Minkä jäähyn haluaisit saada, jos se olisi mahdollista?

  • 1 362
  • 26

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Kiekkopalstalla, kun ollaan, niin tuli mieleen tällainen seikka.

1) Minkä jäähyn haluaisit saada, jos se olisi mahdollista?

2) Lisäkysymyksenä, jos olet kiekkoillut, niin mikä oli yleisin jäähysi?


Omat vastaukset.

1) Ehdottomasti 20 minuutin pelirangaistus käytöksestä. Joku mussutus jostain tilanteesta. Eikä aiheuttaisi omalle joukkueelle kuin miehistövajeen.

2) Ei ole taustaa itsellä.
 

Glove

Jäsen
1) 2 min poikittainen maila vastustajan alaselkään maalin edessä niin, että se viivasta tullut laukaus osuu siihen mun kohteeseen, eikä kiekko mene maaliin.

2) Jaa kahdeksan vuotta tuli pelattua. Veikkaisin, että väkivaltaisuus. Olin sen verran kuumakalle teininä, että tuli nyhjättyä monet maalinedushanskaamiset. Ansioihini voidaan varmaan laskea tasapeli tappelusta pelaajaa vastaan, josta tuli NHL-pelaaja myöhemmin.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
1) Varmaan jokin ylilyöntijäähy, sellainen "kaikki joukkueen eteen kuin Jarkko Ruutu" -jäähy.

2) En muista. Väkivaltaisuus ilmeisesti, niitä nyt tuli aika helposti junioreissa, elleivät sitten yksilöityneet kampeiksi, poikittaisiksi mailoiksi yms. Suunsoittojäähyä en muista koskaan saaneeni. Yleisesti on sanottava, etten ollut mitenkään jäähyherkkä, mutta tilanteita toki oli että kaikenlaista sattui.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
1. En tiedä, että haluaisinko, mutta todennäköisesti se olisi pelin viivyttäminen aka. kiekko katsomoon, johon syyllistyisin kauhean paniikin iskiessä kroppaan vastustajan ykkösnyrkin pyörittäessä peliä puolustusalueellamme.

2. En ole pelannut. Olen ollut luistimilla joskus.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
1. 2 + 10 min laitataklauksesta. Kohteena olisi joku nuori isokokoinen jantteri vaikka Ilveksestä, joka olisi aukonut päätään koko ottelun ajan meikäläiselle tyyliin "helvetin fossiili, mee kotiis siitä".

2. En ole pelannut lajia. Olen umpisurkea luistelija ja viimeksi olen ollut luistimilla vuonna 2000.
 

waltteri21

Jäsen
Suosikkijoukkue
JoKP
Minä haluaisin muuttaa 2 min jäähyn 1 min jäähyksi. Ylivoimaisen joukkueen olisi tällöin pakko pyrkiä nopeaan ratkaisuun sen sijaan, että siirrellään kiekkoa 2 min pakkopelimuodostelmassa ja lopulta toisinaan käy jopa niin, ettei saada yhtään laukausta aikaiseksi 2 min aikana.

edit. Minä vastasin niin päin, että minkä jäähyn haluaisin antaa.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Ehdottomasti ottaisin jäähyn mieluiten puhtaasta, mutta ehkä ylikovasta taklauksesta vastapalloon. Tekee gutaa antaa runtua kuivan kesän oravan kokoisille taitoniekoille.

Meikäläinen oli jääkiekkoa pelatessa ja muita lajeja tuon jälkeen pelattaessa kuumakalle, silloin kun pelataan voitosta. Ihan sama mikä on panoksena. Mie haluan voittaa, aina! Jääkiekkoura jäi melko torsoksi ja muissa lajeissa pärjäsin sitten hieman paremmin. Väkivaltaisuus/käytösrangaistus.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Tikimainen suunsoitto 20min.
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
1. Ottaisin jäähyn mahdottomasta. Velttoilu, minuutteja omantunnon mukaan.

2. Harrastekiekkoa. Jonkun piti olla joukkueen huonoin ja tyhjänpäiväisin, se viitta oli minun harteilla.
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Pelasin Uraman valmennuksessa aikoinani ja en ollut kovin jäähyherkkä. Pikemminkin päinvastoin. Kampitus 2 min kelpaa mulle. Eipähän tarvii selitellä jos sillä maalin estää.
 

Glove

Jäsen
edit. Minä vastasin niin päin, että minkä jäähyn haluaisin antaa.
MInä antaisin jäähyn mielelläni jostain rottamaisuudesta, vaikka 5+PRK tai suoraan OR selkään taklauksesta. Voi toki olla, että olen semmoisen joskus viheltänytkin. Parikymmentä vuotta sitten tuli vihellettyä joku 300-400 peliä.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
1. Joku pikkukakkonen...

2. Taisi olla koukkaaminen/kiinnipitäminen, joskus poikkarikin, pakkina kun enimmäkseen pelasin...
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
1) käytösrangaistus

2) kyynärpäätaklauksia tuli aika paljon harrastettua, mutta yleisin oli varmaankin kampitus

Kerran dumari vihelsi väärän vaihdon ja sanoin sille "vitun merkonomi, ethän sä osaa edes viiteen laskea." Heitti suihkuun.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Selästä taklaaminen, ja useampaan kohteeseen kerralla. Tilanteen kohteina jotkut uuvatit, jotka tukkii kaupan ahtaan käytävän joutavalla juttutuokiollaan. Perhana!

Ei sitä touhuani pelaamiseksi voi sanoa, joten toiseen kysymykseen en vastaa.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Eikö jalka riittänyt kun piti roikkua ja koukkia?
Itseasiassa olin joukkueen nopeimpia luistelijoita, pikajuoksutaustaa nääs, mutta ilmeisesti judotausta vaikutti pelityyliini -;)
Olin myös joukkueen kovimpia taklaajia, mutta hyvin harvoin sain taklauksesta jäähyjä, useammin jälkitilanteista...

Edit: typoja
 
Viimeksi muokattu:

Glove

Jäsen
Itseasiassa olin joukkueen nopeimpia luistelijoita, pikajuoksutaustaa nääs, mutta ilmeisesti judotausta vaikutti pelityyliini -;)
Olin myös joukkueen kovimpia takaajia, mutta hyvin harvoin sain taklauksesta jäähyjä, useammin jälkitilanteista...
Minäkin taklasin kovaa, joskus jopa sääntöjen rajamailla. Mutta sitä pitää tehdä, mitä osaa.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Maalivahtina tietenkin punaviivan ylittäminen.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
...
Kerran dumari vihelsi väärän vaihdon ja sanoin sille "vitun merkonomi, ethän sä osaa edes viiteen laskea." Heitti suihkuun.
Minä kokeilin kerran Huikarin Jupen kommenttia tuomarille:"Tehdään palvelus jääkiekolle ja lopetetaan molemmat!"
Tuomari vain murahti: "Vanha!", ja jatkoi eteenpäin...
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Oma jääkiekkourani kesti kolme vuotta luonnonjääsarjassa, ja yhtäkään jäähyä en ottanut. Tässä saattoi toki auttaa sekin, että pelasin maalivahtina.

Eräässä ottelussa vastustajan pelaaja sai pelirangaistuksen törkeydestä. Se oli sen verran komea termi, että joku tuollainen olisi voinut olla tyylikästä saada itsekin. Mutta enhän minä oikeasti olisi edes halunnut jäähyillä.
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
1) käytösrangaistus

2) kyynärpäätaklauksia tuli aika paljon harrastettua, mutta yleisin oli varmaankin kampitus

Kerran dumari vihelsi väärän vaihdon ja sanoin sille "vitun merkonomi, ethän sä osaa edes viiteen laskea." Heitti suihkuun.

Kylläpä tuomarilla on ollu huono huumorintaju.

Itse varmaan yrittäisin kahvajäähyhattrickia mikä se nyt olikaan? Koukkaaminen, huitominen, estäminen (joku paremmin muistava korjatkoon)
 

Soutukorva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
1) Nykykunnolla tuomari voisi viheltää kympin epäurheilijamaisesta olemuksesta.

2) Joku väsynyt koukku taisi tulla harrastesarjassa otettua.
 

Luolis

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, TuTo, Montreal Canadiens
1) Käytösrangaistus. Junnuna ei kehdannut aukoa päätä tuomareille vaan tuli hyväksyttyä kaikki tuomiot vaikka ne olisivat olleet vääriä.

2) Varmaankin vartalotaklaus. Tykkäsin junioreissa taklata paljon jo ennen kuin se oli sallittua niin siitä otettiin turhia jäähyjä :D
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös