Mihail Rebolj?????

• 2 142
  • 13

caloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Titaanit , Hifk
Heti aluksi haluan sanoa kaikille Saipan kannattajille, että en aio ryhtyä morkkaamaan kyseistä pelaajaa enkä Saipaa millään lailla.

Sattui niin hyvin, että pääsin katsomaan 3 saipan harjoitusmatsia ja mun silmääni pisti tämä uusi Slovakki pakki.

Nyt tutkailtuani kaikenlaisia kausijulkaisua kuten jääkiekkolehti yms. olen saanut kuvan että tämä mies on Saipalla tärkeä. Ja häntä jonkin verran jopa kehutaan niissä.

kuitenkin 3 pelin perusteella mun mielipiteeni ja lehtien mielipiteen eroavat täysin toisistaan. Voi olla että kaverilla on hyvä laukaus, mutta kiekollisena puolustajana hän on minun mielestäni erittäin heikko. Luulin harjoituspeleissä kaverin olleen koeajalla ja olin aivan varma että ei sopimusta voi syntyä.

Tai voi olla että juuri noihin kolmeen peliin vaan sattui suuri määrä virheitä jotka olivat kyllä aivan hurjia ja käsittämättömiä juuri silloin kun hän pelasi kiekollisena. Ja niitä sattui erittäin paljon.

Mutta laittakaa Saipan kannattajat viestiä ja kertokaa enemmän kyseistä kaverista. Olette varmaan nähneet enemmän Saipan pelejä kuin minä.

Ja vielä kerran , minä saatan olla väärässä ja siksi en tuomitse millään lailla kyseistä pelaajaa, mutta olisi kiva kuulla myös Saipalaisten mielipiteitä.

Ei muuta kuin Tsemppiä Saipalla tulevalle kaudelle!!!!!

Ferris

Jäsen
En ole Saipan kannattaja, mutta olen "olosuhteiden pakosta" nähnyt tänä vuonna n. 5 Saipan peliä, joten voinen jotain Rebosta sanoa.

Kaveri ei todellakaan ole mikään taidokas kiekon kanssa ja yleisin mielipide hänen laukauksestaan jonka minä olen kuullut on lähempänä heikkoa kuin loistavaa. Rebon vahvuudet ovat mielestäni puolustuspelissä, jota hoitamaan hänet Richerin/Jokelan tilalle hankittiinkin. Miestä menee seinälle ja keppiä tulee ikäväsi maalin edustalla. Totta on, että kaverille tuppaa tulemaan yksi kiekollinen virhe per peli, mutta se ei kuitenkaan kaverin arvoa mielestäni niin paljon laske etteikö hän olisi selkeästi tarpeellinen kaveri Saipan puolustukseen.

Ferris

Kuznetsov

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Kaveri on Sloveniasta

Niin, minä en ole kaveria nähnyt ikinä, mutta hän ei kuitenkaan ole slovakki, vaan slovenialainen. Rebolj on toki pelannut pari viime kautta Tshekin pääsarjassa, mutta ei kuitenkaan missään nimessä kiekollisessa roolissa. Enkä usko, että mies Saipassakaan kantaa vastuuta kiekollisesta pelaamisesta. Sitä varten siellä ovat mm. Kuznetsov ja Huokko..

Wolves

Jäsen
Ja etunimi on Miha...:D *Viilailee sitä kuuluisaa pilkkua*

aHab

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Montreal Canadiens
Juu, kuten aiemmissa viesteissä mainittiinkin jo, Reboljia ei tosiaan hankittu kiekollinen rooli mielessä.

Viime kauden puolustajista SaiPa menetti Richterin ja Jokelan. Tilalle saatiin Huokko ja Rebolj. Huokko ei ole fyysisyydeltään lähelläkään Richteriä, mutta kiekollisena paljon parempi. Rebolj taas korvaa Jokelan joka osa-alueella hyvin.

Harjoituspelien ja muutamien treenien perusteella Rebolj on parantanut peliään koko ajan. Kelpo hankinnalta ja kehityskelpoiselta pelaajalta mies vaikuttaa ainakin tässä vaiheessa.

Heretic

Jäsen
Suosikkijoukkue
1948
Viestin lähetti caloun
Nyt tutkailtuani kaikenlaisia kausijulkaisua kuten jääkiekkolehti yms. olen saanut kuvan että tämä mies on Saipalla tärkeä. Ja häntä jonkin verran jopa kehutaan niissä.

kuitenkin 3 pelin perusteella mun mielipiteeni ja lehtien mielipiteen eroavat täysin toisistaan. Voi olla että kaverilla on hyvä laukaus, mutta kiekollisena puolustajana hän on minun mielestäni erittäin heikko. Luulin harjoituspeleissä kaverin olleen koeajalla ja olin aivan varma että ei sopimusta voi syntyä.

Tai voi olla että juuri noihin kolmeen peliin vaan sattui suuri määrä virheitä jotka olivat kyllä aivan hurjia ja käsittämättömiä juuri silloin kun hän pelasi kiekollisena. Ja niitä sattui erittäin paljon.

Reboljia EI ole hankittu SaiPaan kiekollisen puolustajan rooliin, vaan isoksi ja ilkeäksi kaveriksi oman maalin eteen. Hyökkääviä puolustajia kun SaiPassa jo piisaa: Kuznetsov ja Huokko etunenässä, ja samaan taipuvaisina Tikkanen, Kokko ja jopa Hulkkonenkin.

Lainaankin nyt aiemmin Rolf Paskille kohdistettua mielipidettäni Mihasta:

"Miha Rebolj on mielestäni (sanahirviöllä määriteltynä) perus-puolustava-puolustaja.
Miehen mittainen kaveri, jolla putki kulkee yllättävänkin hyvin ja pehmeästi, voimaakin tuntuu olevan tarvittaessa riittävästi, mutta jota hetkittäin näyttää vaivaavan jonkinmoinen flegmaattisuus. Oletan ja toivon, että tämä voidaan laskea vielä uuden maan/joukkueen/pelityylin/pelikavereiden jne. aiheuttaman shokin piikkiin.
Ja vaikka viivapelotteeksi miehestä ei näkemäni laukauksen perusteella kauheasti olekaan, niin perusmielikuvani on silti positiivinen, ja uskon kaverin potentiaaliin oman maalin edessä ja kulmissa.
Julmalla jässikällä kun olisi joka tapauksessa käyttöä meillä - Richterin Martin kun näet meni pois pois merten taa."

Rebolj siis on SaiPalle tärkeä, Richterin jättämä aukko puolustuksessa on suuuuri. Toivoa vain sopii, että Mihasta on sen tilkitsijäksi. Aika näyttää, kuinka mies toiveet täyttää, mutta kuten sanoin, uskoa minulla on.

Ei muuta kuin Tsemppiä Saipalla tulevalle kaudelle!!!!!

Kiitos, ja samat sinne, tsemppiä ja onnea Mällin ensimmäiselle kaudelle!

Kiihkeä ja kiinnostava kausi on alkamaisillaan, ja ei malta...*pakko* se on torstaina sännätä Lahteen Sputnikkien ja Kaanien kauden avaukseen...

Editointi: Jaahas, "kaikki" SaiPalaiset & co. päättivät sitten vastata yhtaikaa... heh.

Viimeksi muokattu:

theref

Jäsen
Rebolj eilen Lahdessa

Surkeaa peliä, todella surkeaa. Jos allekirjoittanut olisi Kaarnan housuissa (vaan kun en onneksi ole) niin Rebolj olisi samantien isketty Lahdesta Helsinkiin menevään junaan ja Helsingistä lentokoneella jonnekin, aivan sama minne, pääasia että pois!

Todella heikkoa peliä, ei yhtään syöttöä omille, ei yhtään kunnon purkua, ei taklauksia... Pelikaanien eka maali oli täysin Mihan moka, selkeä purkupaikka joka vedettiin suoraan vihulaisen lapaan.

Toisen erän puolenvälin jälkeen Räsänenkin tajusi Mihan pelaamisen tason ja veti kaverin penkin päähän, tämän jälkeen ei pelikentällä pelitilanteissa Mihaa näkynyt.

Todella heikko esitys eilen.

aHab

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Montreal Canadiens
Juuri näin... sitähän se oli. Todella surkaa peliä. En tiedä mikä miestä vaivasi, jännittikö liikaa vai mikä oli homman nimi, mutta Reboljin peliotteet herättivät epäuskoisia huudahduksia SaiPa-kannattajien keskuudessa myös siellä missä minä istuin.

Kirjoitin (minä ja muut) aiemmin Reboljista positiiviseen sävyyn painottaen sitä, että mies hankittiin nimenomaan puolustavaksi puolustajaksi. Mutta eikös herra unohtanut kaikki puolustusvelvoitteet eilisessä ottelussa poukkoilemalla jäällä miten sattuu...

esim. kun vastustaja tulee laitaa pitkin kohti kiekon kanssa, mitä tekee puolustaja? Puolustaja liimaa vastustajan laitaan tai ainakin yrittää sitä, eikö? No, Rebolj näki parhaaksi pysäyttää oman vauhdin ja odotella kovalla vauhdilla luistelevaa vastustajaa seisovin jaloin ja yrittää siinä sitten pelata mailallaan kiekkoa pois... Sillä seurauksella tietenkin, että Miha seisoo orpona siniviivalla, ja nyt täysin tilanteesta ulkona, kun Pelicans-pelaaja ja kiekko vilahtavat helppoakin helpommin Reboljin ohi. Kun mailatekniikan rajoitteet tiedetään niin yrittäisi nyt edes pysäyttää sen miehen, kiekosta viis... Vastaavia tilanteita, jossa Rebolj pelasi itsensä pihalle tilanteesta nähtiin useita.

Kuten TheRef mainitsikin, Reboljia ei jäällä kolmannessa enää nähty eikä ihmekään. Olen kyllä valmis katsomaan vielä pari peliä, mutta otteiden on syytä parantua ja nopeasti.

Heretic

Jäsen
Suosikkijoukkue
1948
TheRef:

Valitettavasti olet täysin oikeassa.

Rebo-mania kierrettiin aina kentällä ollessaan kuin merimerkkiä. Mies oli siinä mielessä koko perin aneemisen SaiPa-pakiston (uskomaton määrä harhasyöttöjä, hävittyjä kaksinkamppailuja, huonoa liikettä ja löysää asennetta, prkl!) "kuningas".
Raameja kaverilla olisi, ja taitojakin, mutta miten saataisiin nuppi toimimaan?

Sovitaanko, että ei kuitenkaan vielä anneta Rebolle matkalippua Sloveniaan, eikä anneta ihan vielä Teisallekaan kenkää? Maltetaan katsella ensin huominen, ja tarvittaessa kovat otteet käyttöön vasta sitten!

Erehdynkö muuten olettaessani, että Hulkkonenkin piti toisessa erässä ns. motivointitaukoa vaihtopenkillä?

Entäs Huokko - mies sai hurjasti peliaikaa, ja oli siitä huolimatta haluttomuuden perikuva - herätys jumalauta!!!
Ja sama pätee koko joukkueeseen - nyt siellä pelataan jo Liigaa, jätkät!!!

Kiitos Machuldan ja Duban selkäsauna pysyi "siedettävissä" numeroissa, mutta ei ollu katsomossa kivaa. Ei.

P.S. Päätyravintolassa myydään muuten aivan helevetin pahaa kahvia.
Siitäs saitte kuittia, Kaanit!

Dieppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Samaa mieltä

Rebolj oli eilen todella huono. Mikäli syyskuun aikana miehen otteet eivät piristy olen minäkin valmis lähettämään jätkän takaisin sinne mistä tulikin. Toinen peluri joka pelasi aivan varjojen mailla oli kapteenimme Riku Kallioniemi, joka teki käsittämättöman määrän virheitä ja kruunasi iltansa todella typerään jäähyyn. Itse pelistä on todettava, että Pelikaanit pelasivat hyvin ja ennen kaikkea kurinalaisesti ja ansaitsivat voittonsa. Meidän kannalta positiivisina asioina näin maalivahtipelin sekä valmentajatyöskentelyn. Teisa oli aivan eri tavalla hereillä kun hänen edeltäjänsä. Pakkiparit sekoitettiin täysin kun aloituskoostumuksilla homma ei käynyt. Ja loppuhetkien pelitaktiikka/pelitapa oli sitä mitä tuolla tasolla kuuluukin eli veskari pois riittävän ajoissa ja kahden maalin takaa-ajoasemassa kuudella miehellä ei ruvettu ajan vähyyden vuoksi hieromaan vaan maalia haettiin suorilla vedoilla heti aloitusten jälkeen. Eikä tuo tasoituskaan kovin kaukana ollut, Kuivalainen vaan veti tällä kertaa pidemmän korren. Eilisen kaltainen loppuhetkien pelaaminen antaa uskoa siihen että tällä kaudella meillä on edes mahdollisuuksia vastaavissa tilanteissa kääntää peli eduksemme. Huomenna Kisapuistoon saapuu Lukon kustannuksella avauspisteet ottanut Jyp, jonka uskon joutuvan astetta kovempaan testiin kuin eilen, joten ei muuta kun sinne vaan kannustamaan kotijoukkue voittoon. Lopuksi onnittelut Lahteen ansaitusta voitosta.

caloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Titaanit , Hifk
vai näin on asiat!!!!

kiitoksia Birkulle ja muille lisätiedoista Mihan pelistä. En itse ollut peliä katsomassa, mutta niinkuin sanoin jo alussa harjoitusmatsien perusteella niin kyllä silloin jo näytti että mies oli aivan pihalla.

Ja vaikka ukko hankittiinkiin kiekottomaksi puolustajaksi niin kyllä kiekko pitää edes C-junioreiden tasoisesti pystyä käsittelemään ja sitä se ei todellakaan ollut harjoitus matseissa.

Mutta annetaan Mihalle vielä aikaa muutama peli, eihän sitä koskaan tiedä.

Ja ensimmäinen kierroshan tämä vasta oli. Ja niin kävi että hävisi se munkin suosikki joukkue Espoossa eli ei kun uutta matoa koukkuun ja Tsemppiä saipalle tuleviin peleihin.

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille ja IFK:lle
Tulosta ja nopeasti...

Minä vaatisin Reboljilta tulosta hyvinkin nopeasti. Ellei hän pian pääse tasolle, jolla on SaiPalle vahvistus (runkopelaajiksi ulkomaalaisia ei hankita), lyödään pojalle menolippu kouraan ja työnnetään Slovenian-koneeseen. Ulkomaalaiskiintiön aukko pitäisi silloin täyttää hyökkääjällä, koska niistä SaiPassa on pahin pula. Pakkipuolella näyttöpaikkaa voi antaa Pursiaiselle tai jollekin muulle omista pakkilupauksista.

Hyökkäyspäästähän ovat viime kauden aikana ja sen jälkeen häipyneet:
Tuomas Reijonen
Sami Kaartinen
Sami Ahlberg
Joel Salonen
Ari Santanen
Ludek Krayzel

Tilalle on saatu vain Jesse Welling, josta ei todellakaan ole maalitykiksi, vaikka hintansa veroinen pelimies onkin. Pelicans-ottelun näytti konkreettisesti kuka tekee SaiPassa maalit. Machuldalta ei kukaan voi vaatia enempää kuin tuo torstainen kaksi maalia ottelussa. Kun apuja ei tule muilta, ei torstaista parempaa tulosta voi odottaa.

Noh, myönnän, että tässä vaiheessa on liian aikaista alkaa maalaamaan piruja seinille, kun takana on vasta yksi liigaottelu. Odotin siitä kuitenkin sekä pelillisesti että tuloksellisesti enemmän kuin mitä kaukalossa nähtiin. Toivottavasti SaiPa saa Pelicansiakin heikompaa Jypia vastaan kuvionsa kuntoon.

theref

Jäsen
Niin

Liitettäköön tähän kohtaan, että viime kaudella SaiPan A:ta edustanut ja edustuksessa pyörähtänyt Matti Hana kuulemma suuntaisi Jukureiden suuntaan kovempien pelien vuoksi...

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy