Mitä suotta odottamaan? Kysellään Turun kuulumiset vaikka heti. Siellä sentään heitettiin tuossa syksyllä menemään yksi Suomen legendaarisimmista, ellei legendaarisin "cheerleader"-porukka, Mustat Kobrat. Ehkä siellä on pettymystä ollut. Ehkä ei. Ainakaan itse en ole somessa kohdannut laajempaa meteliä enää, sanotaan viikko ilmoituksesta, kun TPS noista luopui. Joku TPS:n peleissä käyvä osannee valaista
Tepsin osalta sinua jo valaistiinkin, TuTon osalta ei. TuTon peleissä on edelleen cheerleader-tyttöjä muutama kappale. Ei heitä tosin sen enempää noteeraa. Minäkin kuulun siihen ihmisryhmään jotka Turkuhallissa eivät olleet havainneet koko asiaa, eli en huomaisi jos tanssitytöt katoaisivat TuTon peleistäkin. Jääkiekkopeleissä keskityn kiekkoon ja pelitapahtumiin (sekä höpisemään niitä näitä matsiseurueen kanssa).
Minulle "urheiluviihde" painottuu sanaan urheilu, siihen ei tarvita esim. jääkiekon osalta mitään sen kummallisempaa kuin että jäähalli on riittävän lämmin ja vähätuulinen, käytävillä mahtuu vessaan ja makkarajonoon ja kentällä on kaksi tosissaan pelaavaa joukkuetta panoksellisessa sarjassa. Videoskriinit yms. ovat luksusta jonka toki vastaanotan, jos niistä näkee maalit uusintoina eikä vain mainoksia.
Cheerleadereita vastaan minulla ei ole mitään, eikä tämä ole mikään moraalikysymys (paitsi sikäli, että saisihan sitä cheerleadereille maksaa sitten kunnon palkkioitakin eikä olettaa heidän pyllyään pyörittävän ilmaiseksi), mutta aika tarpeettomaksi ja aikansa eläneeksi koen koko touhun.
Cheerleader-toiminta on muutenkin aina tuntunut keinotekoisen vieraalta yritykseltä apinoida rapakon takaista urheilushow-kulttuuria jossa tyhmälle ja/tai lyhytjännitteiselle yleisölle pitää koko ajan tarjota jotain spektaakkelia ja säpinää, jotta he jaksaisivat edes hetken keskittyä. Ei tuo mikään erillistä lisäarvoa tuova myyntivaltti ainakaan ole. Tuskin kukaan niin epätoivoinen on, että lähtee kiekkomatsiin siinä toivossa, että näkisi pikkuhousun pilkahtavan kun nuori tyttönen nostaa jalkaa.