Missä kahvaporu ?

  • 2 089
  • 8
Jukka Rautakorven joukkue pudotti Kerhon finaaleista vuosi sitten. Tänä vuonna sama mies oli vastassa ja pelitapa ja taktiikka täysin sama. Voitot kerholle 4-0. Miksi nyt ei porata kahvakiekosta, kun Jutta Jalonen olikin keksinyt keinot Rautakorven pelitaktiikkaa vastaan. Mielenkiintoinen nähdä taas selityksiä, jos/kun noutaja tulee taas välierissä. Hämeenlinnalaiseen kiekkokulttuuriinhan ei kuulu tunnustaa vastustajan paremmuutta vaan vika löytyy aina muista tai muualta.

Pisteet kuitenkin selkeästä voitosta ja hienosta suorituksesta! Kerho todellakin on jälleen kerran tullut puun takaa mittelöihin, joihin sillä ei pitänyt tänäkään vuonna olla mitään asiaa.
 

Tepa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
olisikohan poru hävinnyt muutaman joukkueen tippumisen myötä. Tällä kaudella on nähty ettei kahvaamalla pärjää enää.
 

Svitek

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK juniorijääkiekko
Yritetään nyt vastata asiallisesti.

Lukon tämän syksyn pelitapa ja taktiikka ei ollut lähelläkään Tapparan viimevuotista. Lukko oikeastaan kaatui siihen, että yritti pelata liikaa hyökkäyksen kautta ja päästi HPK:n liian usein ylivoimahyökkäyksiin. Ilmeisesti Lukon pelaajamateriaali poikkeaa niin paljon Tapparan viimevuotisesta, ettei samalla tyylillä voikaan pelata. Pelitavan oppimiselle ei ole myöskään ollut yhtä paljon aikaa, kun valmentaja vaihdettin kesken kauden. Hpk-pelaajillekin uusi pelitapa loksahti kohdalleen vasta helmikuussa ja vieläkin ote välillä katoaa (eilinen Lukko-Hpk, kolmas erä).
Syy siihen, ettei kahvaporua tänä keväänä ole ollut, on siis yksinkertaisesti se, ettei siihen ole ollut aihetta. Viime keväänä kyllä oli. Tottakai menestyminen aina vähentää vastustajiin kohdistettua kritiikkiä, mutta silti viime kauden Tapparan pelityyli oli ärsyttävä. Luulisi kuitenkin, ettei teikäläisten tarvitsisi näitä kaivella. Minä ainakin nauttisin siitä, jos oma joukkue olisi hallitseva mestari ja jättäisin provoilut vähemmälle, kun siihen ei kerran ole tarvetta.
 

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Niin, ratkaisun avain löytynee siitä, kun katsoo Kerhon rosteria.

Männä kaudella meillä oli vauhdikkaita taitohyökkääjiä ja tällä kaudella duunarihyökkääjiä.

Tämä aiheúttaa tietysti sen, että kankeampi joukkue ei pysy perässä ja kahvaa. Tämä näkyy sitä selvemmin, mitä enemmän vauhtia pidetään.

Huomautan vielä tähän loppuun, että palstan säännöissä provottamiseen suhtaudutaan nurjasti. Itse suhtauden myös Tapparaan nurjasti, koska te olette sikamainen kahvakopla.

Täältä tähän
 
Jompalle ja muille, että en usko että hallitsevan mestarin kotikaupungissa on tylsää sillä siellä on toinenkin liigajoukkue joka toivottavasti nöyryyttää stadin kingejä loppuun asti. Itse olen n. 400 km Tampereelta itään, joten ei Särkänniemeenkään viitsi täältä asti lähteä varsinkin kun se on kiinni. Mutta syy miksi tänne kirjoitin on se, että suhtaudun Hpk:hon nurjasti ja erityisesti sen takia ettei paikalliset fanit koskaan tunnusta vastujan paremmuutta vaan vikaa haetaan tappion hetkellä säännöllisesti muualta. Eiköhän se nähdä taas tänäkin keväänä. Myönnettäköön silti, että joukkueen suoritus oli suvereeni Lukkoa vastaan.

Päätän täältä tähän.
 

Spenroos

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, JanPa
Viestin lähetti Susirajan Sakic
Jukka Rautakorven joukkue pudotti Kerhon finaaleista vuosi sitten. Tänä vuonna sama mies oli vastassa ja pelitapa ja taktiikka täysin sama. Voitot kerholle 4-0. Miksi nyt ei porata kahvakiekosta, kun Jutta Jalonen olikin keksinyt keinot Rautakorven pelitaktiikkaa vastaan.

Ei ole mieleesi juolahtanut, että jospa kahvasyytökset viime kauden mestaria kohtaan ei johtuneetkaan vaan menestyksestä, kuten siellä päin arveltiin. Ilmeisesti et myöskään ole tietoinen että sumppua ja tiukkaa puolustuspelaamista voi pelata ilman kahvaakin.

Kiva kuitenkin, että kävit kertomassa absoluuttisen totuuden siitä, mikä kuuluu Hämptonilaiseen kiekkokulttuuriin.

Loppuun voisin todeta, että katkeruus on kaunista ja sinun viestisi oli silmiä hivelevin mitä olen vähään aikaan tällä palstalla nähnyt.
 

ACME

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viestin lähetti Susirajan Sakic
Mutta syy miksi tänne kirjoitin on se, että suhtaudun Hpk:hon nurjasti ja erityisesti sen takia ettei paikalliset fanit koskaan tunnusta vastujan paremmuutta vaan vikaa haetaan tappion hetkellä säännöllisesti muualta. Eiköhän se nähdä taas tänäkin keväänä. Myönnettäköön silti, että joukkueen suoritus oli suvereeni Lukkoa vastaan.


Olet oikeassa, että en tunnusta viimevuoden Tapparan voittoa Kerhosta Tapparan paremmudeksi, vaan syytän edelleen Tapparan viime vuoden pelitapaa jääkiekon syöväksi. Kuitenki haluan samaan hengähdykseen onnitella vielä hallitsevia mestareita viime vuoden mestaruudesta!

Tuo sinun kommentisi "ei koskaan" on aika syvältä. Olen seurannut HPK:n pelejä aktiivisesti vuodesta 85 alkaen ja voin sanoa, että viime vuoden pleijarit ovat ainoa poikkeus jolloin en ole myöntänyt, että "parempi" joukkue voitti. Minä olen reilusti myöntänyt, että aikaisemmin esteenä finaaleihin, on ollut paremmat joukkueet ja myös finaalissa on ollut vastassa parempi joukkue. Pystykkö pyytämään anteeksi tuota sinun väitettä "ei koskaan Kerho-fanit tunnusta vastustajan paremmuutta ja pläpläplä" vai ottaako aivoon, että viime vuoden mestaruutta ei yleisesti arvosteta kovin korkealle jääkiekon ystävien piirissä ja haluat yleistä terapiaa keskustelupalstalla?

Tämän vuoden Lukko ei ole viime vuoden Tappara, ONNEKSI. Pleijjarit ja runkosarja Lukkoa vastaan oli kaukana viime vuoden Tapparan pelityylistä, ONNEKSI.

Hyvää kesälomaa Saslik ja nauti vielä mestaruudesta;)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös