Minkä kirjan luit viimeksi / mitä luet nyt?

  • 642 095
  • 5 509

Kidd

Jäsen
Suosikkijoukkue
Alaska Aces
Eilen sain päätökseen Mattiesko Hytösen "Rinnanympärys 106" -kirjan, ja seuraavaksi kiertoon lähtee joko Väinö Linnan Täällä pohjantähden alla tai Aito Keravuoren elämäkerta.
 

Aksu

Jäsen
Viestin lähetti Kidd
Eilen sain päätökseen Mattiesko Hytösen "Rinnanympärys 106" -kirjan, ja seuraavaksi kiertoon lähtee joko Väinö Linnan Täällä pohjantähden alla tai Aito Keravuoren elämäkerta.

Sattumoisin päätin alkuviikosta samaisen Hytösen kirjan. Lukemisen jälkeen minulla on entistäkin enemmän ongelmia suhtautumisessa häneen. En pysty sanomaan onko kyseessä vahvan ammattietiikan omaava toimittaja vai joku muu olio.

Eilen alkoi Populäärimusiikkia vittulanjänkältä-niminen opus. Mielenkiintoisen oloinen.
 

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
Bernard Werber: Muurahaiset

Loistava! Suosittelen kaikille...
 

wabbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KiVa
Juuri lopetin

Juuri lopetin tuon Alpo Suhonen - Kausi sydämestäni. Erittäin hyvänä kirjana pitäisin. Avaa aivan uusia ajatusväyliä. Suosittelen muillekin kuin jääkiekon ystäville ja HIFK-faneille. Kirjassa on lätkää hyvin vähän verrattuna ajatusmaailmaan.

Nyt parhaillaan luen sitten Waltaria. Aloittelin tuossa Sinuhea ja siitä pitäisi jatkaa suoraan Turms Kuolemattomaan. Ostin nuo kaikki Waltarin parhaimmat ja ajattelin ne kirjojen kronologisessa järjestyksessä lukea.
 

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
Viimeksi luin Naomi Kleinin No Logon ja tällä hetkellä on menossa Tolkienin Hobitti.
 

mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viimeisimmät kirjat, jotka olen lukenut parin viikon sisään:

- "Praha 21.8.1968" (kirjoittajan nimeä en muista)
- Neil Hardwickin "Hullun lailla"
- Pentti Raittilan "Uutinen Estonia" (tenttikirja)
- nyt työn alla ovat tenttikirjat "TV-uutisista hyvää iltaa" sekä "Merkkien kieli"

Vino pino mielenkiintosia kirjoja odottaa lukijaansa; yöpöydältä löytyy muun muassa Ludvik Vaculikin "Marsut" sekä nippu Tsekin historiaa käsitteleviä kirjoja - ensi viikolla kun lähden vaimoineni (1kpl) ajelemaan Karlovy Varya kohden. On mielenkiintoista lueskella maiden historiaa juuri ennen reissua; jotenkin tulee tuntu, että matkasta saa enemmän irti, kun tietää ko. maan taustoista (enemmän kuin pelkän peruskoulun pohjalta).
On muuten merkillistä, kuinka into kirjojen lueskeluun voi vaihdella! Muutamien viimeisten kuukausien aikana on tuntunut, etten jaksa millään tarttua minkäänlaiseen kirjaan, niin vei alavire mielenkiinnon ja keskittymiskyvyn. Jostain syystä nyt elämä alkaa tuntua taas valoisammalta, ja lukeminenkin maistuu todella!
 
Viimeksi muokattu:

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tällä hetkellä on työn alla Taru Sormusten Herrasta. Mutta valitettavasti taitavat seuraavat kirjat/luentoprujut tulla luetuksi ennen sitä:

Reitz - Milford - Christy : Foundations of electromagnetic theory
Panu-Kristian Poiksalo: Mikroprosessorit
Glyn James: Advanced modern engineer mathematics
 

mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viestin lähetti Sistis

Reitz - Milford - Christy : Foundations of electromagnetic theory
Panu-Kristian Poiksalo: Mikroprosessorit
Glyn James: Advanced modern engineer mathematics

Huhhuh. Onko niistä ymmärrettäväkin jotakin. Hieman menisi meikäläisellä yli päälaen. Onnea valitsemallesi uralle.:D
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Viestin lähetti mauri


Huhhuh. Onko niistä ymmärrettäväkin jotakin. Hieman menisi meikäläisellä yli päälaen. Onnea valitsemallesi uralle.:D

Ei tarvitse - riittää, että opettelee ulkoa. :)

Tylsiähän ne ovat, varsinkin tuo sähkömagnetiikan kirja... mutta pakko se on koittaa lukea kunnolla, ettei tuota huipputylsää kurssia, joka on todellakin sellainen 'tunne-itsesi-tyhmäksi'-kurssi, tarvitsisi käydä enää uudelleen. Siihen loppuukin sitten meikäläisen skömg.n opiskelut.
 

Tuamas

Jäsen
Hemming Mankell: Hymyilevä mies & palomuuri
D.W.Buffa: Syyttäjä
David Mason: Hirvenmetsästäjä
sekä Remeksen Uhrilento.

Nuo siis viimeisen parin viikon aikana.
Nyt alkaa pikkuhiljaa ankara kauppakorkean pääsykoekirjojen tankkausjakso, voi olla että jää muut lukemiset sitten lukematta.
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Viimeksi luin Alpo Suhosen "Kausi sydämestäni". Tällä hetkellä on kesken 4 tenttikirjaa :(. Näistä tylsemmistä kirjoista eroon päästyäni ajattelin vihdoinkin lukea "Leijat Helsingin yllä". Leffa kyllä on nähty, mutta pitäähän tuo lukeakin...
 

anthony

Jäsen
Suosikkijoukkue
FC Jazz
Niin...

...eiks mahda riittää kun ilmoittaa minkä on lukenut ja minkä lukee seuraavaksi eikä tuo julki koko kavalkaadia minkä on selannut elämänsä aikana kannesta kanteen.

Sitten - onhan noissa viesteissä mahdollisuus muokata sitä jottei joka kerta tarvitse paukauttaa uutta otsikkoa; kyllä allekirjoittanut ainakin katsoo kaikki keskusteluun tulleet ja jälkeen muokatut viestit.

:o
 

Tykki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Olen viimeisen vuoden aikana koittanut väkisin runnoa aikaa lukuharrastukselle. Ei ole meinaan ihan helppoa ainakaan meidän taloudessa. Mutta anyway:

Viimevuoden kirja oli Douglas Adamsin Linnunradan käsikirja liftareille, trilogian kaikki viisi osaa. Mainio teos, joskin kertomukseen on todella keskityttävä jottei tarina hajoa totaalisesti käsiin. Suosittelen.

Tämän vuoden kirja on Tolkienin Taru sormusten herrasta. Ensinnäkin tämä teos on ollut luettavien listoilla varmaan viimeiset 15 vuotta, toiseksi trilogian ekasta osasta tehty elokuva oli niin mahtava, että sama oli pakko lukea painettuna ja kolmanneksi haluan tällä kertaa lukea kirjan ennen elokuvasarjan toisen osan ilmestymistä. Kirjaa edetessäni ei ole voinut muuta kuin hämmästellä, kuinka vapaasti elokuvassa tarinaa käsiteltiinkään. Olen tullut siihen tulokseen, että oikeastaan kirjaa ja elokuvaa ei edes kannata vertailla. On mahdotonta sanoa, kumpi on parempi, sillä kummassakin on omat hyvät puolensa ja huonoja tuskin ollenkaan.
 

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Viimeksi luin Terry Pratchettin Valon tanssin (The Light Fantastic). Yleensäkin jos minä jotain luen niin se on joko Neil Gaimanin tai Terry Pratchettin tuotantoa. Tosin juuri nyt työn alla on ties kuinka monetta kertaa Moore/Campbellin From Hell - sarja, elokuvan näkemisen jälkeen innostuin jälleen aloittamaan sen lukemisen.
 

ace

Jäsen
Viimeksi lukemani kirjat olivat:


Popeda, Ilikeesti kiitää
Gene Simmons, Kiss and make-up


Aivan loistavia elämänkertoja molemmat. Suosittelen lämpimästi jos kyseisitä yhtyeistä pitää. Tosin varsinkin Simmonsin kirjasta löytyy sellaisia juttuja, jotka saattavat murentaa hopeareunaista ajatusmaailmaa yhtyeestä.
 

hannes_ko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fly Emirates
Seitsämän (7) kpl tenttikirjoja menossa, valtio-oppia.

Taas on tunnustettava yksi akateeminen totuus: vanhat kuivakkaan näköiset miehet kirjoittavat sujuvaa ja järkevää tekstiä, josta jopa oppii jotain.

Nuoret, juuri valmistuneet naistieteilijät kirjoittavat kammottaava kapulakieltä, jota ei todellakaan ole hauska lukea, eikä oppi mene perille.

Esim Eeva Aarnion Päämäärät liikkeessä on aivan kauhistuttava teos. Lainatkaapa huviksenne ja kokeilkaa, voiko asiat vaikeammin sanoa. Huh huh. Ja vertailkaapa sitten teosta Missä on Suomi, muistaakseni Vilho Harlen ja jonkun muun.
 

wabbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KiVa
Viestin lähetti Tj
Viimeksi luin Terry Pratchettin Valon tanssin (The Light Fantastic). Yleensäkin jos minä jotain luen niin se on joko Neil Gaimanin tai Terry Pratchettin tuotantoa. Tosin juuri nyt työn alla on ties kuinka monetta kertaa Moore/Campbellin From Hell - sarja, elokuvan näkemisen jälkeen innostuin jälleen aloittamaan sen lukemisen.

Nyt on pakko laittaa hieman tuo omakehu haisemaan ja ilmoittaa, että omistan itse kaikki Terry Pratchetin Discworld-kirjat. Lukenut olen myös muita, kuten Good Omens ja Johnny And the Bomb. Kannattaa kokeilla ainakin ensimmäistä. Raamattu ei ole koskaan enää sama.

anthony: Minun mielestä on ainakin mielenkiintoista katsoa minkälaista kirjallisuutta muut lukevat ja mitä mieltä he niistä ovat. Siksi minusta topicin ulkopuolelle menevät kirjatkin ja muu keskustelu on aiheellista.
 

n0lla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, Espoon Oilers
Nyt on tullut luettua Agatha Christien kirjoja muutama kpl:
-Kymmenen pientä neekerinpoikaa,
-Paddingtonista 16.50
 

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Viestin lähetti wabbit
Nyt on pakko laittaa hieman tuo omakehu haisemaan ja ilmoittaa, että omistan itse kaikki Terry Pratchetin Discworld-kirjat. Lukenut olen myös muita, kuten Good Omens ja Johnny And the Bomb. Kannattaa kokeilla ainakin ensimmäistä. Raamattu ei ole koskaan enää sama.

Minen kaikkia Discworld-kirjoja omista, mutta lukenut ne olen kyllä. Suuri osa on kyllä ihan omassakin tallessa. Good Omens ja Johnny and the Bomb löytyvät myös kirjahyllystä. Kun kirjaa tekevät kaksi suurinta suosikkiani Gaiman ja Pratchett, niin voiko a) kirja olla huono b) sen jättää lukematta/ostamatta? Ei voi.

Suomen ympyröissä kaseteista saattaa muuten tulla Queenin Greatest Hitsin sijaan vaikkapa Timo TA Mikkosen joulujulkaisuja.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Richard Bachman: The Running Man

Huikea kirja... Ainakin hieman vanhemmat muistanevat Arskan tehneen samannimisen elokuvan. Kirja on taysin erilainen ja leffahan nyt on mita on, paitsi, etta olin juuri sopivan ikainen, kun se tuli.

Ainakin sillon leffakin taisi olla todella mahtava:cool: Olen sen toki senkin jalkeen nahnyt, viime kerrasta ei taida edes kovin pitkaa aikaa olla.
 

Taito-Ojanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Kärpät
Lukasin vasta "The Hobbitt"in ja nyt on menossa "Silmarillion". Eka siis englanniksi, toka suomeksi. On muuten rankka ja välillä todella uuvuttava eepos tuo Silmarillion. Kyllä se kuitenkin kannattaa lukea, koska monet Sormusten Herran ja Hobbittin viittaukset paljastuvat sen jälkeen aivan uudessa valossa. Esim. se Berenin ja Luthienin tarina on upea!
 
Viimeksi tuli luettua John Grishamin Testamentti, hyvä kirja, aivan kuten kaikki muutkin kyseisen kirjailijan tuotokset. Suosittelen kaikille, jotka eivät vielä jostain syystä ole tutustuneet.

Nyt ei ole menossa mitään, kaikki oman "kirjaston" opukset on tullut luettua ja kunnan malliin ei tahdo ehtiä (jaksaa) lähteä.
 

bystander

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki, Mika Saukkosen lenkkikengät
Pari päivää sitten sain luettua Michael Hornburgin Bongwater-kirjan, ja nyt on työn alla Veikko Huovisen Muina Miehinä. Huovisen jälkeen odottamassa on Nick Hornbyn About a Boy, sekä pino tenttikirjoja.
 

Janos

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ÄTPPOMK
Viestin lähetti mauri
- Pentti Raittilan "Uutinen Estonia" (tenttikirja)
Olen itse perehtynyt vähän asiaan. Jatkoa:

Aula-Sokero "ESTONIA - Taistelu elämästä"
Aula-Sokero "Estonia... se uppoaa joka yö"

Ihan "kivaa" luettavaa, vaikka eivät minnekään mestariteosten kohdalle ylläkään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös