Missä on Louhivaaran tehot?

• 1 108
  • 5

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
Ossi Louhivaara on ollut tähän asti ihmeen tehoton? Mikäs miehen pelissä? Paineita draftauksen johdosta kenties, vai eikö kenttäkaverien kanssa kulje? Itse en nähnyt Ossin peliä täällä Vaasassa, joten kertokaas miten pahasti miehen otteet oon jäässä?

En todellakaan kirjoita provosoidakseni. Toivotaan menestystä Ossille!

mendieta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlo Grünnin ja Juhani Tammisen FB-päivitykset
Eiköhän ne jää sinne armeijan harmaisiin ne suurimmat tehot. Tämä toiminne toteutuu 65% armeijassa oleville kiekkoilijoille.

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Siellä missä muidenkin KooKoon hyökkääjien (miinus Huuhka & Mäkelä). Eli jossain kaukana kadoksissa. Paikkoja on onnistunut Ossikin jonkun verran luomaan, mutta ratkaisut ovat olleet hampaattomia (ohi tai päin) tai huono-onnisia (tolppaan). Se on kyllä ihan totta, ettei samanlaiseen vauhtiinkaan ole kaveri yltänyt kuin viime vuonna. Varmaankin tuo armeija jonkun verran rasittaa.

Mutta kuten sanottu. Kadoksissa on niin monen muunkin pelaajan tehot, ettei tässä voi vielä Louhivaarastakaan mitään tähdenlentoa leipoa. Kattellaan josko joukkue alkaisi pikkuhiljaa onnistua hyökkäyspäässäkin.

Gianfranco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Tuosta armeijan vaikutuksesta olen vakuuttunut Louhivaarankin tapauksessa, koska mies oli viime vuonna niin sensaatiomainen että tuskin viime kesän tapahtumat treeni-intoa ovat ainakaan latistaneet...

Itse palvelin muutama vuosi sitten oman palvelukseni ja samaan aikaan varuskunnassa oli muutama Mestis-peluri, joiden kanssa asiaa pohtiessani usein tuli esiin ihan sellainen normaalijantteriakin vaivaava seikka intin aikaan, eli levon puute. Itse siitä nyt ei pahemmin voi valittaa, jos vertaa niihinkin kavereihin, jotka iltasin tuli kympin-yhdentoista maissa treeneistä ja peli-iltojen jälkeen usein aamuyöstä kasarmille.

Eli ei ne lätkäpelurit ihmisiä kummempia ole ja levon puute näkyy varmasti herpaantumisena ja skaprin pelisilmän menettämisenä...

Mutta monella tapaa intti tekee kavereille hyvää ja uskon, että Ossinkin kohdalla uran todellinen nousu nähdään tulevien parin vuoden aikana.

Isaskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Viestin lähetti magnum37
Ossi Louhivaara on ollut tähän asti ihmeen tehoton? Mikäs miehen pelissä? Paineita draftauksen johdosta kenties, vai eikö kenttäkaverien kanssa kulje?

Tehoton on ollut. Toisaalta tehottomuus alkoi jo viime kauden puolella. Runkosarjassa Louhivaara teki noin 0.45 maalia/ottelu. Play offeissa syntyi yhdeksässä ottelussa vain yksi maali. Muistaakseni runkosarjan loppupuoli oli muutenkin hiukan tehottomampaa alkukauteen verrattuna. Kausi oli mestis-tasolla Louhivaaran ensimmäinen, joten tason tippuminen oli raskaan kauden loppupuolella luonnollista.

Väsymys voi olla hyvä selitys myös tämän kauden tehottomuudelle. Draftaus saattoi lisätä paineita, mutta luulisin sen vaikuttaneen enemmän harjoittelun puolelle. Kova kesäharjoittelu yhdistettynä armeijan vaatimuksiin vie varmasti voimia. Kaksi peliä nähneenä voi ainakin sanoa, ettei viime kaudelta tuttua lennokkuutta ole luistelussa vielä tällä kaudella nähty.

Pelikaverit vaihtuivat ympäriltä ja Vänttinen tuli vielä kesken kauden mukaan. Ketjussa on hyviä yksilöitä, mutta yhteispeli on vielä olematonta. Tilastojen mukaan Louhivaara on tällä kaudella laukonut kohti maalia noin 3 kertaa/ottelu. Viime kauteen pudotusta on reilu laukaus ottelua kohden. Luku ei tunnu suurelta, mutta koko kauden maalimääriä ajatellen on merkityksellistä, laukooko pelaaja neljäsosan vähemmän kuin edellisellä kaudella.

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
Jahas. Ossi on latonut Ahmoja vastaan 2+1, kun kaksi erää pelattu. Taisi herätä juuri kun alettiin ihmetellä :)

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy