Mikä on Jokerien visio?

  • 5 591
  • 20

MC61

Jäsen
Suosikkijoukkue
rystylätty
Onko sellaista? Mikä sen sinun mielestäsi pitäisi olla?

Vision avulla Jokerien tilanne olisi parempi siinä kuuluisassa pitkässä juoksussa. Uskon, että visio Jokerijohdon päissä on toki se, että Jokerit on jatkossakin eurooppalainen suurseura. Vision tulee olla vain paljon muutakin. Jokerien tulee olla voittoa tuottava firma, jonka toiminta on tehokasta - tällä hetkellä se ei kovinkaan tehokasta ole.

Varat tulee käyttää oikein ja suurelta osin jo ennakolta suunnitelluin toimenpitein. Toki tulee varata fyrkkaa myös hätätilanteisiin.

Tähän saakka on ollut tapana kasata vain seuraavan kauden joukkue ja jättää sitä seuraavat kaudet vaille huomiota. Resurssipula on tähän varmasti yksi syy, mutta pitäisikö seurassa olla henkilökuntaa, joka keskittyisi vain ja ainoastaan tulevan analysointiin ja uusien pelaajien tarkkailuun pidemmälläkin tähtäimellä?

Kannattaisiko varoja priorisoida nyt mieluummin uuden organisaatiohenkilöstön palkkaamiseen kuin tuhlata lyhytnäköisesti rahaa pelaajiin, kuten tällä kaudella joukkueen hätävahvistuksiin? Miksi haaskata hiekkaa, kun kausi on jo käytännössä tässä?

Lätkä on huipputasolla bisnestä ja bisneksen pyrkimys on olla tuottavaa. Jokerit haaskaa tällä hetkellä sekä menestystä että rahaa ohjaamalla resurssejaan vääriin paikkoihin. Tarkasti luodun toimintastrategian puitteissa toimiminen ja pitkän tähtäimen suunnitelmia luoden - sekä näihin puitteisiin sopivan henkilöstörakenteen luominen ja palkkaaminen ovat mielestäni nyt, tässä ja heti niitä juttuja joilla Jokerien räpellys saadaan loppumaan. Ei ehkä vielä ensi kaudeksi, mutta viimeistään sitä seuraavaksi.
 

MS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Et-Po 72, EuPa, Veitsiluodon Vastus,Hoopi Hänninen
Jos Jokerit laittaisivat Ruotsin malliin organisaationsa kuntoon niin seuraa ei pidättelisi mikään Suomessa. No ehkä Kärpät.
 

MC61

Jäsen
Suosikkijoukkue
rystylätty
MS kirjoitti:
Jos Jokerit laittaisivat Ruotsin malliin organisaationsa kuntoon niin seuraa ei pidättelisi mikään Suomessa. No ehkä Kärpät.

(Onpas kertynyt viestejä tähän ketjuun.)

Ruotsi on todella se ilmansuunta, josta kannattaisi ehkä ensimmäisenä katsoa mallia. Toki pohjoisamerikkalainenkin kiekkoilu sisältää paljon malliesimerkkejä, mutta talousalueiltaan samankaltainen länsinaapuri olisi ehkä ideaalimpi matkittava. Siellä on perkele puolta pienemmistä talousalueista saatu irti ihan eri luokan menestystarinoita kuin meidän miljoonakaupunki Suur-Helsingistämme.
 

matti&teppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tosin Ruotsissa on likimain tuplasti väkeä Suomeen verrattuna ja sitä mukaa siellä on enemmän rahaa käytössä.

Jos jokaisen matti meikäläisen osuus sm-liigalätkään on 10 euroa vuodessa saadaan summaksi n. 50 miljoonaa euroa jaettavaksi seurojen kesken. Jos taas jokaisen sven svenssonin osuus sikäläiseen liigalätkään on se sama 10 euroa vuodessa saadaan summaksi n. 80-90 miljoonaa euroa, ei voi millään muistaa kuinka paljon siellä on väkeä. Mutta seuroja ei olekaan tuplasti. Ja siihen 10 euron osuuteen voi ihan hyvin laskea mukaan sekä yleisön maksamat liput ja fanikrääsän että yritysten maksamat sponsoritulot. Kylmästi voisi kyllä myös ajatella että Ruotsista löytyy paljon enemmän sponsorirahaa kuin Suomesta. Kun niitä isoja yrityksiä, ja miksei pienempiäkin, on myös enemmän.

S/M-liigan linjahan on se että lisätään pelejä. No perkele, yhdistetään sitten suoraan Mestis ja S/M-liiga, pannaan nelinkertainen sarja niin tuleepa ainakin niitä pelejä. Kaudenhan voisi vaikka aloittaa elokuussa ja lopettaa kesäkuussa. Toinen vaihtoehto voisi olla paikalliskierros joka perjantai, vuoroviikoilla paikkoina Hjartwall ja DDR. Ei kyllä kiinnostaisi paikalliset pätkääkään sen jälkeen.

Tosin, suurin hehku paikallisista on poissa jo nyt. Liika on liikaa.
 

Ziggy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
MC61 kirjoitti:
Kannattaisiko varoja priorisoida nyt mieluummin uuden organisaatiohenkilöstön palkkaamiseen kuin tuhlata lyhytnäköisesti rahaa pelaajiin, kuten tällä kaudella joukkueen hätävahvistuksiin? Miksi haaskata hiekkaa, kun kausi on jo käytännössä tässä?
Eikös Jokerit palkanneet tällä kaudella jo uuden urheilutoimenjohtajan jonka on tarkoitus kartoittaa pelaajamarkkinoita tulevia kausia silmällä pitäen? ;)
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ziggy kirjoitti:
Eikös Jokerit palkanneet tällä kaudella jo uuden urheilutoimenjohtajan jonka on tarkoitus kartoittaa pelaajamarkkinoita tulevia kausia silmällä pitäen? ;)
Onkos sekin jo epäonnistunut ? Perkele.
 

tkks

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
matti&teppo kirjoitti:
Tosin Ruotsissa on likimain tuplasti väkeä Suomeen verrattuna ja sitä mukaa siellä on enemmän rahaa käytössä.

Jos jokaisen matti meikäläisen osuus sm-liigalätkään on 10 euroa vuodessa saadaan summaksi n. 50 miljoonaa euroa jaettavaksi seurojen kesken. Jos taas jokaisen sven svenssonin osuus sikäläiseen liigalätkään on se sama 10 euroa vuodessa saadaan summaksi n. 80-90 miljoonaa euroa, ei voi millään muistaa kuinka paljon siellä on väkeä. Mutta seuroja ei olekaan tuplasti.

Ruotsissa on nelisen miljoonaa ihmistä enemmän, mutta suuri osa lätkäseuroista tulee pieniltä paikkakunnilta, jopa pienemmiltä kuin Suomessa ja yleisömäärätkään eivät kokonaisuudessaan ole juuri tuon vuoksi järkyttävästi suurempia.

Se raha Ruotsissa tulee pääosin yhteistyökumppaneilta. Huom! Ei pelkiltä sponsoreilta. Noilla termeillä on selkeä ero. On eri asia vain antaa rahaa, kuin myös hyötyä maksamistaan summista. Mitä enemmän hyötyy niin sitä enemmän kannattaa tietysti maksaa. Yhteistyö niin liigan ja yritysten, kuin seurojen ja yritysten välillä on paljon paremmin hoidossa, kuin Suomessa, jossa touhu vaikuttaa välillä surkuhupaisalta. Ja jos ne huhut mitä täälläkin on kirjoitettu, että esim. mainospaikkoja paidoista kiristetään puolin ja toisin uhkaamalla vaihtaa esim. tavarantoimittajaa niin ei hyvää päivää. Näinhän luodaankin kannattavia yhteistyösuhteita.

Ruotsissakin on toki paljon mukana entisiä pelaajia hoitamassa noita yhteistyösopimuksia, mutta heitä on myös liigan ja seurojen toimesta koulutettu talousasioihinkin, ja heidän lisäksi löytyy vielä muita, joilla on osaamista. Ja kyse ei ole pelkistä mainoksen ostamisesta, vaan rahaa saadaan muustakin toiminnasta. Jos seuralla on kymmeniä yhteistyökumppaneita 21 miljoonan budjetti ja vain kolmen firman nimet peliasussa niin jokainen tajuaa, että kyseessä on muukin kuin mainosten myynti. Tässä(kin) olisi paljon oppimista.

matti&teppo kirjoitti:
Ja siihen 10 euron osuuteen voi ihan hyvin laskea mukaan sekä yleisön maksamat liput ja fanikrääsän että yritysten maksamat sponsoritulot. Kylmästi voisi kyllä myös ajatella että Ruotsista löytyy paljon enemmän sponsorirahaa kuin Suomesta. Kun niitä isoja yrityksiä, ja miksei pienempiäkin, on myös enemmän.

S/M-liigan linjahan on se että lisätään pelejä. No perkele, yhdistetään sitten suoraan Mestis ja S/M-liiga, pannaan nelinkertainen sarja niin tuleepa ainakin niitä pelejä. Kaudenhan voisi vaikka aloittaa elokuussa ja lopettaa kesäkuussa. Toinen vaihtoehto voisi olla paikalliskierros joka perjantai, vuoroviikoilla paikkoina Hjartwall ja DDR. Ei kyllä kiinnostaisi paikalliset pätkääkään sen jälkeen.

Tosin, suurin hehku paikallisista on poissa jo nyt. Liika on liikaa.
Hieman sponsoriasiaa sivusinkin, niin Ruotsissakaan ei ole tapana heittää rahaa nuotioon. Ei siellä varmasti samat rahamäärät liikkuisi kuin nyt, jos hommat hoidettaisiin seurojen päässä yhtä amatöörimäisesti kuin Suomessa.

Toinen oppimisen arvoinen asia olisi juuri tuo fanituotemyynti. 80 000 asukkaan kaupungissa Färjestad kerää fanituotteilla miljoona euroa. Kuinkahan monen seuran fanituottieden myyntimäärä pitää laskea Suomessa yhteen, että päästään samaan summaan? Olisiko se sitten liian nöyryyttävää mennä esim. Färjestadin pomojen juttusille ja sanoa, että tarvittaisiin hieman konsultointia, että miten näitä hommia kannattaa hoitaa. Hyöty olisi varmasti muiden pilkkaa suurempi.

Tosin itse SM-liiga ei varmaan tee asiaa yhtään helpommaksi munattomilla päätöksillään, ja sillä, että joka vuosi kokeillaan jotain kivaa uudistusta. Näin linjattomalla toiminnalla on turha odottaakaan menestystä.

Ja jos palaa otsikon aiheeseen, niin visionhan tulisi olla selkeä ja realistinen(eli saavutettavissa oleva), mutta riittävän kunnianhimoinen.

Tosin se ei riitä mihinkään, vaan vielä tärkeämpää on strategia, eli toimintasuunnitelma, jonka toteuttamalla tavoitteet saavutetaan. Ja jos hyvän strategian suunnittelu on vaikeaa niin vielä vaikeampaa on sen toteuttaminen.
 

tkks

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
bozik kirjoitti:
Onkos sekin jo epäonnistunut ? Perkele.
Näin täältä ulkopuolelta katsoen Jokerit kyllä on ainakin siinä Hifk:ta parempi, kun teillä edes on UTJ. Se on ainakin hyvä alku. Ymmärtääkseni Immosen annetaan sitä työtä jopa tehdä ja uskon, että tuloksiakin voi tulla. Ellei se yksi tukkajumala sitten väkisin jatkossakin halua olla hoitamassa pelaajahankintoja.
 

jore67

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
90-luvun kultaisina vuosina visiona taisi olla eurooppalainen huippuliiga, NHL:n tyyliin, johon Jokerit olisivat osallistuneet SM-liigan sijaan. No, tämä ei toteutunut. Oliko se hyvä vai huono asia, sitä on vaikea sanoa.
Minusta tulevaisuuden visio voisi olla Helsinkiläinen, taitojääkiekkoa pelaava huippujoukkue. Eli osa joukkueesta olisi aina omia junioreita. Jotta tämä olisi mahdollista ja hyödyllistä, pitäisi juniorijoukkueisiin satsata. Minulla ei ole harmainta aavistustakaan, mitä satsaus on tänä päivänä, mutta uskoisin että sitä voitaisiin merkittävästi lisätä ilman että se juurikaan tuntuisi Jokereiden budjetissa. Toisaalta lupaavia junioreita pitäisi myös "markkinoida" tavallisille rivifaneille, jotta näiden nimet syöpyisivät muidenkin kuin hardcore-fanien mielieen mahdollisimman aikaisessa vaiheessa. Tämä voitaisiin toteuttaa esim. pelaamalla A- tai B-junioreiden otteluita liigaotteluiden esi-otteluina aina kuin mahdollista.
Joka tapauksessa jotain pitäisi muuttaa. Nykyinen visio tai strategia "ostetaan tarpeeksi pelaajia jotta taistellaan mestaruudesta" ei tunnu oikein toimivan, mestaruuksia ei tule entiseen malliin eikä yleisökään käy hallilla yhtä innokkaasti kuin ennen.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kirjoitin jo tuonne tulevaisuus osioon niistä taloudellisista ja organisaatiollisista muutoksista sekä tavoitteista joita haluaisin, joten ei niistä enempää. Entä sitten visio ?
Mielessäni on viime viikkoina pyörinyt idea. Nykyään paljon puhuttu sana "brändi". Sm-liigassa on karkeasti minusta kolme joukkuetta joilla on brändi. Jyp (lilliputti), ifk (fyysinen/gooni) ja hpk (taito/nopeus). Pitäisikö Jokereillekin siis kehittää brändi ? Brändin pitäisi olla joukkueen näköinen, helposti tunnistettava ja ennen kaikkea räiskyvä.

Mikäpä Jokereille sopisikaan paremmin kuin ns. Real Madrid imago. Eli ollaan ostojoukkue, ostetaan kaikki tähdet, ryöstetään pikkujoukkueet ja ollaan tosi häijyjä. Näin saataisiin vahvistettua Jokereihin kohdistettuja tunteita. Toisinsanoen Jokereita alettaisiin vihata muiden kannattaja piireissä entistä enemmän ja seura herättäisi kaikkialla keskusteluissa säröjä. Jokerit ei enää olisi yksi hmv seura muiden joukossa, vaan aina kun Jokerit saapuisi pelaamaan olisi yleisöä paikalla enemmän kuin normaalisti ja kunnolla vihoissaan. Toisaalta myös Jokerit saattaisi saada lisää sellaisia ehdottomia faneja, koska "pahat" joukkueet houkuttelevat helposti ja silloin fanit todella tuntisivat itsensä ainutlaatuisiksi.
Ideana siis olisi, että Jokereihin liittyisi paljon tunteita. Sitä joko rakastettaisiin tai vihattaisiin koko sydämmestä.

Teoriassa ton imagon ylläpito olisi kallista, muttei käytännössä. Huomasitteko tällä kaudella: Jokerit teki 2 isoa kaappausta ja jengistä tuli heti tähtisikermä. Eli massoja on helppo huijata, pitää vain tehdä näkyviä ja merkittäviä kaappauksia. Eli jos joku pikkuseura kasvattaa lupaavan junnun niin iso ilkeä Jokerit veisi sen heti. Tämän lisäksi yksi kova vahvistus esim. Peltonen (Virmanen myös "lipsauttaisi" iltalehdille, että Peltosen palkka on 700 000€) ja olisimme oikea ostojengien ostojengi, niin hirveä porukka että.
Todellisuudessa, kulissien takana, joukkue kasattaisiin tarkkaan harkitsemalla ja scouttaamalla. Peltosta tai sitä junnua ei hankittaisi ellei se sopisi kokoonpanoon. Pääasia on, että yleisölle välittyisi kuva ,että Jokerit ostaa minkä ehtii, eikä niillä ole sydäntä ja muuta itkua.

En pidä tätä mitenkään välttämättömänä toteutettavana ja ehkäpä se olisi jopa huono idea, mutta ainakin omasta mielestäni on hienoa kannattaa jotain mikä nostaa muissa niskakarvat pystyyn. Lisäksi tuo imago olisi helppo ajaa sisään Jokereihin.

Noh anyway, kunhan kirjoitin ajatuksiani.
 

MC61

Jäsen
Suosikkijoukkue
rystylätty
Tunnettu Sotilas kirjoitti:
Mikäpä Jokereille sopisikaan paremmin kuin ns. Real Madrid imago. Eli ollaan ostojoukkue, ostetaan kaikki tähdet, ryöstetään pikkujoukkueet ja ollaan tosi häijyjä. Näin saataisiin vahvistettua Jokereihin kohdistettuja tunteita. Toisinsanoen Jokereita alettaisiin vihata muiden kannattaja piireissä entistä enemmän ja seura herättäisi kaikkialla keskusteluissa säröjä. Jokerit ei enää olisi yksi hmv seura muiden joukossa, vaan aina kun Jokerit saapuisi pelaamaan olisi yleisöä paikalla enemmän kuin normaalisti ja kunnolla vihoissaan. Toisaalta myös Jokerit saattaisi saada lisää sellaisia ehdottomia faneja, koska "pahat" joukkueet houkuttelevat helposti ja silloin fanit todella tuntisivat itsensä ainutlaatuisiksi.
Ideana siis olisi, että Jokereihin liittyisi paljon tunteita. Sitä joko rakastettaisiin tai vihattaisiin koko sydämmestä.

Eikö Jokereilla jo ole tällainen imago?

Brändinä Jokerit on kokenut suuren muutoksen sitten Hjalliksen tulon. Tällä hetkellä mielestäni - monen suomalaisen urheiluseuran tavoin - Jokereissakin vallitsee persoonattomuus. Sikäli Tunnetun Sotilaan puhe brändäämisestä pitää paikkansa, että mielikuvia kustakin persoonattomasta seurasta tulisi muuttaa siihen suuntaan, että joka kaduntallaajalla olisi mielipide seurasta. Näin myös Jokereiden kohdalla.

Miten tämä sitten saataisi onnistumaan? Kinkkisempi kysymys - ja muutenkin tämä brändäysasia on vain osa visiota, jota tässä ketjussa on tarkoitus käsitellä. Mutta toki brändin luominen on erittäin tärkeä osa visiota - etenkin silloin, kun brändi on heikko.

Omalta kohdaltani toivoisin Jokerien brändiä kehitettävän rajattuun suuntaan - siten, ettei tarkoituksena ole miellyttää kaikkia. Ja toivon, ettei tätä brändäystä tule vetämään jokin mainostoimisto BobHelsinki tms. puoskarifirma.

Miltä pohjalta brändiä ryhdyttäisiin kasaamaan? Mitkä ovat ominaisuuksia, joita tulisi korostaa?
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
MC61 kirjoitti:
Miltä pohjalta brändiä ryhdyttäisiin kasaamaan? Mitkä ovat ominaisuuksia, joita tulisi korostaa?
Suomalaisen jääkiekkoilun keulakuva, suurin ja kaunein.

Tuota jo olemassaolevaa mielikuvaa vain vahvistamaan ja tukemaan toiminnallaan. Se tarkoittaisi mun silmissä sitä, että ihan ensimmäisenä organisaatio hiotaan kuntoon. Markkinointi, myynti ja tiedotus ensimmäisenä. Palvelut Areenalla entistä parempaan kondikseen, fanikamamyyntiin lisäpotkua laajemmalla valikoimalla ja parempilaatuisilla tuotteilla, tiedotus ja yhteydet lehdistöön, yhteistyökumppaneihin ja faneihin entistä parempaan kuntoon, kaikki sammakot HPJ:n, TJ:n, valmennusjohdon ja pelaajien suusta pois.

Mitä tulee joukkueeseen, valmentajan pitäisi aina olla huippukaveri, Jokereiden päävalmentajuus pitäisi jatkossakin johtaa maajoukkueen päävalmentajuuteen. Joukkueessa pitäisi aina olla liigan näkyvin ja kirkkain tähti, ei välttämättä paras pelaaja, mutta liigan mielenkiintoisin pelaaja. Ulkomaalaisvahvistuksina vain kansainvälisiä huippupelaajia, runko omista junioreista ainakin siinä määrin kun materiaalia riittää.

Jokereiden pitäisi satsata ja ennenkaikkea kohdistaa kaikki osaamisensa oikein ja käyttää kaikki resurssinsa hyväkseen ja pyrkiä kaikessa täydellisyyteen. Tällä hetkellä näin ei valitettavasti ole.
 

Aake

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit vuodesta 1983, HJK
Gags on aivan oikeassa ihan kaikessa. Voisikohan tuon tiivistää vaikkapa niin, että "ruvettaisiin tekemään asiat hyvin"?!

Itse joukkueen lisäksi mielestäni Areena ja ottelutapahtumat ovat tällä hetkellä huonoimmin hoidetut osat. Sieltä saa toki helpolla ruokaa ja juomaa, mutta siihen se jääkin. Muut fanit nauravat Areenan huoltoasemalookille ja osaamattomille jutuille. IFK on tässä mielessä onnistunut paljon paremmin kun on kehittänyt vanhasta hallista "petoluolan" jossa on oiva tunnelma ja joka heijastuu kaikkeen tekemiseen. Areenassa taas on kaikki tehty mahdollisimman huonoksi tunnelman ja identiteetin suhteen, ja tämä heijastuu myös ihan kaikkeen. Tuomaritkin kehtaavat olla vaikka kuinka huonoja kun kukaan ei huuda niskaan. Jos nyt vaikka aloitattaisiin siitä että heivattaisiin toisen pitkän sivun pukupellet h-ttiin ja laitettaisiin fanikatsomo siihen niin sillä lähtisi jo moni ongelma. Ja ammattilaiset töihin audiovisuaaliselle puolelle, sekä maalipytyn- sekä penssellin kanssa käytävään ja vähän muutakin kuin kertakäyttöesineitä esille. Tehdään taidolla, ei hutkiten etsien helppoa lyhyen tähtäimen voittoa.

Eli vanhaa kunnon Jokerifiilistä pitäisi saada halliin. Siitä lähtisi moni juttu.
 

hull16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManUtd.
Ziggy kirjoitti:
Eikös Jokerit palkanneet tällä kaudella jo uuden urheilutoimenjohtajan jonka on tarkoitus kartoittaa pelaajamarkkinoita tulevia kausia silmällä pitäen? ;)
Wadehan palkattiin jo viime kaudella... siitäs sait viiisastelija ;-)
 

RedOne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Chicago Blackhawks, Dinamo Riga
tkks kirjoitti:
Toinen oppimisen arvoinen asia olisi juuri tuo fanituotemyynti. 80 000 asukkaan kaupungissa Färjestad kerää fanituotteilla miljoona euroa. Kuinkahan monen seuran fanituottieden myyntimäärä pitää laskea Suomessa yhteen, että päästään samaan summaan? Olisiko se sitten liian nöyryyttävää mennä esim. Färjestadin pomojen juttusille ja sanoa, että tarvittaisiin hieman konsultointia, että miten näitä hommia kannattaa hoitaa. Hyöty olisi varmasti muiden pilkkaa suurempi.

Tuo on ihan totta, mutta esim. Jokereiden tapauksessa kuka on kiinnostunut ostamaan noita fanituotteita jos niiden laatu on jotain aivan kuraa?

Tosin nyt tiistaina huomasin että hallille oli tullut jotain uutta kivaa myyntiin, mutta ainakin esim. fanipaidat ovat aivan kauheaa laatua.
 

tkks

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
RedOne kirjoitti:
Tuo on ihan totta, mutta esim. Jokereiden tapauksessa kuka on kiinnostunut ostamaan noita fanituotteita jos niiden laatu on jotain aivan kuraa?

Tosin nyt tiistaina huomasin että hallille oli tullut jotain uutta kivaa myyntiin, mutta ainakin esim. fanipaidat ovat aivan kauheaa laatua.
Siihenhän mä juuri viittasinkin, Suomessa fanituotteet ovat pääsääntöisesti huonoja ja kalliita, ja jos jotain hyvää kaupaksi menevää löytyy, niin se loppuu kesken.

Tässä, kuten monessa muussakin asiassa faneja pitäisi kuunnella paremmin ja alkaa kohdella arvonsa mukaisesti, eli tärkeimpänä asiakasryhminä yritysten kanssa.

Jos joku haluaa Areenalta pukupellet heivata pois, niin itse ainakin Hifk:n leirissä siitä iloitsen. Sen verran paljon rahaa menettäisitte. Ei tarvitse mennä kuin laivalla lahden yli niin näkee, että halleihin voi halutessaan luoda hyvän tunnelman, vaikka toisella sivulla varakkaampaakin bäkeä istuu.
 

MC61

Jäsen
Suosikkijoukkue
rystylätty
tkks kirjoitti:
Siihenhän mä juuri viittasinkin, Suomessa fanituotteet ovat pääsääntöisesti huonoja ja kalliita, ja jos jotain hyvää kaupaksi menevää löytyy, niin se loppuu kesken.

Fanituotehommissa kannattaisi osaamista metskatakin tuolta jenkkilän puolelta. Kuten myös tapahtumamarkkinoinnin ja -järjestämisen osalta. Täytyisi vain muistaa, ettei yritä liian jenkkimeiningillä vaan sovittelisi mukaan suomalaisiin uppoavia seikkoja.
 

tkks

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
MC61 kirjoitti:
Fanituotehommissa kannattaisi osaamista metskatakin tuolta jenkkilän puolelta. Kuten myös tapahtumamarkkinoinnin ja -järjestämisen osalta. Täytyisi vain muistaa, ettei yritä liian jenkkimeiningillä vaan sovittelisi mukaan suomalaisiin uppoavia seikkoja.
Eipä tarvitse mennä muuta kuin Ruotsiin, jossa siis pari seuraa kerää jopa yli miljoona euroa fanituotemyynnillä. Vähän huonommat seurat tienaavat "vain" satoja tuhansia euroja.
 

MC61

Jäsen
Suosikkijoukkue
rystylätty
Toivotaan, että Matti lukee tätä(kin) ketjua.

Toivotaan, että Jokereihin osataan lähivuosina rakentaa pitkän tähtäimen visio, johon pyritään. Bisnes on jo niin isoa, ettei tällaista amatööripelleilyä viitsi Hjallis eikä muut rahaa likoon laittaneet katsoa.

Jos on bozik ja muut pedanneet itselleen koutsinpaikkoja, niin mä voisin mennä cobolin kanssa tekemään tuosta bisnespuolesta ja etenkin markkinointiin liittyvistä jutuista jotakin muuta kuin nykykuraa.
 

botto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Jokerit tarvitsevat jotain uutta ja suurta

Jokereita pidettiin ennen suomen mediaseksikkäimpänä joukkueena. Nykyään ovat asiat toisin. 90-luvulla Jokerit uudistivat suomalaisen kiekkoilun.Uudet visiot toivat seuralle rahaa ja menestystä. Nyt joukkue on sarjan häntäpäässä ja mahdollinen miinusluku tulossa. Yleisömäärät laahaavat pohjamudissa. Nyt on mielestäni aika jokerien uudistaa itsensä. Nyt tarvitaan uusia visioita joilla Jokerit nousisivat jälleen edelläkävijäksi suomalaisessa kiekossa. Tässä hieman pohdittavaa jokerijohdolle ja faneille.
Ps. olen vieläkin sitä mieltä, että stadiin tarvitaan uusi halli
 

Tomppa#74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
MC61 kirjoitti:
Jos on bozik ja muut pedanneet itselleen koutsinpaikkoja, niin mä voisin mennä cobolin kanssa tekemään tuosta bisnespuolesta ja etenkin markkinointiin liittyvistä jutuista jotakin muuta kuin nykykuraa.

Tämän kanssa on nyt vähän niin ja näin. Syynä on se, että markkinoinnin johtaminen on mun seiffipaikka organisaatiossa, jos valmennushommat kusevat. Siirryn nostamaan suurta palkkaa siis tähän hommaan tarvittaessa. Toisaalta jos se yhtään lohduttaa, niin ammatillisen kokemuksen puolesta tuo homma osuu melkoisen paljon paremmin kohdalleen kun tuo valmentaminen =).

Voin kyllä sitten palkata sut bisnespuolelle yhteistyön kehitystehtäviin tai johonkin muuhun epämääräiseen. Palkka ja edut ovat tietenkin tähtitieteelliset.

t. Kakkoskoutsi
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös