Miellyttävät sanat, termit ja sanonnat

  • 85 642
  • 354
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Pehmis

Etenkin näin kesäisin tuon sanan sanoessa herää mielikuvat taivaallisesta jäätelönautinnosta auringon paistaessa.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
RIP-ketjuun joku postasi Jopen vanhan Manu-sketsin, ja siitä poimin termin sähkömäisku. Menee aktiiviseen käyttöön.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Siitä ei paljon perse pörsähä...
Sanoi mummoni aikanaan jos jotain oli (hyvin) vähän. Eniten hän vissiin viljeli sitä erilaisten syötävien osalta mutta muutenkin. On kyllä mielestäni napakka ja "hauska" sanonta. On jäänyt meille elämään ja tulee käytettyä usein. Tulee mummoni mieleen siitä...
 

Baikonur

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Höveli on omaan korvaan miellyttävä sana. Myös kuutamo hivelee korvaa ja silmää.

Sanonta "Ei elämä ole pelkkää siemensyöksyä" kuulostaa kohtalaisen hauskalta ja paikkansapitävältä.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Mummollani oli tapana sanoa "Älä lörötä" kun joku ei hänen mielestään puhunut täysin totta... tai puhui jotenkin muuten ihan hölmöjä. Jotenkin hauskan kuuloinen tokaisu ja jotenkin vähemmän syyttävä kuin "älä valehtele".
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Kuningasmuna.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: KiVi
Suosikkijoukkue
Kärpät
Masuasukki. ”Huh huh, tuli vedettyä buffetissa sellaiset mätöt, että pakko käydä päästämässä masuasukki pönttöön.”

Rakkauspakkaus. ”Hitto mä panin sitä joka suunnasta ja heitin sitten rakkauspakkauksen sen tisseille ja naamalle.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Masuasukki. ”Huh huh, tuli vedettyä buffetissa sellaiset mätöt, että pakko käydä päästämässä masuasukki pönttöön.”

Rakkauspakkaus. ”Hitto mä panin sitä joka suunnasta ja heitin sitten rakkauspakkauksen sen tisseille ja naamalle.
You keep using those words. I don't think you know what they mean.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Vaimoni käyttämä synonyymi koppakuoriaiselle = kopriainen
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Katson ja korotan: mehiläinen = pompinkainen
Enpäs ole moista kuullutkaan...

Vaimoni tapasi/tapaa kutsua pieniä mustia muurahaisia mauriaisiksi, johon minä tylysti huomauttelin, etteivät ne ole kuin muurahaisia.
Noh, vaimoni näytti minulle kerran - kyllä, kvg - että nk. piha- eli sokerimuurahaiset ovat yhdeltä nimeltään mauriaisia - ihan mukavan makuinen sana tuokin...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös