Mikä oli ensimmäinen äänitteesi, jonka hankit omilla rahoillasi?

• 8 796
  • 125

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Lahjaksihan voi saada mitä vain äänitteitä NKOTB:sta Radion Sinfoniaorkesteriin. Mutta mikä oli ensimmäinen äänite, jonka hankit pitkään saastämilläsi viikkorahoilla? Tässä ketjussa voit sen häpeämättä kertoa.

Uleåborgirin ensimmäinen omilla rahoilla hankittu äänite oli Raptorin Tulivat tänne sotkemaan meidän ajopuuteorian -C-kasetti. Ruipati raa meitä laulattaa!

Lukkoseppä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Taisi se olla KISS Asylum... yeah, avauksena heti tiukka King of the mountain. Ja C-kassuna tietenkin.

Kimmokkeena oli varmaan kaverin luona Monopolia pelatessa kuunneltu setti.

Muita syitä ko. ratkaisuun en pysty erittelemään.

peikko#13

Jäsen
Mister Presidentin se Coco Jambo-kasetti, nimeä en tähän hätään muista. Vuosien saatossa musiikkimaku on sitten "hiukan" muuttunut, onneksi.

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Olisikohan ollut The Beatlesin White Album... LP-muodossa.

Vinyl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aravirran kovuus
Satavarmahan tästä en ole mutta Rasmuksen Peep cd-levy oli ainakin yksi ensimmäisistä. On muuten huomattavasti parempaa matskua kuin tämä uudempi tuotanto.

Habs16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saipa
Legendaarisen Bocart Co:n only lonely (muistaakseni ton niminen kasetti) Tiukkaa 80-luku konepoppia, mut toimi silloin.

scholl

Jäsen
Michael Jacksonin Thriller LP-levy. Oltiin toki vanhempien kanssa Stockmannilla lauantaiostoksilla, mutta viikkorahoilla se tosiaan tuli ostettua, kun oli sellainen uutuus, mistä paljon koulussa ja muuallakin ihmiset puhuivat. Itse en kyllä sitä ennen tiennyt, mikä Jackson on, kun en mitään musiikkia lainkaan seurannut.

EDIT: Olikohan levyosasto silloin 4. kerroksessa

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sistis kirjoitti:
Olisikohan ollut The Beatlesin White Album... LP-muodossa.

Suurenmoista!

Toivottavasti ajan hammas ei ole päässyt nakertamaan musiikkimakuasi. Tai mistäpä minä tiedän onko siitä jo aikaa...

Mikäs oli se biisi, jonka vuoksi tuon levyn hankit?

Ensimmäisen äänitteen hankkimiseen kun kuuluu monesti joku tietty kappale, jonka takia hommataan koko albumi.

Continuing Story of Bungalow Bill? While My Guitar Gently Weeps? Back In the U.S.S.R? Ob-la-di Ob-la-da?

Revolution #9? Hymiö.

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Uleåborgir kirjoitti:
Toivottavasti ajan hammas ei ole päässyt nakertamaan musiikkimakuasi. Tai mistäpä minä tiedän onko siitä jo aikaa...

Mikäs oli se biisi, jonka vuoksi tuon levyn hankit?

Vuosi taisi olla -92 tai -93. Jossain siellä tienoilla kuitenkin. Mikään yksittäinen biisi ei ollut syynä, vaan oikeastaan laaja biisivalikoima minulle tuntemattomia biisejä. Olin tuohon aikaan kova Beatles-fani ja erään kaverin kanssa keräiltiin Beatles-levyjä. Eräässä kirjassa olleen listan mukaan olisimme saaneet kaikki kappaleet, jotka tämä nelikko joskus levytti, kasaan. Osa tosin oli äänitetyltä kasetilta äänitettyjä kasetteja. :)

Kyllä Beatles on vieläkin hyvä bändi minun korvaani. Tosin vähään aikaan en ole enää tätä yhtyettä suuremmin kuunnellut. LP-soitinta en omista, joten kaikki Beatle-älppärini ovat kotipuolessa vanhempien luona. Äänitetyt kasetit ovat jo manan mailla. Englannista -93 ostamani Sgt.Pepper-kasetti taitaa olla tuolla vaatehuoneen perukoilla olevassa kasettikassissani... CD:llä löytyy vain Anthology #2, mutta se on mielestäni aika kehno. Pitäisi joskus investoida johonkin CD-kokoelmaan...

Suosikkijoukkue
Ilves
Waspin Wasp.

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sistis kirjoitti:
Pitäisi joskus investoida johonkin CD-kokoelmaan...

Sininen tupla eli "The Beatles 1967-1970" on se, jonka hankit! Sen jälkeen Punainen tupla eli "The Beatles 1962-1966".

Älä hanki Beatlesin "1"-albumia koska siitä puuttuvat mm. kappaleet Drive My Car ja Strawberry Fields Forever.

Strawberry Fields Foreverin pitäisi kuulua tuolle albumille koska se oli Penny Lanen kanssa singlen A-puoli (singlessä oli kaksi A-puolta) ja se meni ykköseksi ainakin USA:ssa. Mutta vain Penny Lane pääsi kokoelmalle.

Tuo on minusta rikos ihmisyyttä vastaan.

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Uleåborgir kirjoitti:
Sininen tupla eli "The Beatles 1967-1970" on se, jonka hankit! Sen jälkeen Punainen tupla eli "The Beatles 1962-1966".

Älä hanki Beatlesin "1"-albumia koska siitä puuttuvat mm. kappaleet Drive My Car ja Strawberry Fields Forever.

Sininen Tupla on se, jota olenkin harkinnut. Kotipuolesta löytyy LP:nä Punainen tupla, mutta se on jo ehtaa antiikkia, isä-ukon nuoruudessaan ostama lätty...

Sininen Tupla on vaan ollut nyt viime aikoina mielestäni törkeästi ylihinnoiteltu. Pitää odottaa jotain halvempaa tarjousta.

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Sistis kirjoitti:
Sininen Tupla on se, jota olenkin harkinnut. Kotipuolesta löytyy LP:nä Punainen tupla, mutta se on jo ehtaa antiikkia, isä-ukon nuoruudessaan ostama lätty...

Sininen Tupla on vaan ollut nyt viime aikoina mielestäni törkeästi ylihinnoiteltu. Pitää odottaa jotain halvempaa tarjousta.

Siinä on vain se huono puoli ettei tiettyjä Beatlesin levyjä ole koskaan missään tarjouksessa. Oikeasti. Sama koskee esim. tiettyjä Pink Floydin levyjä. On se satsauksen arvoinen anyway, definetely, ellei halua ostaa studioalbumeja erikseen.

Itse aiheeseen: veikkaisin että itse oikein kaupasta omilla rahoilla hakemistani levyistä ensimmäinen lienee Duran Duranin vinyylikokoelma. Olen edelleen ylpeä tuosta valinnasta. Wasp ja Dingo taisivat tulla jo aiemmin joululahjana. Sitten jossain vaiheessa oli pitkä tauko vinyyliostosten kanssa, kunnes löysin halvalla Van Halen ykkösen vinyylinä ja koko elämäni muuttui, oikeasti.

Lawless

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Golden AWe kirjoitti:
Itse aiheeseen: veikkaisin että itse oikein kaupasta omilla rahoilla hakemistani levyistä ensimmäinen lienee Duran Duranin vinyylikokoelma. Olen edelleen ylpeä tuosta valinnasta.
Sietääkin olla, olen kateellinen, ihan oikeasti. Duran Duran kun oli ensimmäinen suosikkibändini.

Itselläni ensimmäinen oli Alice Cooperin Hey Stoopid -kasetti vuonna 1991. Olen edelleen ylpeä tuosta valinnasta. Hieno albumi.

Mr.Big

Jäsen
Taisipa olla Uriah Heepin Demons and Wizards. Ei ole enää olemassa, koska kuuntelin sen puhki.
Oli mahtava aikoinaan. Olisi kiva varmaan kuunnella nykyäänkin.

mtmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Keltainen #27. Kajaanin Hokki.
Twisted Sisterin Stay Hungry kasettina, on vieläkin tallessa. Ei kyllä hajuakaan paljon maksoi, mutta viikkorahoista sai kauan säästää. Tämä joskus 80-luvun puolessa välissä, tarkkaa vuotta en muista.

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Uleåborgir kirjoitti:
Mutta mikä oli ensimmäinen äänite, jonka hankit pitkään saastämilläsi viikkorahoilla?
Ensimmäistä äänitettä (tod.näk vinyyli) en muista, mutta ensimmäinen CD-levyni oli L.A. Stylen "The Album" vuodelta 1992. Kuulostaa edelleenkin mahtavalta; "James Brown is dead"...

L.A. Stylehan sai tuohon biisiinsä parikin "jatko-osaa" toisilta bandeilta (toinen oli muistaakseni joku Holy Smoke tms.). Biisien nimet taisivat olla "James Brown is still alive" sekä "Who the f**k is James Brown?".

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Yön live-lp "Ja tapahtui niinä päivinä". Vanhempani toivat sen jostain, mutta annoin etukäteen rahat mukaan. Maksoi 29 mk ja olin jotain kolikkoja saanut kerättyä tarpeeksi, ja sitten meni viimeinen omistamani vitosen seteli. Olin ajatellut tuon setelin säästää, mutta levyn himo oli liian kova. Tämän jälkeen vitosia näki vain kolikkoina.

Tätä hankintaa ennen olin Yön Varietee-levyn saanut isän rahoilla.

mikkoz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho
joskus 1985

Varmaankin Kissin - Animalize tai Dingon - kerjäläisten valtakunta. C-kassuina, ja oli mulla kopsattuna waspia ja muuta tosi hevii. Voin luvata että mitään näistä ei löydy.

(edit)Pienellä muistelulla

Ekä älppy taisi olla Scorppareitten live vuonna 86 tai 87, tässähän on kaikki Scorppareitten "parhaat" joten se löytyy hyllystä.
Ja eka CD tapiolan epestä? Metallican Kill ´em All 88/89, ja kuka nyt metallicaa heivaisi.

Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Lukko. Mälsä pierumäki kiekko.
80-luvun alkupuolella ostin vanhemmalta serkultani Kiss´n Hotter Than Hell kasetin. Ikää oli tuolloin Jt:lla n. 5v. Serkku määritteli kasetin hinnaksi 10mk, mutta oli hävinnyt minulle samana päivänä jonkun vedon, joka toi minulle kasetin vitosen halvemmalla. Kasetin ostin vain siksi, koska serkkuni kuunteli Kiss´n musiikkia. Tänä päivänäkään en ole kuunnellut ko. kasettia. Että silleen...

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Omilla rahoilla

Ensimmäinen c-kasetti: Eppu Normaali, Aknepop
Ensimmäinen LP: Dire Straits, Love Over Gold
Ensimmäinen CD: AC/DC, Who made who

beerhunter

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS,Montreal,San Jose
James Bondin tunnarikokoelma vuodelta 86-87 muistaakseni.Keltainen kasetti,josta valit. kannet ovat hävinneet,kasetti toki löytyy vielä. Sitä on soiteltu paljon!

RASSA #13

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool sekä Roosters.
Kissin Hotter than hell-kasetti muinaisesta Hakaniemen Levy-Valintatalosta.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy