Mikael Granlund

  • 1 583 373
  • 3 113

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Todella raskas juttu, voimia Mikkelle. Eikö näitä ole ollut aika paljon tässä viimeaikoina nhl pelaajilla? Ainakin neljä kpl tulee heti mieleen viimeisen parin vuoden ajalta, Karlsson, Haula, Kane, Staal ja Mikke. En tiedä kuinka yleistä tuo on normaalisti, mutta kuulostaa paljolta.

Tuskin näitä änärissä on sen enempää kuin muuallakaan. Nämä vain tulevat tietoon, kun pelaajat ovat julkisuuden henkilöitä.

Voimia koko perheelle.
 

Ostoskassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Boston Bruins, suomalaiset
Todella surullinen uutinen, etenkin kun maailmassa ei tunnu olevan kuin ikäviä uutisia tällä hetkellä. Ainoa hopeareunus minkä löydän, on se että onneksi ei pelata tällä hetkellä vaan Mikke puolisoineen saavat rauhassa toipua tästä.

Todella ikävä uutinen kaiken kaikkiaan.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Käyttäjän kirjoitusoikeudet on poistettu
Surullista ja osanotot vanhemmille. Ihmeellistä vaan se tässä länsi-maalaisessa maailmassa että jos vauva oltais abortoitu hieman aiemmmin niin asia olisi ok. Pitäähän Äidin saada päättää ruumistaan. Aika pienestä ihmisen elämä on kiinni. Muutamasta kuukaudesta.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Lert

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, Eddie Howe, Sir Bobby, Rock of Gibraltar
Surullista ja osanotot vanhemmille. Ihmeellistä vaan se tässä länsi-maalaisessa maailmassa että jos vauva oltais abortoitu hieman aiemmmin niin asia olisi ok. Pitäähän Äidin saada päättää ruumistaan. Aika pienestä ihmisen elämä on kiinni. Muutamasta kuukaudesta.

Ei jumalauta. Tämä kommentti kertoo kyllä susta enemmän. Ja toinen idiootti tietysti tykännyt vielä.
 

Rautanaamio

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, New Jersey Devils
Voimia Mikelle ja Emmille!

Surullisin asia on menettää oma lapsi. Tuskallinen asia ja toivottavasti saavat tukiverkostosta apuja.
 

pikkuvaimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Dallas, Puustinen ja NATO
Mä en oo ikinä ymmärtäny mitään osan ottamista. Aivan ku se auttais surijaa millään tapaa. En ota osaa nytkään, koska en pysty kantamaan osaa heidän surusta. Mut sanon vaan et todella, todella paska fiilis tuli kun luin ton uutisen. Mulla on pari tenavaa itellä ja annan vaikka oman henkeni heidän puolesta. En siltikään voi ottaa osaani siitä surusta mikä Granlundin perheellä tällä hetkellä on. Jos voisin, niin ottaisin. Siitä olen varma että mikään ei ole niin kauheaa kuin oman lapsen menettäminen.
 

koukku

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mä en oo ikinä ymmärtäny mitään osan ottamista. Aivan ku se auttais surijaa millään tapaa. En ota osaa nytkään, koska en pysty kantamaan osaa heidän surusta. Mut sanon vaan et todella, todella paska fiilis tuli kun luin ton uutisen. Mulla on pari tenavaa itellä ja annan vaikka oman henkeni heidän puolesta. En siltikään voi ottaa osaani siitä surusta mikä Granlundin perheellä tällä hetkellä on. Jos voisin, niin ottaisin. Siitä olen varma että mikään ei ole niin kauheaa kuin oman lapsen menettäminen.

Todella surullinen fiilis tuli, kun jutun jostain huomasin. Ehkä se, että niin moni kuitenkin pystyy samaistumaan tuohon tilanteeseen on juuri sitä osan ottamista, myötäelämistä. Kovasti voimia sen suurimman surun keskelle, mitä vanhempi voi kokea.
 

DTremens

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings, PattU, Wolves, Patriots
Mä en oo ikinä ymmärtäny mitään osan ottamista. Aivan ku se auttais surijaa millään tapaa. En ota osaa nytkään, koska en pysty kantamaan osaa heidän surusta. Mut sanon vaan et todella, todella paska fiilis tuli kun luin ton uutisen. Mulla on pari tenavaa itellä ja annan vaikka oman henkeni heidän puolesta. En siltikään voi ottaa osaani siitä surusta mikä Granlundin perheellä tällä hetkellä on. Jos voisin, niin ottaisin. Siitä olen varma että mikään ei ole niin kauheaa kuin oman lapsen menettäminen.

Todella surullinen fiilis tuli, kun jutun jostain huomasin. Ehkä se, että niin moni kuitenkin pystyy samaistumaan tuohon tilanteeseen on juuri sitä osan ottamista, myötäelämistä. Kovasti voimia sen suurimman surun keskelle, mitä vanhempi voi kokea.

Nimenomaan ei kukaan "ota osaa surusta" (pois) vaan "ottaa osaa suruun" eli myötäelää surua, kokee siis itsekin surua tapahtuneen johdosta. Ns. kulunut fraasihan tuo on mutta usein ei ole tuossa tilanteessa voi/halua/kykene keksiä mitään lennokkaampaakaan sanottavaa. Toki riippuu ihmisen luonteesta ja siitä missä vaiheessa surun käsittelyä että miten sitten kokee nuo toisten sanomiset. Usein kuitenkin varsinkin heti tapahtuneen jälkeen voi tuntua pahalta jos sanotaan yhtään enempää kuin on pakko, mutta myös se voi tuntuu pahalta jos ei sanota yhtään mitään eikä näin ollen huomioida tapahtunutta. Siksi tuolla(kin) ilmaisulla on paikkansa. Samalla internetin ulkopuolella tosimaailmassa tapahtuvassa kanssakäymisessä "osan ottaja" antaa ymmärtää että tietää mitä on tapahtunut ja ymmärtää tilanteen vaikeuden.

Yksi vaihtoehtoinen sanonta kielessämme on toki "surunvalittelut" joka on taas eri tavalla kankea sana. Tai sitten voi toivotella Jumalan/Jumaloiden siunauksia surun hetkeen, mutta tuokaan ei nykypäivänä enää toimi monelle. Ei ole yhtä taikasanaa näihin tilanteisiin...

Ja niin. Surunvalitteluni koko Granlundin perheelle tässä musertavassa tilanteessa.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Mä en oo ikinä ymmärtäny mitään osan ottamista. Aivan ku se auttais surijaa millään tapaa. En ota osaa nytkään, koska en pysty kantamaan osaa heidän surusta. Mut sanon vaan et todella, todella paska fiilis tuli kun luin ton uutisen. Mulla on pari tenavaa itellä ja annan vaikka oman henkeni heidän puolesta. En siltikään voi ottaa osaani siitä surusta mikä Granlundin perheellä tällä hetkellä on. Jos voisin, niin ottaisin. Siitä olen varma että mikään ei ole niin kauheaa kuin oman lapsen menettäminen.
Ei kai siinä sen maagisempaa ole kuin kohteliaisuus. En minä varsinaisesti esimerkiksi jonkun kollegan lapsen ylioppilaslakista itse kostu, mutta yleensä tulee toivotettua onnea ihan vain siksi, että se on kohteliasta ja toisesta todennäköisesti tuntuu kivalta, että hänen fiiliksensä huomioidaan. Sama sitten käänteisesti surussa. Molempia voi kelailla oman tilanteensa kautta mainitessaan duunipaikan kahviporukassa ilosta/surusta ja jäävänsä ilman reaktiota.
 

GHowe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Kohteliaisuus itsellekkin lähinnä tulee mieleen, vaikka en juurikaan olisi edes kiinnostunut kyseisestä henkilöstä tai hänen kuulumisistaan.
Enkä viestin muodossa laittaisi edes muille kuin semmoisille joiden kanssa olen useammin tekemisissä.

En sitten tiedä mihin kastiin lasketaan anonyymien surunvalittelut keskustelupalstalla mitä kyseinen henkilö ei todennäköisesti tule lukemaan.
 

Wäinö#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Ducks, Red Wings, Griffins
Kohtalaisen vaisuksi jäi Granlundin esitykset kokonaisuudessaan Nashvillessä ja saapa nähdä missä ura jatkuu. Seuraavan sopparin kannalta olisi ollut tärkeää lyödä taululle kovemmat numerot, mutta piippuun jäi. Tuntui, ettei roolituksia saatu oikein kohdalleen Nashvillessä missään vaiheessa, eikä oikein mikään ketju saanut irti kummoisia tehoja. Maaleja Mikke teki kuitenkin ihan kohtuullisesti viime kauden runkosarjassa. Olisikohan Minnesota kiinnostunut ottamaan Miken takaisin? Siitä kaksikko Koivu&Granlund taas yhteen, eikä varmaan tulisi edes kovin kalliiksi.
 

Nelone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Minnesota Wild
Kohtalaisen vaisuksi jäi Granlundin esitykset kokonaisuudessaan Nashvillessä ja saapa nähdä missä ura jatkuu. Seuraavan sopparin kannalta olisi ollut tärkeää lyödä taululle kovemmat numerot, mutta piippuun jäi. Tuntui, ettei roolituksia saatu oikein kohdalleen Nashvillessä missään vaiheessa, eikä oikein mikään ketju saanut irti kummoisia tehoja. Maaleja Mikke teki kuitenkin ihan kohtuullisesti viime kauden runkosarjassa. Olisikohan Minnesota kiinnostunut ottamaan Miken takaisin? Siitä kaksikko Koivu&Granlund taas yhteen, eikä varmaan tulisi edes kovin kalliiksi.

Wildiin tuskin tulee, koska laitahyökkääjiä löytyy jo entuudestaan vaikka millä mitalla ja lisäksi Kaprizov on tulossa sisään. Tilanteen ollessa eri (Ilman Zuccarellon ja Parisen älyttömiä monen vuoden soppareita ja ilman paria hyvää prospektia) ottaisin Grannyn oikein mielelläni takaisin Wildiin.
 

Freewind

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers
Itse toivoin ennen koronaa, että vanhempi Granlund tulisi Oilersiin. Olisihan ollut täydellinen pala kapeaan hyökkäykseen ja muutenkin näyttämään esimerkkiä nuorille tähdille. Nyt kun palkkakatto ei nousekkaan, niin eipä taida olla varaa ottaa.
 

Toby Dammit

Jäsen
Suosikkijoukkue
New Jersey Devils
Kohtalaisen vaisuksi jäi Granlundin esitykset kokonaisuudessaan Nashvillessä ja saapa nähdä missä ura jatkuu. Seuraavan sopparin kannalta olisi ollut tärkeää lyödä taululle kovemmat numerot, mutta piippuun jäi. Tuntui, ettei roolituksia saatu oikein kohdalleen Nashvillessä missään vaiheessa, eikä oikein mikään ketju saanut irti kummoisia tehoja. Maaleja Mikke teki kuitenkin ihan kohtuullisesti viime kauden runkosarjassa. Olisikohan Minnesota kiinnostunut ottamaan Miken takaisin? Siitä kaksikko Koivu&Granlund taas yhteen, eikä varmaan tulisi edes kovin kalliiksi.
Olisi hienoa nähdä Granlund Minnesotassa samassa ketjussa Fialan kanssa. Guerin voisi sitten lähettää kiitoskortin Fentonille ja Poilelle. Ei vain taida tulla tapahtumaan mm. @Nelone n mainitsemien syiden takia.

Paljon on Granlundin taso laskenut 1-2 kauden aikana. Toki tuossa saattaa osittain vaikuttaa se, että Nashvillen tyyli ei vain sopinut hänelle. Silti vaisu maku jäi peleistä suuhun.
 
Olen pohdiskellut istuisiko Granlund Columbuksen joukkueeseen. Mitä olette mieltä sopisiko pelityyliin vai menisikö hukkaan?
 

Carlos

Jäsen
Olen pohdiskellut istuisiko Granlund Columbuksen joukkueeseen. Mitä olette mieltä sopisiko pelityyliin vai menisikö hukkaan?

Ihan just meinasin nostaa itse ketjun ehdottaakseni tätä. CBJ kaipaa taitavia käsiä hyökkäykseen ja varsinkin ylivoiman pyörittämiseen enemmän kuin mitään muuta. Lisäksi MiGin tsemppariasenteen luulisi miellyttävän The Keklua vaikka onkin varreltaan pienikokoinen. Katossa on tilaa, mutta toisaalta tuskin liksapyyntökään on mikään kovin suuri. Sanoisin että match made in heaven.
 

Luge H

Jäsen
Suosikkijoukkue
80
Olen pohdiskellut istuisiko Granlund Columbuksen joukkueeseen. Mitä olette mieltä sopisiko pelityyliin vai menisikö hukkaan?
Ylivoimaan tarvitaan taitoa, siihen ei Grikorenko tule riittämään. Mutta muuten en näe että Granny toisi mitään uutta Columbuksen hyökkäykseen. Senttereistä meillä on Grandlundia muistuttava Wennberg, joka säännöllisesti saa kuraansa niskaan sen vuoksi ettei nopeus ja kamppailuvoima riitä Tortorellan kurinalaiseen ajokoirakiekkoon.

Granlundille on puolustusvoittoinen kiekko tuttua Minnesotan ajoilta, mutta entä kun se viedään vielä seuraavalle tasolle? Jos luistelulle on vielä kolmekymppisenä mahdollista tehdä jotain niin ehdoton kyllä, mikäli ei niin ottaja varmaan löytyy jostain muualta.

Kuka sitä paitsi ylivoimaa edes tarvitsee. Pelit ratkotaan 5vs5-pelissä.
 
Itse taas olen pohtinut, että menisikö kuitenkin takaisin Minnesotaan. Viihtynyt siellä omien sanojen mukaan loistavasti ja antanut joukkueelle paljon vuosien saatossa. Okei, onhan siellä valmentaja vaihtunut sittemmin ja myös GM, mutta Granlundin treidi tehtiin silloin kun koko organisaatio oli hieman sekavassa tilassa.

MG ei keskinkertaisen kauden jälkeen välttämättä mitään 6x6 -lappua saa, vaan tyytyy vähempään, joten mikä ettei takaisin Wildiin ja A:ta rintaan.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Oles
En kyllä näe, että Columbuksella olisi varaa kieltäytyäkkään kiekollista vahvkstuksista. Sen verran vaikeaa sinne on vapailta saada pelaajia.
Uskon että kun Columbus tällä joukkueella hinaa itsensä vuodesta toiseen pleijareihin ja näyttää että heillä on mahdollisuus voittaa, niin kyllä se alkaa joitakin pelaajia kiinnostamaan olla mukana jos kannua haluaa tavoitella.
Wild voi olla hyvinkin se Granlundin osoite. Tuossa vaiheessa perheen kanssa haluaisi että ympäristö on tuttu ja ettei tarvitsisi jatkuvasti muuttaa, niin uskon pienemmän tilipussin kelpaavan.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Katossa on tilaa, mutta toisaalta tuskin liksapyyntökään on mikään kovin suuri.
Eikös siellä Keklulla ole Pierre Luc-Duboisin kanssa jatko sovittavana? Voi olla että sen jälkeen siellä katossa ei sitä tilaa ihan hirveesti olekaan.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Itse taas olen pohtinut, että menisikö kuitenkin takaisin Minnesotaan. Viihtynyt siellä omien sanojen mukaan loistavasti ja antanut joukkueelle paljon vuosien saatossa. Okei, onhan siellä valmentaja vaihtunut sittemmin ja myös GM, mutta Granlundin treidi tehtiin silloin kun koko organisaatio oli hieman sekavassa tilassa.

MG ei keskinkertaisen kauden jälkeen välttämättä mitään 6x6 -lappua saa, vaan tyytyy vähempään, joten mikä ettei takaisin Wildiin ja A:ta rintaan.
Granlund haluaa luultavasti taistella kannustakin jossain vaiheessa uraansa. Minnesota taas alkaa olemaan rebuild-vaiheessa, mikä tarkoittaa sitä että muutamiin vuosiin ei tarvitse Stanley Cupista haaveilla. Tämän takiahan he Grannystä luopuivatkin toissa kaudella. Mikke pääsee nyt vapaana agenttina neuvottelemaan kaikkien kanssa, joten takuulla katsoo myös joukkueen menestysmahdollisuuksia.
 

Nelone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Minnesota Wild
Granlund haluaa luultavasti taistella kannustakin jossain vaiheessa uraansa. Minnesota taas alkaa olemaan rebuild-vaiheessa, mikä tarkoittaa sitä että muutamiin vuosiin ei tarvitse Stanley Cupista haaveilla.

Tämä on osakseen totta, mutta osakseen taas ei. Puolustushan Wildilla on kunnossa ja se on jopa NHL:n parhaimpia kokonaisuudessaan. Hyökkääjien keski-ikä tällä kaudella oli 28v ja tuosta nyt Koivu jättäytyy todennäköisesti pois. Tilalle on kuitenkin tulossa Kaprizovia ja hyviä prospekteja. Yhdellä/kahdella onnistuneella sentteri hankinnalla näen tuon joukkueen contenderina. Se mistä Wildillä löytyy leveyttä on kuitenkin juuri tuo laituri osasto ja tämän takia en näe Grannyn hankinnan tapahtuvan. Mitään totaalista rebuildia Wildilta tuskin kuitenkaan tullaan näkemään.
 

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
Ilves vs KalPa
  • 2.04
  • 3.80
  • 3.25
Apua pelaamisen hallintaan pelaamaltilla.fi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös