Mikä on paras musiikkityyli?

  • 4 925
  • 57

Parhaat musiikkityylit ovat

  • Rock

    Ääniä: 113 46,7%
  • Pop

    Ääniä: 33 13,6%
  • Dance / Techno / Trance

    Ääniä: 38 15,7%
  • Heavy / ja muut alalajit

    Ääniä: 87 36,0%
  • Rap / Hip Hop

    Ääniä: 32 13,2%
  • Nu-metal

    Ääniä: 16 6,6%
  • Iskelmä / Tango ja vastaavat

    Ääniä: 11 4,5%
  • Blues / Country

    Ääniä: 16 6,6%
  • Jazz

    Ääniä: 13 5,4%
  • Jotain muuta, mitä?

    Ääniä: 31 12,8%

  • Äänestäjiä
    242

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Niin mikä on parasta musiikkia mielestäsi? Itselläni ei ole niin väliä, kun kaikki käy, mutta kyllä se eniten popin puolelle taipuu noin yleisesti ottaen.

Itse annoin ääneni popin lisäksi dancelle (ennen kaikkea loistava melodinen trance), rockille, nu-metalille ja rapille. Niin eli saa äänestää useampaakin kuin yhtä.
 
Viimeksi muokattu:

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Kyllä on pakko pistää ääni triphopille.

Kuka muuten ajattelee, ei tiedä musiikista hölkäsen pöläystä. :)
 

Mörö

Jäsen
Suosikkijoukkue
tappara
aivan jotain muuta

en tiiä mitä se musiikki o mitä mä soitan mut se ei ainakaan oo mitään noista....SE on aivan jotain järkyttävän kuulosta:O)

sanokaa ehdotuksia mikä musiikkityyli vois sopia sellaseen musiikkin mist ei saa mitään selvää....

se ketä antaa parhaan vastauksen,ni saa multa papukaijamerkin ja seuraavan sinkun ilmatteeks ekana,jos semmonen ees joskus ilmestyy...
 

Aksu

Jäsen
Parasta on villi proge, joka yhdistelee luovasti eri musiikkityylejä kuitenkin vahvan kokonaisuuden prioriteetillä.

Sinänsä kysymys on älyttömän vaikea. Harva meistä kuuntelee musiikkia niin yksipuolisesti, että pystyy tarkalleen jonkun vaihtoehdon muiden yläpuolelle nostamaan.
 

Annuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Latvija
Nyt unohtui Punk ja Alternative rock/pop, jota ei mielestäni voi kategorioida mihinkään esitetyistä. Itselleni kolahtaa siis punk ja mielummin Briteistä, kiitos...
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Re: aivan jotain muuta

Viestin lähetti Mörö
sanokaa ehdotuksia mikä musiikkityyli vois sopia sellaseen musiikkin mist ei saa mitään selvää....



Ööh... Waltari? :D

Eihän Waltariakaan voida kategorioida juuri mihinkään tyyliin. Pohjimmiltaan sen on jonkinlaista heavya, johon lisätään surutta koneita ja laulu on rapin puoleista. Eli juuri loistavaa minun korvaan :)
 

Vili#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Parasta ehdottomasti PUNKROCK!!
 

Tykki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Vaikka vaihtoehtoja annettiinkin noin monta, niin esimerkiksi kohta Rock voitaisiin jakaa vielä vähintään yhtä moneen tyylisuuntaan ihan alkaen vaikkapa eri vuosikymmenien rock-suuntauksista.

Blues/country yhteensitominen on kanssa aikamoista yleistämistä. Ajatellaanpa vaikka jotain western-kantria ja Fabulous Thunderbirds tyyppistä tanakkaa rhythm&blues -poljentoa, niin eroa on niinkuin yöllä ja päivällä.

No, näillä mennään.
 

TTTTT

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo
Ja aivan jotain muuta. Hevipoljentoon sotkettu kansanmusiikki kolahtaa. Näitä vaan kuulee harvoin ja jos joku sattuisi tietämään eksemplaareja niin ilolla otetaan vastaan.

Ja muutenkin uskon kehotusta "soita äijä tiukka bluusi, tai mä murskaan kaikki luusi" .
 

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No mulle kolahtaa Heavy, Niin ja Punk, ja hardrock.

anhetessa on sitten alkanut jo vähän laajentamaan skaalaa, mutta tottakai juurilla on pysyttävä, roots bloody roots ;)
 
Viimeksi muokattu:

Euro71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, olosuhdesyistä HIFK
t4: "Musiikkitietäjille kyssäri: Mikä on virallisesti pop- ja rockmusiikin ero?" - No vaikken musiikkitietäjä olekaan, niin mulle se ero on kitaran särkijän säädössä... :-)
 

hannes_ko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fly Emirates
Musiikillinen kehitykseni:

alla kouluikäinen hannes_ko kuunteli Pet Shop Boysia. Maku oli jo tuolloin kovasti kehittynyt!

Mutta sitten kutsui koulu, ja yhdeksän vuoden korpivaellus alkoi. Ensin totta kai sitä tutustui suomirokkiin, mikä sinänsä on ihan ok, mutta sitten tuli NEW KIDS ON THE BLOCK.
Onneksi tuo hullutus kesti vain hetken (NKOTB on poikabändiksikin harvinaisen huono), mutta sitten tuli jotain vielä kamalampaa: eurodance.
2Unlimited, Culture Beat, Rednex huh mikä helvetti.
Ylä-asteella tutustui luojan kiitos Pasiin, joka laittoi harhailevan sielun oikealle polulle. Rock-elämä alkoi, mutta jo kahdeksannella alkoi alituinen Räkärodeon kuuntelu. Tarkastaja Miettinen oli teinin esikuva.
Lukiossa alkoi kirkastua. Proge löysi tiensä soittimeeni, ja muutenkin valistus teki tehtävänsä.

Nykyisin olen täysin valistunut, Crowded Housesta Kate Bushin kautta Tom Waitsiin, Nirvana ja Soundgardenin myötä Weezeriin, unohtamatta Televisionia, Talking Headseja ja The Clashia.
 

parkhurst

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Oli pakko laittaa "jokumuumikä".

Listassahan ei nimittäin ollut "Rapcore":a. Tyyliin Limp Bizkit, P.O.D., Rage against the machine etc.... Tää laji iskee tällä hetkellä parhaiten.

En lukisi rapcorea kuitenkaan heavyn alalajiksi. Samoin Alternative olisi ehkä ansainnut oman kategorian..? Vai lukeutuuko se tuohon Rockiin tai Heavyn alalajiin. Vai olisko tuo rapcore sittenkin lukeutunut Nu-metal otsikon alle...?? Olis pitänyt lukea/miettiä listaa tarrrkemmin..

No... ehdinpä jo klikata... :p
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Viestin lähetti parkhurst
Listassahan ei nimittäin ollut "Rapcore":a. Tyyliin Limp Bizkit, P.O.D., Rage against the machine etc.... Tää laji iskee tällä hetkellä parhaiten.

En lukisi rapcorea kuitenkaan heavyn alalajiksi. Samoin Alternative olisi ehkä ansainnut oman kategorian..? Vai lukeutuuko se tuohon Rockiin tai Heavyn alalajiin. Vai olisko tuo rapcore sittenkin lukeutunut Nu-metal otsikon alle...??



No joo, periaatteessa lasken tuon "rapcoren" nu-metalliin. Itse käytän siitä tuota nimeä. Nu-metallihan yhdistää rappia ja rockkia ja ties mitä. Mutta samapa tuo :)
 

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Ei mulla yksittäistä parasta olekaan. Jazz, Rock, Death Metal, Klassinen, kaikki menee...
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Koska musiikin hyvyys ja parhaus ei ole tyylilajista kiinni, vastasin Rock, Heavy, Hip hop ja jotain muuta.

Klassista ja kansanmusiikkia en kuuntele, eiköhän kaikista muista kategorioista löydy jotain kuuntelemisen arvoistakin.
 

Annuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Latvija
Viestin lähetti Tatzka
No mulle kolahtaa Heavy ;, Niin ja Punk, ja hardrock.

anhetessa on sitten alkanut jo vähän laajentamaan skaalaa, mutta tottakai juurilla on pysyttävä, roots bloody roots ;)

Kuinkas ollakaan multa unohtui toi hardrock ja suorainen speed metal kokonaan... Tuli katseltua Älypäivä sunnuntaina ja siinä soitti oma suursuosikkini The Damned, joten jäi punk-vaihde jälleen päälle...
 

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Annuli


Kuinkas ollakaan multa unohtui toi hardrock ja suorainen speed metal kokonaan... Tuli katseltua Älypäivä sunnuntaina ja siinä soitti oma suursuosikkini The Damned, joten jäi punk-vaihde jälleen päälle...

Varsinainen Speedmetal pääsi katoamaan välillä kokonaan, ikävä juttu sinällään.

Nyt taitaa kesän lähestyessä festarimuistot palailla mieliin ja kaikki vanhemmat fiilistely cd:t on kaivettu esille ja naapurit iloitsevat kauniin musiikin soidessa.
 

Annuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Latvija
multa löytyy kyllä speedmetallia ihan hyvin omista kokoelmista, sekä suomalaista että ulkomaista... Eiköhän toi Get Stoned ole aivan klassikko ainakin Suomessa.

Kunnon speed tykittää ihan kunnolla ja antaa mukavan euforisen olotilan, joka vain jatkuu ja jatkuu ja jatkuu...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös