Täytyy antaa tunnustusta Jukureille ja Jokiselle, kuinka ennakkoluulottomasti vieraan maan kansalaisuuksia on Joukkueessa päällikön aikaan pelannut. Kilpailuetua on haettu rohkeasti myös tällä tavalla, mutta yhtä asiaa olen ihmetellyt kovin. Miksi Jokinen ei ole antanut verkostojen laulaa ja hankkinut näitä roolipelaajia rohkeammin lajin emämaista, lajin syntyperän laitumilta eli Pohjois-Amerikasta. Jokisella jos kenelläkään luulisi olevan suhteita tuonne?! Luulisi Jokisen valmentavan kiekon edesauttavan lajin erämaasta saapuvan kiekkoilijan selviytymistä kotoisessa Liigassa. Jotenkin näkisin että, tämän maanosan kiekkoilijoiden kilpailuhenkisyyskin on jo tuolla verenperintönä, joka vain jalostuu siirryttäessä aikuisten sarjoihin. Olisin itse halunnut nähdä näitä nuoria, roolipelaajia, henkisesti vahvoja ym. näissä sarjoissa pelaavia Jukurinutussa, kun itse pääpirukin on uransa siellä tahkonnut.
Joku strategia täytyy olla, kun näin ei ole tapahtunut.
Tapaus Hynniseen vielä. Joku mainitsi jonkun syyn miksi Hynninen pelaa edustuksessa vaikka näytöt on luokkaa nolla. Onko joku käsittämätön sopimus tehty? Pelaaja Oden saattaa olla köykäinen, mutta on osoittanut, että joku ripaus 'tappajan' vaistoa on, eli maalintekotaitoa. Näillä Hynnisillä, Salosilla, Mäkisillä, ja varsinkin Mäkisellä! Jos ne paikat missä Mäkinen on vetänyt logoon, niin Oden olisi varmuudella jonkun maalin tehnyt. Maalintekopotentiaalia tuo Joukkue kaipaa ja helpoimmin sen löytää tällä hetkellä omista.
Hieno termi tämä kilpailutilanne. Onhan siellä kilpailua kuka pääsee seuraavaan peliin mukaan. Ei se maalintekopotentiaalia hetkauta suuntaan tai toiseen. Samoja puukäsiä siellä on odottamassa, niin kuin eilisessä pelissä taas nähtiin. Ääretöntä kohellusta Miehen perässä ja niin päin pois.