Itselle on kysymysmerkki, että onko Väänänen riittävän hyvä nelosen keskelle kun pitäisi haastaa Liigan top-3? Tuntuu hieman siltä, että Väänäsen johtama ketju vuotaa pelistä toiseen aivan liikaa. Kuinka paljon voi kaataa laitureiden piikkiin ja kuinka paljon sitten itse sentterin? Aloitustilastot pääsi yllättämään ainakin itseni täysin.
Mulla on samanlaiset ajatukset. Mun mielestäni Miron kehitys on jäänyt polkemaan paikalleen jo pidemmäksi aikaa. Jotenkin silloin alussa ajattelin, että ajetaan Väänänen sisään nelosen kautta Liigaan, mutta parin vuoden päästä hänessä olisi meille hyvä kolmosen sentteri. Niin ei kuitenkaan ole tapahtunut. Joo, on ollut loukkaantumisiakin, mutta mun mielestäni nekään eivät voi ihan kaikkea selittää.
Väänänen on jotenkin liian konemainen pelatakseen ylempänä. Ja liike on aika rajallista. Hyvä vertailukohta Väänäselle voisi olla Otto Paajanen. Paajanen pääsi pelaamaan isossa roolissa ensin HPK:ssa ja sitten meillä, koska hänelle löytyi Turusesta sopiva tutkapari ja hänellä oli siinä ketjussa selvääkin selvempi rooli. Ilman Turusta Paajanen oli kuitenkin vain yksi rajallisella liikkeellä varustettu luotettava sentteri, joka osasi aloittaa hyvin ja teki silloin tällöin tärkeitä räkämaaleja. Väänäselle ei tutkaparia ole löytynyt, mutta toisaalta eipä hän ole kauheasti siellä nelosessa mitään sellaista esittänytkään, että olisi ollut perusteita nostaa ylemmäs kokeilemaan.
Kuten aiemmin taisin täälläkin mainita, mun mielestäni Väänäsen voisi olla aika jatkaa tämän kauden jälkeen matkaa. Meillä tulee nuorempaa haastajaa takaa ohi ja Mirolle voisi itselleenkin tehdä hyvää maisemanvaihto. Mutta pidätän oikeuden muuttaa mielipiteeni, jos Väänänen nouseekin yhtäkkiä nextille levelille.