Miro Karjalainen #4

  • 70 446
  • 307

El Tito

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo, IFK
Tänään Karjalaiselta mielestäni hyvä peli ja noilla otteilla paikka 7 pelaavan pakin joukossa selviö.
Jäin kaipaamaan Mirolta esimerkkiä muille kuinka oman maalinedusta pidetään puhtaana. Tänään Tappara Luodon johdolla sai kyllä mekastaa liian vapaasti meidän maalilla
 

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Tänään Karjalaiselta mielestäni hyvä peli ja noilla otteilla paikka 7 pelaavan pakin joukossa selviö.
Jäin kaipaamaan Mirolta esimerkkiä muille kuinka oman maalinedusta pidetään puhtaana. Tänään Tappara Luodon johdolla sai kyllä mekastaa liian vapaasti meidän maalilla

Vähän jäi jopa fiilis että Karjalaisella on joku jäähykielto päällä tms. Aikaisemmin monessa maalinedustilanteessa on Miro kyllä vääntänyt huolella, tänään ei oikeastaan.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Myönnän heti, etten luultavasti osaa katsoa objektiivisesti Karjalaisen pelaamista. Välillä pelaa yksittäisiä tilanteita todella hyvin ja laadukkaasti. Mutta sitten taas saattaa pelata seuraavat viisi rutiinitilannetta aivan päin helvettiä. Tähän kun lisätään se, että häneltä voi hetkenä minä hyvänsä tulla joku aivopieru, kuten tarpeettoman kova ja vaarallinen taklaus aivan väärässä paikassa, mulla on vaikeuksia Karjalaisen kanssa. Todella ristiriitainen pelaaja kyseessä. Lahjoja on riittävästi, mutta tietynlainen levottomuus paistaa läpi edelleen, vaikka mun mielestäni enää ei pitäisi. Hyökkäyssuuntaan osaa välillä todella hyvin haistella mestoja, tosin lähinnä itselleen, mutta silti ja tästä puolesta tykkään kyllä.

Mutta kyllä mä kaikkein mieluiten ottaisin sellaisen Miro Karjalaisen, joka tekee rutiinihommat perusvarmasti ja eleettömästi, ilman turhanpäiväistä ja aika usein myös noloa uhoa. Oikeasti kovien jätkien ei tarvitse lisätä mitään ylimääräisiä krumeluureja toimintaansa, he ovat uskottavia ilmankin. Mä luulen, että Karjalaisella on vähän sellaista HIFK-lisää omien korvien välissä ja se on vähän kääntynyt jo fanien silmissä häntä itseään vastaankin, kun ajat ovat muuttuneet. Mutta totta kai toivon Karjalaiselle hyviä pelejä ja onnistumisia, sehän on kaikkien etu.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: WPK

ultrar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal
Eilistä peliä katsoin Karjalaisen ja Ahosen osalta aika tarkastikin ja nyt kun ollaan Karjalaisen ketjussa, niin on pakko sanoa, että pelasi varmaan peruspelaamista. Silmiin jäi pari pientä virhettä, joista ei tullut vaaratilanteita omiin. Siellä oli kovasti hekutettuja puolustajia, joille tuli niitä enemmän. Liike oli riittävää ja kiekollisenakin jopa yllättävän varma, odotin paljon heikompaa. Samaan aikaan, kun miehellä on kokoa, niin pelaaminen on helpompaa, koska pystyy ottamaan vastaan paremmin taklauksia ja ulottuvuus on aina hyvä asia. Ei ollut eilen joukkueen 6. paras puolustaja, joten samalla tapaa vain myös jatkossa.

Muuten se längistä mennyt kiekko, se olisi siinä tilanteessa voinut käydä monelle muullekin. Keskialueen laidalle tyrehtynyt nousu oli harkitsematon, mutta ei johtanut pahaan tilanteeseen omassa päässä.
 

Kake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Junior-Pelicans, Tamin Tribuuttiketju

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Nostetaan ketjua ylös, sillä omiin silmiin Cowboy on pelannut viime aikoina todella hyvin ja hiukan jopa yllättäen on se kiekollisempi puolustaja parissaan Maunon sijaan. Lisäksi VPn pelityyli, jossa halutaan pysyä kiekossa loppuun asti, sopii paremmin Cowboylle kuin Pikkaraisen revolverilätkä. Tänään palkintona hyvistä otteista maali. Välillä tulee hölmöjä jäähyjä, kun käy kolaamassa jonkun, mutta rapatessa roiskuu. Cowboyssa on potentiaalia kyllä kasvaa edelleen erittäin hyvä pelaaja Liigaan.
 

tommy36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nostetaan ketjua ylös, sillä omiin silmiin Cowboy on pelannut viime aikoina todella hyvin ja hiukan jopa yllättäen on se kiekollisempi puolustaja parissaan Maunon sijaan. Lisäksi VPn pelityyli, jossa halutaan pysyä kiekossa loppuun asti, sopii paremmin Cowboylle kuin Pikkaraisen revolverilätkä. Tänään palkintona hyvistä otteista maali. Välillä tulee hölmöjä jäähyjä, kun käy kolaamassa jonkun, mutta rapatessa roiskuu. Cowboyssa on potentiaalia kyllä kasvaa edelleen erittäin hyvä pelaaja Liigaan.
Olen myös pistänyt merkille, että saa melko kohtuuttomasti lokaa täällä ajoittain, sillä mielestäni on pelannut varsin hyvää kautta, ja usein jopa voittaa kiekkoja luistelukisoissakin. Kohtuu hyvin availlutkin, eikä mielestäni mitenkään muita enempää tee virheitäkään. Pitäisi kyllä joukkueessa jatkossakin.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
On pistänyt silmään otteluseurannoissa se, että lähes joka kierroksella joku käy jossain välissä sanomassa, että on tuo Karjalainen turhake. Tulee mieleen ihan Ilari Melartin tilanne aikoinaan täällä. Kaverilla oli tietty maine, niin se oli täysin paska siihen asti kun oli EHT:llä. Mirolla ei ehkä ihan rahkeet riitä sinne, ainakaan vielä, mutta se kuka sanoo Karjalaisen pelaavan paskasti, on kyllä täysin puusilmä. Karjis on pelannut pääsääntöisesti todella hyvän kauden tähän asti.
 

444

Jäsen
Tänään nähtiin Cowboylta kova ja puhdas avojään taklaus. Tuollainen on hyvä esimerkki siitä, että sitä taklausta ei tarvitse yrittää vetää taklattavan läpi, vaan pysäytys riittää. Myös taklattavalta hyvä suoritus, kun ponnahti saman tien pystyyn, vaikka varmaan vähän säikähtikin. Mutta tuollainen taklaus myös mahdollistaa sen, että kosketusta jään pintaan ei oteta ensisijaisesti naamalla tai takaraivolla, vaan laskeutuminen tapahtuu tyylipuhtaasti vartalolla.
 

Bat79

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Arvostan myös sitä että Miro olisi voinut vetää Pelicans-jätkän tänään ihan "paskaks" siinä oliko toisessa vai kolmannessa erässä kun pääsi yllättämään hyökkäys-sinisellä. Ei kelannut satasta yli vaan siisti perstaklaus ja homma jatkui.

EDIT hidas olin @444 ehti ennen mua.
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Nyt ymmärrän miksi Karjalainen edelleen pelaa IFK:ssa! Hienoa että nähdään noin vakaata puolustuspelaamista mutta hyvää tekemistä myös hyökkäyspäässä. Pelaa rauhassa kiekolla, ehtii tilanteisiin ja taklaa puhtaasti. Miron keskittymisessä ja rauhallisuudessa on tapahtunut jotain suurta.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Mulle riittää, että ensin Antti Pennanen näkee kaverissa potentiaalia olla mestarijoukkueen 6-7 pakki ja nyt saman näkee Cory Murphy. En osaa niin arvioida tämän kaltaisia pakkeja. Ehkä noi hokijätkät osaa paremmin.

Paljon on töitä vielä, mutta koko ajan varmasti kehittyy ja ottaa oppia. Tästä kundista voi olla IFK:lle vielä paljon iloa ensi kausina. Mutta onhan tuo kilpailu kovaa. Varsinkin, jos sieltä on tulossa joku hankinta.

Mutta iso tsemppi Mirolle! Kovasti tykkäsin tämänpäiväisestä pelistä ja puhtaista kovista taklauksista!
 
J

Just-Ice-Hockey

Tänään tuli taas videomatskua tilanteesta, joissa Mirolla on henkisen kasvun paikka. Kun puolustus on jo valmiiksi repaleinen, ei hanskat voi tippua noin pienestä. Peltosen ottelun jälkeisen haastattelun perusteella voisin kuvitella, että kopissa ei heitetä pelkkiä ylävitosia Miron kovuuden innoittamina.
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Tänään tuli taas videomatskua tilanteesta, joissa Mirolla on henkisen kasvun paikka. Kun puolustus on jo valmiiksi repaleinen, ei hanskat voi tippua noin pienestä. Peltosen ottelun jälkeisen haastattelun perusteella voisin kuvitella, että kopissa ei heitetä pelkkiä ylävitosia Miron kovuuden innoittamina.

Jotenkin toivoisi että tuollaiset loppuisi ja keskittyisi oleelliseen. Herättää jotenkin myötähäpeää tuollainen. Ymmärrän jos vastustaja olisi valmis tappelamaan niin sitten, mutta niin käsittämättömän turhaa taas Karjalaiselta.
 

MaV

Jäsen
Karjalaisen jäähysaldo on kyllä aika hämmentävä: 4 x 2 min ja nyt kymppi. Toki sitten on se pelikieltoon jälkikäteen johtanut taklaus myös. Heiluminen näyttää ajoittain turhalta pullistelulta, mutta luulen että oikeasti on kyllä kiinnitetty huomiota siihen, miten pystytään pelaamaan ilman jäähyjä.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pakko vähän epäillä Miron älykkyyttä, ei voi mitään. Kovaa saa ja pitääkin pelata, mutta tämä Karjiksen tyyli leikkiä kovaa jätkää tilanteiden jälkeen, on yksinkertaisesti noloa. Siinä on jotain samaa kuin uhkailla snägärillä väkivallalla jotain juuri täysi-ikäisyyden ylittänyttä junnua, kun itse sai pilkun jälkeen pakit. Ei varmasti kasvata luottamusta ja arvostusta joukkueen keskuudessakaan. Mut hän tekee sen ihan itse.

Noh, näillä otteilla pelaa itseään johonkin muualle. Harmin paikka, teoriassa. Käytännössä ei vituta ollenkaan.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Tänään tuli taas videomatskua tilanteesta, joissa Mirolla on henkisen kasvun paikka. Kun puolustus on jo valmiiksi repaleinen, ei hanskat voi tippua noin pienestä. Peltosen ottelun jälkeisen haastattelun perusteella voisin kuvitella, että kopissa ei heitetä pelkkiä ylävitosia Miron kovuuden innoittamina.

Jotenkin toivoisi että tuollaiset loppuisi ja keskittyisi oleelliseen. Herättää jotenkin myötähäpeää tuollainen. Ymmärrän jos vastustaja olisi valmis tappelamaan niin sitten, mutta niin käsittämättömän turhaa taas Karjalaiselta.

Pakko vähän epäillä Miron älykkyyttä, ei voi mitään. Kovaa saa ja pitääkin pelata, mutta tämä Karjiksen tyyli leikkiä kovaa jätkää tilanteiden jälkeen, on yksinkertaisesti noloa. Siinä on jotain samaa kuin uhkailla snägärillä väkivallalla jotain juuri täysi-ikäisyyden ylittänyttä junnua, kun itse sai pilkun jälkeen pakit. Ei varmasti kasvata luottamusta ja arvostusta joukkueen keskuudessakaan. Mut hän tekee sen ihan itse.

Noh, näillä otteilla pelaa itseään johonkin muualle. Harmin paikka, teoriassa. Käytännössä ei vituta ollenkaan.

Kaveri Lahden hallilta sanoi, että ainakin meidän pelaajat aitiossa kehui Karjista. Karjis teki sitä duuniaan mitä pitääkin, eli meidän maalille tuleminen pitää vähän sattua.

Mutta omastakin mielestäni noiden hanskojen tiputtaminen oli kyllä typerä juttu, kun oli muutenkin pakkien kanssa vajausta. Juuri sellainen turha oikosulkuaivoissa. Oppisi miettimään tarkemmin, että MILLOIN ne hanskat tiputetaan, niin olisi kyllä astetta kovempi pelaaja.

En usko, että Ville/Cory isosti motkottaa. Sanonee varmaan, että ihan hyvä, että puolustat maalivahdin aluetta, mutta järki mukaan. Ja onhan Karjis järkevöitynyt paljon viime kaudesta.

Pelasi muuten minusta vallan mainiosti. Iso bonus siitä Jasekin ajelusta puhtaalla taklauksella heti ekassa erässä. Liekö sen takia, että pelkäsi Karjalaista, muttei ollut Jasek ihan parhaimmillaan tänään.

Kyllä itse näen tässä kaverissa vielä kehityskelpoisen pakin. Järkeä päähän lisää, kovaa treeniä kiekon kanssa Coryn koulussa ja voi olla taas ensi kaudella kovempi luu.
 
Suosikkijoukkue
IFK
Mä aikoinaan tuskailin Melartin kasvukipuja. Hänestäkin junnuna näki, että kaverilla on eväät oikeaksi jääkiekkoilijaksi. Parasta mitä hänelle kaukalossa tapahtui, oli Rudin tarjoamat nöyryytykset. Silloin Illu joutui oikeasti pysähtymään ja miettimään sitä, aikooko pelata lihalla vai älyllä. Hänen valintansa oli fiksu, ja ura on vienyt erinomaisiin joukkueisiin. Saman toivoisin tapahtuvan Mirolle.

Nykyinen tuomarilinja rankoo ylilyönnit armotta, ja Miron olisi korkea aika uskoa, ettei jäähyaitiosta voiteta yhtään mitään. Siksi hänen olisi unohdettava äkkiä turha pullistelu ja alettava pelata lätkää. Aineksia siihen on.
 
Suosikkijoukkue
IFK
Tässä kun katselee junnujen Saksa peliä, niin jotenkin tuntuu selvältä, millaisia keskusteluja Heleniuksen kotona on käyty fyysisen koon hyödyntämisestä jääkiekossa. Isä meni sen kovemman tien, mutta on taatusti osannut poikaansa opstaa fiksumpaan valintaan. Hyvältä näyttää...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös