Mikko Kalteva - Jokerit

  • 3 772
  • 6

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ensin iso kiitos Eetu Huismanille, joka kunnon toimittajan tavoin meni asian ytimeen ja kyseli Jokerien pelistä Aralta ja nosti tapetille aiheen "Tom Koivisto".

Huisman teki loistavaa duunia ja osasi hyvällä tilannetajulla ottaa samaan konkurssiin haastattelun Mikko Kaltevasta. Kiitos Eetulle ja Jatkoajalle ja sitten asiaan.

Olen pitkään miettinyt, että miten te Jokeri-veljet suhtaudutte pelaajaan nimeltään Mikko Kalteva? Minulla on broidi, jolla on pitkä lätkätausta ja hän piti minua ihan hulluna, kun ennen kautta hänelle sanoin, että Kalteva on Jokerien ykköspakki. Minun oma mielipiteeni oli ja on se, että Kalteva on liigatasolla aivan loistava pakki ja pidän häntä Jokerien parhaana pakkina.

Oma scouttaus raportti;
- luotettava
- kokenut
- iso
- virheet vähentyneet minimiin
- kehittynyt kiekollisena todella paljon
- toivottavasti pysyy Jokerina.

Kirjoitelkaa veljet jotakin havaintojani tukevaa tai eriäviä mielipiteitä. Tästä ei takuulla tule mitään Jatkoajan suosikkiketjua yli 1000000 viestin voimin, mutta silti Mikko on minusta ketjun ansainnut. Mitä mieltä siis Mikosta ?
 

Danko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Columbus Blue Jackets
Ehdottomasti Mikko Kalteva ansaitsee oman ketjunsa! Itse arvostan hänet korkealle. Mikko on ollut viime vuosina kovasta vaihtuvuudesta kärsineen pakistomme kivijalka. Jätkiä tulee ja jätkiä menee, mutta Mikko on ikuista! Ainakin toivottavasti, sillä vaikka tämä jätkä ei varsinaisesti loista millään osa-alueella, on hän juuri sellainen kookas, ulottuva, monipuolinen ja tasaisen varma peruspuolustaja minkä jokaikinen sm-liigajoukkue ottaisi mielellään miehestöönsä. Kaikenlisäksi tämä jätkä on ainakin allekirjoittaneen silmissä nimenomaan Jokeri. Muutama ikävä loukkaantuminen on varmasti haitannut Mikon kehitystä, mutta silti näkisin sen kehityskaaren olevan edelleen ylöspäin. Kalteva ei varmasti ole se pukukopin äänekkäin kaveri, mutta tällaisia oman ruutunsa illasta toiseen täyttäviä ns. "taustaraatajia" tarvitaan. Toivottavasti saamme nauttia Mikko Kaltevan palveluksista tulevaisuudessakin. Pakko arvostaa.
 

pancor

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, New Orleans Saints, Україна
Ensimmäistä kertaa pitää tulla toisen joukkueen osioon kommentoimaan, kun kerran Mikko Kaltevasta on oma ketju saatu aikaiseksi. Vaikka Jokerit onkin se oma inhokkijoukkue niin Kaltevasta olen aina pitänyt. Kuten Babu sen edellä jo sanoikin niin juuri sellainen perusvarma puolustava pakki jonka jokainen joukkue ottaisi mielellään vastaan. Eikös Kalteva vielä tuossa vuosikymmenen alussa ollut parikin kertaa lähellä siirtoa HPK:n riveihin (sehän oli aikamoinen trendi tuon ajan Jokereissa)? Harmi meille mutta hyvä teille.
 

Brock

Jäsen
Suosikkijoukkue
Paras organisaatio
Kalteva on kehittynyt jopa yllättävän paljon edustuksessa olonsa aikana. Tätä nykyä erittäin luotettava pakki.

Hieman raskasliikkeisenä kaipaisi parikseen vähän sähäkämpää säätäjää, joten pariksi kannattaisi(?) kokeilla Mälkiää. Olisi parina varsinainen majakka ja perävaunu - hyvällä tavalla. Parissa myös korostuisi molempien hyvät puolet, eli Mikon oman pään varmuus ja voima sekä Simon avut hyökkäävämpään rooliin.
 

Myrkky

Jäsen
Kyllä Kalteva oman ketjun ansaitsee... mutta ansaitseeko paljon muuta?

Mielestäni Mikossa on ainesta Ossi Väänäsen tyyppiseksi varmaksi peruspakiksi, mutta mutta... menneiden kausien varjolla Kalteva ei ole ollut kovin varmaotteinen pelaaja. Myönnetään, että tällä kaudella en ole nähnyt yhtään Mikon pelejä, mutta aikaisempien vuosien varrella perisynnit ovat epätarkat syötöt omalla alueella ja huonot purkukiekot paineen alla. Nimenomaan nämä ovat mielestäni hyvän puolustavan puolustajan perusosaamista. Mailatekniikka Kaltevalla on puutteellinen, joten kiekolliseksi pakiksi häntä ei voi ajatella. Myöskään luistelu eikä sijoittumiskyky ole mielestäni olleet keskitasoa parempia.

Mun mielestäni Mikko ei valitettavasti nouse millään osa-alueella yli keskitason puolustajaksi. On kuitenkin Jokerien oma keskitason puolustaja ja sillä pitänee paikkansa kokoonpanossa. Suuria palkankorotuksia en kuitenkaan lähtisi pyytämään. Toivoa tietysti sopii, että kehitysvaraa olisi vielä ja jostain löytyisi se osa-alue, jolla voisi loistaa.
 

Ruutuässä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Yllättävän vähän viestejä peruspakin ketjussa. Kaltevaa ei yleensä ole paljon hehkutettu, mutta monia positiivisia asioita Mikossa on.

Hyvinkääläislähtöinen Kalteva oli A-junioreissa todella lupaava puolustaja, mutta jostain syystä sopeutuminen liigavauhtiin kesti aikansa. Oliko loukkaantumisilla sitten syynsä, mutta tuntui, ettei viimeisiä kehitysaskelia liigaan astuessa otettu. Junnuissa Mikko oli muistaakseni vielä nimenomaan hyvä kiekon kanssa, liigassa tämä ei tuntunut onnistuvan. Muutaman vuoden ajan mies oli epävarma ja hidas, mutta sai kuitenkin pelata Jokereissa. Mikko taitaa olla niitä harvoja pelaajia, joiden kanssa voidaan puhua pitkäjänteisestä työstä.

Viime vuosi oli jo sellainen, että Mikosta näki kehitysaskelien tapahtuneen. Joukkueen vaisun kauden harvoja valopilkkuja. Tällä kaudella askelia on otettu lisää, ja hyvän harjoituskauden jälkeen maajoukkuekin kutsui. Harmittavasti loukkaantuminen on pilannut alkukauden, sillä Kalteva on tällä hetkellä joukkueen parhaita puolustajia. Itse asiassa tällä hetkellä omassa päässä voidaan sanoa olevan paras.

Saa nähdä miten kausi ja ura jatkossa kehittyvät. Avauspelissä Mikko on perusvarma, mutta toisaalta niin pitäisi olla Koiviston ja Kauppisenkin. Miinuksena mielestäni Mikko on liian kiltti, eikä hänestä saada Kankaanperän tai Jokelan tyylistä pelaajaa, joka lyö poikittaisella niskaan vastustajaa, joka ajaa maalivahdin päälle tmv.
 

naapuri

Jäsen
Yllättävän vähän viestejä peruspakin ketjussa. Kaltevaa ei yleensä ole paljon hehkutettu, mutta monia positiivisia asioita Mikossa on.

Peruspakki harvemmin herättää suuria tunteita.

Kalteva oli lähes inhokkipelaajani Jokereista aina tämän vuoden harjoituspeleihin asti. Tiksissä Lukko-matsissa näin jotain mitä en olisi koskaan uskonut näkeväni, eli Kaltevan hyvää kiekollista pelaamista. Myös liike oli mielestäni kehittynyt. Syy siihen miksi en aiemmin ole juurikaan välittänyt Mikosta on miehen pehmeys ja arpominen eri tilanteissa. Kokoa löytyy mutta Kalteva ei ole käyttänyt kokoaan riittävästi hyväkseen. Kiekollinen pelikin oli vaikeaa.

Tuon kesäisen höntsän jälkeen olin vakuuttunut Kaltevasta siinä määrin, että odotan ns. läpimurron tulevan tällä kaudella. Loukkaantuminen hidastaa tuon askeleen ottamista mutta jouluna Kaltevan eht-paikasta voi taas keskustella. Se on varma.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös