Mihin pakolaiseksi pakolaisvyöryn alta?

  • 14 486
  • 145

Carlos

Jäsen
Olin kirjoittamassa tätä pakolaisketjuun, mutta ajattelin sitten avata tälle ihan uuden. Minä lähtisin nyt siis tällä päivämäärällä kyselemään että mihin sitä sitten kannattaisi / olisi vielä järkevää muuttaa, jos haluaa välttyä näkemästä Euroopan vääjäämätöntä tuhoa? Onko maailmassa jäljellä mitään maata, joka olisi suht. koht. sivistynyt, ja joka EI tule jäämään tämän siirtolaisten hyökyaallon alle? Uusi Seelanti? Islannissakin kansa haluaa että otetaan lisää pakolaisia Syyriasta - toiminta jonka seuraukset jo tunnetaan. Kanadassa on älyttömästi jo siirtolaisia, mutta suuri osa taitaa olla kuitenkin työperäisesti maahan tulleita. Ehkä joku pohjoinen (witun kylmä) provinssi sieltä? Tai Alaska? Grönlanti? Huippuvuoret? Novaja Zemlja? Keskellä Eurooppaa Sveitsi tulee pistämään kampoihin aikansa, mutta taipuu lopulta, rajat ovat olleet liian auki liian pitkään.

Mihin kourallinen valkoisia ihmisiä lopulta pelastuu? Vai pelastuuko ollenkaan? Mistä meille se "Nooan arkki"?
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Tuota, suosittelisin sinulle ja "viimeisille valkoisille" Grönlantia: potkitte alkuasukkaat mereen ja elätte valaanrasvalla ja pelolla!
 
K

kiwipilot

Uusi-Seelanti. Edellisellä puolentoista vuoden visiitillä hyväksi havaittu: miellyttävä maa niin ilmastoltaan kuin yleiseltä elämänmenoltaankin. Pieni miinus maanjäristysherkkyydestä mutta can't have it all. Hienointa on se, että molemmilla tämän perheen vanhemmilla on taskussa paperit joilla työnsaanti tuolta on taattu. Kummasti helpottaa seurata Suomen nykytilaa tietäen, että pois pääsee jos vain haluaa lähteä. Seuraavina vaihtoehtoina järkevän maahanmuuttopolitiikan mallimaat Australia sekä Kanada. Olisi melkoisen ahdistavaa jos ainoa vaihtoehto olisi sopeutua #meillä on unelma -porukan vaihtoehtoon.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Miksi mennä paljoa kauemmaksi, mennään kaikki vyöryllä Ahvenanmaalle. Tehdään me sinne oma troijan hevonen, kun muslimit tuovat omallaan sharian Eurooppaan, niin viedään me suomen kieli Ahvenanmaalle.

Bubbling under lista, jos halutaan pysyä lähimaastossa: Puola, Venäjä, Viro. Ainakin siellä on pidempään noilla otteilla luvassa rauhallisempi aika. Kyllä myy Suomi ja muut EU maat oman historiansa ja kaiken sen mitä sukupolvet ovat tänne rakentaneet hävettävän halvalla. Vieläkö joku oikeasti laittaa homman kuriin, vai mennäänkö näin "maaliin" asti. Luovuttaneita, pehmeitä, vässyköitä, siinä yleiskuva euroopan johtajuudesta.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Taivahan luoja, olen sanaton... Tässä kai sitä isänmaallisuutta ja nationalismia parhaimmillaan.
 

Baldrick

Jäsen
Kaippa itse suuntaisin akselille Kanada - Uusi-Seelanti - Australia ja aikalailla tuossa järjestyksessä. Nämä maat siis siksi, että ne ovat lähimpänä eurooppalaisia yhteiskuntia ja kulttuuria. Kanadassa myös maahanmuutto hoidetaan oikein, sillä vaikka monikulttuurinen maa onkin, niin integraatio pelaa. Johtuu juuri korkeasta vaatimustasosta ja tiukasta seulonnasta. Ei edes esimerkiksi eurooppalainen saa oleskelulupaa maahan ihan heittämällä tai pitää ainakin olla työtä/opiskelua järkättynä.

Toisaalta sitten itäblokista kyllä löytyy maita, jotka eivät samanlaisen lohjalaisten invaasion alla ole, mutta sitten pitää kysyä itseltään, että miksi jäisi Venäjän vaikutuspiiriin jos on mahdollisuus lähteä kytkemään.

Peru tai Argentiinakin voisivat tulla kysymykseen. Perussa enemmän maaseudumpi puoli Andeilla, joka on erittäin maisemiltaan kaunista ja ystävällistä seutua. Argentiinassa taas jonnekin Buenos Airesiin ja jos sieltä löytäisi kaupunginosan, jossa jengit ei hillu ihan miten sattuu.

Aasiasta Japanihan tietysti olisi korkeatasoinen valtio, mutta minulla ei pää kestäisi sitä kulttuuria. Jossain Indonesiassakin olisi mukava elää vaatimatonta elämää tai sitten jos haluaa citympää, niin Singaporessa olisi tietysti kiva olla pukuhommissa. Se oli puhdas, turvallinen ja viihdyttävä maa.

Minulla on myös kolme "outside of the box"-ajatusta:

1) Pohjoiseurooppalainen kantaväestö voisi luoda oman israelinsa jota kutsuttaisiin "Nordeniksi" tai "Nordlandiksi". Tälle sopivia paikkoja olisivat monet lähes asuttamattomat läänit joissain USA:n pohjoisen rajan osavaltioissa, kuten Montanassa. Alaskassa tietysti olisi myös tilaa, mutta Montanassa ei ehkä ihan samanlailla pakkaset pauku, mikä olisi kiva. Toisaalta myös voisimme tehdä puhtaan "swapin" ja vaihtaa omat muslimi-infestoituneet läänimme vaikka USA:lle, joka kaipaa puhdasta vettä tai sitten vaikkapa jollekin saarivaltiolle lämpimässä, joka tarjoaisi Pohjoismaille kerrankin lämpimät olot vuoden ympäri, niin ei erikseen tarvitse pakoon lähteä. Indonesiassa saariryppäitä riittää ja kaikki kansat voisivat saada omat saariryhmänsä. Tämä tietysti saattaisi tehdä logistisesti kalliiksi olemassaolomme, mikäli aiomme pitää aiemman elintason olemassa ja palkat kunnossa.

2) Kutsumme avoimin ovin kaikki Lähi-Idän asukkaat Pohjoismaihin niin, että koko seutu on lähes tyhjä muutamaa beduiinia lukuunottamatta. Sitten lähdemme itse asuttamaan Lähi-Itää, jolloin saamme haltuumme heidän öljyvaransa, mutta samalla kaikki tietotaitopääoma on mukanamme, jolloin lähes koko Lähi-Idän kattavasta "Nordistanista" tulisi todellinen kauppamahti. Samalla saisimme elellä kuin "Tuhannen ja yhden yön tarinoissa" ja kaikilla olisi superkivaa. Viidesti päivässä kajareista kuuluisi jotain noitarumpujen pauketta ja lappalaisten shamaanien hölinää, jolloin kaikkien tulisi olla hiljaa.

3) Jenkkiläiset saa tilastoida Guinnessin ennätysten kirjaan uuden maailmanennätyksen, jota tuskin tullaan koskaan rikkomaan. Nimittäin kyseessä on maailman historian monimiljoonaisesti ylivoimainen maailman historian suurin joukkoitsemurha. Let's face it, paska on jo tuulettimessa, joten lähdetään mielummin kuin jäädään kitumaan.

Edit. Ettei keneltäkään mene ohi, niin tämä viesti on vahvasti kieli poskella kirjoitettu.
 
Viimeksi muokattu:
K

kiwipilot

Taivahan luoja, olen sanaton... Tässä kai sitä isänmaallisuutta ja nationalismia parhaimmillaan.

Pian yksitoista vuotta olen palstalla roikkunut ja nyt tämäkin on nähty.

Oikeasti, eikös kyseessä ole ihan win-win -tilanne: #unelman vastustajat nostavat kytkintä puolustajien jäädessä pitämään maata pystyssä nauttien samalla kulttuurin rikastumisesta?
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Taivahan luoja, olen sanaton... Tässä kai sitä isänmaallisuutta ja nationalismia parhaimmillaan.

Yllä muuten ehdotettiin latinalaisen Amerikan maita, siihen ilmansuuntaan ovat Euroopasta ennenkin nämä (ääri)oikean laidan kulkijat lähteneet ;)

Tämän ketjun voisivat muuten @Moderaattorit varmaan siirtää Kierrätyskeskuksen puolelle ?
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Pian yksitoista vuotta olen palstalla roikkunut ja nyt tämäkin on nähty.

Oikeasti, eikös kyseessä ole ihan win-win -tilanne: #unelman vastustajat nostavat kytkintä puolustajien jäädessä pitämään maata pystyssä nauttien samalla kulttuurin rikastumisesta?

Jaa, jos ajatellaan että tälläisen paranoidisen ja täysin polarisoituneen maailmankuvan omaavat lähtisivät perustamaan jonkinlaisen all-white -paratiisin Tulimaahan niin veikkaan kyllä, että noilla aineksilla soppa ei olisi kovin herkullista. Olen ymmärtänyt öyhöttäjiltä, että Ruotsi on 20 vuotta edellä Suomea mitä tulee "mädäntymiseen" niin ihan ok:ltahan tämä lähitulevaisuus tuntuu, jos pahimmat öyhöttäjät vielä kyyhöttäisivät rynnäkkökiväärien kanssa jossain judenfrei-"ihanneyhteiskunnassa" maailman toisella puolella!
 
K

kiwipilot

Jaa, jos ajatellaan että tälläisen paranoidisen ja täysin polarisoituneen maailmankuvan omaavat lähtisivät perustamaan jonkinlaisen all-white -paratiisin Tulimaahan niin veikkaan kyllä, että noilla aineksilla soppa ei olisi kovin herkullista. Olen ymmärtänyt öyhöttäjiltä, että Ruotsi on 20 vuotta edellä Suomea mitä tulee "mädäntymiseen" niin ihan ok:ltahan tämä lähitulevaisuus tuntuu, jos pahimmat öyhöttäjät vielä kyyhöttäisivät rynnäkkökiväärien kanssa jossain judenfrei-"ihanneyhteiskunnassa" maailman toisella puolella!

Viittasit ilmeisesti nimim. Edustaja viestiin? (Eräästä syystä em. nimimerkin viestit jäävät itseltäni näkymättä). Höpöhommaahan tuollainen Valkoisten Paratiisi olisi. Mitä seuraavaksi? Siirtola Kuun pimeälle puolelle.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Jaa, jos ajatellaan että tälläisen paranoidisen ja täysin polarisoituneen maailmankuvan omaavat lähtisivät perustamaan jonkinlaisen all-white -paratiisin Tulimaahan niin veikkaan kyllä, että noilla aineksilla soppa ei olisi kovin herkullista. Olen ymmärtänyt öyhöttäjiltä, että Ruotsi on 20 vuotta edellä Suomea mitä tulee "mädäntymiseen" niin ihan ok:ltahan tämä lähitulevaisuus tuntuu, jos pahimmat öyhöttäjät vielä kyyhöttäisivät rynnäkkökiväärien kanssa jossain judenfrei-"ihanneyhteiskunnassa" maailman toisella puolella!
Viittasit ilmeisesti nimim. Edustaja viestiin? (Eräästä syystä em. nimimerkin viestit jäävät itseltäni näkymättä). Höpöhommaahan tuollainen Valkoisten Paratiisi olisi. Mitä seuraavaksi? Siirtola Kuun pimeälle puolelle.

Saisivatko muuten myös juutalaiset tulla pakoon muslimien invaasiota? Rohkenen epäillä, sillä tällä palstalla muutama nyt näkyvästi mamu-keskustelussa profiloitunut suolsi avoimen antisemitististä propagandaa jo ennen kriisin laukeamista.
 

Tuamas

Jäsen
Tämähän on joku ironian ja sarkasmin riemuretki, eihän kukaan tosissaan näin vainoharhainen ja rassukka ole.

Hauska kuinka Nokian tai Keravan populaation kokoinen tulijapopulaatio, joka tämän vuoden tulijoiden osalta kutistuu Keuruun tai Nivalan kokoiseksi populaatioksi aiheuttaa tällaisia paniikkireaktioita.
 
K

kiwipilot

Saisivatko muuten myös juutalaiset tulla pakoon muslimien invaasiota? Rohkenen epäillä, sillä tällä palstalla muutama nyt näkyvästi mamu-keskustelussa profiloitunut suolsi avoimen antisemitististä propagandaa jo ennen kriisin laukeamista.

Tämä on juuri yksi suurimmista ongelmista nykyisessä keskustelussa: natsit, nationalistit ja white power -idiootit ovat saaneet - tälläkin palstalla - helpon hiekkalaatikon sanomansa julistamiseen. Juuri tuon takia olen yrittänyt pysyä pois kaikista maahanmuuttoa käsittelevistä ketjuista. Mahtaa Siitoinin "Tämä merkki takaa laadun" Pekkaa vituttaa kun meni kuolemaan hippasen liian aikaisin.
 

Carlos

Jäsen
Saisivatko muuten myös juutalaiset tulla pakoon muslimien invaasiota? Rohkenen epäillä, sillä tällä palstalla muutama nyt näkyvästi mamu-keskustelussa profiloitunut suolsi avoimen antisemitististä propagandaa jo ennen kriisin laukeamista.

Ideoimani pakopaikka sisältäisi kyllä ihan oikeasti #unelman, eli sinne saisi tulla kuka tahansa kansallisuudesta, ihonväristä, uskonnosta, ja kulttuuritaustasta riippumatta. Sillä rajauksella vain että ko. henkilön pitäisi sitoutua noudattamaan yhteiskunnan sääntöjä (maassa maan tavalla), yrittää integroitua mahdollisimman hyvin paikalliseen yhteisöön (maassa maan tavalla), hänellä pitää olla tullessaan selkeä (laillinen) suunnitelma miten elättää itsensä ja perheensä.

Itse asiassa tällä listauksella se Kanadan Widunkylmaen provinssi alkaa kuulostaa aika hyvältä.
 

Baldrick

Jäsen
Tämän ketjun voisivat muuten @Moderaattorit varmaan siirtää Kierrätyskeskuksen puolelle ?

Heh, luulin, että tämän on Kierrätyskeskuksen puolella ja viestini suurilta osin sen mukainen. Tästä olen samaa mieltä, että siirto sinne olisi kohdallaan.

Jos kuitenkin oikeasti ajatellaan jotain paratiisia, niin olen @Carlos kanssa samalla kannalla, että se maa sisältäisi oikean #unelman. Maa, jossa ei katsota vinoon ihonvärin, sukupuolisuuntautumisen tai minkään muun takia. Siellä mustat, ruskeat, valkoiset, keltaiset ja kaikki siltä väliltä vetelisi ihan normaalisti kavereiden kanssa ajoittaiset pöytäkännit, seuraisi maan menestyksekkään lätkäjengin pelejä täydellä tunteella ja sitten kunnon jurrissa halaillaan kavereita ja kovaan ääneen itku kurkussa huudetaan, että "vittu sää oot muuten hyvä jätkä!" Valtion ykköskieli olisi suomi ja toinen virallinen englanti, sekä valtiossa näkyisi suomalainen arvopohja, kuten luonnon arvostaminen, rehellisyys ja luotettavuus. Mikäli näihin arvoihin ei sitoutuisi, tulee pakkopoistaminen maasta tulomaahan. Toki eri kulttuurit sinänsä voisivat joiltain osin olla läsnä, mutta arvopohjan tulee kaikilla olla sama, mikä osaltaan karsii joidenkin kulttuurien ominaisuuksia. Kuitenkin muista kulttuureista tuodut taiteet, ruokakulttuuri ynnä muut saavat kyllä jalansijaa.
 

Runtulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Eikös voitaisi mennä porukalla sinne samaan paikkaan, minne vihervasurit muuttivat 2011 ja 2015, kun jytkytettiin?
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Ideoimani pakopaikka sisältäisi kyllä ihan oikeasti #unelman, eli sinne saisi tulla kuka tahansa kansallisuudesta, ihonväristä, uskonnosta, ja kulttuuritaustasta riippumatta. Sillä rajauksella vain että ko. henkilön pitäisi sitoutua noudattamaan yhteiskunnan sääntöjä (maassa maan tavalla), yrittää integroitua mahdollisimman hyvin paikalliseen yhteisöön (maassa maan tavalla), hänellä pitää olla tullessaan selkeä (laillinen) suunnitelma miten elättää itsensä ja perheensä.
Tuotatuota. Eli siis pakolaisia ei tähän kuvitteelliseen maahan oteta (jos kerran tulijalla täytyy olla suunnitelma miten elättää itsensä ja perheensä, pakolaisillahan on lähinnä hätä päästä pois kriisialueelta)? Mitenkäs sitten te itse, ettekös te ole nimenomaan pakolaisia? Vai meinaatteko kytätä valtion rajojen ulkopuolella, että saatte ensin töitä ko. maasta jotta pääsette esittämään suunnitelmanne maahanmuuttoviranomaisille? Mitäs jos kukaan ei satu tarvitsemaan juuri sinun osaamistasi, vietkö siinä tapauksessa perheesi takaisin kotisuomeen maahanmuuttajien tapettavaksi vai jatkatko elämistä jossain pakolaisleirillä?

Minä olen perheellinen ja siinä vaiheessa kun omien lasten turvallisuus alkaa räikeän selvästi olemaan uhattuna, niin pakko se on alkaa valmistautua lähtöön, vaikka kansallismielinen olenkin.
Mikä on tämä räikeän selvä uhka joka lapsiisi kohdistuu? Mitkä ovat ne konkreettiset asiat joista olette joutuneet uhan takia luopumaan?
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos kuitenkin oikeasti ajatellaan jotain paratiisia, niin olen @Carlos kanssa samalla kannalla, että se maa sisältäisi oikean #unelman. Maa, jossa ei katsota vinoon ihonvärin, sukupuolisuuntautumisen tai minkään muun takia. Siellä mustat, ruskeat, valkoiset, keltaiset ja kaikki siltä väliltä vetelisi ihan normaalisti kavereiden kanssa ajoittaiset pöytäkännit, seuraisi maan menestyksekkään lätkäjengin pelejä täydellä tunteella ja sitten kunnon jurrissa halaillaan kavereita ja kovaan ääneen itku kurkussa huudetaan, että "vittu sää oot muuten hyvä jätkä!" Valtion ykköskieli olisi suomi ja toinen virallinen englanti, sekä valtiossa näkyisi suomalainen arvopohja, kuten luonnon arvostaminen, rehellisyys ja luotettavuus. Mikäli näihin arvoihin ei sitoutuisi, tulee pakkopoistaminen maasta tulomaahan. Toki eri kulttuurit sinänsä voisivat joiltain osin olla läsnä, mutta arvopohjan tulee kaikilla olla sama, mikä osaltaan karsii joidenkin kulttuurien ominaisuuksia. Kuitenkin muista kulttuureista tuodut taiteet, ruokakulttuuri ynnä muut saavat kyllä jalansijaa.

Mutta kielletään siellä kai kuitenkin uskonnot? Virallisesti siis. Kotipuolessaan voisi jokainen palvoa mitä haluaa, oli kohteena sitten Miele tai CCM taimikälie.

Kertaheitolla saadaan rajoitettua trash- ainesta ulos. I'm game.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
En kyllä lähde Suomesta pakolaisten takia yhtään minnekään. Miksi ihmeessä lähtisin?
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Mutta kielletään siellä kai kuitenkin uskonnot? Virallisesti siis. Kotipuolessaan voisi jokainen palvoa mitä haluaa, oli kohteena sitten Miele tai CCM taimikälie.

Kertaheitolla saadaan rajoitettua trash- ainesta ulos. I'm game.

@RäpyläRepe :n kuvaus menestyksekkäästä valtioista hienoine lätkäjengeineen ja vaatimuksesi uskontojen kieltämisestä... nuo kun yhdistää, niin taitaa olla Neuvostoliitto se paratiisi, jota tässä nyt tavoitellaan. Virallisesti neukkulassa myös ei katsottu vinoon, vaikka olisi ollut vähän erilainen etninen tausta jne.
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Mä en kestä että tänne tulee kaiken maailman vässykkää helpomman elämän perässä raahaten mukanaan kakaransa ja muutakin väkeä. Mikseivät ne laita oman maansa asioita kuntoon? Lähden lasteni kanssa jonnekin muualle, ihan sama minne mutta missä on paremmin ja helpompaa.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
...

Mikä on tämä räikeän selvä uhka joka lapsiisi kohdistuu? Mitkä ovat ne konkreettiset asiat joista olette joutuneet uhan takia luopumaan?

Tämä on erinomainen kysymys. Eipä silti, minusta on muutaman kuukauden päästä tulossa pienen tyttövauvan isä ja kyllä aivan eri tavalla ovat ajatuksia herättäneet nämä erilaiset dokumentit ja reportaasit maailman eri kolkista, miten naisia kohdellaan.

Uskon ja toivon, että pystyn tasapainoilemaan suvaitsevaisen ja kristillisen maailmankuvan välittämisessä eteenpäin tulevalle lapselleni, siis samalla muistuttaen siitä, että (konkreettinen esimerkki) yksin pimeällä liikkuminen epämääräisillä alueilla ei ole suotavaa. Oli kyseessä sitten mamuja tai öyhöttäjiä.
 

änähaim

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tämähän on joku ironian ja sarkasmin riemuretki, eihän kukaan tosissaan näin vainoharhainen ja rassukka ole.

Hauska kuinka Nokian tai Keravan populaation kokoinen tulijapopulaatio, joka tämän vuoden tulijoiden osalta kutistuu Keuruun tai Nivalan kokoiseksi populaatioksi aiheuttaa tällaisia paniikkireaktioita.
Jaaha elikkäs perheiden yhdistämisellä onkin yhtäkkiä negatiivinen vaikutus. Sen tason matikkaa ettei mene meikäläisen kaaliin. Enkä todellakaan usko, että kaikki kielteisen päätöksen saaneet lähtisivät vapaaehtoisesti. Uskotko sinä?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös