Viestin lähetti Linda Kun näitä kyselyitä ei millään näytä olevan tarpeeksi, joudun siis utelemaan jälleen, minkä ikäisenä muutit pois kotoa tai ajattelit muuttaa pois?
Perinteiden ylläpitämiseksi en itse aio vastata tähänkään... ;)
Muutin pois muistaakseni ;) 24 vuotiaana siis suhteellisen vanhana todellisuudessa
asun Isän ja Äidin helmoissa vieläkin :o :D (Ruokailu) Ruuan laitto ei ole parhaita puoliani.
No meikäläinen muutti kotoa tavallaan 19-vuotiaana, kun lähdin kuukausi ylioppilasjuhlieni jälkeen vuodeksi armeijaan. Armeijan jälkeen vietin pari kuukautta taas kotona, ennen kuin lähdin lopullisesti, kun muutin opintojen perässä pois. Tosin armeijaanmenon jälkeen en enää tuntenut kotiani kodiksi. Eipä silti, saamaton kun olen, niin virallisesti asun vieläkin kotonani, kun olen vieläkin tuon kylän kirjoilla... olisihan tässä ollut jo yli vuosi aikaa vaihtaa...:)
Olen 18 ja asun toistaiseksi kotona... Opiskelen kuitenkin jo yliopistossa, joten muutto lienee edessä jo ensi vuonna. Saman kaupungin sisällä muuttaminen vaan tuntuu vähäsen turhalta.
Itselleni kävin hiukan niin että erinäisten sattumien kautta kaikki muutti pois minun luota ja sitten asuinkin yksin. Tämä tapahtui joskus syyskesällä 1999. Eli olin silloin 19-vuotias!! Tässä välissä on sitten tapahtunut kaikenlaista. Joku voi tuosta allekirjotuksesta päätellä mitä!
Kotoa pois 15 vuotiaana, silloin Raumalta Turkuun. Sen jälkeen sitten tullut asuttua vielä Raumalla uudestaan, Vantaalla ja Helsingissä kolmessa eri paikkaa.
18 kesäisenä läksin inttiin. Sen jälkeen asustelin kotona vielä muutaman kuukauden ja lähdin opiskelemaan. Sillä reissulla olen nyt ollutkin jo jonkin matkaa toista kymmentä vuotta.
Kotoa pois muutto tapahtui vähän samaan tapaan kuin Sistiksellä, eli 19-vuotiaana inttiin. Intin jälkeen muutama kuukausi vielä kotona, ja sitten muualle opiskelemaan. Opiskeluaikana jouduin yhden kesän asumaan vielä kotona, mutta sen jälkeen olen ollut omillani. Ja nyt on sitten pieni kahden hengen perhekin.
Lähdin armeijaan kun olin 18v ja 5kk vanha, sen ajan hengailin lähinnä tietysti armeijassa ja silloisen tyttökaverini luona ihan käytännön syistä. Kun armeija loppui meni vain pari kuukautta kun muutin pois vanhempieni luota.
No taitaa olla 19-vuotiaana, kun lähdin armeijaan. Toki silloin tuli viikonloput oltua himassa, mutta kuitekin. Sitten intin jälkeen muutin varsinaisesti pois himasta, johon jouduin noin 3 kuukaudeksi palaamaan, kunnes taas uusi kämppä löytyi, jossa olen sen jälkeen asunutkin.
19-vuotiaana laivastoon. Sen jälkeen asuin reilut puoli vuotta kotona ja 21 vuotiaana sitten ensin Skotlantiin ja sieltä suoraan uuteen kotiin Treelle. Eli 21 vuotiaana olisi sitten lopullinen vastaus.
Kevään -98 kirjoitusten jälkeen vuoden loppuun asti kotona ja reissussa, kunnes astuin kurkkusalaatteihin saapumiserässä I/99. Intin jälkeen tuli vietettyä reilu puoli vuotta kotona ja siitä sitten opiskeluiden perässä etelään syksyllä 2000. 21 täytin juuri ennen muuttoa.
Hyvin on sujunut tähän mennessä asiat, olen ollut aina suhteellisen siisti poikaihmiseksi ja ruuanlaittokin onnistuu. Nyt tosin ei ehdi niin hirveästi nipottamaan siivouksien ja kotiruuan perään, kun on vapaa-ajan ohjelma lisääntynyt huomattavasti. Ja Jatkoajassa notkuminen :)
Joo, kylla se minullakin tapahtui siten, etta menin 19-vuotiaana armeijaan, jonka jalkeen en ole vanhempien luona enaa asunut. Ensin toihin vuodeksi ja sitten opiskelemaan. Kaiken kaikkiaan olen naina inttivuoden jalkeisina kuutena vuotena asunut kuudessa eri asunnossa kolmella paikkakunnalla.
Mita voimme paatella tasta? Menkaa armeijaan niin itsenaistytte. :)
Öö. Armeijaan lähdin melko tasan 19 vuotiaana, ja sitten sen jälkeen kuten moni muukin pikkuisen aikaa (no ok, puoli vuotta) porukoitten luona vielä kunnes muutin suomi-rapin kotikonnuilta Hyvinkäältä kokonaan Suomen rajojen ulkopuolelle eli Skinnarilaan lappeen Rannan lähettyvillä
Aika samalla kaavalla nämä menee. 2000 kesällä kotiuduin intistä. Sitten asustelin kotona vielä jonkin aikaa, kunnes sain sopivan kämpän huhtikuussa 2001 ja muutin. Mitään varsinaista tarvetta ei ollut, sillä minäkin muutin saman kaupungin sisällä.
olin 17-v. - ku lähin pikkukaupungista opiskelujen vuoksi stadiin. muutosta hieman pehmitti se, että menin alivuokralaiseksi, ja vuokraemäntäni oli tosi upee tyyppi. jos niin voi sanoa silloin noin 57-vuotiaasta naisesta. enivei; tarkoitan kuitenkin hyvää. hänen vuokseen kotoa lähtö kylmään maailmaan ei tuntunu niin rankalta. ja hyvin on kai pärjätty. kantapääopisto on useimmissa asioissa se paras opisto, mitä elämään tulee...ps. ruokaa oon oppinu tekemään vasta nyt; eli noin 13 vuoden kuluttua...eli ruuanlaittotaidolla ei oo välttämättä mitään tekemistä sen kans, millo lähtee kotoa.
19-vuotiaana "muutin" muutaman sadan kilometrin päähän erään kansanopiston asuntolaan. Käytännössä kuitenkin olin kirjoilla aiemmassa kotikunnassani vielä puolitoista vuotta. Seuraavan kesän vietin vielä vanhempien luona, ja taas talveksi samaan oppilaitokseen.
Toisen opistovuoden jälkeen muutin sitten muutaman ystäväni kanssa kimppakämppään Jyväskylään, ja sillä tiellä ollaan. Eli periaatteessa muutin pois 21-vuotiaana, käytännössä olin 19-vuotiaasta enemmän tai vähemmän omillani.
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt!Kirjaudu / Rekisteröidy