Mainos

Minkälainen auton pitää olla?

  • 2 840
  • 58

Tunkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flonaldo imee.
Sininen, ulkomailta tuotu länsi-auto, joka vaihdetaan vähintään kerran vuodessa - usein jo ennen joulua.
 

pykli

Jäsen
Auton täytyy olla Mitsubishi.

Sanoo Mazdalla ajava (olosuhteiden pakosta) ;)

--- pykli
 

juntti

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kuhan se ei ole Saab ja kunhan se on mersu.


Onhan kaikki nämä ponit ja porchet ihan mukavia päiväunia, mutta kyllä se mersu lämmittelee.
 

Clark Kent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Leafs,Everton, MuSa,P-Kärpät, Sea City Storm
Auto kuin auto, kunhan se ei ole Ford, Lada tai Mercedes-Benz.
Ajelen Mitsubishillä, vanhemmalla sellaisella, hyvä ja tilava käyttöauto. Tosin hieman ruosteessa, mutta ei se haittaa. Ikää vain on hieman liikaa, mutta kyllä se opiskelijalle vielä kelpaa.

Unelmieni autoja ovat Audit, uudemmat Alfat, BMW:t, Jenkit (GM & Chyrsler) joista varsinkin 300M, Jaguarit, Mitsut tietty, Saab Aerot, sekä Volvo S60. Jokin merkki / malli varmaankin unohtui.

Tietysti olisi kiva ajella Ferrarilla ja Porschella pitkin Suomea ja Eurooppaa, mutta niihin autoihin ei tule koskaan olemaan varaa .

Oikea unelma olisi vanha Corvette vm. -64 Sting Ray jonka Stone Cold:kin mainitsi. Tosin en pistäisi pahakseni jos ajelisin tulevaisuudessa kesäisin vanhalla Mopar-tuotteella...
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Mercedestä en osta. Periaate. Älkää kysykö syitä, liian monimutkaista selittää. Työni puolesta olen päässyt tutustumaan melko moniin automerkkeihin ja tehnyt sen johtopäätöksen, että ranskalaista en Suomessa asuessani hanki. Unelma voisi olla vaikkapa sopivasti laiteltu Mitsubishi Galant, Honda Accord tai Volvo C70, mutta todellisuudessa valintaan vaikuttavat auton hinta, käyttökustannukset ja sitten vasta nuo unelmat.
 

JanJ

Jäsen
Automaattivaihteet.
Sitten voi miettiä lisää.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
Sellainen, että se käynnistyy aina kun yrittää, ei jätä tielle ja toimii hyvin. Ajomukavuus pitää olla edes kohtalainen niin kaupunki- kuin maantieajossakin. Liikaa ei saa bensiiniä viedä, tai dieseliä jos sellainen kone on. Tilaa on oltava tarpeeksi. Oma auto täyttää osan noista.

Antaisiko joku Ford Cougarin omistaja ottaa autollaan pienet koeajot? :cool:
 

Ex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Aika tyytyväinen olen nykyiseen menopeliin:

Volvo 850 2.5 -20 STW

On ajotietokonetta, vakkarisäädintä, luistonestoa, sähkölaseja ja -peilejä, mutta ennenkaikkea uskomaton ajonautinto: Törkeen mukava kuskinpenkki ja kulkee kuin juna. Suosittelen.
 

jta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Katsotaanpa:

- Omat ajoni tapahtuvat lähinnä kaupungin rajojen sisäpuolella, joten en tarvitse tai edes halua arkikäyttöön mitään isoa Volvoa tms. Maantiellähän semmoinen olisi ihan ehdoton peli, mutta tällä hetkellä siis ei.

- Suurimman osan ajasta kuljetan joko ihmisiä tai tavaraa, mutta harvemmin kumpaakin suuressa määrin yhtä aikaa, joten farmariinkin investointi taitaa olla turhaa.

- Bensan kulutuksen pitäisi olla jotenkin järkevää, joten sekin rajoittaa auton kokoa.

- Kilometrejä ei kerry kuitenkaan niin paljon, että Dieselin hankinta olisi perusteltua.

- Perhettä on kertynyt sen verran, että viidelle pitää olla kelvolliset istumapaikat, joten kaikkein pienimmät autot (Punto, 206, Fabia, Corsa jne.) tippuvat mahdollisesta valikoimasta pois.

Pohditaanpa siis alemman keskiluokan 5-ovista perheautoa.

- Omat ulottuvuuteni taas tiputtavat kisasta pois ainakin Citroen Xsaran ja Opel Astran, sillä en halua ajaa autoa pää kiinni kattoverhoilussa. Niiden kuljettajan penkki kun ei säädöstä huolimatta laskeudu kyllin alas minulle.

- En oikein tule toimeen paikallisen Ford-kauppiaan kanssa, joten Focus on pois pelistä, vaikka onkin mainio ajettava.

- Golfissa, Seat Leonissa ja Octaviassa en pidä penkeistä, jotka varmaan kapeampiselkäisestä tuntuvat mitä mainioimmilta.

- Nissan Almera tuntui ohuesta ohjaustuntumastaan huolimatta ihan mukavalta ja aiemmat kokemukset Nissanista ovat olleet aika positiivisia.

- Mazda 323 tuntui myös aika vaivattomalta ajettavalta, mutta ei sekään mitenkään erityisesti sytyttänyt.

- Peugeot 307 tuntui oitis kotoiselta, kun siihen istahdin, joten se johtaa kisaa tällä hetkellä.

- Kokeilematta ovat vielä Toyotan uusi Corolla ja Fiat Stilo (ei vielä Suomessa), joita kumpaakin on lehdissä kehuttu.

Kolmesta viimeksi mainitusta joku tulee ilmeisesti olemaan meidän perheemme tuleva kulkuneuvo tässä kevään/kesän kuluessa. Vanha uskollinen Fordini kulkee vielä sen verran vaivattomasti, että jos ei katsastusmies asetu poikkiteloin ajon jatkamiselle ei uuden auton hankinnalla vielä ole kiirettä.
 

Janneone

Jäsen
auton tulee olla sellainen jota on mukava ajaa, sillä kehtaa ajaa sekä että sillä pääsee vaivattomasti paikasta a paikkaan b tai peräti paikasta A paikan B kautta paikkaan C!:)
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Kiitos!

Todella mielenkiintoista palautetta. Minulla on tosin pari juttua mielessä....

1. Onko Annuli ainoa nainen joka vastasi? Naisen mielipide on mielenkiintoinen. Esim. Ruotsissa kaikista Volvo V70:n omistajista on 92% miehiä (papereissa). USA:ssa lukemat ovat lähes päinvastoin. Siellä V70:n on naisen auto.

2. Toiveautot näyttävät olevan perinteisiä urheiluautoja tai vanhoja amerikkalaisia. Eikö kukaan ole testannut esim. Smartia?
Minä olen ja ihastuin siihen. Tunsin itseni iloiseksi jo kun istuin kuljettajan penkille.
 

nedomansky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
US

oisko USAssa Volvo myös ns. älykön auto?
Toisaalta se on siellä edelleen aika kombikokoinen auto.
V70 on tietty myös hyvä kotirouvan pirssi, koska sinne
mahtuu ostokset ja kersat
 

nedomansky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Smart

- mahtuuko Smartiin ajajan lisäksi 3 kaiffaria
- entäs niiden Golfkamat
- mites se kulkee Autobahnilla, kun mittariin laitetaan
220 km/h
- onko Smart turvallinen koppimopo
 

nedomansky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Loistava valinta

Viestin lähetti Ex
Aika tyytyväinen olen nykyiseen menopeliin:

Volvo 850 2.5 -20 STW

On ajotietokonetta, vakkarisäädintä, luistonestoa, sähkölaseja ja -peilejä, mutta ennenkaikkea uskomaton ajonautinto: Törkeen mukava kuskinpenkki ja kulkee kuin juna. Suosittelen.

ja sitten nämä autot on Suomessa edelleen Luksusta

kyllä olemme päättäjämme aika päin p....ttä valinneet.

Ruåtsissa tällainen pirssi on Folks Vagnen
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Re: Smart

Viestin lähetti nedomansky
- mahtuuko Smartiin ajajan lisäksi 3 kaiffaria
- entäs niiden Golfkamat
- mites se kulkee Autobahnilla, kun mittariin laitetaan
220 km/h
- onko Smart turvallinen koppimopo

Smartia ei voi verrata turvallisuudessa tietenkään esim. Volvoon. Tilaa on ruhtinaallisesti kahdelle - enemmän kuin esim. juuri Volvon etupenkillä. Takana Smartissa ei sitten olekaan tilaa kuin yhden (ehkä kahden) golfkamoille.
Smartia ei tietenkään valitse se joka länttää latan lattiaa vasten ja odottaa että mittariin nousee 220. Eihän kukaan perheenemäntäkään valitse Ferraria hakeakseen lapset tarhasta supermarketin kautta....
Smartin valitsee kaupungissa asuva yksineläjä joka arvostaa sen ketteryyttä kovassa liikenteessä. Smart on myös idiootin helppo pysäköidä - sehän mahtuu ruutuun vaikka poikittain.
Puoli-automaatti tekee siitä myös kätsän käsiteltävän ja moottorin ääni saa sen tuntumaan isommalta autolta kuin se todellisuudessa on.

Testatkaa ihmeessä - ihan vaikka huvin vuoksi!
 

nedomansky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
herätys

Koppimopo , joka Suomessa maksaa hiukankin
varusteltuna 30 kEur....

Anna "pojan" parkkeerata auto, jos et ite osaa.

Perheenemännän Volvolla pääsee motarilla sen 200
kun on tarvis = monikäyttöauto
 

nedomansky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
FinnishNinja

lienee asuvan jakartassa tai jossain, kun mainitsee
Smartin ketteräksi kovassa liikenteessä

Satutko tietämään, että Suomessa ei missään ole
ruuhkia eikä "kovaa liikennettä"... siis ei koskaan.

Ns ruuhka-aikaankin jono liikkuu koko ajan min. 25 km/h
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Re: FinnishNinja

Viestin lähetti nedomansky
lienee asuvan jakartassa tai jossain, kun mainitsee
Smartin ketteräksi kovassa liikenteessä

Satutko tietämään, että Suomessa ei missään ole
ruuhkia eikä "kovaa liikennettä"... siis ei koskaan.

Ns ruuhka-aikaankin jono liikkuu koko ajan min. 25 km/h

Asun Göteborgissa. Liikenne täällä on verrattavissa Helsinkiin, joskin hieman sujuvampaa.

Ero Smartin ja Volvon välillä ei ole niin valtava kun on jumissa autojonossa keskellä kaupunkia.

En kunnioita Suomea läsnäolollani niin usein, mutta ainakin viimeksi Helsingissä käydessäni siellä oli kova liikenne iltapäivällä.
Ei kai minun tarvitse sinulle kertoa ettei Suomen pienuus tee siitä autiota kaupungissa:confused:

Työni johdosta allani on yleensä Volvo S80, S60 tai V70. Tähän mennessä pysäköinti ei ole tuottanut ongelmia, mutta se ei estä minua ihastumasta autoihin jotka tekevät elosta keskustassa helpompaa. -Ei sen puoleen.. on minulla C-korttikin jos haluttaa ängetä kuorma-autolla sekaan... sillä sinne suuntaanhan sinulla on taipumuksia ihan selvästi!
 

nedomansky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Iliman muuta

Meillä taitaa olla Suomen ainut rekisteröity Panssarivaunu
ja sen kanssa jotenkin "kivet on kääntyneet kyljelleen".

Jos Sulla Volvo-ajojen jälkeen noin tehdaspaikkakuntalaisena
on edelleen Smartia ikävä, älä välitä, moni haluaa esim.
kunnon styrkkareiden sijasta jonkun MP3 soittimen

Lifestyle kysymys ja yksilöllisesti näitä on monia
 
Viimeksi muokattu:

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Totta!

Viihdyn hienosti Volvon etupenkillä. Se on maailman paras penkki! Ajo sillä on nautinnollista ja varsinkin S80 T6 tekee siitä juhlaa kun löytyy hieman tehoakin pellin alta.
Autot ovat tosin minulle ammattitauti. Meillä on paljon erilaisia autoja joita tulee testailtua aina joskus. Se tosiasia etteivät ne ole omia päästää paineet kun ei tarvitse puolustella omaansa joka käänteessä - ja päinvastoin! Voi antaa kehuja joidenkin merkkien ominaisuuksista jotka yleensä puuttuvat toisista.

Auton koko on kompromissi. Siinä paikassa joutuu aina tinkimään jostain. Pieni on ketterä kaupungissa mutta epämukava konetiellä - iso on kiva matka-ajossa mutta kankea kaupungissa. Valitse itse miten parhaaksi näet (ja miten kukkaro sallii).
 

nedomansky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
samaa mieltä

90% ajoistani sujuu Toyotalla enkä todellakaan suosittele
sitä kellekään muulle, onneksi ne ajot on kaupungissa ja
takapenkillä eli henk.koht tasolla sillä ei ole muuta väliä
kuin paikasta a paikkaan b ja sassiin, mutta ketjun aihehan
taisikin olla se toiveauto ja kaikki attribuutit täyttyvät
(nykytekniikalla) mainituilla Ford konsernin tuotteilla

- Mustang 69 Boss
- Volvo 850STW/V70
 
Viimeksi muokattu:

mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Tämä on helppo!

Auton tulee olla luotettava, taloudellinen, tyylikäs, turvallinen ja ylpeyden aihe - eli saksalainen, lukuunottamatta Opelia. Audi, Passat ja Golf täyttävät nämä vaatimani ominaisuudet. Allani on Audi 80, vm. 9-90, mutta lakattuani köyhtymästä tuoreempikin Audi kelpaisi...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös