Mikko Manner – Kärppävalmentaja

  • 288 426
  • 1 169

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Jos niitä ei ole tarkoitus ottaa tosissaan, niin eikö ne sitten ole sama lopettaa? Ei noita höpinöitä enään jaksa kuunnella. Aravirrankin ulosanti oli rikkaampaa skebeliä.
Minun puolestani ne voisi kyllä lopettaa. Valitettavasti minä en päätä asioista.
 

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree! , Україна
Ton on pakko olla joku juttu, joka liittyy joukkueen psyykkaamiseen. Kai se sitten kertoo nuo samat tarinat myös siellä kopissa (?), joten saman linjan täytyy jatkua sitten lehdistötilaisuudessakin..

No, oli miten oli niin homma näyttää toimivan.
 

Olbertson

Jäsen
Suosikkijoukkue
NATO, Leijonat, Kärpät
Minua ei häiritse tuo Mamban ulosanti. Kaveri on siitä fiksu, että ei ala leijumaan. Joukkuekin keskittyy omaan tekemiseensä. Tuo on henkistä esimerkkiä joukkueelle.

Siitä samaa mieltä, että eihän näillä höpinöillä sinällään mitään annettavaa ole. 10 matsia putkeen tuurivoittoja? Todennäköisyys tälle on 1/1024. Mambana laittaisin kohta Veikkausta kehiin isolla panoksella.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Jännää että joku jaksaa 2010-luvulla ottaa näin tosissaan nämä lehdistötilaisuudet.
Minusta taas on erityisen jännää se, ettei jollakin noinkin paljon jääkiekkoa seuraavalla kuin sinä, ole kiinnostusta siihen, mitä valmentajilla on oikeasti sanottavanaan ottelun jälkeen.
Minun puolestani ne voisi kyllä lopettaa. Valitettavasti minä en päätä asioista.
No onpa hyvä, ettet sinä pysty päättämään tätä asiaa muiden puolesta. Omasta puolestasihan sinä voit tehdä valinnan helposti ja olla katsomatta ja kuuntelematta.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Minua ei häiritse tuo Mamban ulosanti. Kaveri on siitä fiksu, että ei ala leijumaan. Joukkuekin keskittyy omaan tekemiseensä. Tuo on henkistä esimerkkiä joukkueelle.
En minä nyt noista Mamban pelleilypuheista mitään erityistä henkistä esimerkkiä löydä. Joukkuen henkisen johtamisen pääpaino on kyllä muualla kuin näissä tilaisuuksissa. Alkavat olemaan jo yleisöä, toimittajia ja vastustajia aliarvioivia nämä Mannerin puheet.
Siitä samaa mieltä, että eihän näillä höpinöillä sinällään mitään annettavaa ole. 10 matsia putkeen tuurivoittoja? Todennäköisyys tälle on 1/1024. Mambana laittaisin kohta Veikkausta kehiin isolla panoksella.
Joo, ihan turhia on tosiaan nämä otteluiden jälkeiset tuurihöpinät. Onneksi aika ajoin vieressä seisoo vastustajan päävalmentaja, joka kertoo ihan rehellisen mielipiteensä, on hän sitten pettynyt, vihainen, alistunut tahi tyytyväinen.
 

Kaijokelli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Joo mielummin kattelis jotain toista valmentajaa, ku eihän toi osaa ees sanoa niitä asioita mitä mä haluan kuulla pelin jälkeen. Oi Suikkainen, tulisit jo takaisin.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Niinhän minä olen tehnytkin ja en ole niitä aikoihin enää katsonut.
No, mutta sehän on sinun kannaltasi loistava asia! Sitä en ymmärrä, miksi sinun mielestäsi minä en voisi vaatia parempaa, kun minua nuo lehdistötilaisuudet sattuvat kiinnostamaan. Mikä sinun kontribuutiosi tähän asiaan ylipäänsä on, kun et ole itse katsonut lehdistötilaisuuksia, etkä ole niistä edes kiinnostunut.
 

Epätietoinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät. Sievin Sisu, Barcelona
Ja taas vaadittiin tuuria maalin tekemiseksi! Mannerin puheet lehdistötilaisuuksissa ovat kyllä tällä hetkellä aikamoista kuraa. Ihan sama mitä tapahtuu, aina sama laulu. Vierasvalmentajista Lehterä ja Nieminen ovat olleet tänä syksynä mielenkiintoisimmat.
Hohhoijaa. Mannerhan oli tuossa täysin oikeassa. Tuuria tarvitaan aina maalin tekemiseen, mutta eihän Mamba tuossa omaa joukkuetta vähätellyt mitenkään. Totesi että tänään oltiin parempia.

Tosin kun muistelee sinun vääntöä yleisessä ketjussa aiheesta tuuri, niin tämä ei yllätä.

Lehterän kommentit tietty lämmittää kun ylisti Kärppiä. Eipä siinä, oikeassahan mies oli.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Joo mielummin kattelis jotain toista valmentajaa, ku eihän toi osaa ees sanoa niitä asioita mitä mä haluan kuulla pelin jälkeen. Oi Suikkainen, tulisit jo takaisin.
Minä katselen Mannerta erittäin mielelläni, kun puhutaan kokonaisuudesta. Hän on loistava persoona ja Liigan paras valmentaja. Hän on johdattamassa joukkuettaan Liigan voittoputkiennätykseen. Seuraennätyksen perättäisissä varsinaisen peliajan voitoissa hän jo sai aikaan. Manner on esiintymistaitoinen ja analyyttinen mies. Mielestäni hän voisi tiivistää ottelutapahtumien kulun paremmin medialle ja kiekkokansalle kuin hän nyt tekee.
 

Ränse

Jäsen
Siis nuo lehdistötilaisuudethan ovat Mannerin tapa pelata mediapeliä ja antaa signaaleja vastustajille. Varmasti vituttaa vastustajien koutseja tuomonen diipadaapa mitä Manner noissa heittää. Olen 100% varma että kopissa puheet ovat kaikkea muuta kuin tuomosta nöyristelyä. Vähän samaan tapaan kuin Rautakorpi tekee mutta vähän erilaisesta näkökulmasta.
 

dodi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Paha on palannut takaisin!
Piti käydä tuo viimeisin lehdistötilaisuus katsomassa kun Mannerin sanavalinnoista porua noussut. En olisi itse osannut paremmin tuota lehdistötilaisuutta hoitaa eikä tuosta kyllä mielestäni saa epäkunnioittavaa vastustajaa, lehdistöä tai katsojia kohtaan. Jos todetaan pelin olleen kovaa taistelua, kunnes ketsuppipullo-efekti ratkaisi pelin, maalin tekeminen vaatii tuuria, mutta oltiin parempia ja vastustajalta meni lopussa usko, niin en oikein näe sen olevan vähättelyä. Mielestäni tiivisti pelin hyvin noinkin lyhyeen pätkään. McTorso ei todennäköisesti ole lehdistötilaisuudeen antiin tyytyväinen kuin vasta siinä vaiheessa, kun Manner sanoo McTorson sanoilla pelistä analyysin. Lopuksi täytyy kyllä sanoa, että on Kärpillä asiat aika hyvin tällä hetkellä jos suurin valittamisen aihe on se mitä haluttaisiin kuulla valmentajan suusta pelin loputtua.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Hohhoijaa. Mannerhan oli tuossa täysin oikeassa. Tuuria tarvitaan aina maalin tekemiseen, mutta eihän Mamba tuossa omaa joukkuetta vähätellyt mitenkään. Totesi että tänään oltiin parempia.
Ei vähätellyt omia, vaan totesi olevansa ylpeä jokaisesta joukkueenjäsenestä. Totesi myös, että tällä kertaa oltiin parempia. Siinä mielessä rehellisempää tekstiä kuin monesti aiemmin. Useinhan kommentti on ollut, että tiukka peli ja kumpi vain olisi voinut voittaa.

Tuosta jatkuvasta tuurista puhumisen hän voisi kuitenkin pikkuhiljaa lopettaa. Jos erittäin tiukan pelin jälkeen ottaa esille tuurin, se on minusta ihan ok, vaikken itse olisikaan samaa mieltä. Se, että jokaisen pelin tuloksen ainakin osaselitys on tuuri, niin kovin kuluneeksi käy.

Manner on venyttänyt tuuri käsitteen todella pitkälle. Tässäpä kuvitteellinen kertomus Mannerin pelipäivästä:

Heräsin aamulla juuri oikeaan aikaan, onneksi. Olin laittanut kellon soimaan ja siihenhän minä lopulta heräsin. Minulla oli kuitenkin tuuria, etteivät patterit olleet loppuneet yön aikana. Niin monet ovat nukkuneet pommiin virran loppuessa herätyslaitteesta.

Peliin valmistavan palaverin sain vedettyä joukkueelle onnistuneesti, onneksi. Onhan syksy ja flunssa-aika pahimmillaan. Vaikka olen syönyt ahkerasti vitamiineja, minulla oli tuuria, etteivät nuha ja kurkkukipu iskeneet juuri nyt päälle. Näin ääneni pysyi heleänä. Niin monet ovat menettäneet väliaikaisesti äänensä syysnuhan seurauksena.

Ennätin johtamaan joukkuetta myös illan peliin ajallaan, onneksi. Lähdin kyllä liikkeelle hyvissä ajoin. Minulla oli kuitenkin tuuria, että ajoin hallille ilman kommelluksia. Niin monet ovat liikenneruuhkassa syystä tai toisesta seisoneet ja viivästyneet pahasti.
 
Tuossa ensimmäisessä maalissahan Kärpillä nimenomaan oli paljon hyvää tuuria mukana. Kimmokkeella kiekko Heponiemelle johon Tuohimaa oli päästä väliin + Pyörälän epäonnistunut laukaus joka kuitenkin meni maaliin.
 

Forest

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Forest, Bruins
Sehän se suurin huolenaihe Kärpillä on, mitä Manner lehdistötilaisuudessa jorisee. Kyllä kansankynttilät sen tietää (ainakin omasta mielestään).
 

Olbertson

Jäsen
Suosikkijoukkue
NATO, Leijonat, Kärpät
Sehän se suurin huolenaihe Kärpillä on, mitä Manner lehdistötilaisuudessa jorisee. Kyllä kansankynttilät sen tietää (ainakin omasta mielestään).

Itse asiassa hirveän montaa muuta huolenaihetta en itse kyllä juuri nyt keksi. Keksitkö sinä?
 

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree! , Україна
Piti käydä tuo viimeisin lehdistötilaisuus katsomassa kun Mannerin sanavalinnoista porua noussut. En olisi itse osannut paremmin tuota lehdistötilaisuutta hoitaa eikä tuosta kyllä mielestäni saa epäkunnioittavaa vastustajaa, lehdistöä tai katsojia kohtaan.

Joo, kävin myös itse juuri katsomassa. Ajattelin jotain pahempaa, mutta eihän tuossa ollut tällä kertaa mielestäni mitään vikaa. Manner on vain erittäin kohtelias vastustajaa kohtaan. Tuo on hänen tyylinsä ja itse tykkään.
 

Matala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Itse asiassa hirveän montaa muuta huolenaihetta en itse kyllä juuri nyt keksi. Keksitkö sinä?

Ainakin ylivoima on huolenaihe ja Ohtamaa ei siihen ole pystynyt mitään tuomaan. Kivihalmetta äkkiä sinne vielä kun kerkeää. Kaveri taitaa karata lähitulevaisuudessa taalaliigaan.

Mutta itseäni ei ainakaan Mannerin lehdistötilaisuudet häiritse, eikä hän todellakaan piilovittuile tms. vastustajalle. Manner on vain nöyrä, ja tuolla nöyryydellä niitä mestaruuksia tulee.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Sehän se suurin huolenaihe Kärpillä on, mitä Manner lehdistötilaisuudessa jorisee. Kyllä kansankynttilät sen tietää (ainakin omasta mielestään).
Olen kirjoittanut aivan selvästi, että on hienoa, kun ainoa asia, mistä päävalmentajaamme voi kritisoida, on niinkin pieni asia kuin lehdistötilaisuuskommentointi. Loistavasti on siis Manner hommansa hoitanut. Senkin olen muuten kirjoittanut moneen kertaan.

Se on mielenkiintoista, että näin pieni asia aiheuttaa näin paljon keskustelua. Meikäläisen mielipide Mannerin esiintymisestä lehdistötilaisuuksissa ja siinäkin lähinnä yksi asia, eli tuurista puhuminen. Pikku juttu isossa kuvassa. Toivoisin, ettei vasta-argumentointiin lehdistötilaisuuskritiikkiäni kohtaan enää sotkettaisi Mannerin valmentajuutta. Sitä minä en ole arvostellut, vaan ylenpalttisesti kehunut.
 

Derksen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Lippo
Hyvin näyttää kerta toisensa jälkeen läpi menevän nuo Mannerin puheet. Ei ollut taaskaan toimittajilla mitään sanottavaa. Jos haluaisi jotain muuta kuin perusjargonia esiin, niin joku voisi vaikka kysyä jonkun sopivan kysymyksen tai ihan suoraan haastaakin Manneria höpinöistään.

Tosin tällä kertaa tuo nyt oli minustakin aika rehellinen sanailu pelin kulusta. Iso osa jääkiekkossakin syntyvistä maaleista edellyttää enemmän tai vähemmän tuuria, joten kyllä sillä on oma osansa murskavoitoissakin silloin, kun onnen avittamana tulee vaikka sopiva pelin ratkaiseva ryöppy maaleja lyhyessa ajassa. Pelihän voi olla hyvinkin vielä tasainen esim. 2-0 tilanteessa, mutta siihen jos saa onnekkaan maalin 3-0:aan, niin homma voi ratketa siihen, vastustajan selkäranka katketa ja numerot kaunistua sen jälkeen lisää. Erittäin harvoin murskavoitto kuvaa joukkueiden todellista tasoeroa eli sitä, mikä ero olisi kummankin vetäessä täysillä loppuun asti.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Joo, kävin myös itse juuri katsomassa. Ajattelin jotain pahempaa, mutta eihän tuossa ollut tällä kertaa mielestäni mitään vikaa. Manner on vain erittäin kohtelias vastustajaa kohtaan. Tuo on hänen tyylinsä ja itse tykkään.
Ei eilinen lehdistötilaisuus lopulta niin paha ole. Meikäläisen korvaan särähti varmaankin taas tuo sana tuuri. Mielestäni maalit ansaitaan, eikä 6-1 lopputuloksen jälkeen ole mielestäni tarpeellista tuurista maalinteossa puhua. Ehkäpä tässä minulla painaa taustalla tuo historian painolasti. Niin imeliä Mannerin kommentit ovat pitkin syksyä olleet. Tosin voitettiin se mestaruuskin Mannerin mukaan tuurilla. Tuohon kaipaisin muutosta. Pääasia on tietenkin se, että joukkue pelaa hyvää kiekkoa, hyvillä arvoilla ja tuloksellisesti
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Se on mielenkiintoista, että näin pieni asia aiheuttaa näin paljon keskustelua. Meikäläisen mielipide Mannerin esiintymisestä lehdistötilaisuuksissa ja siinäkin lähinnä yksi asia, eli tuurista puhuminen. Pikku juttu isossa kuvassa.
Johtuisiko ihan siitä, että palaat joka ikisen lehdistötilaisuuden jälkeen vinkumaan tuota samaa mantraasi ja jatkat sitä kunnes kaikki laulavat kuorossa samaa virttä kanssasi. Manner ei selvästi halua heti pelin jälkeen analysoida peliä ja haluaa myös antaa kunnioituksen vastustajalle. Huomattavasti miellyttävämpää kuunneltavaa kuin jotkut Tamin vuodatukset tai Summasen sekopäiset syyttelyt.
 

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree! , Україна
Ehkäpä tässä minulla painaa taustalla tuo historian painolasti. Niin imeliä Mannerin kommentit ovat pitkin syksyä olleet. Tosin voitettiin se mestaruuskin Mannerin mukaan tuurilla. Tuohon kaipaisin muutosta.

Itse luulen, että tämä on niin tärkeä osa tuota Mannerin valmennusfilosofiaa ettei sitä voi muuttaa.

Jos hän alkaa tätä muuttaa (ja samalla ulosantiaan mm. lehdistötilaisuuksissa) niin se vie pohjan pois koko hommalta. Näyttää, että Manner haluaa pitää joukkueen jalat maassa keinoja kaihtamatta. Hän saa joukkueen uskomaan noihin juttuihinsa ja ylittämään itsensä illasta toiseen. On hyvä pitää mielessä, ettei Kärppien materiaali ole kuitenkaan mikään ylivertainen tähän sarjaan. Manner saa vain metodeillaan puristettua siitä kaiken ulos.
 
H

Hidas_ja_kankea

Mannerin haastattelut tappioiden tai tappioputkien jälkeen ovat täysin johdonmukaisia voittojen jälkeisiin verrattuna. Kuinkas tässä taas samoilla raiteilla mennään kuin muutama sivu aikaisemmin?

Erot ovat pienet, mutta useassa asiassa ollessa vähän parempi, kumuloituu ero lopulta suureksi. Jalkojen pitäminen maassa ja motivointi kuuluu oleellisesti keinovalikoimaan.

Itse asiassa hirveän montaa muuta huolenaihetta en itse kyllä juuri nyt keksi. Keksitkö sinä?

Eipä oikein ole muita huolenaiheita. Pari pahaa vammaa, vaikka toinen oli hevosmiestentietotoimiston mukaan vähäpätöinen leukaosuma, vähän kuin olisi gilletellä leukaan haavan raapaissut. Sitten yksi pienenpieni huoli on yv-miehitys. Pieniä on huolet kuten silakat joulukaloina.

On joillakin todella murheet. *Rosvosektori* ja palaa ruutuun #456
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Ohtamaa saa edelleen jatkaa ylivoimalla ja lopulta Mamba oli niin sekaisin että ylivoimaa pelattiin kolmella puolustajalla. Ei voi olla näin sekavaa liigan ylivoimaisimmalla pelaajabudjetilla.

Joko on lähtölaskenta alkanut?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös