Mika Toivola Ässien urheilujohtajaksi

  • 329 342
  • 1 438

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Osaava ammattimies Toivola on aina ollut. Täällä sai tosin rapaa päällensä saavikaupalla molemmissa pesteissään. Kiireisimmät ivasivat päivittäin. Minä en unohda.

No ei tuota ole Hämeenlinnassakaan aina kehuttu vaikka mestaruudenkin toi sinne. Voidaan siis sanoa, että Toivola jos kuka jakaa mielipiteitä eikä ole mikään HMV urheilujohtajana.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Onko sellaisia ihmisiä olemassakaan noissa hommissa, joita joku ei hauku ja arvostele?

Tuskin, jos olisi niin voitaisiin kyseenalaistaa olisiko ihminen olleenkaan. Kukaan ihminen kun ei ole täydellinen.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Toivolan CV on kyllä kova. Eipä tuollaisia enää nykyaikana ole monellakaan. Erityisesti nuo kaksi utj -mestaruutta. Ja kyllähän tuo hopea peilattuna joukkueen rosteriinkin on aika kova juttu.
 
Suosikkijoukkue
Broadstreet Bullies, Scott Stevens, Wendel Clark
Kyllähän Ässät silloin panosti joukkueeseen. Sisään tuli kalliit Hagman, Riksman, Umicevic ja Kreps. Myöhemmin vielä Danny Groulx. Se jengi taisi olla siinä kohtaa Ässien historian kallein.
Jep. Näistä etenki Kreps ja Groulx oli Toivolalta sellaisia huippuhankintoja että oksat pois.
 

juhana

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1975-2013, 2023-, Roihuttaret, K-Vantaa
Eikös Mika Toivola aikoinaan saanut vuonna 2002 valmentajan paikan Ässissä kun oli itse aktiivinen seuran suuntaan? Ässien silloinen tj Antti Heikkilä ei vaan innostunut ensin vaan olisi halunnut Poriin "suuremman" nimen kuin tuolloinen 30-vuotias JYPin apuvalmentaja. Ässillä oli kuitenkin tuolloin kuinka ollakaan raskas vaiheessa, kun peli ei kulkenut ja organisaatiossa oli kaikenlaista sotkua. Niinpä ei kuitenkaan "suurempaa" valmentajaa löytynyt, vaan Toivola "jouduttiin" palkkamaan. Mutta eihän tuo valmentajana sitten ihan huonosti mennytkään varsinkin viimeinen kausi 2005-06 huomioiden.

Vai olikohan nyt kuitenkin niin, että sotken tämän muistoissani 90-luvun puoliväliin ja Porin Jazziin - ei siis siihen festarin vaan futisseuraan - ja Jari Pyykölään...Olihan Ati Heikkilä tuolloin myös Jazzin takana ja ensin Poriin haviteltiin kovempaa valmentajanimeä kuin "joku tuntematon hipin näköinen Ruotsista"...No ei kovin huonosti mennyt ensimmäinen kausi tälläkään valmentajalla...
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Eikös Mika Toivola aikoinaan saanut vuonna 2002 valmentajan paikan Ässissä kun oli itse aktiivinen seuran suuntaan? Ässien silloinen tj Antti Heikkilä ei vaan innostunut ensin vaan olisi halunnut Poriin "suuremman" nimen kuin tuolloinen 30-vuotias JYPin apuvalmentaja. Ässillä oli kuitenkin tuolloin kuinka ollakaan raskas vaiheessa, kun peli ei kulkenut ja organisaatiossa oli kaikenlaista sotkua. Niinpä ei kuitenkaan "suurempaa" valmentajaa löytynyt, vaan Toivola "jouduttiin" palkkamaan. Mutta eihän tuo valmentajana sitten ihan huonosti mennytkään varsinkin viimeinen kausi 2005-06 huomioiden.

Onkohan siinä hopeakauden kirjassa tarinaa?

En tiedä miten meni, mutta jos en miettinyt tuolloin niin ainakin monasti jälkikäteen mitä se on kun 31-vuotias JYPin apuvalmentaja pasteeraa Poriin päävalmentajaksi! Oli tosiaan vaikeita vuosia ja ehkei tuolloin päästy valitsemaan ihan päältä.

No, siinä osuttiin sitten oikeaan. Nappiin osunut haku. Oli toki myös hyvä tiimi, Karri marinoitui apuvalmentajana ja Kaukoranta taktisena velhona että psyykkaajana messissä.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Eikös Mika Toivola aikoinaan saanut vuonna 2002 valmentajan paikan Ässissä kun oli itse aktiivinen seuran suuntaan? Ässien silloinen tj Antti Heikkilä ei vaan innostunut ensin vaan olisi halunnut Poriin "suuremman" nimen kuin tuolloinen 30-vuotias JYPin apuvalmentaja. Ässillä oli kuitenkin tuolloin kuinka ollakaan raskas vaiheessa, kun peli ei kulkenut ja organisaatiossa oli kaikenlaista sotkua. Niinpä ei kuitenkaan "suurempaa" valmentajaa löytynyt, vaan Toivola "jouduttiin" palkkamaan. Mutta eihän tuo valmentajana sitten ihan huonosti mennytkään varsinkin viimeinen kausi 2005-06 huomioiden.
Toivola sai valmentajan pestin ennen kaikkea siksi, että hän oli ainoa joka suostui valmentamaan ihan tavallisen liikunnanopettajan palkalla, koska yhtään enempää ei voitu maksaa. Näin ainakin minun parhaiden tietojeni ja käsitysteni mukaan, osin täältä palstalta ja osin muualta. Alkuvuodesta 2002 Porissa oltiin nimittäin jo lähes sormi virtakytkimellä, että milloin sammutetaan valot ja lyödään laudat ristikkäin hallin oville..
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Onko sellaisia ihmisiä olemassakaan noissa hommissa, joita joku ei hauku ja arvostele?

Jääkiekossa ja sen johtamisessa pitää harvinaisen hyvin kutinsa vanha sananlasku: kukaan ei ole profeetta omalla maallaan.

Yleensä arvostus tulee jälkikäteen, jos on tullakseen. Lähes kaikki toimijat haukutaan silloin, kun he ovat hommissa. Kuka tahansa olisi juuri silloin parempi, kun itse olet hoitamassa jotakin pestiä. Arvostus syntyy sitten vuosien päästä siitä, kun ne, jotka ovat haukkuneet koko ajan, huomaavat, että tämähän meni paljon huonommin toisella äijällä.

Kummelin sanoin - saadaan palautetta ja mennään eteenpäin.
 

Esteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️
Hyvä haastattelu.

Osaava ammattimies Toivola on aina ollut. Täällä sai tosin rapaa päällensä saavikaupalla molemmissa pesteissään. Kiireisimmät ivasivat päivittäin. Minä en unohda.

Olin yksi niistä, joka arvosteli Toivolan hutikuteja päivittäin. Sitten hankin oman elämän ja nyt kaikki on jo paljon helpompaa.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Toivola sai valmentajan pestin ennen kaikkea siksi, että hän oli ainoa joka suostui valmentamaan ihan tavallisen liikunnanopettajan palkalla, koska yhtään enempää ei voitu maksaa. Näin ainakin minun parhaiden tietojeni ja käsitysteni mukaan, osin täältä palstalta ja osin muualta. Alkuvuodesta 2002 Porissa oltiin nimittäin jo lähes sormi virtakytkimellä, että milloin sammutetaan valot ja lyödään laudat ristikkäin hallin oville..

Näin kertoi tj. AHeikkilä aikanaan. Lisäksi Toivola sai valmentaa ilman paineita, koska potkuja ei voinut antaa, ei olisi ollut rahaa palkata uutta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös