Mikko Kuukka – taistelija

  • 4 242
  • 15
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Pohdiskelin tuossa muutamia päiviä sitten että Mikko Kuukka ansaitsisi kyllä oman ketjun Blues-osioon koska paljon turhemmillekin miehille niitä on avattu. Iso kiitos lähtee Riku Saarelle joka oli tehnyt eilisen ottelun koosteeseen varsin kattavan jutun juuri Kuukasta.

Muutama poiminta:

− Hieno espoolainen kiekkoilta. Päätimme joukkueena, että tänään taistellaan voitto hinnalla millä hyvänsä, Kuukka kuvaili illan erityistä merkitystä.

− Luotamme omiin arvoihimme, ja omaan tapaamme tehdä asioita. Kausi on pitkä, tulee ylä-ja alamäkiä. Siitä puhuimme joukkueen kanssa jo kesällä.

− Olen viihtynyt Espoossa, tykkään toiminnasta täällä. Olen erittäin kiitollinen, että saan olla osa tätä. Ulkomailla pelaaminen ei ole tulevaisuudessa poissuljettu vaihtoehto, Kuukka valotti tilannettaan.

Ylläolevat sitaatit kuvaavat minusta sitä, miksi Kuukka - joka pelitaidoiltaan on sinänsä varsin keskinkertainen - on niin tärkeä Bluesille. Koska hän on sitoutunut joukkueen arvoihin ja pelitapaan ja haluaa pelata seuralle. Ja ennen kaikkea se ei jää korulauseiksi vaan hänen pelaamisensa seuralle näkyy katsomoon illasta toiseeen. Ja uskon myös siihen, että Kuukka tosissaan myös haluaa pelata Espoossa. Ahola ja kumppanit hereillä! Jatkosopimus - vaikka ulkomaanoptiolla - numerolle #19 kiitos!
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Kyllä Kuukka oman ketjun ansaitsee! Harvoin sellaisia puolustaville puolustajille avataan joten pisteet Pavloville.

Kuten tonne "Bluesin kapteenisto" ketjuun kirjotin niin Kuukka olisi mun valinta Bluesin kapteeniksi. Ensinnäkin Kuukka pistää todella kroppaansa likoon, pelaa asenteella ja olen varma että olisi todella korkealla noissa blokatuissa laukauksissa jos liiga osaisi niitä tilastoida. Puolustavana puolustajana Kuukka ei hirveesti otsikoihin pääse joten sikäli muistuttaa esikuvaansa Jere Lehtistä joka oli aina tavallaan starojen (Modano, Koivu, Selänne) varjossa. Kuukan hyvyydestä kertoo varmaan jotain sekin että plusmiinustilasto näyttää juuri nyt +1 joka on hyvä saavutus kun vertaa Bluesin muihin pakkeihin. Kuukka on mun mielestä paras esimerkki nyky jengistä siitä että ei vältämättä tarvitse olla Blues-kasvatti pelatakseen joka ilta satalasissa Bluesille. Ihan samasta syytä Erkki Rajamäki ja Kent Manderville on ollu jonkin sortin suosikkipelaajia.

Mutta se syy miksi Kuukka on nousu tosta nyky Bluesista suosikkipelaajaksi on se että huomasin että Kuukka oli ollut yksinään edustamassa Espoon Bluesia Lastenklinikoiden Kummien järjestämässä konsertissa Barona-Areenalla. Koska Blues oli sinne lähettänyt tasan yhden tyypin, joka taas rivien välistä kertoi mulle siitä että sinne meni vain vapaaehtoiset. Kuukka ilmeisesti sinne meni ja teki omalta osaltaan pr:ää Bluesille. Ei ollut sikäli mikään yllätys kun olin kuullut että Kuukka oli ollut Tapiolan ulkoilmajäätapahtumassa todella fani-ystävällinen ja sympaatinen perosoona.

Joten toi yhdistelmä uhrautuva pelityyli ja sympaattinen perosoona on juuri sellainen minkä mielellään Bluesin kapteeniin yhdistäisi. Mutta kuten huomattua niin Aholla on omat valintakirteerinsä ja niillä mennään. Toivon kuitenkin Ahola ja Aho näkevät Kuukalle käyttöä ja se jatkosoppari saadaan aikaan.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Näköjään siellä toimistolla ollaan nykyään hereillä kun hyvään tahtiin tulee juttuja tonne Blues.fin sivuilla. En tiedä luetaanko siellä jatkoaikaa kun tällä kertaa haastatteltavana on fanien suosiossa oleva Mikko Kuukka.
http://www.blues.fi/component/bluesnews/1447?view=uutinen

Niin kuin tossa hyvin kirjoitetussa jutussa Kuukka mainitsee niin on menny kyllä pelilisesti eteenpäin Espoossa. Muistan että ekalla kaudella oli vielä hieman hazardi, mutta siihen saatoi vaikuttaa se että hänellä oli just toi paha loukkaantuminen alla ja melkeen vuosi pelaamatta. Kuitenkin Kuukka on tällä hetkellä on kiistatta paljon parempi pakki kuin Bluesin liideriksi hommattu Olli Malmivaara.

Tossa jutussa taas mainitaan se että hyviä puolustavia puolustajia ei arvostettaisi. Mitä enemmän olen eri lajeja seurannut (tai hyökääjänä pelannut) niin sitä enemmän olen kyllä ruvennut arvostamaan puolustavia puolustajia. Kuukka sanoo itseasiassa tossa haastattelussa asian hyvin: ”Kyllä minä itse näen niin, että jokainen estetty maali on yhtä tärkeä kuin tehty maali. Jos ei ole niitä puolustavia pelaajia jotka nollaavat vastustajan parhaita pelaajia, on silloin vaikea voittaa pelejä. Kaikilla on omat vahvuudet, ja omat vahvuuteni ovat puolustaminen ja oman maalin suojelu. Jos niissä onnistun niin totta kai autan silloin myös joukkuetta siihen, että on mahdollisuus voittaa otteluita.”

 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Itse olen aina osannut arvostaa puolustavia puolustajia ja miksei myös hyökkääjiä. Omat suosikkipelaajatkin ovat yleensä löytyneet tästä kategoriasta sen sijaan, että olisin fanittanut joukkueen suurimpia tähtiä ja pisteidenkerääjiä. Kuukka on tosiaan kehittynyt paljon meillä pelatessaan, mutta olihan hän Ilveksessä pelatessaan jo EHT-tasoa. Loukkaantumiset ovat sotkeneet paljon ja sopii toivoa, että niiden osalta pahin on jo takana. Malmi ja Kuukka ovat kuin eri planeetalta, ja tässä tapauksessa siis selvästi Kuukan hyväksi..
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Siinä missä Malmivaara saa kohtuuttoman paljon lokaa niskaansa on kyllä Kuukka taas todella aliarvostettu. Hieno teko myös Bluesilta nostaa tällainen työn sankari isompaan rooliin. Mielellään näkisin myös Kuukka saataisiin meillä jatkamaan, on kuitenkin pelaajana ns parhaassa iässä ja toisi hyvin kokemusta tuonne nuorten pakkien jatkeeksi ihan kuten tälläkin kaudella.
 

BLEGI

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bleg, DRW, Man United ja Tommi Huhtala
Mikko Kuukka ja jatkuva dominointi. Joka pelissä erittäin tärkeä pelaaja blegille ja mielestäni Kuukka oli kentän paras tänään.
 

Bigg_Doggy

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Mikko Kuukka ja jatkuva dominointi. Joka pelissä erittäin tärkeä pelaaja blegille ja mielestäni Kuukka oli kentän paras tänään.
Pakko arvostaa Kuukan tämän päivän suoritusta. Ensin purkukiekko osui vahingossa joukkuetoveri Makkosta päähän / korvaan, jonka jälkeen saatteli taistelutoverinsa kohti pukukoppia. Varmasti myllersi ajatukset, että mitä kaverille kävi. Sitten jäi kentälle ja pelasi lähemmäs 3-4min putkeen uhrautuvasti ja taisteli maalin edessä. Tämmösiä kavereita tarvitsee jokainen joukkue!
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Nyt kun Malmivaara on loukkaantunut niin Mikko Kuukka merkitsee Bluesin puolustukselle ja alivoimapelaamiselle yhtä paljon kuin mitä Kim Hirschovits merkkaa Bluesin hyökkäyspelille ja YV:lle. Noi kaksi äijää on tällä hetkellä Bluesin kaksi tärkeintä pelajaa.

Vaikka Kuukka vaikuttaa vaatimattomalta kaverilta niin kyllä mua pikkasen harmittaa että hänen hyvyys tuntuu oleva yksi sm-liigan parhaiten salassa pidetyistä tiedoista Barona-Areenan ulkopuolella. Tosin hyvä tässä asiassa on se että ne GM:ät jotka skouttaa pelaajia eliteprospectsin välityksellä ei Kuukasta innostu ihan vaan noiden tehojen takia.

Olen tässä ketjussa aikaisemmin sanonut että mä kyllä diggaan siitä että uhrautuvan pelityylin lisäksi toi Kuukka tuntuu olevan sympaatinen persoona. Tää facebookissa ollu kuva jäi mieleen siitä kuin faniystävällinen tyyppi on kyseessä. Siksi ois kyllä kiva nähdä edes joskus sen Kuukan huudatamassa faneja voittomatsin jälkeen, mutta yleensä sinne tökitään ne kaverit jotka on mättänyt maaleja tai sitten maalivahti.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Miten mä muistan, että Kuukkakin olisi jossain pelissä huudattanut faneja... Tai ehkä olen vain kuvitellut näin, koska minustakin hän ansaitsee enemmän huomiota tekemisestään. Onhan hän toki ollut aiemmin urallaan maajoukkueenkin mukana, eli kyllä hänen taitonsa ovat ainakin joidenkin valmentajien tiedossa Bluesin (ja edellisten seurojen) ulkopuolellakin.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Tuohan on aina jääkiekossa (ja muissakin palloilulajeissa) "ongelmana" että pelaajista huomioidaan vain maalintekijöitä + ehkä niiden lisäksi maalivahteja jos pelaavat nollapelejä. Jos et tee tehopisteitä, sinusta ei puhuta. Sinänsä nuo pyyteetöntä puolustuspelaamista harjoittavat miehet (kuten Korpikari ja Kuukka) eivät kovin huomionhakuisilta edes vaikuta. Tuskin heitä hirveästi haittaa ettei nimi ole usein lehdissä. Valmentajat ja kanssapelaajat arvostavat. Ja asiantuntevat kannattajat toki myös.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Miten mä muistan, että Kuukkakin olisi jossain pelissä huudattanut faneja... Tai ehkä olen vain kuvitellut näin, koska minustakin hän ansaitsee enemmän huomiota tekemisestään.
Oisko se ollu sitten se viime kaudella se yksi peli kun Blues johti muistaakseni maalilla ja sitten vikassa erässä yhden alivoimapelin aikana Kuukka heittäyty yhden vaihdon aikana kiekon eteen muistaaksni kolme kertaa. Jäi toi vaihto mieleen koska sillon meikäläisestä tuli Kuukka-fani.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös