Mies,hoi! Kusetko kotonasi seisoallaan vai istuallaan?

  • 6 779
  • 39

Mies, hoi! Kusetko seisoallasi vai istuallasi?

  • Kusen (pääasiassa) seisoma-asennossa.

    Ääniä: 80 57,1%
  • Kusen (pääasiassa) istuen pöntöllä.

    Ääniä: 37 26,4%
  • Suosin tasapuolisesti kumpaakin tapaa.

    Ääniä: 23 16,4%

  • Äänestäjiä
    140
Tila
Viestiketju on suljettu.

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Tähän mieltäni polttavaan kysymykseen on vihdoin ja viimein saatava vastaus Jatkoajan mies-väeltä. Eli kusevatko jatkoaikalaiset miehet kotona seisoallaan vaiko kenties istuallaan? Kysymyksen kohdennan tarkoituksellisesti käsittelemään vain kotioloja, koska julkisissa vessoissa tilanne on usein se, että kusihädän yllättässä aina sitä valinnanvaraa ei ole vaan on tyydyttävä ränniin tms. pöntöllä istumisen sijaan. Toki sitä voi kusihätä iskeä kyläreissun aikana kun viivähtää kaverilla iltaa istumassa ja tällöin toimitustapa voi olla sama kuin kotosalla ollessa, joten halutessanne voitte ottaa vastauksissa huomioon myös nämä toimitukset.

Vaihtoehtoja on kolme:

-Kusen (pääasiassa) seisoma-asennossa.
-Kusen (pääasiassa) istuen pöntöllä.
-Suosin tasapuolisesti kumpaakin tapaa.

Ja nyt käsitellään vain tilannetta, jossa on kusihätä. Ei siis tilannetta, jossa tehdään molemmat tarpeet pönttöön (tai minne ne nyt teettekin).

Minähän suosin istuallaan kusemista, olen suosinut jo reilut parikymmentä vuotta enkä enää edes osaa kusta pöntölle seisoma-asennossa, tuntuu suorastaan luonnottomalta. Istuallaan kuseminen on minusta luontevampaa ja helpompaa, sen kun istuu pöntölle (housut kintussa) ja antaa tulla, vaivatonta sanon mä. Toisaalta näin wc säästyy siistimpänä kun pöntön ympärille ei roisku niitä keltaisia tippoja, joita minulla roiskuisi, koska kuseni on kovin usein "laaja suihku", joten pöntön ympärillekin sitä roiskuisi, jos en kunnolla ehtisi ennakkoa ottaa, etenkin kun suihku taittuu hiukan vasemmalle.

vlad.
 

Powerplay

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, Jokerit, NHL
Jos olen väsynyt, niin kusen istualtani ja toki jos olen paskalla. Seisten kusen muutoin ja aina kun kusen seisten, niin silloin on pakko tähtäillä johonkin.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Äänestysvaihtoehdoista puuttuvat "kusen vaippaan" tai "kusen yleensä housuihini".
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Pissin istualtaan. Seistessä homma ei vaan tunnu toimivan.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ei helvetti näitä nykyajan ketjuja täällä jatkoajassa :D

Mutta selvitettävähän tämä on! Akat kusee istualtaan, miehet seisten! Itse kusen istualtaan vain jos olen samaan aikaan paskalla, muulloin tykitän kuset pönttöön seisaaltaan. Ja puhtaita osumia tulee 95% varmuudella.
 

Baldrick

Jäsen
Darrassa tai kovin väsyneenä saatan joutua turvautumaan vanhan liiton istupissiin.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Onpas täällä viime aikoina keskusteltu paljon kusemisesta ja kulleista.

Vastaus tähän päivänpolttavaan aiheeseen on: kusen tietenkin seisaaltani.

Kusi pois kullista, ettei kusi kullia pullista.
 
-Kusen (pääasiassa) istuallani pöntöllä.

Kotonani kusen yleensä istuen. Olen siis mies. Yleensä se tapahtuu aamulla (väsynyt) ja illalla (väsynyt/päissään). Myös siksi, että tilanteisiin saattaa liittyä myös mahdollinen kakkostoimitus. Muualla kusen aina seisaaltaan, oli kyseessä mikä tahansa tilanne. Baarissa, naisen luona, kaverilla, koulussa, työpaikalla. Aika jännnä. Olen kai jotenkin semihomofemiini sofi oksanen.

Kerran muuten yritin paskantaa eräässä yleisessä vessassa seisoaltaan tai sellaisessa "veä mua perseeseen-asennossa" kun "pönttö" oli varsin saastainen (oksennusta) ja vessapaperia ei ollut missään. Muutaman promillen humala ei auttanut asiaa ja nehän meni kaikki kalsareille. Ei siinä, kalsarit vittuun ja lompakosta löyty pari kuittia. Ilta jatkui kuin ei mitään, farkut pysyi puhtaana. Olen oman elämäni MacGyver.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Äänestysvaihtoehdoista puuttuvat "kusen vaippaan" tai "kusen yleensä housuihini".

Hienotunteisuuttani jätin nämä vaihtoehdot ottamatta huomioon. Toivottavasti täällä ei kovinkaan montaa vaippaikäistä ole, mahdollistahan sekin on (vaikkapa jonkin sairauden seurauksena, jos ikää ei niin paljon/vähän ole). Housuihin kuseminen, no sen jos joku (muu) haluaa myös tunnustaa niin siitä vaan. Itse olen housuihinkin joskus kussut, kerran jopa testatakseni miltä se tuntuu, olihan se nyt saatava ensikäden tietoa siitä, että miltä se reiden ja housun välillä norona valuva kusi tuntuu kun selvin päin on.

vlad.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Kusi pois kullista, ettei kusi kullia pullista.

Tai: kuse kusi kullista, ettei kusi kullia pullista.

Kusen yleensä seisoaltani ja heittelen mahdollisimman pitkiä kaaria. Joskus, varsinkin vierailuilla - ja etenkin naisväen luona, saatan virtsata myös istuma-asennossa. Näin eliminoin ääniä ja sotkua, joita kämpillä yksin kustessa väkisinkin syntyy.

Sillä joka pieremättä kusee, se naimatta kuolee.
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Äänestysvaihtoehdoista puuttuvat "kusen vaippaan" tai "kusen yleensä housuihini".

Kuten myös vaihtoehto "en kuse kotonani".

Kuseksin miten (ja minne!) sattuu, eli alin vaihtoehto.

Reunukset, joita muut taloudessa asuvat eivät koskaan nosta, ovat usein ureapisaroiden täplittämät. Tämä on sikäli outoa, että silloin kun kusen seisaaltaan, nostan AINA reunukset. Erityisen hulluksi tilanne muuttuu, sillä olen ainoa wc-pönttöä käyttävä mies tässä huushollissa. Johtopäätös: talon nainen ja tytöt kusevat seisaaltaan ja reunukset alhaalla. Miten tuosta voisi hienovaraisesti huomauttaa heitä?
 
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
Kummatkin käy. Paremmalla ajalla istahdan pytylle ja luen lehteä. Aikaisellammalla herätyksellä nojaa seinään, silmät puoliksi kiinni ja lorottelen vähän sinne päin.
 

chubster

Jäsen
Oli jo aikakin, että saadaan tähänkin kysymykseen vastauksia!

Itse suosin istuviltaan kusemista. Olen nyt harjoittanut tätä kusemisen muotoa varmaan about 5-6 vuotta. Tarkkaa aikaa, jolloin hairahduin istumakusen ihanuuten en muista, mutta arvioni olkoon melko hyvä.

Tarkennettakoon vielä sen verran, että n. 85% kerroista kun kusitoimituksen suoritan teen sen istuviltaan. Kotona ja töissä aina, kavereilla harvemmin ja yleisissä wc tiloissa aina seisoviltaan, mielellään pisuaariin. Kännissä ei oo aikaa istahtaa koskaan kuselle, vaan sillo pitää antaa mennä seisoviltaan. Perimmäinen syy kai tähän istumiseen on se, että en osaa hallita aina kusikaariani ja kyllästyin jatkuvaan pöntön ja ympäröivän alueen siivoamiseen. Olen siis huono kusemaan (väärin kustu?), en osaa hallita jölliäni tai muuten vaan on jotain vikaa minussa.

Muistan edelleen kun lapsena luin Bertin päiväkirjasta, että jos mies kusee istuviltaan niin kulli tippuuu pois. Muistaakseni pelkäsinkin tätä ja vannoin, etten koskaan tekisi moista. voivoi, mihin sitä on itsensä ajanutkaan.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
En ole ikinä ymmärtänyt seisten kusemista jos on pönttö. Meidän taloudessa asuvat eivät tule koskaan sitä tekemään. Karmea kusen haju jää joka kerta ja saattaa joutua siivoamaan roiskeita. Puskassa kustaan seisten, pöntöllä istutaan.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
En tiedä onko tämä sukupolvikysymys, mutta mielestäni miesten istualtaanlirittely on kohtalaisen gay teko. Vain suolloksen yhteydessä toimitan.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Edesmennyt ukkini kusi 30 vuotta vessansa lavuaariin ja haju oli sen mukainen.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
En tiedä onko tämä sukupolvikysymys, mutta mielestäni miesten istualtaanlirittely on kohtalaisen gay teko. Vain suolloksen yhteydessä toimitan.

Eikös me olla suunnilleen samaa ikäluokkaa? Tosin tähän istuallaanlirittelyyn sitten taaperovuosien haksahdin vasta siinä parinkympin tietämillä, eli reilut parisenkymmentä vuotta on istuksittu ja kustu, kotona siis (ja joskus kavereillakin). Vai olenko gay? Tulinko nyt kaapista ulos - vihdoin ja viimein...

vlad.
 

Nume

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, FC Bayern München, SoJy
En tiedä onko tämä sukupolvikysymys, mutta mielestäni miesten istualtaanlirittely on kohtalaisen gay teko. Vain suolloksen yhteydessä toimitan.

Homon siitä tekisi vain se, että olet vetänyt nippusiteillä värisevän tekomunan kiinni istuinosaan. Muuten se on ihan normaalia. Aina kun ei kato jaksa seisoa, muna eikä mies.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Eikös me olla suunnilleen samaa ikäluokkaa? Tosin tähän istuallaanlirittelyyn sitten taaperovuosien haksahdin vasta siinä parinkympin tietämillä, eli reilut parisenkymmentä vuotta on istuksittu ja kustu, kotona siis (ja joskus kavereillakin). Vai olenko gay? Tulinko nyt kaapista ulos - vihdoin ja viimein...
Muistaakseni olemme tarkalleen samaa vuosikertaa. Ei suuntautuneisuus siis ikää katso, jos sallit lennokkaan ilmaisun.

Kalervo Palsan Getsemane-ateljeessa oli sisäpuolella taiteilijan itsensä väkertämä kyltti "Oven Raosta Kuseminen Sallittu".
 

Orlando

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Ei helvetti näitä nykyajan ketjuja täällä jatkoajassa :D

Mutta selvitettävähän tämä on! Akat kusee istualtaan, miehet seisten! Itse kusen istualtaan vain jos olen samaan aikaan paskalla, muulloin tykitän kuset pönttöön seisaaltaan. Ja puhtaita osumia tulee 95% varmuudella.

Veit jalat suustani. Mitä kovemmalla paineella ja mitä enemmän vaahtoa pytyssä, sen parempi.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Edesmennyt ukkini kusi 30 vuotta vessansa lavuaariin ja haju oli sen mukainen.

Vanha yläasteen teknisen työn miesopettajani, eläkeikäinen ukko, kusi välitunneilla teknisen luokan käytävän käsienpesualtaaseen. Siis siihen samaan, jossa hänen oppilaansa pesivät kätensä ja joivatkin. Tai ainakin ne oppilaat, jotka eivät olleet tätä ihanuutta tajunneet. Veiston luokat olivat hieman etäämmällä koulun yleisistä vessoista eikä veiston opettaja jaksanut/halunnut lähteä omasta hieman eristetystä teknisen työn valtakunnastaan kuselle.

Aikamoinen kusipää.

Vastatakseni jälleen yhteen virtsaamisketjuun (seuraavaksi kai kartoitetaan jatkoaikalaisten ulostamistaipumuksia): kotivessassa kustaan toki aina istualtaan. Miksi ihmeessä sitä ruikkisi kauempaa ja tahraisi väistämättömillä roiskeilla vessaansa? Varsinkin kun sen joutuu yksin ja ainoana henkilönä siivoamaan. Kyllä sitä sitten kelpaa olla "tosimiestä" ja kusta metrien kaarissa vaikka eteisen ovelta, jos vaimo/tyttöystävä/tytär pistetään vessa puunaamaan, mutta turha sitä on yksinään machoilla, kun omat jäljet ovat kuitenkin aina edessä.

Sitä paitsi ei sitä jaksa seistä, jos voi istua tämän toimituksen aikana. Varsinkin jos aamuyöllä sattuu heräämään kusihätään, niin voi hoikkua puoliunessa vessaan, istua rojahtaa asialleen, antaa virtsan karata ilman sen aktiivisempaa ja suurempaa tietoisuutta vaativaa toimenpidettä ja painua sitten takaisin nukkumaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös