Ookoo
Kenties näin mixun tekstissä vähän liikaa omia mielipiteitäni? Tai no - näinhän minä, mitäs sitä kiertelemään.
Silti tuossa yllä oleva teksti martinilta on juuri sitä ala-arvoista toisen ihmisen kunnioituksen puutetta, josta puhutaan.
Minä en epäile esimerkiksi Taubertin motiiveja. Olen täysin varma - tilannetta tai esimerkiksi Taubertin ilmettä sen kummemmin tarkastelemattakin - ettei kyseessä ollut mikään teloitus. Minä en yleensäkään jaksa uskoa pelaajien telovan toisiaan edes puolitahallaan, sillä tuskin hekään niin tyhmiä ovat etteivät ymmärrä, että sille tielle lähdettäessä pilkka osuu vääjäämättä omaan ja joukkuetovereiden nilkkaan siinä missä kaikkien muidenkin, eikä voittajia ole. Kaiken lisäksi nykyisten seuravaihtojen aikana pelaajilla on ystäviä vähän joka joukkueessa, mikä tekee telomisesta vieläkin epäuskottavampaa, vaikka jotkut joukkueet jaksavatkin jatkuvasti nostaa kuvittelemaansa kissaa pöydälle - lähinnä ajaakseen omia lyhyen tähtäimen taktisia etujaan aivan kokonaisuudesta välittämättä. Näin siis varsinkin silloin kun tippalinssi aloittaa arvokeskustelua. Katsokaa mihin sekin "arvokeskustelu" on johtanut: SM-Liigan sääntötulkinnat ovat kuin Tepsille tehdyt ja se näkyy kentällä ja tilastoissa. Moiseen on kuitenkin pakko sopeutua niin kauan kuin liigassa pikkusielut vallitsevat, eikä sille oikein mitään voi. Huomatkaa muuten, että samaa paskaa ovat Westerlundin itkut ja vaikka Calounin mustelmien esittely viime keväänä. Jortikka on vain hoitanut hommansa ylivertaisen menestyksekkäästi - jopa niin menestyksekkäästi, että miehen huuhaahöpöhöpöstä on tullut tosiaan pohja jääkiekon arvokeskustelulle. Mutta tuolle ei siis oikein voi mitään ainakaan lyhyellä tähtäimellä. Toivottavasti liigaseurat jossain vaiheessa tajuavat poraavansa kaikki samaan veneen pohjaa, vaikka eri kohdissa kyydissä ovatkin.
Sen sijaan olen tyrmistynyt tavasta, jolla faneille yksi vahinko on murhayritykseen verrattava teko ja toinen on vain vahinko, ja sitä paitsi aivan oikein, koska kärsivä osapuoli on itse/hänen joukkuetoverinsa ovat syyllistyneet noihin ensin mainittuihin vahinkoihin, jotka on haluttu nähdä jonain teloituksina. Fanit ovat nyt niitä, joiden pitäisi katsoa peiliin, ihan heti. Lopettaa ainainen ruikutus muiden tekemisistä ja ainainen omiensa puolustelu. Vahinkoja sattuu ja joitain vahinkoja pitää varoa niin kovaa, että sellaisen sattuessa pitää rangaista. Taubertin pääseminen kuin koira veräjästä on väärin, vaikkei hän Ruutua tahallaan telonutkaan. Polvitaklaus on rumaa peliä ja seuraukset olivat aika kamalat. Polvitaklaukset ovat juuri niitä, joista näitä loukkaantumisia tulee, eikä mistään noutamisista - vaikkei yksipuolisia pahoinpitelyjäkään saa sietää.
Peli on mitä on ja on ollut jo jonkun aikaa, eikä siinä ole juurikaan vikaa. Kaukaloiden kaventaminen ja punaviivan poisto ovat pahimmat isot ongelmat Suomen jääkiekossa, eikä kummallakaan ole mitään tekemistä minkään kaukaloväkivallan kanssa.