Mainos

Mikä saa ihmisen pelaamaan golfia?

• 9 374
  • 88

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Niin, olen tässä vuosikaudet miettinyt sellaista eriskummallista asiaa kuin golf.

Golffihan on se peli, missä ns. itseään parempana pitävä porukka notkuu naurettavan mailakassinsa kanssa pitkin viimeisen päälle leikattua nurmikenttää vakaana tarkoituksenaan yrittää pistää sellainen sonninkiveksen kokoinen valkoinen pallo maahan kairattuun reikään.

Tämän lisäksi tämä ko. porukka pitää tätä lajia jonain urheiluna. Itse olen sitä mieltä, että golffi on todella kaukana kunnon urheilusta. Jos em. lajissa jollekkin hiki tulee, niin johtuu kyllä ja nähdäkseni vaan tavallista kovemmasta krapulasta, jolloin ihmisruumis toimii muutenkin ihan päin helvettiä.

Golffia pelaava porukka koostuu nähdäkseni lähinnä kaikenkarvaisista kusettajista ja vilungin tekijöistä, kuten autokauppiaista, lakimiehistä, pankinjohtajista sekä muista ihmistä, jotka eivät tee mitään oikeita töitä.

Tämän lisäksi joukossa pyörii ns. gloryhuntter porukkaa, jotka pelaavat golffia luultavasti siitä syystä, että heillä on pienikokoinen henkinen ja kenties ruumiillinenkin penis.

Tämä em. porukka koostuu kaikenakarvaisista pikkupomoista ja sellaisiksi haluavista. Porukassa pyörii mukana kaikenkarvaisia autokorjaamon työnjohtajia, jotka kadehtivat paskaisine sormineen niljakkaita autonmyyjiä ja silkkikravattipankinjohtajia.

Em. kateuden ikeessä möyrivä ja parempaa yhteiskunnallista arvostusta halajava porukka asuu rivitalonpätkässä ja ajaa Volvolla, koska sitä pidetään hienona vaikka Volvo on oikeasti heille mitä epäsopivin auto. Rahvaanomaisempi ja edellisiäkin epätoivoisempi sakki ajaa Volkswagenin farmari golfilla, sen takia, että auton perseessä ja rekisteriotteessa lukee sana golf.

Työpaikallaan ko. porukka puhuu golffista vahvasti munkkilatinaa muistuttavalla termistöllä ja suu vaahdossa. He ylenkatsovat ihmisiä, jotka eivät golffista mitään ymmärrä.

Heidän pukeutumisestaankin voidaan aistia se, että golffi on saastuttanut heidän elämänsä. He saattavat joskus "epähuomiossa" panna jalkaansa golffikenkänsä, jotta muut huomaisivat asian. Tämän lisäksi he käyttävät golffihenkisiä vaatteita ja naurettavaa lakkia. Toppatakkiin he eivät koske, vaikka se heitä herraparatkoon pukisi paremmin.

Ns. "parempi" golffiporukka on paremmin arvonsa tietäviä, eivätkä täten pöyhkeile ulkopuolisille. Omassa seurassa he tietenkin puhuvat samaa munkkilatinaansa suu vaahdossa.

Heidän työpöydällään on kuva perheestään golfkentällä ja byroon nurkassa on vanha ja tunnearvoinen maila, jolla he leuhottavat pitkin päivää. Ko. byroon siivoojaparat joutuvat alituiseen vaaraan lattialla pyörivien pallojen vuoksi.

Golffarin talvi kuluu tuskaillessa ja kesää odotellessa. Talvellakin tosin käydään golffisimulaattorissa leuhottamassa. Oikeastaan leuhottaminen tapahtuu muualla kuin simulaattorissa, kaikkienhan on nimittäin saatava kuulla siitä, että he ovat olleet simulaattorissa.

Kesän tullen golffari suorastaan villiintyy, kaikki muut asiat jäävät retuperälle kun golffaus pyörii mielessä, kuin vittu teinipojan päässä.

En malta olla sanomatta, että tämä on jopa kansantaloudellinen ongelma, kun kaikilla ns. perkeleen tärkeillä ja itseään moisina pitävillä jannuilla pyörii vain pallot ja mailat mielessä.

Loppukaneettina en malta olla sanomatta, että onko moisessa typerässä ja turmiollisessa pallopelissä mitään järkeä?

Täältä tähän

Viimeksi muokattu:

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Viestin lähetti ervatsalo
Itse olen sitä mieltä, että golffi on todella kaukana kunnon urheilusta.

Miksi sen tulisi olla juuri urheilua? Ja jos jokin asia ei ole urheilua, tekeekö se asiasta automaattisesti huonon? Onko seksi urheilua? Hyvän aterian syöminen hyvässä porukassa? Onko hyvien kännien vetäminen urheilua? Nukkuminen? Jos eivät, tuleeko niitäkin ylenkatsoa?

Muumimamman sanoin: kaikki, mikä tekee hyvää, on terveellistä.

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Re: Re: Mikä saa ihmisen pelaamaan golfia?

Viestin lähetti Maple Leaf
Miksi sen tulisi olla juuri urheilua? Ja jos jokin asia ei ole urheilua, tekeekö se asiasta automaattisesti huonon?

Niin, itse olen käsittänyt, että golffia pidetään nimenomaan urheiluna. Näytetäänhän sitä jopa Ylen kanavien urheiluruudussakin.

Jos minulta kysytään, niin siirtäisin Golffin näyttämisen kaiken kansan urheiluruudusta vaikka poliisiteeveen yhteyteen, koska kentällä tai sen laidalla näkyy joka tapauksessa aina muutama rosvo ja lähimmäisensä kusettaja.

Täältä tähän

Siivu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs, Ilves
Eikös vanha totuus kuulu, että golfia pelaavat ne, jotka eivät enää osu liikkuvaan palloon?

Onhan lajin harrastajissa juuri näitä ervatsalon kuvaamia hilpeyttä herättäviä wannabe-juippeja, sun muita, mutta itse peli on kuitenkin helvetin kiehtova ja haastava.

Minäkö? En harrasta, mutta olen muutaman kerran käynyt lyömässä kuulaa jollain lähestymisharjoituspaikalla, jolle on varmaan hienompikin nimi. Kuten sanottu, golf on hieno peli, mutta en koe minkäänlaista yhteenkuuluvaisuuden tunnetta niihin ihmisiin, jotka sahaavat kentällä tärkeän näköisinä valkoisilla lokariautoillaan. Toinen hyvä syy olla pelaamatta on tietysti harrastulsen hinta. Ostaapa nyt kymppitonnin osake, että saa käyskennellä ruoholla ja puttailla palloa koloon. Njet.

Rocco

Jäsen
Eihän Golf olekaan urheilua sen suurimmassa merkityksessä, mutta kierroksen aikana tulee käveltyä hyvät kymmenisen kilometriä, matka jota kukaan normaali ihminen ei muuten kävelisi.

Ja golf on mahtava laji ihmisille jotka tosissaan haluavat todisteen että ihminen voi olla huono jossakin! Koitappa ensinnäkin osua tuohon sonninkiveksen kokoiseen palloon, puhumattakaan siitä että se lentäisi edes vähääkään oikeaan suuntaan...

No, on siinä lajissa jotakin henkistä masokismia, mitä muista lajeista ei suostu hakemaan...

EDIT: Niin, sen harrastuksen hinta... monet sanoo että golf on kallis laji. Saahan siihen menemään rahaa, mutta tuntia kohden golf on halpa laji. Kierros kestää noin 4 tuntia. Tuntia kohden golfin hinta on halvempi kuin ottaa sulkapallokenttä puoleksi tunniksi ja pelailla sitä. No, siinä mielessä huono vertaus että golfissa ei tule hiki eikä siinä juosta. Mutta golf vie sen verran paljon aikaa, että tuntia kohden kustannukset ovat hyvin alhaiset.

pavenro8

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Montreal Canadiens, Tottenham, Englanti.
ervatsalolta erittäin asiapitoinen ja valloittava kirjoitus.

Itse olen usein pohtinut, mikä saa suunnilleen normaalin miehen saatikka naisen (jotka pukeutumisesta saattavat jopa jotain ymmärtää) vetämään päälleen niin naurettavat kuteet. Onko se se, kun menee hakkaamaan sitä sonninkivestä sinne koloon, niin kyseessä on niin pyhä ja jumallallinen riitti, ettei sitä voi tehdä edes kansallispuvussamme, eli siis siinä Aholaidan tuulipuvussa.

heki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
"Itse olen usein pohtinut, mikä saa suunnilleen normaalin miehen saatikka naisen (jotka pukeutumisesta saattavat jopa jotain ymmärtää) vetämään päälleen niin naurettavat kuteet."

Eiköhän se mielikuva niistä omituisista vaatteista ole täysin omasta päästä tai tv:n sketsiohjelmista saatu. Minä olen törmännyt golfkentällä usein ihmisiin, jotka pukeutuvat huomattavasti tyylikkäämmin, kuin maaseutujen tikka-viljot, joille käyhtäiset verkkarit ja mainoslippis ovat ainoat oikeat tosimiehen vaatteet.

Golfkentillä näkee sentään usein siistejä Bossin pikeepaitoja, suoria huosuja jne. Ehkä näiden antigolffareiden tulisi kerrankin lähteä käymään golfklubilla sen sijaan, että mäiskisivät tikkaa kaljaa kitaten ja keskikehoa lihottaen. Vai onko kyseessä se perisuomalainen alemmuuden tunne, jolloin pitää dissata jotain itseään parempina pitämiään "lajiryhmiä"?

pavenro8

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viestin lähetti heki
Eiköhän se mielikuva niistä omituisista vaatteista ole täysin omasta päästä tai tv:n sketsiohjelmista saatu. Minä olen törmännyt golfkentällä usein ihmisiin, jotka pukeutuvat huomattavasti tyylikkäämmin, kuin maaseutujen tikka-viljot, joille käyhtäiset verkkarit ja mainoslippis ovat ainoat oikeat tosimiehen vaatteet.

Golfkentillä näkee sentään usein siistejä Bossin pikeepaitoja, suoria huosuja jne. Ehkä näiden antigolffareiden tulisi kerrankin lähteä käymään golfklubilla sen sijaan, että mäiskisivät tikkaa kaljaa kitaten ja keskikehoa lihottaen. Vai onko kyseessä se perisuomalainen alemmuuden tunne, jolloin pitää dissata jotain itseään parempina pitämiään "lajiryhmiä"?

Tyyli. Tuo merkittävä ja tärkeä kysymys nuorelle ja miksi ei vähän varttuneemmallekin tikka-viljolle. Jos tyyli on sitä, että vetää tyylikkään Bossin pikeepaidan päälleen ja suorat housut rimppakinttujensa peitoksi niin siitä vaan. Toisilla saattaa olla eri käsitys tyylistä ja tyylikkyydestä. Ja golffissahan se keskikeho suorastaan katoaa, on se niin raavaan ihmisen touhua.

Alemmuuden tunteesta sitten tiedä. Itse kun olen tietysti täysin suvereeni yksilö ja ihan maailmaks paras jätkä niin siitä se eipä voi olla kiinni. Ja olen minä golfklubilla jopa käynyt ja koittanutkin sitä lajia kun " se on niin hienoa että kun tuut kerran koittamaan niin jäät heti koukkuun." Niinpä kävi joo. Kiva peli, taidan mennä taas koittamaan kun tikanheitolta kerkiän. Ostin meinaan uuden ulkomaalaisen taulun justiinsa, siinä on oikein häränsilmä. Täytyy naapurin Reiskalle soitella tänään, jos se tulisi kanssa viskomaan, vaan eipä taida tohtia enää Piipon tikoilla tohon heitellä, taidan käydä oikein sitistä ostamassa Bossin tikat.

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viestin lähetti heki
Golfkentillä näkee sentään usein siistejä Bossin pikeepaitoja, suoria huosuja jne.

Niin, itse olen sitä mieltä, että vaikka kuinka olisi Bossin tai minkä tahansa brändituotteen mannekiini, niin tuskin se ihmistä sinänsä miksikään muuttaa. Slurkki mikä slurkki.

Veikkailen, että samanlaisissa hikipajoissa ne Bossinkin kuteet ommellaan, kuin vaikkapa kansallispukumme tuulipuvut.

Itse olen nähnyt suoria housuja monessakin paikassa, kuten esim. vaatekaapissani.

Täältä tähän

pavenro8

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nämä tuntuvat nämä golffin pelaajat pitämään itseään aika äijinä aika väkevillä ja sydäntä viiltävän terävillä argumenteilla muita parempina ihmisinä. No kun mulla on siellä Bossin pikeepaita. Tapa sekin tuhlata rahojaan ostamalla Amerikan sedän paita, jonka korealainen sokea kymmenvuotias tekee neljän pennin päiväpalkalla ja sitten mennä lätkimään golffia ja tuntea itsensä rahamieheksi ja sylkeä työläisten hikiseen niskaan. Perkele.

heki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Pointti olikin siinä, että kyllä niitä tyylittömänpiä vaatteita on enemmän muissa lajeissa, kuin golfissa. Jos golffia pitää jostain kritisoida, niin minusta vaatteet eivät ole oikea kohde, sillä olen vilpittömästi sitä mieltä, että siellä pukeudutaan keskimäärin huomattavasti paremmin, kuin monissa muissa lajeissa. Toki joka lajissa on omat friikkinsä, mutta ainakin täällä pääkaupunkiseudulla suurin osa pukeutuu golfkentällä paremmin, kuin mitä näkee pienimmissä kaupungeissa keskustassa vaikkapa torilla. Monille kun verkkarit ovat normaali kaupunkiasukin, niin ehkä siinä olisi enemmän kritiikin paikkaa.

Golffin huono puoli on enemmänkin se, että siellä on liikaa "vanhoja" pikkutarkkoja sääntöjen viilaajia. Hiukan rennompi ote olisi parempi.

On näköjään ihan oikein haukkua golffia pukeutimisesta, mutta jos vastaavaa tehdään muista, niin sitten mennäänkin jo väärille urille. Outoa!

Ja mitä laihduttamiseen tulee, niin golffihan on siihen suorastaan tehty liikuntamuoto. Matalalla sykkeellä kävellään n. 4 tuntia (n. 10-12 km). Voin kokemuksesta sanoa, että siinä todella kessi saa kyytiä. Rasvanpolton kannalta pitkäkestoinen, matalasykkeinen liikunta on kaikkein paras muoto.

Viimeksi muokattu:

pavenro8

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viestin lähetti heki
Pointti olikin siinä, että kyllä niitä tyylittömänpiä vaatteita on enemmän muissa lajeissa, kuin golfissa. Jos golffia pitää jostain kritisoida, niin minusta vaatteet eivät ole oikea kohde, sillä olen vilpittömästi sitä mieltä, että siellä pukeudutaan keskimäärin huomattavasti paremmin, kuin monissa muissa lajeissa. Toki joka lajissa on omat friikkinsä, mutta ainakin täällä pääkaupunkiseudulla suurin osa pukeutuu golfkentällä paremmin, kuin mitä näkee pienimmissä kaupungeissa keskustassa vaikkapa torilla. Monille kun verkkarit ovat normaali kaupunkiasukin, niin ehkä siinä olisi enemmän kritiikin paikkaa.

Golffin huono puoli on enemmänkin se, että siellä on liikaa "vanhoja" pikkutarkkoja sääntöjen viilaajia. Hiukan rennompi ote olisi parempi.

On näköjään ihan oikein haukkua golffia pukeutimisesta, mutta jos vastaavaa tehdään muista, niin sitten mennäänkin jo väärille urille. Outoa!

Ja mitä laihduttamiseen tulee, niin golffihan on siihen suorastaan tehty liikuntamuoto. Matalalla sykkeellä kävellään n. 4 tuntia (n. 10-12 km). Voin kokemuksesta sanoa, että siinä todella kessi saa kyytiä. Rasvanpolton kannalta pitkäkestoinen, matalasykkeinen liikunta on kaikkein paras muoto.

Ei siis sillä, että minä pyöräilyhousuja tai kiekkohousuja erityisen tyylikkäinä tahi hienoina pitäsin, mutta ainakin nuo kiekkohousut ovat aika pirun tarpeelliset tuossa lajissa. Taitavat pyöräilyhousutkin olla, tiedä en kun en mikään himosotkija ole. Mutta golffia voi kyllä pelata ihan hyvin niissä Terinitin verkkareissa tai tuulipuvussa kun Bossin keski-ikäisten suosikkivaatteet päällä. Mutta kun joku aristokraatti on aikoinaan keksinyt, että golffi, se on sitten rikkaiden miesten peli, että sinne ei kaiken maailman hattivatit ja hanttapulit tule rellestämään. Sitten on pukeutumiskoodit kai vähän joka kentällä. Mutta tuota sinäkin kai vähän yritit tuossa yhdessä säännönviilauskappaleessa julki tuoda, oletan.

Siivu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs, Ilves
Viestin lähetti heki

Ja mitä laihduttamiseen tulee, niin golffihan on siihen suorastaan tehty liikuntamuoto. Matalalla sykkeellä kävellään n. 4 tuntia (n. 10-12 km). Voin kokemuksesta sanoa, että siinä todella kessi saa kyytiä.

Näin on. Kysy vaikka juuri PGA Tourilla voittaneelta John Dalylta.

Edit: Se hymiö olisi sittenkin pitänyt lisätä.

Liitteet

• daly.jpeg
    daly.jpeg
    37,8 KB · kertaa luettu: 717
Viimeksi muokattu:

heki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Viestin lähetti Siivu-Leevi
Näin on. Kysy vaikka juuri PGA Tourilla voittaneelta John Dalylta.

Ja kuten kaikki tietävät, yhden henkilön otospopulaation perusteella koko hypoteesi voidaan hylätä. MOT!

heki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Viestin lähetti pavenro8
Ei siis sillä, että minä pyöräilyhousuja tai kiekkohousuja erityisen tyylikkäinä tahi hienoina pitäsin, mutta ainakin nuo kiekkohousut ovat aika pirun tarpeelliset tuossa lajissa. Taitavat pyöräilyhousutkin olla, tiedä en kun en mikään himosotkija ole. Mutta golffia voi kyllä pelata ihan hyvin niissä Terinitin verkkareissa tai tuulipuvussa kun Bossin keski-ikäisten suosikkivaatteet päällä. Mutta kun joku aristokraatti on aikoinaan keksinyt, että golffi, se on sitten rikkaiden miesten peli, että sinne ei kaiken maailman hattivatit ja hanttapulit tule rellestämään. Sitten on pukeutumiskoodit kai vähän joka kentällä. Mutta tuota sinäkin kai vähän yritit tuossa yhdessä säännönviilauskappaleessa julki tuoda, oletan.

Mutta kun sitä golffia pelataan myös tuulipuvussa silloin, kun sää niin vaatii. Mutta yleensä ihmiset käyttävät tuulipukua golfissa vain silloin, kun sää on epävakaa, tuulinen ja sateenuhka on olemassa. Yleensä paremmalla ilmalla jengillä on jotkut aika rennon oloiset vaaleat kangashousut/ pitkät shortsit, ja siihen päälle kauluksellinen pikeepaita. En ymmärrä, mikä tuosta tekee niin kauhean asun! Ei siellä jengi kulje polvihousuissa ja lätsäpekka-lakissa polvisukat muniin asti vedettyinä. Pääosin vaatteet ovat saman tyylisiä, kuin mitä näkee esim. terasseilla tai muutoin kaupunkiasuina. Tämä siis suurimman osan kohdalla.

Kentälle ei saa mennä farkuissa, mikä on minusta ihan jees, vaikka en olekaan tiukan pukeutumiskoodin kannattaja. Farkut eivät vain lajiin oikein sovi. Kauluspakko on myös, ja sitä en oikein ymmärrä. Esim. siisti collegepaita ja asialliset housut sopivat minusta golffiin oikein hyvin, mutta pelkässä kauluksettomassa kollegessa kentälle ei normaalisti pääse. Minusta se on pebasta, mutta ei silti tee sitä, että siellä pukeuduttaisiin huonosti. Sitä en allekirjoita.

Se, että golf on elitistinen laji, on suurempi kritiikin aihe, kuin se, että siellä pukeudutaan huonosti/mauttomasti. Elitismikin on vähentynyt minun peliaikanani, vaikka en olekaan pelannut kuin n. 4 vuotta, joten luultavasti laji muuttuu rennommaksi, kun edellinen ikäpolvi poistuu lajista.

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
Golf on suunnilleen niin viksu laji kuin tässä ketjussa on jo kerrottu. Ei siitä sen enempää. Mutta mutta, onneksi siitä on tehty sellainenkin versio, jota normaali ihminen voi harrastaa tuntematta itseään neljännen luokan ääliöksi.

Nimittäin minigolf.

Minigolf on mitä mainioin ajanvietepeli. Ottakaapa kumppaninne(* ja pari kaveria mukaan, ja menkää jokin kaunis kesäilta pelaamaan kierros minigolfia. Leppoisaa yhdessäoloa, mukavaa jutustelua, hermoja lepuuttavaa puuhastelua, kivannäköisiä tyttöjä/poikia(** ja myös perkeleellistä kiroilua ajoittain. Se onnistumisen riemu, kun saa pelattua jonkun hankalan radan, tai tekee hole-in-onen jollain helpolla, on miellyttävä. Plussana on ne äkkinäiset ja erittäin voimakkaat hilpeyspuuskat, kun jollain menee hermot ja maila lentää kauemmas kuin rivo kiroilu kuuluu. Lisäksi, jos hilpeyttään ei kykene peittämään, voi edessä olla reipas urheilutuokio pikajuoksu- ja itsepuolustusosioineen.

Olisi jo kesä, niin pääsisi minigolfaamaan!

*) tyttö- tai poikaystävä tai mies tai vaimo tai avokki tai joku, jonka kanssa harrastat säännöllisesti seksiä tai et harrasta mutta haluaisit tai olet joskus harrastanut ja haluaisit päästä kokeilemaan uudelleen tai et ole vielä päässyt harrastamaan, mutta yritys asiantilan muuttamiseksi on kova

**)kummista nyt sattuu tykkäämään enemmän

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Mikä saa pelaamaan golfia?

Minusta golfinpeluussa voi alkaa kilpailla, koska palkinnot ovat hyviä. Käy se kuntoilustakin, sillä kuten todettua, kävelemistä riittää. Tässä yhteydessä tosin on paheksuttava näitä "Lokari-kuskeja".

Yksi merkittävä syy golfinpeluuseen on jäänyt mainitsematta: Verrattuna useimpiin muihin harrastuksiin golfinpeluuseen saa kulumaan paljon enemmän aikaa. Pelaapa tennistä, sulkapalloa tai kössiä, niin et pääse irtautumaan kotiympyröistä kuin tunniksi, pariksi. Golf-kenttää kierretään tuntikausia ja kun kentät ovat kaukana tai ainakin täytyy kokeilla muitakin kuin lähimpänä olevaa, menee golf-reissuihin sangen paljon aikaa. Ja voi päästä hyvällä tekosyyllä niin Floridaan kuin Kaukoitään (kavereiden kanssa).

Itse en pelaa golfia, mutta monet tuttavat ovat peli-innostuksestaan kertoneet.

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Liian helppoa puuhastelua. Siinä syy, etten ole viitsinyt alkaa tuota lajia harrastamaan vaikka muutaman kerran on mieleeni juolahtanutkin.

Sama pätee myös rahvaanomaisen maineen omaavaan keilailuun. Keilailusta sanoin vuosikausia samaa ja sitten kaveri kerran pakotti paikalle kun väitti toista. Tulos: ensimmäinen heitto ja kaato. Lopetin lajin liian helppona.

Jotkut golfpelaajathan ajelevat voimiaan säästellen sellaisilla pikkuautoilla ympäri kentää. Paljoa ei laihduta se, kysykää vaikka Ahtisaarelta.

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Missahan kivikaudella porukka elaa, kun pitaa golfia vielakin juppilajina. Tiedan monta "tavallista" golfin pelaajaa, itse en ole lajista kiinnostunut, pari kertaa olen kaynyt kentalla mukana.

Finnjevelin pointti on muuten huomattava, todenperaisyydesta en tosin tieda(: Kaveri teki just lopputyon golfinpeluusta Espanjassa. Taytyykin kysya, josko hanella olisi tietoa mita karvaiset espanjalaiset miettivat. Tai sinne suuntaavat turistit.

Minigolf nyt on tosin ihan huimaa ajanvietetta...

Black Adder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, The Original Six
Viestin lähetti Siivu-Leevi
Onhan lajin harrastajissa juuri näitä ervatsalon kuvaamia hilpeyttä herättäviä wannabe-juippeja, sun muita, mutta itse peli on kuitenkin helvetin kiehtova ja haastava.

Toinen hyvä syy olla pelaamatta on tietysti harrastulsen hinta. Ostaapa nyt kymppitonnin osake, että saa käyskennellä ruoholla ja puttailla palloa koloon. Njet.

Samaa mieltä. Itselläkin oli kyseistä lajia kohtaan lieviä ennakkoluuloja ennen kuin kokeilin ensimmäisiä kertoja. On todellinen taitolaji ja todella vaikea.

Hinnasta. Eihän osaketta tarvitse ostaa. Sen voi vuokrata ja ottaa vielä useamman kaverin kesken, jolloin nokkaa päälle hintaa ei tule juuri ollenkaan.

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Golfiin en itse olen juurikaan perehtynyt, mutta olen sitä mieltä, että se on varmaan ihan hauskaa omalla tavallaan järkevääkin puuhaa. Ja on se mielestäni jopa urheiluakin.

Sitä sen sijaan en käsitä, että miksi kaikki golfista innostuvat tuntuvat menevän kerta kaikkiaan sekaisin lajista, eikä mikään muu tunnu enää pyörivän mielessä. Miksei golfia voi harrastaa samalla tavalla kuin mitä tahansa muutakin puuhaa, rauhassa, elämöimättä ja turhia innostumatta.

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Niin, olen tässä vuosikaudet miettinyt sellaista eriskummallista asiaa kuin golf.
No, sepäs mukava kuulla. Itsekin olen asiaa jo toistakymmentä vuotta miettinyt.

Golffihan on se peli, missä ns. itseään parempana pitävä porukka notkuu naurettavan mailakassinsa kanssa pitkin viimeisen päälle leikattua nurmikenttää vakaana tarkoituksenaan yrittää pistää sellainen sonninkiveksen kokoinen valkoinen pallo maahan kairattuun reikään.
Juuri näin. Me persaukiset raahataan neljäätoista mailaa ja erinäisiä rensseleitä ihan lystiksemme pitkin lehmille tarkoitettuja niittuja. Varsinkin kun käytämme koko neljän tunnin session aikana vain neljää mailaa.

Tämän lisäksi tämä ko. porukka pitää tätä lajia jonain urheiluna. Itse olen sitä mieltä, että golffi on todella kaukana kunnon urheilusta. Jos em. lajissa jollekkin hiki tulee, niin johtuu kyllä ja nähdäkseni vaan tavallista kovemmasta krapulasta, jolloin ihmisruumis toimii muutenkin ihan päin helvettiä.
Siis olet kuitenkin pelannut golfia? Näkemyksesi on niin syväluotaava...

Golffia pelaava porukka koostuu nähdäkseni lähinnä kaikenkarvaisista kusettajista ja vilungin tekijöistä, kuten autokauppiaista, lakimiehistä, pankinjohtajista sekä muista ihmistä, jotka eivät tee mitään oikeita töitä..
Niin, meillähän tuota aikaa on. Ihan vaikka maleksia kaikki päivät golfkentillä, ja sitten illalla voidaan kusettaa muitakin kuin koiraa.

Tämän lisäksi joukossa pyörii ns. gloryhuntter porukkaa, jotka pelaavat golffia luultavasti siitä syystä, että heillä on pienikokoinen henkinen ja kenties ruumiillinenkin penis...
Vitsi, miten tuonkin tiesit. Toisaalta ei se koko vaan miten sitä käyttää. Ja rahojaan.

Tämä em. porukka koostuu kaikenakarvaisista pikkupomoista ja sellaisiksi haluavista. Porukassa pyörii mukana kaikenkarvaisia autokorjaamon työnjohtajia, jotka kadehtivat paskaisine sormineen niljakkaita autonmyyjiä ja silkkikravattipankinjohtajia.
Äläs nyt, ihan big bosseja tässä ollaan. Pysykää te juntit vaan siellä maaseudulla corolloita rassaamassa.

Em. kateuden ikeessä möyrivä ja parempaa yhteiskunnallista arvostusta halajava porukka asuu rivitalonpätkässä ja ajaa Volvolla, koska sitä pidetään hienona vaikka Volvo on oikeasti heille mitä epäsopivin auto. Rahvaanomaisempi ja edellisiäkin epätoivoisempi sakki ajaa Volkswagenin farmari golfilla, sen takia, että auton perseessä ja rekisteriotteessa lukee sana golf.
Ei volvoja kiitos, annetaan homojen pitää ne. Vain amerikkalaisia autoja..

Työpaikallaan ko. porukka puhuu golffista vahvasti munkkilatinaa muistuttavalla termistöllä ja suu vaahdossa. He ylenkatsovat ihmisiä, jotka eivät golffista mitään ymmärrä. .
Ja vielä nauttivat siitä. Ei olisi mitään syytä omistaa rahaa ja valtaa, ellei siitä osaisi nauttia...

Heidän pukeutumisestaankin voidaan aistia se, että golffi on saastuttanut heidän elämänsä. He saattavat joskus "epähuomiossa" panna jalkaansa golffikenkänsä, jotta muut huomaisivat asian. Tämän lisäksi he käyttävät golffihenkisiä vaatteita ja naurettavaa lakkia. Toppatakkiin he eivät koske, vaikka se heitä herraparatkoon pukisi paremmin.
Katsos kun nykyään golfkengistä voi ottaa ne piikit irti. Sitäpaitsi valkosivuiset golfkengät ovat paremman näköisiä kuin lenkkarit tai kumisaappaat....

Ns. "parempi" golffiporukka on paremmin arvonsa tietäviä, eivätkä täten pöyhkeile ulkopuolisille. Omassa seurassa he tietenkin puhuvat samaa munkkilatinaansa suu vaahdossa.
Hyvin sanottu. Ja siitä pidetään kiinni.

Heidän työpöydällään on kuva perheestään golfkentällä ja byroon nurkassa on vanha ja tunnearvoinen maila, jolla he leuhottavat pitkin päivää. Ko. byroon siivoojaparat joutuvat alituiseen vaaraan lattialla pyörivien pallojen vuoksi.
Unohdit puttimaton ja putterin. et usko miten hyvältä tuntuu kun alainen tulee pyytämään iltapäivää vapaaksi äitinsä ja kolmen veljensä hautajaisia varten, mutta voit kevyesti naurahtaen vain todeta ettei meillä ole tapana.

Golffarin talvi kuluu tuskaillessa ja kesää odotellessa. Talvellakin tosin käydään golffisimulaattorissa leuhottamassa. Oikeastaan leuhottaminen tapahtuu muualla kuin simulaattorissa, kaikkienhan on nimittäin saatava kuulla siitä, että he ovat olleet simulaattorissa.
Tai talvella kuukausi Thaimaassa pelaamassa. Siellä kuule yhdeksästoista reikä saa varsin uuden aspektin. Puhumattakaan caddie-tyttöjen "May I smoke"- kysymyksestä...

Kesän tullen golffari suorastaan villiintyy, kaikki muut asiat jäävät retuperälle kun golffaus pyörii mielessä, kuin vittu teinipojan päässä.

En malta olla sanomatta, että tämä on jopa kansantaloudellinen ongelma, kun kaikilla ns. perkeleen tärkeillä ja itseään moisina pitävillä jannuilla pyörii vain pallot ja mailat mielessä
.
Kesähän on villiintymistä varten. Ja vain golfarit osaavat käyttää aikansa ja varansa oikein. Persaukiset maatkoon rannoilla.

Loppukaneettina en malta olla sanomatta, että onko moisessa typerässä ja turmiollisessa pallopelissä mitään järkeä?

Täältä tähän

Ei varmaan järkeä, mutta kun on aikaa ja rahaa, niin on varaa tehdä kaikkea järjetöntäkin.

Ei vaiskaan. Kukin taaplaa tyylillään. Jos golf ei nappaa, niin voi, voi. Kahtena viime kesänä on JA:n golf- kisat järjestetty ja mikäli tahti jatkuu entisen laisena, niin kohta täytyy varmaan alkaa järjesteää karsintakilpailuja kun porukkaa alkaa olla jo niin paljon. Tervetuloa vaan sieltä reilusti mukaan. Mutta muista että etiketin mukaan nappiverkkareita emme käytä.

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Viestin lähetti Snakster
Sitä sen sijaan en käsitä, että miksi kaikki golfista innostuvat tuntuvat menevän kerta kaikkiaan sekaisin lajista, eikä mikään muu tunnu enää pyörivän mielessä. Miksei golfia voi harrastaa samalla tavalla kuin mitä tahansa muutakin puuhaa, rauhassa, elämöimättä ja turhia innostumatta.

Tuo hurahtaminen on onneksi ohimenevää useimmilla ainakin jos junnuna pelaamisen aloittaa. Suurin osa oman ikäsistäni golfareista pelailee nykyään huvikseen silloin tällöin kun 10v sitten sama jengi lähes asui kesät golfkentällä. Myöskin yläasteen liikunnanopettajani totesi jokusen todella aktiivisen pelivuoden jälkeen kyllästyneensä touhuun ja vähensi pelaamista rajusti.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy