Mikko Manner – Kärppävalmentaja

  • 288 114
  • 1 169

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Sinällään samat fiilikset ku sulla. Ei itselläkään ole tässä mitään paniikkia, koska merkitystä ei enää ole. Mua vaan vituttaa se kun kotona ei pelata yhtä hyvin kuin vieraissa, viisikkopeli on täyttä paskaa kotona. Luotan Manneriin, vaikka herra näyttää aikas hermostuneelta ja ihan syystäkin, eiköhän pleijareihin pelitapaa muuteta tiiviimmäksi. Ainakin pitäisi.

Ymmärrän tämän "paniikin" mitä näillä tietyillä nimimerkillä on. Se on ihan perusteltua
Loistava viesti kaikkinensa. Nähdään sekä asian hyvät, sekä huonot puolet, eikä selitellä tilannetta ainoastaan panoksettomuudella.

Tulokset ovat aivan toissijaisia, kun runkosarjavoitto on varma. Peliä olisi mahdollista kehittää, mutta ei. Huonompaan suuntaan pitkin kautta.

Toki tähän on annettava krediittiä myös vastustajille omalla tavallaan. Kärppien avauspelaaminen on naurettavan helppo pelata pois täällä kotiluolassa, ja näin ovat myös asiansa osaavat valmentajat tehneet.

Paraneeko peli pudotuspeleissä? Vaikea kysymys. Mannerista ei ota selkoa.
 
Hyvä lähteä playoffeihin, kun viisikkopeli ei suju.

Mainittakoon vielä, että jos Lukko tulee vielä poffeissa vastaan, niin ainakin on luja henkinen yliote Raumalaisilla. Ei hyvä heilu.


Muok.

Ja tästä vielä pahimmassa kauhuskenaariossa oikein kunnon tappioputkesta sitten pudotuspeleihin. Jee!
 

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Radio Cityn haastattelussa ottelun jälkeen Mamba otti tappion täysin omaan piikkiinsä.

Tätä on toki ennenkin kuultu, mutta joko olisi aika muutoksille? Kärpät ei ole voittanut yhtään kotiottelua top-6 joukkueita vastaan kevätkaudella. Kerran on säälijoukkueista kaatunut JYP, sekä kerran HPK.

Tapahtuuko herääminen ennen kuin se on liian myöhäistä?
 

Epätietoinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät. Sievin Sisu, Barcelona
Radio Cityn haastattelussa ottelun jälkeen Mamba otti tappion täysin omaan piikkiinsä.

Tätä on toki ennenkin kuultu, mutta joko olisi aika muutoksille? Kärpät ei ole voittanut yhtään kotiottelua top-6 joukkueita vastaan kevätkaudella. Kerran on säälijoukkueista kaatunut JYP, sekä kerran HPK
Pitääkö tuo tilasto paikkaansa? Herranjumala mikäli pitää, aika pelottava saldo.
 

1971

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Pitääkö tuo tilasto paikkaansa? Herranjumala mikäli pitää, aika pelottava saldo.
Pitää.

Kärpät on voittanut kotonaan tämän vuoden puolella SaiPan, TPS:n, Sportin, HPK:n ja JYP:in.
Hävitty on Ilvekselle, Tapparalle, HPK:lle, HIFK:lle, KooKoo:lle ja tänään Lukolle.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Pitääkö tuo tilasto paikkaansa? Herranjumala mikäli pitää, aika pelottava saldo.
Kyllä se näyttäisi valitettavasti pitävän paikkansa kun itsekin noita tilastoja vilkuilin. Vieraissa on sentään onnistuttu noita top-6 jengejä vastaankin, mutta kyllä tässä kovasti on hommia edessä keväälle.
 

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Pitääkö tuo tilasto paikkaansa? Herranjumala mikäli pitää, aika pelottava saldo.
Top-6 joukkueista ollaan kohdattu kevätkaudella (28.12 ->) kaikki joukkueet.

Pistesaldo on seuraava: 2/15p. Ilvekselle sekä KooKoolle hävittiin vasta jatkoajalla. Lopuilta (Tappara, IFK, Lukko) suorat tappiot.

Hieman hidas olin. @1971 luettelikin tuossa jo nuo joukkueet.

Vieraspelaamisessa ei suuria ongelmia ole viisikkopelin suhteen. Sielläkin paikoittain hyökkääjät karkailevat minne sattuu, mutta kotipelaamisessa ei ole päätä eikä häntää.
 
Viimeksi muokattu:

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tämä viesti ei koske Kärppien peliesityksiä taikka Mannerin valmennusta, pahoittelut siitä.

Minusta oli erittäin hienoa nähdä, kuinka lehdistötilaisuudessa Manner kehui Lukkoa sanoin "hieno ja monipuolinen joukkue", vaikka adjektiivit olisivat voineet olla melko paljon rumempia Lukosta, viitaten Seväsen taklaukseen. Olen aina pitänyt Mikkoa tämän Liigan tyylikkäimpänä valmentajana, jonka ulosanti pelin jälkeen on erittäin asiallista, eikä lähde vetämään omaa showta Virran Dream Teameista, vaikka pelissä olisi tapahtunut mitä ja tämä vain korosti tätä mielipidettäni hänestä. Hieno ja ennenkaikkea tyylikäs valmentaja.

Peukut myös teille jokaiselle kannattajalle täällä, ettette lähteneet myrkyttämään Lukon otteluseurantaa, joka on viime aikoina ollut erittäin raskasta luettavaa toisten joukkueiden kannattajien tähden. Jossain sentään vielä osataan!
 

PlayMacher

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Rovaniemen Kiekko, HIFK, Rangers.
Mannerin pitäisi kyllä saada joukkue vielä valmistettua näihin viimeisiin peleihin, vaikkei niissä mitään panosta olekaan. Pahaa tekee katsoa, kun Kärpillä on fokus jo pudotuspeleissä ja vastustaja painaa tärkeistä sijoituksista peräsuoli pitkällä. Onhan näissäkin peleissä sentään mahdollisuus hioa kuvioita ja antaa yleisöllekin jotain.
 

Ermine#10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina
Mannerin pitäisi kyllä saada joukkue vielä valmistettua näihin viimeisiin peleihin, vaikkei niissä mitään panosta olekaan. Pahaa tekee katsoa, kun Kärpillä on fokus jo pudotuspeleissä ja vastustaja painaa tärkeistä sijoituksista peräsuoli pitkällä. Onhan näissäkin peleissä sentään mahdollisuus hioa kuvioita ja antaa yleisöllekin jotain.
Yleisö juurikin tulee katsomaan missä Kärpät menee ennen pudotuspelejä. Eilen viihdearvo oli sitten todella vähissä, ja satunnainen katsoja saattaa pitkään harkita, ennen kuin ostaa ensimmäisen irtolipun playoffeihin. Nythän on ollu muistini mukaan noin 4500-5000 katsojaa yleensä puolivälierissä paikalla, johon en itse olisi kovin tyytyväinen kassan päällä.
 

1971

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Pieni puolustuspuhe Mamballe.

Mikko Manner on loistava valmentaja, jonka pelikirja on yksi parhaiten päivitetyimmistä koko valtakunnassa. Se jääkiekkoon ja valmentamiseen liittyvä intohimo on jotakin aivan uskomatonta. Mies elää ja hengittää jääkiekkoa joka solullaan. Kertakaikkisen ylivoimambanen mies. Kärppien päävalmentajana kolme runkosarjan voittoa, yksi mestaruus, yksi hopea ja laitetaanko bonuksena vielä se Suikkasen kauden pelillisen katastrofin korjaaminen ja nousu sijalta 12. sentään seitsemänneksi.

Mikko pitää omiensa puolta loppuun asti... julkisesti. Sisällä kiehuu ja sen vitutuksen on jokainen pelejä katsonut nähnyt Mamban kasvoilla. Aika usein se epätoivoiselta näyttänyt ilme tulee silloin, kun joku pelaajista ei pelaa niinkuin on käsketty. Tällä kaudella nähtiin tässä loppupuolella muutamia kertoja sen tyynen ulkokuoren rikkoutuvan ja sanaisen säilän iskevän johonkin pelaajaan oikein urakalla.

Mikossa on yksi vika. Tai oikeastaan sekään ei ole välttämättä vika, vaan loistava luonteenpiirre, mutta siltikin se vaikuttaa joukkueen pelillisiin asioihin. Mikko on kiekkoromantikko, jolla on loppumaton usko ja luotto pelaajiinsa. Kuulostaa äkkiseltään tyhmältä, että edes vihjaankaan tämän piirteen olevan Mamban heikkous. Niin se vain silti on.

Hieman perusteluja siis kaivataan: Ohtamaan YV-kausikortti, Sailio-Humaloja-Karvinen ja kiekollinen kärkiketjujen rooli, Sami Anttila, Mikko Niemelä, Jussi Jokisen YV-kuviot jne. Uskoa ja luottoa löytyi pitkälle kauden aikana ja osa jopa koko kauden ajan, vaikka esim. pelilliset esitykset eivät yksinkertaisesti eivät Mikon näkemystä tukeneet.

Toisaalta voidaan myös ajatella, että luottoa löytyy siksi, että nämä pelaajat pelaa jääkiekkoa, kuten Manner haluaa? Aktiivista riistopelaamista, kaverin tukemista, tiivis viisikko jne. Vieraspeleissä sapluuna on mielestäni toiminut paremmin, mutta koti-Raksilassa paketti on aika usein levinnyt kuin Jokisen eväät. Hyökkääjät ovat karanneet jo vastustajan siniselle, kun oma pakki lähtee vasta maalin takaa tai luistellaan laiskasti omiin auttamaan puolustusta ja pelataan ikäänkuin "vasemmalla kädellä" tilanteita. Kyllähän sen näki monessa pelissä, että luistettiin pelikirjan noudattamisessa ja yritettiin vain päästä "kauden komeimpien suoritusten" listalle. Kyllä mä suurimman osan kotipelien heikoista peliesityksistä pistän pelaajien piikkiin. En Mamban.

En tiedä mitä muut on mieltä, mutta mun mielestä tämän kauden joukkue on ollut ehkä kaikista kurittomin näistä Mannerin joukkueista? Aika kuultaa luultavasti muistot, mutta tämmöinen fiilis mulla on. Mamba ykkönen oli mun mielestä yksi kaikkien aikojen yhtenäisimmistä Kärppä-joukkueista. Viime kaudella ja tällä kaudella en ole samanlaista fiilistä pukukopista aistinut.

Oli miten oli, niin Manner voisi kesällä laittaa työhanskat käteen ja ryhtyä hommiin ylivoimapelin kehittämiseksi. Jos kaikesta luotosta ja mahdollisuuksien antamisesta huolimatta joku pelin osa-alue ei toimi, niin silloin pitää päävalmentajan ottaa ohjat omiin käsiinsä ja laittaa se toimimaan. Tämä ei ole mikään uskon asia. Olen melkoisen varma siitä, että Mikko Manner katsoo ja opiskelee pelin jos toisenkin tämän ylipitkän kesälomansa aikana.

Olen kiitollinen siitä, että meillä on Mikko Mannerin kaltainen ihminen päävalmentajna. Mies on uudistanut Suomi-kiekkoa pelitavallisesti sekä myöskin inhimmillisellä tasolla aivan älyttömästi. Olen todella tyytyväinen, että olen saanut seurata läheltä tätä isoa murrosta suomalaisessa jääkiekossa.

Kiitos Mikko.
 

Pedon kynnet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Oli miten oli, niin Manner voisi kesällä laittaa työhanskat käteen ja ryhtyä hommiin ylivoimapelin kehittämiseksi. Jos kaikesta luotosta ja mahdollisuuksien antamisesta huolimatta joku pelin osa-alue ei toimi, niin silloin pitää päävalmentajan ottaa ohjat omiin käsiinsä ja laittaa se toimimaan. Tämä ei ole mikään uskon asia. Olen melkoisen varma siitä, että Mikko Manner katsoo ja opiskelee pelin jos toisenkin tämän ylipitkän kesälomansa aikana.
Tässä olen samaa mieltä. Aloitinkin jossain vaiheessa ketju Kärppien yv-pelaamisesta, mutta se on hukkunut jonnekin ja aihe tulee esille niin usein eriketjuissa, että en sitä ole sittemmin ylöskään nostanut. Mutta ei voi olla sattumaa, että Mamban kausien aikana yv-peli on ollut todella ala-arvoista materiaaliinsa nähden. Jossain on mättänyt ja pahasti, vaikka välillä onkin maaleja tullut ihan mukavasti (olisihan se outoa jos ei edes joskus tulisi). Maailma on täynnä erilaisia yv-variaatioita, loistaviakin. Niitä löytyy myös Liigasta ja kyllä niistä voi kuitenki oppia ja paljon. Varsinkin, kun Kärpillä on nykyään myös videovalmentaja. Hyvän videoscouttauksen ja valmennustiimin yhdistelmällä tuo osa-alue kyllä pitäisi saada kuntoon. Toki siihen tulee myös vastustajien alivoiman scouttaaminen. Ei nämä toki ole helppoja asioita, mutta kyllä niitä muualla ainakin osataan. Tottakai tulevan kauden (toimivaan???) ylivoimaan tarvitaan oikeat palaset, ja kun joukkueesta ei vielä lainkaan tietoa, niin haasteensa sekin. Mutta kun meillä on Herra 17, niin sen ympärille on hyvä rakentaa ainakin yhtä kunnon yv-koostumusta. Myös pakkeja voisi käyttää enemmän ns viivapeloitteen. Nyt tuntui kuin pakeilta olisi yvssä laukaukset kiellettyjä? (Ei varmaan näin, mutta paljon he panttasivat niitä). Oli miten oli, tällä palstallahan on hyvä, ja kiva, antaa maailman luokan vinkkejä sinänsä päteville valmentajille :) . Mutta sitä faktaahan tämä ei poista, että yv ei ole toiminut, ei kolmeen edelliseen kauteen. Ja se on Kärppien tasoisessa joukkueessa oikeasti häpeätahra. Nyt vain poistamaan tuota tahraa. Hyvää ensikauden odotusta näinä vaikeina aikoina....
 

Erätauko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tässä olen samaa mieltä. Aloitinkin jossain vaiheessa ketju Kärppien yv-pelaamisesta, mutta se on hukkunut jonnekin ja aihe tulee esille niin usein eriketjuissa, että en sitä ole sittemmin ylöskään nostanut. Mutta ei voi olla sattumaa, että Mamban kausien aikana yv-peli on ollut todella ala-arvoista materiaaliinsa nähden. Jossain on mättänyt ja pahasti, vaikka välillä onkin maaleja tullut ihan mukavasti (olisihan se outoa jos ei edes joskus tulisi). Maailma on täynnä erilaisia yv-variaatioita, loistaviakin. Niitä löytyy myös Liigasta ja kyllä niistä voi kuitenki oppia ja paljon. Varsinkin, kun Kärpillä on nykyään myös videovalmentaja. Hyvän videoscouttauksen ja valmennustiimin yhdistelmällä tuo osa-alue kyllä pitäisi saada kuntoon. Toki siihen tulee myös vastustajien alivoiman scouttaaminen. Ei nämä toki ole helppoja asioita, mutta kyllä niitä muualla ainakin osataan. Tottakai tulevan kauden (toimivaan???) ylivoimaan tarvitaan oikeat palaset, ja kun joukkueesta ei vielä lainkaan tietoa, niin haasteensa sekin. Mutta kun meillä on Herra 17, niin sen ympärille on hyvä rakentaa ainakin yhtä kunnon yv-koostumusta. Myös pakkeja voisi käyttää enemmän ns viivapeloitteen. Nyt tuntui kuin pakeilta olisi yvssä laukaukset kiellettyjä? (Ei varmaan näin, mutta paljon he panttasivat niitä). Oli miten oli, tällä palstallahan on hyvä, ja kiva, antaa maailman luokan vinkkejä sinänsä päteville valmentajille :) . Mutta sitä faktaahan tämä ei poista, että yv ei ole toiminut, ei kolmeen edelliseen kauteen. Ja se on Kärppien tasoisessa joukkueessa oikeasti häpeätahra. Nyt vain poistamaan tuota tahraa. Hyvää ensikauden odotusta näinä vaikeina aikoina....

Niin karua kuin se onkin voi valmentaja olla muuten hyvä, mutta syystä tai toisesta kykenemätön saamaan aikaiseksi hyvää ylivoimapeliä. Valitettavasti oma uskoni Mikkoon ja koko nykyvalmennukseen on vähän jo mennyt tuon suhteen.

Joukkueessa oli kuitenkin sellainen määrä erikoisosaamista, ettei se voinut olla siitä kiinni. Jotain tarttis tehrä enkä tiedä onko tuo jokin se, että nykyvalmennus yrittää taas entistä kovemmin. Samasta aiheesta puhuttiin ainakin vuosi sitten ja silloin jo ehdoteltiin ulkopuolisen avun ostamista. Olisiko nyt syytä niellä ylpeys ja hommata tuota varten superosaamista muualta. Samalla Mikko ja kumppanit voisi imeä itseensä oppia tuolla saralla.
 

1971

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Niin karua kuin se onkin voi valmentaja olla muuten hyvä, mutta syystä tai toisesta kykenemätön saamaan aikaiseksi hyvää ylivoimapeliä. Valitettavasti oma uskoni Mikkoon ja koko nykyvalmennukseen on vähän jo mennyt tuon suhteen.
Minä laitan tämänkin homman siihen pelaajiin uskomisen piikkiin. Jokainen, joka on useamman Kärppä-pelin katsonut tietää, että Jussi Jokisella on sormensa pelissä viime ja tämän kauden YV-kuvioissa.

Kärppien ylivoima on toiminut tällä kaudella:

1) Aku ja Aatu Räty - yksi YV-maali, mutta yllättävä kuvio. Jos en ihan väärin muista, niin kokeiltiin ja onnistuttiin eri pelaajien toimesta myös myöhemmin.

2) Jesse Puljujärven kaarros Kempeleeseen asti ja sitten kiekko ranteella maaliin. Toimi jonkun aikaa.

3) Suora hyökkäys - toimi aika useasti. Vastustaja odotti sinisellä, mutta mentiinkin suoraviivaisesti ja lyhytsyöttöpelin avulla ohi ja maali.

4) Muutama maali tehtiin myös Kuusela-Karjalainen poikkisyöttökopiolla.

5) Pesonen maalin edestä ( on muuten kova äijä tällä paikalla.)

6) Ping-pong syöttely, laituri maalin taakse maalin eteen ja maaliin.

7) Yleisin kuvio: Jokinen pakille, pakki Puljulle, Pulju pakille, pakki Jokiselle, Jokinen pakille, pakki takaisin Jokiselle, lättysyöttö johonkin päin helevettiä/ tai sitten kuti ensimmäistä vihulaista päin.

Korjatkaa, jos unohdin jotain tai olen väärässä?
 

Erätauko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Minä laitan tämänkin homman siihen pelaajiin uskomisen piikkiin. Jokainen, joka on useamman Kärppä-pelin katsonut tietää, että Jussi Jokisella on sormensa pelissä viime ja tämän kauden YV-kuvioissa.

Kärppien ylivoima on toiminut tällä kaudella:

1) Aku ja Aatu Räty - yksi YV-maali, mutta yllättävä kuvio. Jos en ihan väärin muista, niin kokeiltiin ja onnistuttiin eri pelaajien toimesta myös myöhemmin.

2) Jesse Puljujärven kaarros Kempeleeseen asti ja sitten kiekko ranteella maaliin. Toimi jonkun aikaa.

3) Suora hyökkäys - toimi aika useasti. Vastustaja odotti sinisellä, mutta mentiinkin suoraviivaisesti ja lyhytsyöttöpelin avulla ohi ja maali.

4) Muutama maali tehtiin myös Kuusela-Karjalainen poikkisyöttökopiolla.

5) Pesonen maalin edestä ( on muuten kova äijä tällä paikalla.)

6) Ping-pong syöttely, laituri maalin taakse maalin eteen ja maaliin.

7) Yleisin kuvio: Jokinen pakille, pakki Puljulle, Pulju pakille, pakki Jokiselle, Jokinen pakille, pakki takaisin Jokiselle, lättysyöttö johonkin päin helevettiä/ tai sitten kuti ensimmäistä vihulaista päin.

Korjatkaa, jos unohdin jotain tai olen väärässä?

Hyvä listaus, mutta siltikin asia menee valmentajan piikkiin. Tosiasia on kuitenkin se, että Manner valmentanut Kärppiä kolmisen kautta eikä tässä ajassa ole tullut kunnon syytä uskoa, että tämä puoli saataisiin kuntoon. Jos valmentaja luottaa noin pitkään muihin ja homma kusee sen vuoksi on valmentajan syytä katsoa peliliin. Korostan yhä, että Manner on hieno valmentaja, mutta ylivoima ei vaan ole toiminut ja sen suhteen on vähän pakko keksiä jotain ihan uutta.
 

1971

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Hyvä listaus, mutta siltikin asia menee valmentajan piikkiin. Tosiasia on kuitenkin se, että Manner valmentanut Kärppiä kolmisen kautta eikä tässä ajassa ole tullut kunnon syytä uskoa, että tämä puoli saataisiin kuntoon. Jos valmentaja luottaa noin pitkään muihin ja homma kusee sen vuoksi on valmentajan syytä katsoa peliliin. Korostan yhä, että Manner on hieno valmentaja, mutta ylivoima ei vaan ole toiminut ja sen suhteen on vähän pakko keksiä jotain ihan uutta.
Tätähän juurikin sanoin näissä viesteissäni.
Oli miten oli, niin Manner voisi kesällä laittaa työhanskat käteen ja ryhtyä hommiin ylivoimapelin kehittämiseksi. Jos kaikesta luotosta ja mahdollisuuksien antamisesta huolimatta joku pelin osa-alue ei toimi, niin silloin pitää päävalmentajan ottaa ohjat omiin käsiinsä ja laittaa se toimimaan. Tämä ei ole mikään uskon asia. Olen melkoisen varma siitä, että Mikko Manner katsoo ja opiskelee pelin jos toisenkin tämän ylipitkän kesälomansa aikana.
Minä laitan tämänkin homman siihen pelaajiin uskomisen piikkiin. Jokainen, joka on useamman Kärppä-pelin katsonut tietää, että Jussi Jokisella on sormensa pelissä viime ja tämän kauden YV-kuvioissa.
Nyt on viimeistään aika päävalmentajan ottaa itse ohjat käsiinsä, eikä antaa Jokisten tai muiden päättää ylivoimasta. Ne kuviot on nyt nähty ja riittämättömiksi havaittu.
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Olis nyt muuten mainio paikka herra Mannerilla ilmoittaa, että siirtyy ensi kaudella ihan muihin tehtäviin.
Ei kuulosta hyvältä, että Lauri Mikkolan selän takana touhuaa takapiruna eikä varmaan lopulta vastaa itse mistään.
Eiköhän Laurisetä ole taitonsa opetellut jo ja aika näyttää ihan itse onnistuuko vai tekeekö "suikkaset".
Ärsyttävää tällainen että Manner vielä jää mukamas opettamaan jotakuta päävalmentajan tehtävään...
 

Erätauko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Olis nyt muuten mainio paikka herra Mannerilla ilmoittaa, että siirtyy ensi kaudella ihan muihin tehtäviin.
Ei kuulosta hyvältä, että Lauri Mikkolan selän takana touhuaa takapiruna eikä varmaan lopulta vastaa itse mistään.
Eiköhän Laurisetä ole taitonsa opetellut jo ja aika näyttää ihan itse onnistuuko vai tekeekö "suikkaset".
Ärsyttävää tällainen että Manner vielä jää mukamas opettamaan jotakuta päävalmentajan tehtävään...

Näen tämän toisin. Manner on tehnyt vahvaa työtä Kärpissä ja Mikkola on kuitenkin täysin katsomaton kortti päävalmentajan roolissa. En tiedä mistä tuo "Lauri Mikkolan selän takana touhuaminen" kumpuaa, mutta jos kyseessä on joku yksittäinen huhu tai kirjoitus menee tuollaiset itseltäni toisen aivolohkon kautta hurahtaen ohi. Jos Manner tekee ensi kaudellakin vakuuttavaa työtä ja ennen kaikkea saa vielä korjattua ylivoimankin en näkisi mitenkään välttämättömänä luopua hänestä tuonkaan kauden jälkeen, mutta Manner on joka tapauksessa kertonut lopettavansa silloin ja varmaan uusissa tuulissa on myös hyvät puolensa.
 
H

Hidas_ja_kankea

Mikko Manner Kärppien päävalmentajana, toistaiseksi lähes maksimaalinen suoritus. Kolmessa kaudessa yhtä monta runkosarjan voittoa. Kulta, hopea ja tälle kaudelle ei ollut tarjolla kuin ainoastaan piikkipaikka runkosarjassa. Samalla pelaajabudjetilla on operoinut HIFK toisenlaisin saavutuksin.

En usko Mannerin olevan tyytyväinen kuluneeseen kauteen ja tilaisuus tulee antaa lopettaa aikakautensa omalla tavallaan. Ei erikoisasemaa kaudella 20-21 pelaajille, ei kausikortteja ja parhaat pelaa. Siinäpä omat toiveet ensi kaudelle. Toivon Mannerin olevan arkkitehtinä ja jättävän viimeisen kädenjälkensä kärppähistoriaan.

Ensi kaudelle tulee turbulenssia, joukkueiden budjetit tippuvat korona-kauden jälkeen. Muutama liigaseura voi olla henkitoreissaan. Hyvä tilanne säilyttää kokenut valmentaja.

Tämä ihan reagointina kirjoituksiin, että tulisi Mannerin siirtyä syrjään. Toisenlaisen lopetuksen on ansainnut. Toivottavasti tämän "epäonnistuneen" kauden jälkeen näyttää kyntensä, joka saa myös vaativimmat kannattajat kylläiseksi.
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Tosiasia on että Mikko Manner ja Kärpät pelasti Coronakongi.
Koko kevään laskeva trendi oli sellainen ettei olisi mestaruudesta voinut puhuakkaan.
KooKoo, Tappara tai Lukko olisivat mestaruuden hoitaneet.
Mikko voisi ihan hyvin säätää jotain muuta ihan muualla.
Samoin kuin Karit Heikkilä ja Jalonen sekä Marjamäki.
Aikansa kutakin, tämä kärppäpesti on nähty ja uusia tuulia kohti vaan...
 

Ermine#10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina
Täytyy sanoa, etten ihan ymmärrä kaikkea kritiikkiä, jota suolletaan Mannerin niskaan. Olen itsekin miettinyt, että miksei ylivoimaa saada kolmannellakaan kaudella toimimaan tai miksi eräät pelaajat saavat vastuuta heikoista peliesityksistä huolimatta?
Mutta. 3 kertaa runkosarjan voitto ja joka vuosi ylivoimaisella tavalla. Tästä kaudesta olisi voinut tulla ehkäpä se pronssin tuoksuinen kausi, mutta mihin meidän suorituksia pitäisi verrata? IFK operoi aivan samalla ellei hieman paremmalla budjetilla ja selviytyy vaivoin 6. parhaan joukkoon. Selin sai potkut viime kaudella ja nyt puikoissa viuhtoo raivo-Jarno, jota en ikinä näkisi oman seuran keulahahmona.
Helppoahan tässä sarjassa olisi pelata, jos ei muita joukkueita olisi mukana. Jokainen 14 muuta joukkuetta haluaa yhtälailla voittaa joka helvetin pelin.
 

Yeap

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kyllä ens kaudelle on nälkää varmasti ihan eri tavalla kuin kahdelle edelliselle kaudelle. En tarkoita etteikö sitä olisi ollut mutta nyt kun jäi mitalit jakamatta niin onhan ensi kaudessa varmasti ihan erilainen ote kuin nyt. Nähdään varmasti hieno kiekkokausi ja luulen että nähdään enemmän katsojia hallissa kuin edellisinä kausina. Nyt on aikaa miettiä valmennusjohdollakin uusia kuvioita ja ehkä jopa niitä toimintatapoja peluutuksen osaltakin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös