vanhemman miehen silmään tietysti osuu aina myös naiskauneus. Esim. Joensuussa on ollut erittäinkin "mielenkiintoisia" tanssityttöjä ainakin aikaisemmilla kausilla, tämän kauden tilanne pitää käydä tutkimassa sitten vuoden lopulla.

Vaasan fanipäädylle parhaimmillaan täytyy myös olla hieman kateellinen, siitä ei pääse mihinkään. Sellaista ei ole missään muualla, tuskin liigassakaan.

Lisäillään näitä sitä mukaa, kun halleja tulee taas kierreltyä. Heinolassa ja Kouvolassa on vasta käyty, tänään tarkistetaan sitten Talvisalo, josko sinne olisi ilmestynyt jotain kateuden arvoista.

Sana on vapaa.
 

uljas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Peliitat, (HeKi-vainaa), Tinatuopit
Lempäälän kiekkobaarista saa viiniä ja Heinolasta ei. Kyllähän se naaman vihreäksi vetää, vaikka en viinin lipitystä edes harrasta.
 

Lohipoika

Jäsen
Sportille olen kateellinen.

Siellä fanit murahtavat heti, kun alkaa edes näkymään pieniä merkkejä lainarumbasta, ja valmentajalla on munaa yhtyä fanien näkemykseen, vaikka taloudellinen tilanne on aika samanlainen kuin täällä. Vantaalla vain kumarrutaan ja pyydetään lisää, vaikka toista on kesällä luvattu.
 
Suosikkijoukkue
Sini-puna-valkoinen, Kupittaan ylpeys!
Lähes kaikille seuroille paremmasta päävalmentajasta, joka ei seiso vaihtoaitiossa koko aikaa kädet taskussa ja hyssyttele pressitilaisuuksissa.
 

Pervert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiitospaidat
Jukureille, sillä millä ihmeellä siellä saadaan tuolla pelaajabudjetilla tuon tasoinen joukkue? Aika velhoja täytyy olla toimistolla
 

MurhaaMenoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo ja JokiPo sekä HyväPeli
En nyt kateudesta tiedä, mutta toivoisin että Jere Ölander siirtyisi KooKoon vahvuuteen tai vaihtoehtoisesti Jokipoikiin.

Tämä K-Laserin loistava kiekollinen ja hyökkäävä pakki mahtuisi molempiin noihin joukkueisiin heittämällä. Ja vielä kun Ölander ei nousuillaan tai kiekollisuudellaan aiheuta vaikeuksia K-Laserin puolustukseen niin kateeksi käy.

Tänään ihailin Ölanderin kiekollista peliä Mehtimäellä.
 
Kyllä se Jukurit eniten kateutta aiheuttaa. Vuodesta toiseen helvetin kova jengi helvetin kovalla valmentajalla ja helvetin kovalla pelillä, vaikka halli on perseestä, markkinointi ja medianäkyvyys perseestä, ottelutapahtumat perseestä, kaupunki kaikkea muuta kuin miellyttävä eikä viihdyttävän ja voittavan lätkän seuraaminen paikallisiakaan juuri kiinnosta.

Vaasan hallin tunnelma - sen nyt täytyy herättää kateutta ihan jokaisessa suomalaisessa jääkiekon seuraajassa.

TuTon nosteelle voi myös olla ehkä vähän kateellinen, vaikka enemmän se taitaakin olla jonkinlaista ihastuneisuutta.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Kyllähän täälläkin Vaasan ja myös Kouvolan yleisömäärät ja tunnelmat aiheuttavat kateudentunteita Mestis-tasolla.
 

Nicotsein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, Pittsburgh Penguins (Geno <3)
Pakkohan se on kompata hartoa, joka kiteytti aiheen "Jukurit" todella hyvin. Niin vastenmielinen kaupunki kuin Mikkeli onkin, ja lätkä ei siellä paikallisia kiinnosta, niin silti siellä on kova joukkue. Valitettavasti en kyllä voi myöntää olevani Jukurien valmentajasta kateellinen, itse kun vihaan tuota (omasta mielestäni yliarvostettua) pällistelevää purkanjauhajaa.

TuTolle voi olla kateellinen juuri tuosta nosteesta, ja toivonkin että se jatkuu edelleen. Toivon mukaan ei Nisse jarruta sitä hommaa.

Jyp-Akoille voi tietenkin olla hallista kateellinen, onhan Synergia-Areena nykyään erittäin viihtyisä paikka. Tosin että enemmänkin olen silloin Jypille kateellinen.
 

Rocco

Jäsen
Ensimmäisen vuoden D Teamille, kun pelasivat mainoksettomilla peliasuilla.
 

Jukuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, Hydraulic oilers, JYP, HIFK
Kaikille niille muille Mestis-seuroille, jotka pelaavat/harjoittelevat paremmassa hallissa kuin Jukurit. Aika moni seura kuuluu tuolle listalle. Lisäksi Sportille olen kateellinen sen faneista, ois ihan mahtavaa jos Mikkeliin saataisiin tuollainen buumi ja edes osa siitä fanikulttuurista mitä Red Armylla on, tulisi tänne niin olisin enemmän kuin tyytyväinen.
 

juurihoito

Jäsen
Suosikkijoukkue
NATO
Minä taas olen aina pitänyt Mikkelin kaupungista ja upeista vesistöistä, joita kaupungin ympärillä riittää.
+1 , synkän talven keskellä aika harva Suomalainen kaupunki on puoleensa vetävä. Kokonaan uusittu Mikkelin keskusta on varsin viihtyisä ja onnistunut.

Kateellinen Sportin fanaattiselle yleisölle, vaikka joskus hommaa tehdään liian tosissaan.
 

jukkis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokipojat
Olen kateellinen teille kaikille jotka olette kateellisia jollekin. meillä täällä Joensuussa ei ole mitään kahdehdittavaa muita kohtaan, koska täällä kaikki asiat on ihan vitun hyvin! halyuisin olla kateellinen jollekin, mutta kun yksinkertaisesti ei pysty!
 

Tuusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
meillä täällä Joensuussa ei ole mitään kahdehdittavaa muita kohtaan, koska täällä kaikki asiat on ihan vitun hyvin!

Olen kateellinen Joensuulle, koska siellä on kaikki niin vitun hyvin. Olisipa meilläkin Mikkelissä asiat näin.
 
En ole suoranaisesti kateellinen, mutta minua miellyttää Joensuulaisien fanien suht rento ote jääkiekkoon. Ainakin Savonlinnassa kävijät näyttävät pääsääntöisesti pitävän hauskaa turhia pullistelematta.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Kaikille niille muille Mestis-seuroille, jotka pelaavat/harjoittelevat paremmassa hallissa kuin Jukurit. Aika moni seura kuuluu tuolle listalle. Lisäksi Sportille olen kateellinen sen faneista, ois ihan mahtavaa jos Mikkeliin saataisiin tuollainen buumi ja edes osa siitä fanikulttuurista mitä Red Armylla on, tulisi tänne niin olisin enemmän kuin tyytyväinen.

Minä voin kadehtia osaa vaasalaisesta fanikulttuurista, eli sitä porukkaa, joka keskittyy kannustamiseen ja pitää tunnelmaa yllä. Tätä porukkaa onkin onneksi suurin osa, ja jälki on paikoitellen varsin hienoa. Se käy kateeksi monia liigaseurojakin.

Sitä vähemmistöporukkaa en sen sijaan kadehdi ollenkaan, joka tuntuu keskittyvän oman joukkueensa tekemisten sijasta vierasjoukkueen ja vieraspaikkakunnan alatyyliseen solvaukseen ja aggressiiviseen rettelöimiseen. Vaasasta on jäänyt vuosien varrella muun muassa fanireissumuistoja, jossa pihalla erästä liikuntavammaista vierasfania potkittiin nuorten miesten joukolla takaapäin, samalla kun koulutyttöä oli uhkailtu vessassa ja anastettu häneltä vaatekappaleita. Moista toimintaa ei ole ollut ikinä missään muualla, vaikka fanit olisivat pelin aikana kuinka kiihkeästi pyrkineet toisiaan laulamaan kumoon. Viimeistään erätauolla on kyetty sivistyneeseen vuorovaikutukseen hallin kuppilassa.

Kuten sanottua, pienestä vähemmistöstä on kyse, mutta sellainen vaikutelma on jäänyt, että tämä toiminta on yllättävän monen hiljaisesti sallimaa eikä rettelöitsijöitä ole reissumatkoilta poistettu tai pidetty kurissa, joten Vaasan fanikulttuurin sijasta kadehdin ennemmin KooKoon fanikulttuuria. Siinä on särmää ja kilpailuhenkeä ilman ylilyöntien makua.

Ja pakko se Jukurienkin fanitoimintaa kadehtia, sillä vaikka ei peruukki ja propellihattu -menoon itse lähtisikään, niin yhteisöllisyys ja aktiivisuus ovat säilyneet, vaikka Mikkelin peruskatsojien määrä hallilla olisi menestykseen nähden valitettavan pieni. Aito hauskanpito on sellaista, jota ei turhan usein suomalaisessa urheilukulttuurissa näe, ja sitä voi terveellä tavalla kadehtia. Siis sillä tavalla, että toivoo muittenkin ottavan oppia - ei sillä tavalla, että haluaisi poistaa toisilta heidän saavutuksensa.
 

MurhaaMenoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo ja JokiPo sekä HyväPeli
Jos joku Kouvolalain on kateellinen Jukureille vesistöistä niin suosittelen käyntiä Kuusaal. Vettä, mäkiä, vuoria, järviä ja kaikkea hienoa riittää. Eikä kannata väittää että Kymi on jäteviemäri nykyään.

Niin ja pelaahan Kuusaal KooKoo65. Samalla katsomaan meidän kiekkoylpeyttämme Urheilupuiston montunsyrjälle. Siinä tulee sitten monenlaista kulttuuria kerralla.

Rohkeesti vaan vaikka kouvolalaiset ovat aina sanoneet etteivät kusekaan Kuusaalle päin, kun eivät ole uskaltaneet sitä koskaan tehdä.
 
Suosikkijoukkue
KK
Jos joku Kouvolalain on kateellinen Jukureille vesistöistä niin suosittelen käyntiä Kuusaal. Vettä, mäkiä, vuoria, järviä ja kaikkea hienoa riittää. Eikä kannata väittää että Kymi on jäteviemäri nykyään.

Mitä mitä? Onhan jäähallin takanakin vesistöä, metsää, mäki sekä vuori. Tämän hienon vesistön ympärillä on myös erittäin värikästä sakkia, varsinkin kesäisin. Ja vuoren päältä näkee hienoja maisemia. Mäki jäähallin takana on jopa kengänmuotoinen.
 

Isaskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Rohkeesti vaan vaikka kouvolalaiset ovat aina sanoneet etteivät kusekaan Kuusaalle päin, kun eivät ole uskaltaneet sitä koskaan tehdä.

En uskalla lähteä tähän. Olen huomannut, että oikea asenne on elää kuin Kuusankoskea ei olisikaan. Viimeistään markettien kohdalla U-käännös, jos on sattunut sinne päin lipsahtamaan.
 

Riffsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Punamustat, Keltamustat, mitä näitä nyt on.
Kaikille mestispaikkakunnille jossa peliä voi katsella tuopin äärestä. Joenzoossa vain television välityksellä.

Savonlinnalle erikoismaininta, olut + lörtsy. Aijai!
 

MHbreik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Itä-Suomen Mestisjengit, SaiPa, Liigakarsinnat
Kaikille mestispaikkakunnille jossa peliä voi katsella tuopin äärestä. Joenzoossa vain television välityksellä.

Savonlinnalle erikoismaininta, olut + lörtsy. Aijai!

Tarkennuksena, että aitioista voi Joensuussa ottelua katsoa tuopin äärestä.

Mutta Savonlinnalaisille olen kateellinen maittavista lörtsyistä ja Kalle Konstista.
 

Riffsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Punamustat, Keltamustat, mitä näitä nyt on.
Aivan. Köyhä valtion virkamies ei tuota pointtia tajunnutkaan. Halvimmillaan 500e + 23% alv on hintaa + juomat erikseen.

Mutta Kalle Konsti. Siinä jo yksistään syy olla kateellinen SaPKolle!
 

A-piste

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, SM-liigan perustajajäsen
Mä olen kateellinen kaikille niille mestisjengeille, joilla on ns. paikallisvastustaja tai muita joukkueita ympärillään n. 150 km säteellä. Olisi kiva useammin ajella myös vieraspeleihin, mutta ei ainakaan keskiviikkoisin oikein huvita ajella 280+ km:ä. Kyllä on Hermestä ikävä!

Vielä pari vuotta sitten olin kateellinen myös niille seuroille, jotka osasivat koota menestyvän jengin talouden ehdoilla. Nyt en enää sitäkään ole, koska viime kaudella taidettiin Vaasassakin löytää "viisasten kivi". Nyt ennemminkin toivon, että mahdollisimman monissa mestisjengeissä tehtäisiin oikeita asioita. Niin että koko sarjan arvostus nousisi, ja mestisvoittaja antaisi joka kevät kunnon vastuksen liigakarsinnassa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös