Nyt on kyllä niin huonot lähtökohdat, mutta yritetään kuitenkin. Mua alkoi oikeasti vaivata yksi biisi, joka soi tänään TPS:n matsissa. Muistaakseni biisi soi ensimmäisen erän aivan viimeisillä minuuteilla. Kyseessä lienee melko tuore biisi, sillä sitä on veivattu tänä kesänä useammankin trendikahvilan ja -klubin terasseilla. Olen melko varma, että saattaisin löytää biisin vaikkapa
NRJ:n Finnish Dance Chartilta. Yritän kuitenkin ensin täältä ennen kuin alan youtubettaa noita kaikkia läpi.
Kyseessä on dance-biisi - todennäköisesti instrumentaali. Kyseessä voisi olla esim. David Guetta, mutta hänen uusimmissa singleissään näyttää kaikissa olevan "feat. joku", joten lasken Guettan välittömästi pois laskuista. Joka tapauksessa biisistä ainakin soitetaan pääasiassa instrumental-kohtaa - "syvä" (?) bassojumputus, jonka päällä juoksee joku melodinen syntikkakuvio tai jotain... voisi melkein sanoa vaikkapa helium-äänellä sävytetty paskainen nauru tai joku välillä jopa "oktaavia korkeammalla" (?). Mä en ymmärrä musiikkitermeistä yhtään mitään, joten voi olla, että käyttämäni termit ovat täysin päin sitä itseään.
Tämä bassojumputus on todella "syvä", mutta biitti on loppujen lopuksi melko "löysä". Todella hankala selittää, mutta jotain tyyliin: DUM-DU-DUM-DU-DUM-DUM - DUM-DU-DUM-DU-DUM-DUM - ensimmäisenä tulee mieleen ehkä jotkut viidakkorummut tms. Jotenkin tämä on niin täydellinen nykyteiniritsoille suunnattu "perseenpyörittämisbiisi" kuin vain olla ja saattaa. *VASEN KANKKU* *VASEN KANKKU* *OIKEE KANKKU* *VASEN KANKKU* *OIKEE KANKKU* *OIKEE KANKKU* Mä olen aivan varma, että tänäkin iltana kyseinen biisi on soinut jossain Marilynissa jo joku 3-4 kertaa ja on illan toivotuimpia biisejä. Tänä iltana mä vain tunsin itseni liian wanhaksi lähteäkseni seisomaan ja rupattelemaan Marilynin DJ-kopin viereen kanki tanassa ja odottamaan oikeaa hetkeä.
Kuten sanoin - todella hankala biisi selittää, mutta sytyttäisikö kenelläkään?