Mikä on Fredin paras biisi?

  • 3 984
  • 15

J.Pursey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NyR, Chelsea
Pakko hämätä että joku kävisi tutustumassa Fredin tuotantoon!
Mikä on Fredin paras biisi?
1. Niin paljon kuuluu rakkauteen (Joku 150 kiloa)
2. Kolmatta linjaa takaisin (Kolmas linja sijaitsee Helsingin Kalliossa)
3. Ota ja Omista'
4. Yksin oon tietenkin (onko toi ihme)
5. Avaa sydämesi mulle (patologien juhlamarssi)
6. Puhu hiljaa rakkaudesta (laulu masturboinnista)
7. Isä kulje hitaammin ( olisi pannut pojan dieetille niin yhdessä kulkeminen helpottuisi)
8. Rakkauden sinfonia (Fredin oma sävellys, käytti salanimeä Ludwig Van Beethoven)
9. Muukalainen (kertoo Fredin vaimosta)


:D :D :D :confused: :confused:
 
Viimeksi muokattu:

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Sovitaan, vaikkapa, että Kolmatta linjaa takaisin, se on ainoa, jonka noista muistan hetimiten... sävellyksenä se on hieno ja Junnun suomennoskin on ihan jees. Fredin laulusta en kyllä yleensä tykkää, mutta tuon biisin hän esittää ihan jees....
 

jta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
1. Puhu hiljaa rakkaudesta...
(Speak softly of Love, Kummisedästä tuttu) on niin hieno biisi, että sitä ei pystyisi edes Tapani Kansa pilaamaan. Fredi vetäisee sen ihan komeasti.

2. Kolmatta linjaa takaisin...
on taas juuri SE kappale, josta Fredi tunnetaan, joten olkoon kakkonen.

3. Niin paljon kuuluu rakkauteen...
kuuluu sarjaan monesti uudelleen lauletut klassikot, jossa Fredin hieman ohut tenori toimii hämmästyttävänkin hyvin.
 

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
Tietenkin

Legendaarinen euroviisu 1976 ( ?) " Pylly vasten pyllyä pump - pump ". Se biisi , kun tulee erään legendaarisen helsinkiläiskapakan legendaarisessa Finnhits - baarissa , niin HUH - HUH !
 

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
Viestin lähetti jta
1. Puhu hiljaa rakkaudesta...
(Speak softly of Love, Kummisedästä tuttu) on niin hieno biisi, että sitä ei pystyisi edes Tapani Kansa pilaamaan.
Yeah, right. Stefan People onnistuu pilaamaan kaikki mihin koskee. Mutta siitäkin huolimatta Fredin ykkösbiisi.
 

Eisenhower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, sympatiat myös Ilvekselle
1. Kolmatta linjaa
2. Pieni nukke
3. Puhu hiljaa rakkaudesta
 

MS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Et-Po 72, EuPa, Veitsiluodon Vastus,Hoopi Hänninen
Kolmatta linjaa takaisin, koska Fredin tunnetuin laulu.
 

Ylärima

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ei epäilystäkään asiasta - tästä ei käännöslyriikka (by Vexi Salmi) voi enää kuolemattomammaksi muuttua:

Jos vain mieheksesi konduktöörin nait
Valtionrautatiet sä myöskin sait
on niillä sellaiset työaikainlait
 

heikkik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avalanche, LA Kings
Ylärima kirjoitti:
Ei epäilystäkään asiasta - tästä ei käännöslyriikka (by Vexi Salmi) voi enää kuolemattomammaksi muuttua:

Jos vain mieheksesi konduktöörin nait
Valtionrautatiet sä myöskin sait
on niillä sellaiset työaikainlait

Tästä biisistä Paula Koivuniemi on tehnyt paljon paremman version.

Alkuperäiseen kysymykseen vastaus Rakkauden sinfonia. Kakkosena Varjoon suojaan.
 

scholl

Jäsen
Kolmatta linjaa takaisin on kai ainoa, joka on yleisesti tunnettu eli se ehdottomasti.

Sen sijaan kaikille vässyköille suosittelen soitettavaksi sitä isä kulje hitaammin. Isä -sanan voi korvata henkilön nimellä.
 

hanu

Jäsen
Suosikkijoukkue
raitapaita
Fredi - Suomen Mikis Theodorakis. Pelkästään tuon Muukalaisen takia olisi pitänyt karkottaa Siperiaan. Kolmatta linjaa on kyllä loistava biisi, mutta miksei oi miksei Junnu tehnyt sitä itse.

Se alkuperäinen biisikin on hieno, mikäs sen nimi nyt sitten olikaan ja kukas brittieukko sen nyt esittikään. Onko Junnu muuten koskaan levyttänyt tätä, mielestäni esitti sitä keikoilla aikanaan kyllä? Joskus ruåtsinlautalla ainakin muistelen kuulleeni.

Itse kysymykseen: paras minulle on Vihreät niityt, joskin siihen liittyy henkilökohtaisia muistoja. Ja nyt sitten pitäisi kaivaa vanha 'Päässä soi' -ketju ylös. "On sadepilvet yllä niittyjen, ystävääni koskaan, löydä minä en...". Mukana vibra.

t. hanu
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Täällä on mainittu upeita biisejä, lisäisin listoihin vielä upean "Uneen aika vaipuu".
 

Metalwarrior

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kaikista tylsistä vähiten tylsin tuo "pylly vastaan pyllyä pumpum". Aiheuttaa edes jonkinnäköistä hymynkaretta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös