Mainos
  • Joulurauhan julistus
    Huomenna, jos Moderaattorit suovat, on meidän Jatkoajan armorikas joulupäivä; ja julistetaan siis täten yleinen joulurauha, kehottamalla kaikkia tätä palstaa asiaankuuluvalla kirjoittelulla täyttämään sekä muutoin hiljaisesti ja rauhallisesti käyttäytymään sillä se, joka tämän rauhan rikkoo ja joulurauhaa jollakin laittomalla taikka sopimattomalla kirjoituksella häiritsee, on raskauttavien asianhaarain vallitessa syypää siihen rangaistukseen, jonka Moderaattorit ja säännöt kustakin rikoksesta ja rikkomuksesta erikseen säätävät.

Toivotamme kaikille Jatkoajan kirjoittajille sekä lukijoille Hyvää Joulua ja Onnellista Uutta Vuotta 2025.

Miksi fudut Calounille ja Veikolle???

• 1 341
  • 28

ruoska

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Penguins, Liverpool, Real Madrid
Tämä on topicci mikä minun piti laittaa jo ennen kuin kausi alkoi. Mitäköhän järkeä Matikaisella oli laittaa heinä-elokuussa kahta joukkueen nimimiestä vielä pihalle. Voi vaan kuvitella millaisia liidereitä kyseiset herrat olisivat olleet tossa sakissa, joka tuolla loorassa tällä hetkellä hiihtelee. Veikon otteet eivät ole olleet ihmeellisiä Ilveksessä, mutta miksi piti väkisin laittaa äijä pihalle, kun ei mistään enää ollut minkäänlaisia stuntteja saatavilla. Olisin ymmärtänyt jos tämä olisi tehty joskus kauden loppumisen jälkeen, mutta tehdä se juuri ennen kauden alkua. Toinen asia oli Calounin tilanne. Itse odotin mieheltä viime kaudella paljon, mutta petyin pahasti. Luotin häneen enkä todellakaan halunnut potkuja hänelle. Nämä kaikki olisin kyllä ymmärtänyt, jos potkut olisi annettu aikaisemmin. Kaiken huippu oli Matikaisen halukin saada miehet pihalle. Miksi? Nyt sitten ollaan tilanteessa, että kaikki eivät enää edes halua tulla petopaitaan. Mistä Matikaisen scouttauksella saadaan edes pelimiehiä? Pelottaa jo ajatus ensi kaudesta jos kenelläkään ei ole edes halua tulla petopaitaan pelaamaan. Turhaan on kenenkään ruveta kommentoimaan, että hyvähän sitä nyt on puhua, kun Calounin tehot ovat kovat. Sitä en tällä todellakaan tarkoita. Itse olisin voinut antaa kummallekin herralle potkut, jos olisi ollut korvaajia tiedossa. Mutta, kun niitä ei ollut, niin potkitaan kumpikin pihalle ennen kuin kausi alkaa. Penaa on kyllä mollattu monesta aiheesta ja aiheetta, mutta tämä ainakin minulle on jäänyt päällimmäisenä mieleen. Samoin sivuja on avattu mitkä koskevat Matikaista. Mutta haluaisin kuulla mitä muiden mielipiteet ovat tästä aiheesta.

Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
tiettävästi Veikko halusi palata Tampereelle ja IFK viksusti anto Veikon mennä(tulla)

redcougar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liigan Svedut
Samoilla linjoilla..

Ainakin JC:n kohdalla. Itse olin varma viime kauden aikana että tällä kaudella Jan pystyy parantamaan ja näyttää mikä on miehiään kun peli kulkee.

Toki, helppohan se nyt sanoa, mutta älkää nyt sanoko näin, koska olin sitä mieltä silloin ja olen vieläkin.

ribis

Jäsen
Suosikkijoukkue
EspooBlues
Tosi moni jonka nimimerkin alla luki IFK täällä jatkoajassa riemuitsi kauden alussa että nyt on päästy laiskoista pelaajista mm. Veikosta eroon ja nähdään taisteleva IFK. Nälkäinen nuori taisteleva IFK, josta flegmaattiset ja laiskat Nieminen ja Caloun, Pirjetä jne.. tajuttiin heittää ulos.

ribis

Jäsen
Suosikkijoukkue
EspooBlues
Viestin lähetti Tarinankertoja
tiettävästi Veikko halusi palata Tampereelle ja IFK viksusti anto Veikon mennä(tulla)

Ilveksen nettisivuilla Veikko kyllä kertoi näin viime kaudesta:

Mua oltiin myymässä Tepsiin. Viimeisenä siirtopäivänä Matikainen sanoi mulle, että oletko pakannut? Mä sanoin, että en varmasti lähde mihinkään. Siinä olisi muka pitänyt sanoa kotona, että mä muutan kahdeksi kuukaudeksi Turkuun. Jos viikkoa aikaisemmin olisi sanottu sama ja olisin saanut hetkin miettimisaikaa, olisin saattanut lähteäkin.

Eldritch

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ribikselle

Nyt kyllä yleistät ihan omiasi. Pirjetää ei kukaan jäänyt kaipaamaan ja Veikkoa vain harva (minä tosin niiden joukossa), mutta täällä Jatkoajassakin ainakin 80 prosenttia HIFK-faneista oli aidosti pahoillaan tai kauhuissaan Calounin päästämisestä muualle.

ruoska

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Penguins, Liverpool, Real Madrid
Viestin lähetti ribis
Tosi moni jonka nimimerkin alla luki IFK täällä jatkoajassa riemuitsi kauden alussa että nyt on päästy laiskoista pelaajista mm. Veikosta eroon ja nähdään taisteleva IFK. Nälkäinen nuori taisteleva IFK, josta flegmaattiset ja laiskat Nieminen ja Caloun, Pirjetä jne.. tajuttiin heittää ulos.

Minä ainakin olin sitä mieltä, että liikaa nimimiehiä ei todellakaan saa olla. Mutta se tapa millä niistä hankittiin eroon oli järjetöntä. Myydä miehet muualle elokuussa, eikä korvaavia pelaajia löydy yhtään mistään. Miksi helvetissä ei myyty aikaisemmin, jos heistä haluttiin eroon. Mutta itse ainakaan en kuulunut kategoriaan, joka halusi Calounin pihalle.

Maalituomari

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Joopa joo

Kuten on jo mainittu, Veikkoa tuskin moni jäi kaipaamaan.
Ei varmaan ollut miehellä paljoa motivaatiota jatkaa IFK:ssa
viime kauden tapahtumien jälkeen...
Toinen tilanne oli taas JC:n kohdalla. Mielestäni oli aivan
järjetöntä kaataa koko paskasaavi miehen niskaan viime kauden konttaamisesta. Syyt olivat jossain muualla kuin JC:n comebackissä IFK:hon.

No joka tapauksessa Honza "savustettiin" ulos jengistä ja mies
pelaa taas tasollaan Bluesissa. Sanokaa mitä haluatte, mutta
tätä miestä olisi kyllä tarvittu tänä vuonna punapaidassa!

P Matikainen vastasi IFK:n faniristeilyllä viime huhtikuussa
kysymykseen: "Pelaako Jan Caloun ensi kaudella IFK:ssa?"
jotensakin seuraavasti:
-Kyllä, Calounilla on sopimus IFK:n kanssa ensi kaudesta ja jos miehellä on sopimus niin eikös se tarkoita sitä, että myös pelaa"
(ihan sanatarkkaan en muista miten se meni, mutta pointti oli tämä)

Pari viikkoahan siinä sitten meni ja Jan Calounilla ei enää ollutkaan sopimusta IFK:n kanssa...Pena pisti tuulemaan ja tulos on meidän kaikkien tiedossa.

Jälkiviisaus - paras viisaus!

Noutaja#9

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Itä-Helsingin Noutajat
Pena vastasi näin siihen kysymykseen: Kyllä pelaa, meillä on Calounin kanssa voimassa oleva sopimus. Se meteli mikä tuon ilmoituksen jälkeen pääsi ilmoille, jengi oli sellaisissa fiiliksissä, että ei paremmasta väliä. Kaikki pitivät silloin Penasta, niin uskomattomalta kuin se nyt kuulostaakin.

Kempes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Caloun menetti kasvonsa IFK:n pukukopissa, kun tämä kolmiodraama paljastui hänelle. Kuka hemmo voi olla samassa pukukopissa, kun kaikki kaverit tietää, että toisella pelaajalla on ollut säpinään hänen naisensa kanssa, kun itse on Atlantin takana? Kuitti tuollaisessa miesporukassa on aika kovaa, joten ei ihme, että Honza halusi IFK:n kopista pois. Eniten säälittää Akin kohtalo, hän joutui pakkaamaan laukkunsa sen takia, että oli tähden vaimon kanssa.
Luulen, että joku Nivalan puupää varmasti olisi Calounille kuittaillut koko kauden. Helpompaa on olla blyysin kopissa nämä faktat huomioon ottaen.

Isaksson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tarkennuksia

Tarkennetaan sen verran hieman vääriä mielikuvia. Veikko olisi halunnut jatkaa IFK:ssa yhtä lailla kuin Calounkin puhumattakaan Sihvosesta. Heidät kaikki pantiin kuitenkin pihalle.
Mielenkiintoinen kysymys onkin se, kuka heistä halusi eroon?

Eldritch

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Emmeköhän...

...me kaikki tiedä vastauksen Isakssonin kysymykseen. Paljon vaikeampi kysymys on: miksi? Sen selvittämiseen tarvittaisiin jalkapallostadionillinen psykiatreja.

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
Re: Tarkennuksia

Viestin lähetti Isaksson
Tarkennetaan sen verran hieman vääriä mielikuvia. Veikko olisi halunnut jatkaa IFK:ssa yhtä lailla kuin Calounkin puhumattakaan Sihvosesta. Heidät kaikki pantiin kuitenkin pihalle.
Mielenkiintoinen kysymys onkin se, kuka heistä halusi eroon?

Sihvosesta ja Calounista en tiedä mitään, mutta Niemisestä haluan sanoa tämän.

Allekirjoittanut keskusteli Niemisen kanssa erään maajoukkuetauon aikana viime kaudella Tampereella, kun Mälkiän tuleminen IFK:hon nousi huhuihin. Veikko sanoi: "Jos Mälli tulee, on mun pelit IFK:ssa pelattu." Ja Mälkiä sanoi Saksan MM-kisojen aikaan: "Nieminen ei pelaa meillä ensi vuonna." Että ei sitä myyntiä edes ole päätetty ihan elokuussa, niin kuin eräät väittivät.

Veikko on useasti todennut, että ura tulee loppumaan Ilveksessä, ennemmin tai myöhemmin. Nyt oli oikea aika ja paikka. Ainoa asia mistä väännettiin niinkin pitkään kuin väännettiin, oli Ilveksen maksama vuokra.

peruna

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK
Caloun

Caloun on punainen peto ja tulee aina olemaan punainen peto, vaikka Blues fanit mitä väittäisivät. Haluaisin kyllä kuulla miksi Caloun heitettiin ulos? Sitä vaan adressia vetämään, että saataisin honza takaisin....

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Niinno, sanot sinä mitä vaan, Caloun on ja pysyy Bluesissa, ellei kaikkea hoideta päin honkia. Jampalla on vielä ensi kausi sopparia jäljellä, ja kaikella todennäköisyydellä olettaisin Bluesin ainakin yrittävän pitää Calounin riveissään.

Mutta ei siinä mitään, senkun adressoitte vaan...

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Silloin kun Calounin siirto Bluesiin julkistettiin, oli fanit tyytyväisiä.
"Hyvä että se paska meni blyysiin" tms.

Nyt kun on huomattu että Caloun on omalla tasollaan, harkitaan jopa adresseja Calounin takaisinsaamiseksi.

Cannibal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
No nyt

Nythän Caloun on sininen peto. Viime kaudella punainen, nyt sininen. Sehän pukee sitä ihan hyvin. Ja näyttää viihtyvän hyvin Bluesissa vaikka alkukausi menikin heikosti. Joten tuskin se nyt samantien takaisin HIFK:hon lähtee. Varsinkin nyt, kun Caloun on osa kenties Espoon liigauran parasta ketjua...varmaan kilpailee jopa miehen HIFK-aikaisten ketjujen kanssa.

Olin muuten itse rankasti vastaan miehen Bluesiin tuloa. No, ehkä olin väärässä. Kautta on tosin pelattu vain yksi kolmasosa, eli mitä vain voi tapahtua, mutta silloin pelkäsin, että käy kuten Janeckylle, että tullaan leikkimään. Onneksi Calounin asenne on ollut kunnossa. Uskomatonta mutta totta, mies heittäytyi kiekon eteen Narripelissä. Joten tuolla tavalla kun pelaa niin eihän kukaan voi miestä vastaankaan olla. Samat piirteet Calounissa tosin silti on, eihän sitä kukaan voi kiistää. Hermostuu kun hommat ei toimi. Tähän mennessä vain yksi hermostuminen ja se kyllä varsin aiheesta ottaen huomioon kuinka paljon miestä kuumennetaan. Ja siitäkin tuli sitten aivan naurettavat kolme peliä pannaa.

Muistelisin minäkin, että yksi jos toinenkin IFK-fani sanoi juuri nämä sanat: "Hyvä että meni pois". En väitä, että kukaan tästä ketjusta, mutta kyllä niitä tuli. Ja mielestäni vielä kauden alussakin. No samapa tuo. Tosin juuri nyt häntä IFK:ssa varmaan eniten kaivattaisiin.

Jos tuo on tosiaan totta tuo mitä sanottiin tästä Tuominen-episodista ja kuittailusta, niin eihän tuollaisessa ympäristössä pysty millään pelaamaan tai ainakaan viihtymään. Joten ymmärrän täysin seuranvaihdon. Joku mainitsi, että jos Nivalan puupää olisi kuittaillut jne. En nyt taas halua lietsoa mitään keskustelua, mutta kun sen Nivalan Cowboyn siellä Areenalla kavereidensa kanssa näin ja jutut kuulin, niin täytyy sanoa, että on enemmän kuin helppoa jo kuvitella mielessään sen jätkän vittuilemassa Calounille.

Blue F

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Viestin lähetti Tommy

Nyt kun on huomattu että Caloun on omalla tasollaan, harkitaan jopa adresseja Calounin takaisinsaamiseksi.

Äläpäs nyt Tommy ala TAAS KERRAN yleistämään asioita, joita joku tai jotkut ovat täällä laukoneet. Sama pätee Blues-faneihin yhtä lailla. Voisin heti luetella puolen tusinaa faneja, jotka eivät uskoneet Calouniin. Nyt useimmilla ääni on muuttunut kellossa; aiheesta, mutta muutamat väkisinkin hakevat hänestä aina vaan niitä kuuluisia sukelluksia ja ininää, mutta totuus on se, että sinisillä laseilla katsottuna, hän on vähentänyt tyhmyyksiään ja kaken kaikkiaan Jania otetaan tilanteessa kun tilanteessa erittäin sääntöjen rajamailla. Ja niistä horjuis jos nyt ei kaatuis kyllä 100-kiloset pelaajatkin, saati sitten ko. riisitikut.

Nyt Jan kantaa ylpeänä kultakypärää (vaikka ei omien sanojensa mukaan haluaisi) ja ainakin itse olen kokonaisuutena häneen hyvin tyytyväinen.

peruna

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK
Hyvä Cannibal... Caloun:n pelatessa IFK:ssa caloun oli minulle punainen peto. Caloun pelatessa NHL:ssä oli minulle punainen peto ja kun caloun tuli takaisin niin hän oli punainen peto MINULLE! Kun Matikainen lomautti hänet, hän oli minulle punainen peto. Kun Matikainen antoi hänelle POTKUT (alleviivan potkut) oli hän minulle punainen peto. Kun hän liittyi Blues:n hän oli punainen peto. Hän on edelleen punainen peto MINULLE!.

Aivan sama mitä, jotkut blues fanit ajattelee. Caloun pelasi HIFK:ssä . Hän oli minulle ja muille puoli jumala. Minulle hän on
edelleen puoli jumala ja muista en tiedä....

Matikainen pilasi kaiken.

Kapo

Jäsen
Nyyh... ei enää...(kaivaa nenäliinaa esiin)...niisk... en kestä enää tätä HIFK-fanien tuskaa, se raastaa sydäntäni.
Vietän hiljaisen hetken HIFK:n hautajaisten kunniaksi.

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Viestin lähetti Tommy

Hei, mr. Adressi.

Elähän sie jauha paskaa. Moni sympatiseerasi Calounin itkuja(ja ilmeisesti edelleen), olihan se kauheaa, että toinen duunaa muijaas ja toinen lomauttaa, tulee mieleen viime sunnuntain "Kaverille ei jätetä."

Tottakai Calounia tommoisessa kunnossa kaivataan takaisin tai oikeammin samankaltaista maalintekijää, samanlaista itkijää ei varmasti. Mä olin tyytyväinen, että lähti espooseen itkemään, oli NHL:ään lähtiessään Jumala, sitten tuli uusi Jumala kuviin, herra Bednar.

Caloun haluttiin takaisin meille viime vuonna, jotta ei tapahtuisi ville bin-tyyppistä tapahtumaa, eli pelaa Maneesissa ja vielä hyvin. Samaa kuviota toteuttaa eräs Hjallis, kuten ehkä olet huomannutkin, kaikki palaavat Jokerit-pelaajat otetaan takaisin.

En ole yhtään adressia vielä nähnyt, joten voisit näyttää toteen, jos semmoisia löytyy. Se, että yksi semmoisesta mainitsee, ei vielä tee asiaa todeksi. Se, että sinä olet semmoisia tehnyt, ei niitä kuitenkaan kaikki IFK-fanit ole väsäämässä.

Itse otsikkoon ei löydy suoraa vastausta, koska pari eri tahoa on kertonut omat versionsa ja en tiedä kumpaa uskoa Calounin tapauksessa.

Se, että IFK kaipaa tällä hetkellä Caloun tyyppistä maalintekijää, ei tarkoita sitä, että kaikki itse herra Calounia kaipaisivat. Kaipaamme maalintekijää, se ei pitäisi olla liian vaikea asia ymmärtää, kun on nähnyt IFK:n lähiaikojen otteluiden tuloksia, edes sinulle.

Veikolle fudut, koska treenaminen ei maistunut, bisse kylläkin ja lisäksi ilmeisen tulehtuneet välit Matikaiseen. Nyt mahtuisi kivasti meille, sitäkään ei käy kiistäminen, vaikka ei mitään viime kauteen eroavaa olekaan Ilveksessä esittänyt.

Viimeksi muokattu:

ks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,HPK
Naksahdus!

Siinä on avainsana.Jos kaverit eivät halua pelata jossain joukkueessa on vaikeaa kuvitella että joku pakottaisi heidät mokomaan.Toisessa seurassa tapahtuu tuo ihme ääni joka avaa pelin.Ainakin Calounin kohdalla näin näkyy tapahtuneen kun sopivat pelitoverit löytyivät.

Valmentaja on kusessa tämmöisten tähtien kanssa.He eivät hyväksy häntä vaan vain oman häntänsä.He eivät hyväksy roolia jonka valmentaja on heille räätälöinyt.Jos peli ei kulje vika on aina muualla kuin heissä itsessään vaikka pesukone kotona toimisikin.Ei silloin ole muuta mahdollisuutta kuin toivottaa samanlaista epäonnistumista muuallakin.

Valmentajalla pitäisi olla käsitys siitä miten parhaiten eli eniten pisteitä tuottavasti pelataan.Sitä ei voi jakaa kenenkään kanssa.Siitä ei voi olla kahtakymmentä eri opiniota.Vastuu on valmentajalla.

Isaksson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Emmeköhän...me kaikki tiedä vastauksen Isakssonin kysymykseen. Paljon vaikeampi kysymys on: miksi? Sen selvittämiseen tarvittaisiin jalkapallostadionillinen psykiatreja.

Unohdin koko ketjun, mutta minä luulen Eldritch, että suurin osa lukijoista ei tiedä, etkä ilmeisesti tiedä sinäkään. Kuula oli mennyt, Pentti kasasi joukkuetta, mutta Harri potki nuo miehet pihalle. Nyt kun tiedät kuka niin ehkä keksit vastauksen myös kysymykseen miksi?

Eldritch

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Isakssonille

Myönnän olevani täysin pihalla. Luulin sinun tarkoittaneen Penttiä. Mutta kuka ihmeen Harri? Tarkoitatko Mälkiää?

matti&teppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joukkue koostuu yksittäisistä osasista, jotka valmentaja niputtaa kasaan pelaavaksi ryhmäksi. Kuka sitten päättää osasista? Toivottavasti se joka yrittää saada heidät pelaamaan toivomallaan tavalla eikä joku ylimääräinen taho.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy