Minussa on virhe. Onko sinussakin? Tai jossain muussa?

• 1 238
  • 9

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Tiedättehän nämä strereotypiat ihmisistä? Eli kuinka jo ensisilmäyksellä voit päätellä ihmisestä paljon. Jos näet tyypin, jolla on buutsit, farkut, pitkä tukka ja jenkkiauto, voit olla melkoisen varma, että hän ei kuuntele Einiä ja Taiskaa, vaan Hurriganesia, George Thorogoodia etc. Lisäksi hän ei mitä todennäköisimmin kuulu Sadankomiteaan tai Rauhanpuolustajiin. Lempijuoma alkoholeista on melkoisen varmasti linjalla bisse-siideri-väkevät. Hemmo ei todennäköisesti ole suuri ranskalaisten viinien tai akvaviitin ystävä. Urheilulajeista hän tykännee isoista ja suosituista vauhtilajeista; lätkästä, formuloista, rallista – maahockey ja vesipallo jäävät vähemmälle. Jne, jne…

Ja sama toisinpäin. Kun näet sodanvastaisessa mielenosoituksessa maihariin pukeutuneen pyöreärillisen poninhäntäpään, joka kantaa peace-merkkiä, voit olla melko varma, että kyseessä ei ole paikallinen kokoomusnuorten edustaja. Ei myöskään sotilashenkinen maanpuolustaja. Et kategorioi häntä varmastikaan liioin suureksi ampumahiihtofaniksi.

Ihmisen elämä ja arvot asettuvat tiettyihin lohkoihin yleensä aika saumattomasti. Mutta eivät aina. Aika monessa ihmisessä saattaa kuitenkin olla tarkemmin tutustuttaessa jokin piirre, vaikkapa mielipide tai harrastus, joka ei äkkiseltään sovi kyseisen tyypin arvomaailmaan tai olemukseen ollenkaan. Tiedättehän mitä tarkoitan?

Pari esimerkkiä: nuoruusaikainen taidekoulussa opiskellut maailmoja syleilevä ja analyyttisesti keskusteleva tyttöystäväni, joka ei maallisesta mammonasta juuri piitannut. Nykyisin hän on kuvaamataidon opettaja ja vihreitä äänestävä virkeä kahden pikkuskidin äiti. Ja luunkova HIFK-fani. Ja ylipäätään kiekkofani, erityisesti fyysisen pelin ystävä. Hänen kanssaan voi koska tahansa jutella HIFKistä, lätkästä, NHL:stäkin ja Pelicansin peruuttelukiekosta. Minulle hän suositteli seurusteluaikoina reippaampia otteita kaukalossa, vaikka en kovin kiltti poika ollutkaan.

Oma “virheeni” – siis asia, jonka olemassaoloa itsessäni en oikein osaa selittää, on luontainen vastenmielisyys ydinvoimaan. En tosiaankaan kanna “Ei ydinvoimaa” –kylttejä enkä kuulu mihinkään alan yhdistyksiin tms. Kantani on muodostunut ihan itsestään. Pelkään ydinvoimaa, en luota siihen. En osaa tarkemmin selittää asiaa…silti olen tyyppinä lähinnä tuota ensimmäistä machokategoriaa; HIFK-fani, bodari, taistelulajien fani, isolla autolla ajava, Espoosta, rockhenkinen ja aika USA-myönteinen tietyissä asioissa. Nauran feministeille ja minua vituttaa useimmat viherpiipertäjät, vegaanit ja varsinkin ns. kettutytöt. Silti jaan heidän mielipiteensä ydinvoimasta, ehkä eri pohjalta, mutta kuitenkin.

Minussa on siis virhe? Onko sinussakin tai tiedätkö tällaisia tapauksia?

Korak

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal, ÄTPPOMK, Rikollislauma
Jhag....niinpä, senkin tähtiin ja raitoihin pukeutuva hauiksenpullistelija, joka huudattaa sitä saatanallista rockettirollia päivästä toiseen, siinä isossa saamarin nelipyöräisessä ladossa, toisilla ihmisillä on pienempi kämppä kuin sinun autosi ja heilut vielä kokoajan joku kendokeppi kädessä Bruce Lee-huutoja päästellen. Takisassi oleva "Fuck the foxgirls"-merkki, mitäköhän se nyt sitten tarkoittaa????:D ;)

Näin sitä huomaa muiden virheet kun itse on täydellinen:cool:

PS: ei kukaan voi nostaa 200kg penkiltä, en edes minä:D ;)

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Hyllyt ja vitriinit täynnä eri aikaikausina sodissa käytettyjen lentokoneitten pienoismalleja... olenko siis sotahullu?

Olen ihan lapsuudesta saakka rakennellut lentokoneitten pienoismalleja... no jaa, on elämässä ollut joitakin sellaisia "kausia", etten ole niin hirveästi ehtinyt rakentelemaan... esim. ne vuodet kun piti hiki lentäen metsästää naisriistaa. Ja sitten kun sen "oikean" löysi, niin ei nyt ihan heti kehdannut tytön näkyville roudata liimatuubeja, maalipurkkeja ym. harrastukseen liittyvää kamaa. Sitten alkoi nurkkiin ilmestyä jälkikasvua... harrastus uinui taas, koska sähläystä riitti muutenkin vaipanvaihtojen lomassa. MUTTA, sitten kun kersat olivat vihdoinkin siinä iässä, ettei tarvinnut enää pelätä niiden syövän maalejani tai tukehtuvan liimapurkkieni höyryihin, NIIN rakas harrastus jatkui taas! Tietenkin oletin, että lapseni kiinnostuisivat siinä minun mukanani tästä kehittävästä harrastuksesta (kun ovat poikalapsia), mutta ei siinä niin käynyt.
Joten meidän perheessä iskä räpeltää isoilla nakkisormillaan pikkuruisia lentsikoita aina kun vaan vähänkin on vapaa-aikaa.

Moni meidän huushollissa kylässä käynyt onkin epäillyt minun olevan jonkin sortin sotahullu. Tämä ei kyllä pidä paikkaansa. En hyväksy viattomien ihmisten tappamista.
Rakentaessani jotakin esim. II-maailmansodan aikaista pommikonetta, en ajattele sitä että vekotin on aikoinaan kehitetty nimenomaan ihmisten tappamiseen mahdollisimman tehokkaalla tavalla. Minä ajattelen rakennuskohdettani yksinomaan teknisenä haasteena. Miten pystyn saamaan siitä aikaiseksi mahdollisimman paljon esikuvaansa muistuttavan laitteen? Se vaatii paljon pienten yksityiskohtien lisäämistä ja usein hankin myös lähdekirjallisuutta, että tiedän varmasti MINKÄ näköinen a.o. laite on aikoinaan ollut. Tietenkin tällaisessa touhussa oppii myös ilmailun historiasta yhtä jos toistakin. Ja oppii siinä myös kärsivällisyyttä, ettei malli lennä heti ikkunasta pihalle jos vaikkapa maalatessa sivellin sattuu vähän lipsahtamaan.

Hyllyt siis notkuvat sotakoneita, mutta en ole sotahullu.
Liittyiköhän tämä nyt edes löyhästi otsikkoon....

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pred: Tuohan sopii hyvin otsikkoon, sillä oletan, että pienoismallien rakentaminen ei ole ensimmäinen sinuun liittyvä harrastusmahdollisuus, mikä tulee mieleen, kun sinut näkee. Huomasitko muuten kaimastasi näyttävän esittelyn eilisessä Iltasanomissa? Eli nickisi kyllää paljastaa mieltymyksesi, mutta sitähän sinulla ei lue otsassasi, eihän?:D

Korak: Mä ajelen nykyään niissä ei ydinvoimaa -miekkareissa ihan vikana sillä autolla....USA-liput masentuneena maata kohti, ikäänkuin häpeissään.

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Viestin lähetti JHag
Pred: Tuohan sopii hyvin otsikkoon, sillä oletan, että pienoismallien rakentaminen ei ole ensimmäinen sinuun liittyvä harrastusmahdollisuus, mikä tulee mieleen, kun sinut näkee. Huomasitko muuten kaimastasi näyttävän esittelyn eilisessä Iltasanomissa? Eli nickisi kyllää paljastaa mieltymyksesi, mutta sitähän sinulla ei lue otsassasi, eihän?:D

Korak: Mä ajelen nykyään niissä ei ydinvoimaa -miekkareissa ihan vikana sillä autolla....USA-liput masentuneena maata kohti, ikäänkuin häpeissään.

>>> JHag hei! Mikä ihme se minun "kaimani" siinä eilisessä Iltiksessä sitten oli? MIKSI minun juuri eilen piti jättää Iltasanomat lukematta, damn!

kamraterna

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kukaan ei ole täydellinen

Minultakin puuttu virheet..

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viestin lähetti Predator

>>> JHag hei! Mikä ihme se minun "kaimani" siinä eilisessä Iltiksessä sitten oli? MIKSI minun juuri eilen piti jättää Iltasanomat lukematta, damn!

-Miehittämätön USA:n ilmavoimien Predator-hävittäjä ja sen toimintaperiaate esiteltiin näyttävästi aukeaman kokoisessa jutussa liittyen USA:n ohjusiskuun, jossa OBL kenties heitti veivinsä. Operaatiohan suoritettiin Predatoria käyttäen - se ampui sen lämpöohjautuvan ohjuksen....koeta saada jostain tiistain IS, todella perusteellinen selvitys oli aiheesta!

Chip

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jo pienestä pitäen kaikki opettajat on aina tykänneet musta ja mä olen kai jollain tapaa ollut lellikkikin... Ja sitten opet on menny kehumaan mun porukoille, miten kiltti, iloinen ja hyvätapainen lapsi teillä on! Ne on naureskelleet noile sanoille monesti....mä nimittäin olen tuttujen seurassa äkkipikainen ja saatan skitsahtaa ihan ihme jutuista...se on se mun virhe. On niitä muitakin, mutta en mä kaikkea viitti kertoo :D

Iceman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Viestin lähetti Korak
Jhag....niinpä, senkin tähtiin ja raitoihin pukeutuva hauiksenpullistelija, joka huudattaa sitä saatanallista rockettirollia päivästä toiseen, siinä isossa saamarin nelipyöräisessä ladossa, toisilla ihmisillä on pienempi kämppä kuin sinun autosi ja heilut vielä kokoajan joku kendokeppi kädessä Bruce Lee-huutoja päästellen. Takisassi oleva "Fuck the foxgirls"-merkki, mitäköhän se nyt sitten tarkoittaa????:D ;)

Näin sitä huomaa muiden virheet kun itse on täydellinen:cool:

PS: ei kukaan voi nostaa 200kg penkiltä, en edes minä:D ;)

Öh, kendokeppi?!?! Onkos täällä muitakin jalon lajin harrastajia vai oliko tuo heitto vain sattumaa?
Iceman on omassa koomassaan melkein aina mutta tietyt avainsanat saavat hetkeksi heräämään, kendo on vain yksi niistä.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy