eagle kirjoitti:
Semmoista vähän ihmettelen tähän liittyen, että miksi pohjoisessa pelaajia kyllä on liikkunut esim. Hokkiin, mutta maalivahteja ei. Siis lainalle/pidemmäksi aikaa. Muutaman hassun ottelun Rinne taisi käydä Hokissa pelaamassa, mutta muuten istui penkillä. Eikös penkillä voisi istua kuka vaan, kun Bäckström kuitenkin pelaa melkein kokoajan. Kyllä kuitenkin mestiskin on nuorella maalivahdille suuri harppaus&kehitysmahdollisuus verrattuna A-junnuihin, saati sitten että istutaan vaan penkillä ja pelit rajoittuvat harjoituksiin.
Itse olen miettinyt ihan samaa asiaa. Asia on konkretisoitunut varsinkin Niken aikoina (sen jälkeen kun Karhu Korhonen lähti Ruotsiin), kun mies vain on niin samanlainen kuin Thomas - eli vaatii / tarvitsee paljon pelejä jotta homma sujuu parhaalla mahdollisella tavalla.
En tiedä, että oliko Korhosen kanssa vietetty ensimmäinen kausi Kärpissä Nikelle hankala juuri sen takia, että joutui pelaamaan n. joka toisen matsin? Silloin Nikke ei ainakaan minua vakuuttanut. Tämän jälkeen, kun mies sai olla selkeä 1:n, on homma toiminut aivan eri tavalla! Viime kausinakin huomasi selkeästi, että silloin harvoin kun Peksi kävi maalissa, oli Nikellä hankalaa "tauon" jälkeen?!?
Noh, eli nyt tuohon nimim. eaglen viestiin, eli olen täsmälleen samaa mieltä tuosta peluuttamisesta mestiksessä. Rinne sai paljon kiitosta niistä peleistä, jotka vielä kaiken lisäksi hoiti todella hyvin Hokissa! Varmasti huomattavasti kehittävämpää, kuin luukun avaaminen matseissa ja treeneissä vääntäminen? Tottakai on aivan eri asia pelata kokoajan, kuin vain treeneissä saada "tuntumaa" -> mitä ihmeen tuntumaa? ;)
Olisiko Kärpillä ollut tuossa sellainen asia taustalla, että eivät kertakaikkiaan uskaltaneet edes runkosarjan aikana, antaa Rinteen pelata pidempää tovia Hokissa? Eli, jos Bäckström olisi loukkaantunut, niin ei olisi ollut hyvää maalivahtia heittää jatkamaan? Aikamoinen hypoteesi, sillä eihän siinä olisi hävitty korkeintaan kuin yksi peli A-junnumaalivahdin takia.. nopeasti se Rinne sieltä Hokista oltaisiin varmaan saatu takaisin liigajoukkueen mukaan paikkaamaan Nikkeä?
Semmoista vuodatusta.. kyseiset herrathan tämän tietävät (+valmennus jne.) mutta mukavahan näitä on aina spekuloida.
- Thunder
Edit: ja tuli vielä mieleen, että olisiko viisasta pistää A-junnuja (maalivahteja), siis jos vain jotenkin olisi mahdollista tehdä tämä A:n pelien liikaa kärsimättä, pelaamaan Hokkiin? Myllykoski vaikka pelaamaan sinne? Siellä hän saisi varmasti paremman sisäänajon miesten peleihin, kuin odottamalla sitä paikkaa auringossa (eli paikkaa Liigajoukkueessa)? Toisaalta haluavathan junnutkin menestyä, joten en tiedä toimisiko tämä sitten käytännössä.. Mutta eikös se junioritoiminta ole vain sitä varten, että saadaan hyviä miehiä nousemaan ylemmäs? ;) Hokki voisi toimia tässä huomattavasti paremmin kuin A-junnuissa vääntäminen.
Edit & edit: helvetin ääliö.. just kun vuodatukseni (viimeisen editin pistin) muistinkin, että siellähän se Joni vaikuttaakin :D sry.. Toivottavasti saa Jonikin peliaikaa miesten peleisssä ja kehittyy eteenpäin, potentiaalia tietääkseni on.