Mikä on isoin yksittäinen asia, jonka olet kokenut Jatkoajan keskustelupalstalla?

  • Viestiketjun aloittaja Kiekkokatsoja
  • Alkaa
  • 3 701
  • 49
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Se että @Moderaattorit peruuttivat minulle jo annetun pelikiellon.
Mitä helvettiä? Miten tämmönen on mahdollista? Et kai vaan alistunut tekeen jotain minkä takia inhoat itseesi lopun ikää ja tunnet itsesi hyvin, hyvin likaiseksi...?
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Pitäsköhän kehitellä joku sellainen joulupukkia muistuttava hahmo nimeltä Brother Roger ja alkaa tehdä jotain hyväntekeväisyyttä, samalla vois vetää rahaa välistä itselleen. En kyl usko että kukaan oikeesti sellasta tekis.

Olishan se törkeetä. Ihan Pahkasika-kamaa.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Mitä helvettiä? Miten tämmönen on mahdollista? Et kai vaan alistunut tekeen jotain minkä takia inhoat itseesi lopun ikää ja tunnet itsesi hyvin, hyvin likaiseksi...?
Olen tästä puhunut aiemminkin, mutta kyseessä oli siis sellainen tapaus että minulle oli annettu automaatinen viikon pelikielto "kolmesta rikepisteestä". Modet olivat sitten kämmänneet tuon homman siten että minulle oli tullut ilmoitus ainoastaan kahdesta rikepisteestä, eli yksi rikepiste oli siis annettu minulle ilman ilmoitusta. Huomautuin tästä Moderaptoreita ja korjasivat virheensä.

En usko että pääsisin ehdonalaiseen sellaisessa perinteisessä "Nimimerkki Roger Moore huilaa kaksi viikkoa spämmistään otteluseurantaketjuun" -tapauksissa, niitäkin on joskus tainnut tulla.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Vaikka ootkin herkkä jätkä, niin älä kuitenkaan nimittele ihmisiä idiooteiksi ja mulkuiksi. Semmoisesta voi tulla penalttiakin
Jos tulee niin sitten tulee. En suoranaisesti FASlasta itsessään mulkuksi sanonut, vaan että hänen käytöksensä mua kohtaan oli sellaista. Jos minä tunnen sisimmässäni näin ja saan siitä hyvästä penalttia niin sitten saan ja otan sen ilman pisaraakaan katkeruutta vastaan. Tuolloin jäisitte tietysti täysin paitsi mun lauantain etenemisestä, mikä saattas vähän harmittaa muutamaa h-hetkeä innolla odottanutta nimimerkkiä mutta minkäs teet. It is what it is.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Olen tästä puhunut aiemminkin, mutta kyseessä oli siis sellainen tapaus että minulle oli annettu automaatinen viikon pelikielto "kolmesta rikepisteestä". Modet olivat sitten kämmänneet tuon homman siten että minulle oli tullut ilmoitus ainoastaan kahdesta rikepisteestä, eli yksi rikepiste oli siis annettu minulle ilman ilmoitusta. Huomautuin tästä Moderaptoreita ja korjasivat virheensä.

En usko että pääsisin ehdonalaiseen sellaisessa perinteisessä "Nimimerkki Roger Moore huilaa kaksi viikkoa spämmistään otteluseurantaketjuun" -tapauksissa, niitäkin on joskus tainnut tulla.

Ähää! Mäkin oon ollut liveseurantapelikiellossa, kun olin ollut "asiaton". Jotain kansakuntien varallisuuksia vertailin juoksunopeuteen ja ammuntataitoon tms. ja se sitten oli kamalaa että piti komentaa jäähypoksiin. "Asiallinen pitää olla", no voi vittu. Aina oon ollut. Enkä ole pyytänyt ketjunavausoikeuksia takaisin, jotta voin martyroida!
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Varmaan kuukauden pelikielto haukuttuani Oskari Setästä tai sitten viikon pelikielto vittuiltuani porilaisille. En tiedä kummasta olen enemmän ylpeä.
Muistan itseasiassa melko hyvin tuon Setäsen haukkumisesta saamasi pelikiellon nyt kun mainitsit.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Minäpä innostuin käymään katsomassa, mistä kaikesta olen pelikieltoa tai rikepisteitä saanut. Tässähän ei ole kaikkia syntejäni, koska ennen pelikiellot napsahti ilman että Moderaattorit kertoi mitä oli tullut perseiltyä. Mutta tässä listaa niistä virheistäni joista olen rangaistuksen saanut ja jotka on kirkon kirjoihin kirjattu:

- Turha hassuttelu otteluketjussa; kummastelin Jokereiden pelipaidan kesken kauden vaihtunutta väriä, ja samalla muistelin sitä koko sateenkaaren palettia missä Jokerit on paitojaan nopealla vaihteluvälillä kastellut. Tästä tuli vain rikepiste, joten hyväksyn.
- Säännöt 4 ja 9; tätä ei oltu eritelty sen tarkemmin, mutta muistaakseni tämä napsahti jostain SaiPa-Kärpät pleijarisarjan aikaisista melko tulikivenkatkuisiksikin paisuneista puukoista, jotain lesta- ja ryssäläppää ja sen sellaista siellä taisi lennellä ja sitten osa äänekkäimmistä ölisijöistä tapettiin palstalta joksikin aikaa pois, minut mukaanlukien. Ihan en noita pykäliä tajua, ehkä pykälät on muuttuneet, koska nykyisissä säännöissä pykälä 4 on trollaus/flametus (tähän varmasti olen syyllistynyt) mutta 9 on toisen nimimerkin käyttäminen, ja tällaista en ole kyllä sitten Kiekkopesän aikojen enää tehnyt.
- Sääntö 7: näin yksiselitteisestä syystä tuli joskus kuukauden kakku. Tääkin varmaan on nykyään eri pykälä, koska nykyinen pykälä 7 on "Suomen laki pätee myös Jatkoajan keskustelupalstalla". En kai mä nyt saatana oo mitään pyramidihuijausfirmaa täällä joskus pyörittänyt? Tai ajanu kännissä autolla? Vai mitä helvetin lakia sitä on tullut rikottua? Tää jäi nyt vähän mysteeriksi mistä tämä napsui. 24.7.2015 tämä oli tullut, kai sitä vois ton aikaisia viestejään mennä tonkimaan ja arvailla mistä on napsahtanut nalli otsaan, mutta just nyt en jaksa.
- Sääntö 9: näin sanoi seuraava kuukauden kakku ilmoitus, tähän oli myös linkattu jonnekin talousketjuun kirjoittamani hassuttelu Sportista joka sisälsi kymmeniä huonoja väännöksiä Vaasan Sportin uusista nimiehdotuksista ja Tomek Valtoselle naureskelusta. Ei tääkään kyllä mitään toisen nimimerkin käyttöä ole ollut. Oiskohan tää vaan huonoa makua sit? Tai flametusta? No jotain turhaa kyllä.
- Turhaa spämmiä: Liiga-osion "Kasaa oma liigajengi" ketjuun olin tehnyt kentälliset täysin päästä revityillä nimillä. Mikähän tässä oli hauskaa mielestäni aikoinaan? No, onhan se nyt hauskaa että jengissäni on ykköspakkiparina Harri Ruukuttaja ja Joni Lumi, kolmosparissa vaikuttaa Timo Mikkonen ja Stephen Haukattaa, ja nelonen oli muotoa Kaarlo Maaninka-Mona Karita-Seksiunelmia Vinttihuoneella. Kai mä jotain olin kritisoivani sitä kuinka typäre koko tommonen ketju oli, kun ei ketään varmaan kiinnosta lukea toisten kasaamia jengejä, vähän samaa settiähän tommoset on ku ne facebookissa vanhusten jakamat kuvat joissa arvataan mikä kahvikuppi täyttyy eka ja sitten siitä kuvasta ei huomata että se putki onkin tukossa jostain kohtaa. Saikohan kaikki muutkin ketjuun kirjottaneet tuolloin penaltia, vai vain minä?
- Turha ja päätön viesti: Miska Humalojan ketjussa kauhistelin miestä ja sitä kuinka hän oli mukamas telonut omatkin joukkuekaverinsa koska on muka niin hullu. Kirjoitin myös että hän on vaarallisempi kuin syöpä ja varmaan pahin rike oli loppukaneetiksi laitettu "homo". Kuukausi tuli penaltia.
- Turha viesti, jolla ei annettavaa keskustelulle: Tämä oli ehkä aiheettomin penaltini, se tuli kun Puljujärven ketjuun hassuttelin pelaajien ja asioiden nimilyhenteistä, joita jotkut kirjoittajat laajalti viljelivät ja joista minä en aina tajunnut mitä helvettiä se tarkoittaa kun sanotaan että RNH olisi parempi ketjukaveri kuin GTK tai RRW. Kakkuni jälkeen tuo minusta on NHL-osiossa vähentynyt, ja joku sinne kirjoittikin että okei joo sori, ehkä näitä voisi vähentää. Mutta se ei antanut mitään keskustelulle ja kuukauden olin taas vankilassa. Tästä oikein kirjoitin vastauksenkin moderaattoreille että mitä helvettiä nyt, mutta en saanut vastausta.
- Sen verran turhia ja provosoivia viestejä, 2 kuukautta penaltia: Tähän oli listailtu HIFK-osioon kirjoiteltuja Tsädäri fögäri -viestejäni, joilla esitin karikatyyristä HIFK:n slangia viljelevää pösilöä ja siinä sivussa toivoin että Darren Stolk olisi tullut hakkaamaan Bob Halkidiksen Bobin juhlaottelussa vanhojen aikojen muistoksi. Aika iso penalti, mutta toisaalta pitäähän tommonen turha floodaus nitistää pois täältä, joten hyväksyn.
- Hyvän maun vastaisuus: Viikko penaltia kun jalkapallon otteluseurannassa nimitin jotain Marokon filmaavaa pelaajaa hiekkan.. ahaa, enpä sanokaan sitä sanaa enää! Aivan aiheellinen penalti tämä.
- Epäasialliset ja typerät "huumoriviestit": kaksi viikkoa lisäpenaltia, kun tällä kertaa yleisurheiluketjuissa nimittelin suomalaista uimari tyttöä n.. ahaa, enpä sanokaan sitä sanaa enää, olen läksyni totta vie oppinut! Lisäksi nimittelin saksalaista kuulantyöntöyleisöä n.. en sano sitäkään sanaa enää! Tämäkin penalti oli mielestäni aivan aiheellinen.
- Ala-arvoiset viestit NHL-osioon: Mikko Rantasen ja Patrik Laineen pippeleihin kohdistuneet kirjoitukset olivat kahden viikon penaltin arvoisia. En tiedä saiko muut vastaavaan sortuneet tuolloin penaltia, toivottavasti saivat. Modet vielä tarkensivat, että pippelijutuille on muita paikkoja kuin NHL-osio, esim. Kierrätyskeskus. Asiallinen, selkeä ja hyvä viesti Modeilta sekä aiheellinen penalti. Onpas tässä ollut nyt hyvä meininki jo pitkään Modeilla!
- Sopimaton käyttäytyminen: Rikepiste juhis82:n kanssa käydystä kirjeenvaihdosta. OK.
- On taas aika tuumailla missä menee hassuttelun raja: viikko penaltia, koska rajan olin kadottanut ja kirjoittelin HIFK-Kärpät osioon mietelmiä siitä että Jussi Jokinen on ehkä katkonut Teemu Kivihalmeen käden puutarhasaksilla, koska Teemu ei palvonut häntä NHL-jumalana, tjsp.
- Hyvän maun raja taas kateissa: kaks viikkoa penaltia otteluketjuun laitetusta viestistä, missä kaukalon laidalla asiantuntijana on raivoava Anders Breivik. OK.
- Flametusta ja trollausta: Rambokalan kanssa käytyä aivan turhaa vääntöä Jesse Puljujärven ketjussa. Asiallinen pelikielto.
- Hyvän maun raja, taas: kuukausi pelikieltoa Ville Kohon päänkatkomistarinasta, lisänä ultimaattumi että ollaan sinua varoiteltu jo niin paljon että seuraavasta tämmösestä mokasta lähtee kirjoitusoikeudet kokonaan pois. Selevä homma.

Onhan siinä kaikenlaista. Jääkiekko-osioon kirjoitetuista hassutteluista, jotka on huonon maun vastaisia on tullut suurin osa. Melkein kaikki tulleet ihan aiheesta.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Minäpä innostuin käymään katsomassa, mistä kaikesta olen pelikieltoa tai rikepisteitä saanut. Tässähän ei ole kaikkia syntejäni, koska ennen pelikiellot napsahti ilman että Moderaattorit kertoi mitä oli tullut perseiltyä. Mutta tässä listaa niistä virheistäni joista olen rangaistuksen saanut ja jotka on kirkon kirjoihin kirjattu:

Lyhyesti sanottuna: olet ärsyttänyt tosikkoja ynnä muita omaan peräreikäänsä katseensa kohdistaneita ihmisiä. Siitä ei ole ihmiskunnan historiassa milloinkaan pidetty.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Varmaan se oli, kun vuonna 2010 uskalsin masennusketjuun kirjoittaa sen hetkisestä tilanteestani. Sain paljon palstalaisilta tukea ketjussa ja jopa yksityisviestein. Jo pelkkä kirjoittaminen oli terapeuttista. Nykyäänhän uskallan jo ihan avoimesti puhua taakse jääneestä masennuksestani ja olen asian tiimoilta päätynyt myös Ilta-Sanomien juttuun, mutta kyllä Jatkoajassa asiasta keskusteleminen oli kovempi juttu.

Ja onhan noi 2006 ja 2019 keväät olleet kanssa suht mukavia täällä Jatkoajassakin.
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Vaikea sanoa mitään yksittäistä kokemusta. Ehkä pari raivoisaa debattia jäsenten @Cobol ja @BigRedCat kanssa ovat jääneet mieleen, kun on omalta osaltanikin kynä ollut turhan terävänä.

Eteenpäin on silti menty ja näköjään kymmenisen vuotta palstahistoriaa täynnä. Olen siinä määrin addikti, että tuskin tulen lopettamaan.

Ainiin, yksi hetki mulla tulee mieleen. Nimittäin se Teemu Nurmen avojään taklaus Tommi Huhtalaan ja siitä seurannut vääntö otteluseurantaketjussa. Oikeastaan koko ottelusarja on jäänyt itselleni mieleen kaikkine hämmentävine käänteineen.
 
K

Kiekkokatsoja

Jääkiekkoon liittyen, on isoin asia ollut tuo kuluneen vuoden lätkäkulta. Joukkue jolta ei odotettu mitään, yllätti täydellisesti.
2000- luvun toistaiseksi suurin urheiluteko Suomessa.
 
K

Kiekkokatsoja

Joo, eilen avaamassani ketjussa ei väsymyksen, ja terveyden puolesta sanat olleet hallussa. Mutta ehkäpä jotenkin on heikon otsikon jälkeen perusteluissa löydettävissä, se mitä ketjussa tavoittelin.
Moni kirjoittaa tänne paljon. Osa ehkei ajattele, että tää on hyvä paikka kirjoittaa.
Ja ehkä vielä harvempi ajattelee sitä, että tänne on tullut kirjoiteltua, myös harvinaisen hyvässä/huonossa olotilassa.
 
Isoin yksittäinen asia, jonka olen täällä kokenut? Oli kyllä komea näky.
 

Zoidberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi 2019
Ei oo iso asia, mutta minulle kuitenkin se isoin ja varmaan ainut, minkä olen kokenut Jatkoaikaan liittyen.

Kehuin Jokereiden 2017-18 kautta ja Eeli Tolvasta heti kauden päätyttyä. Joku Jokereiden inhoaja oli sitten laittanut kyseisen viestin Twitteriin ja mainitsi että olisikohan kyseisen viestin kirjoittaja joku tietty hemmo, jolla on Twitterissä paljon seuraajia. Siitä oli sitten syntynyt jonkinlainen Twitter-kahakka.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Minäpä innostuin käymään katsomassa, mistä kaikesta olen pelikieltoa tai rikepisteitä saanut.

Eli siis kertokaapas tyhmemmällekin eli minulle mistä nämä tiedot näkee? Olisi kiinnostavaa muistella mistä kaikesta olenkaan saanut pelikieltoa vuosien varrella? Nyt edellisestä pelikiellostani on jo pitkähkö aika, mutta ennen sain niitäkin jonkin verran.

No minullehan on sattunut tällä palstalla vaikka mitä vuosien varrella ja olen siitä kiitollinenkin. Muistaakseni ensi vuonna on nimimerkkini jo 15-vuotisjuhlat ja onhan tämä palsta antanut paljon minulle näinä vuosina. Ensinnäkin isoin juttu on se kaikki tuki ja apu mitä olen saanut tältä palstalta vuosien varrella. Olen oppinut siihen että jos elämässä sattuu jotain tai tarvitset neuvoa ja apua niin täältä sitä tukea saa. En lähde nyt erittelemään missä kaikessa olen saanut apua ja tukea mutta sanonpahan vain yleisellä tasolla että iso kiitos siitä kaikesta! Ei ole vain yksi kerta kun olen vastannut Jatkoajan ulkopuolisessa elämässä kysymykseen mistäs tuon tiedon nyt sait? No, Jatkoajan keskustelupalstalta...

Sitten tämä on erittäin mukava ajan viete. Ollut sitä jo monet, monet vuodet. Tätä palstaa on kiinnostava lukea ja tänne on mielekästä kirjoitella. Ja sen lisäksi ennen pyörittelin parit SM-liigadraftit ja Vuoden urheilija ynnä muut äänestykset ja niitä oli kiinnostavaa ylläpitää.

Ja onhan tämä palsta tarjonnut ihan konkreettisiakin asioita. Minä vain kirjoitin palstalle että minäkin haluaisin playstation nelosen mutta ei ole varaa siihen. Siihen @mikko6000 vastasi että hän voi sellaisen minulle lahjoittaa. Vieläkin, erittäin iso kiitos tästä lahjoituksesta. Pleikkari on toiminut moitteettomasti, ja ollut minulle mieluisa laite. Vieläkin tulee melkein tippa linssiin kun tätä muistoa muistelen.

No toinen konkreettinen asia oli se kun kirjoitin taas rahaongelmistani tänne palstalle ja siitä kuinka minulla ei ole varaa kevään ensimmäiseen pudotuspeliotteluun Tepsiä vastaan. Nyt täytyy häpeissään tunnustaa ja sanoa että en valitettavasti muista lahjoittajaa, mutta tällainen pääsylippukin minulle sitten lahjoitettiin. Sen muistan että lahjoittajana toimi joku palstan HPK-kannattaja joka asuu hieman kauempana kuin Hämeenlinnassa ja toivoi halliin tulevan paljon oranssia väriä tunnustavaa porukkaa. Tästä taas erittäin iso kiitos vieläkin!

Sitten muistan sen kun olin sairaalassa ja en ollut pariin kuukauteen kirjoittanut mitään palstalle niin perääni huudeltiin Kadonneet jatkoaikalaiset-ketjussa. Täällä aidosti huolestutaankin palstatovereista jos heistä ei kuulu mitään, on tämä hieno palsta.

Ja sainpahan minä ääniä myös viime vuoden vuoden Jatkoaikalainen-äänestyksessä ja taisin sijoittua loppuäänestyksessä kolmanneksi omien muistikuvien ja laskelmieni mukaan.

Ja niin kuin jo todettua, on tämä palsta vaan hieno paikka. Minun mielestäni vieläkin. Täältä saa tukea ja apua, ihan vaikka konkreettistakin tukea jos on tarvetta. Sekä tämä on loistavaa ajanvietettä. Kiitos Jatkoajan keskustelupalsta olemassa olostasi!
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Hyvä ketju!

Vuosikymmenten aikana olen saanut monen monta kertaa ihan konkreettistakin apua esim. tietokoneongelmissa ja monessa muussa asiassa. Kerran sain yhdeltä palstalaiselta yhden cd-levyn, jota ei olisi enää mistään muualta saanut, se tulee nyt ekana mieleen konkreettisista asioista.

Sitten tietysti kaikki järjestämäni visat (jollaista pitäisikin vissiin taas suunnitella...). Aina on ollut vähän jännitys, että kiinnostaako ketään osallistua johonkin ihan homoon visaan, mutta aina on osallistujia riittänyt. Jos ei muita, niin ainakin nimimerkkeihin @heavy ja @Moto on voinut luottaa sataprosenttisesti. Se vuoden kestänyt päivän kysymys -kisakin oli aika hauska, lukaisin itse asiassa tuon ketjun kerran läpi ja sain monet hyvät naurut. Mieleen jäi ainakin kun @Wiljami taiteili puolisonsa kynsilakoilla, @Elazi kyseli suomennusapua puolalaiselta työkaveriltaan ja sitten joku (sori en nyt muista kuka) askarteli juhannuskokon parvekkeelleen tulitikuista.

Pyörittämäni Mestis-pörssi oli kanssa aikoinaan varsin yhteisöllinen juttu. Omista saavutuksistani olen ylpeä myös populismikokeilustani, jossa taitava kampanjointini toi minulle vaalivoiton palstan omissa vaaleissa.
 

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä olen tätä palstaa lukenut varmaan kohta 10 vuotta, mutta en vain ole tunnuksia saanut hankituksi kuin ihan viime aikoina. Eli sinänsä ei ole vielä mitään isompaa tapahtunut, mutta onhan täällä ollut kiva seurata kaikennäköistä vääntöä ja huumorin kukkia. Ja myös ihan asiallistakin keskustelua välillä. Rock´n´Roll!
 

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Isoa asia on, että muun urheilun puolella pyörii hyvin aktiivisesti Manchester Unitedin kausiketju vuosittain. On tainnut olla luetuin ja kirjoitetuin ketju lähes aina kaikista jalkapallojoukkueiden ketjuista.

Alkuvuosinani kirjoittajia sinne ei ollut paljoa, vaan joskus kai sitä piti itse pitää aika paljon hengissä ja avata monena vuotena peräkkäin uusi ketju.
Nyt kirjoittajia ja hyviä sellaisia, paljon itseäni parempia on paljon ja vastuun ketjun avaamisesta on voinut siittää jo muille.

En ole itseasiassa pitkään aikaan käynyt lukemassa huhuja tai uutisia muilta verkkosivuilta, koska veljet kertovat ne heti aika tehokkaasti täällä. Tulevan ottelun kokoonpanotkin ovat monesti täällä kätevästi.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Jatkiksen kautta tuli ainakin pariin JYPiä aktiivisesti kannattaneeseen tutustuttua. Sen jälkeen onkin sitten useampia fanireissuja tullut tehtyä pitkin poikin liigahalleja ja tutustuttua sitä kautta monenlaisiin ihmisiin.

Toinen mainittava hetki kierrätyskeskuksen puolelta on myös IFK-puolelle laitettu adressi Törmäsen erottamisesta... johon sitten kertyikin aika paljon huumorivaihtoehtoja. Linkkaisin kyseisin adressin tähän mutta koska se ja ennenkaikkea sen nimilista on poistettu, niin siitä ei ole mitään hyötyä.

Tästä pääsee kuitenkin fiilistelemään kys. adressin parhaita paloja:
 

444

Jäsen
Tää oli kyllä kova ketju. Kaikkien palstalaisten harmiksi juuri kyseinen ketju sai minut lähettämään ruskeita kirjekuoria ylläpidolle tai mitä näitä nyt on, että saisin kirjoitusoikeudet palstalle. Tuon jälkeen täällä ei sitten olekaan tapahtunut mitään merkittävää. Paitsi ehkä farssiksi venynyt Finley - Miklik -keskustelu, jossa suttuiselle VHS:lle alettiin piirtelemään vektoreita, joilla laskettiin pelaajien tilannenopeuksia. Hurjaa kamaa. K-18 -materiaalia.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Lähestyn ketjun aihetta vähän toisenlaisesta näkökulmasta. Tällaisia tapauksia tulee mieleen:

1. 11.9.2001 tapahtuneet terrori-iskut
2. Myyrmannin räjähdys
3. Kaakkois-Aasian tsunami
4. Jokelan ja Kauhajoen kouluampumiset
5. Krimin valtaus
6. Turun terrori-isku
7. Konginkankaan bussiturma

Kyseessä ovat siis suuret tapahtumat, jotka ovat sattuneet silloin, kun olen jo ollut rekisteröitynyt tämän palstan käyttäjäksi. Henkilökohtaisella tasolla nämä eivät ole olleet mitenkään sen enempää elämään vaikuttaneita asioita kuin muillakaan keskimääräisillä suomalaisilla. Mutta ne ovat tapauksia, jotka ovat jääneet ihmisten kollektiiviseen muistiin. Tapahtumista seurasi hyvinkin merkittävää ja korkealaatuista ajatustenvaihtoa kanssapalstalaisten kanssa.

Ikäviä tapauksia kaikki. Mutta hyviä osoituksia siitä, että paljon asioita on tapahtunut sinä aikana kun tämä palsta on ollut pystyssä. Valitettavasti nämä suuret ihmisten mieliin jäävät uutiset tuppaavat olemaan yleensä negatiivisia.

Positiivisten tapausten arvo yleensä tunnistetaan vasta myöhemmin. Toki monia merkittäviä urheiluvoittoja on tänä aikana tullut Suomeen. Ja toki Euroviisu-voitto niin ikään. Ne nyt tulevat äkkiä mieleen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös