Mielipiteesi BLM-polvistumisista?

  • 5 195
  • 40

Mikä on mielipiteesi ns. BLM-polvistumisista?

  • Suhtaudun erittäin myönteisesti

    Ääniä: 18 14,6%
  • Suhtaudun melko myönteisesti

    Ääniä: 22 17,9%
  • Suhtaudun neutraalisti

    Ääniä: 37 30,1%
  • Suhtaudun melko kielteisesti

    Ääniä: 27 22,0%
  • Suhtaudun erittäin kielteisesti

    Ääniä: 16 13,0%
  • EOS

    Ääniä: 3 2,4%

  • Äänestäjiä
    123
  • Poll closed .
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Yhdysvalloissa alkaneiden, mellakoiksi yltyneiden Black Lives Matter -mielenosoitusten (BLM) vuoksi eri lajien urheilijat ovat "osoittaneet tukeaan" asialle polvistumalla.

Viimeksi tänään Jatkoajan verkkolehdessä on juttu NHL-pelaajien polvistumisista. F1-piireissä on puolestaan aiheuttanut kohua mm. Kimi Räikkösen päätös olla polvistumatta ja osoittaa tukensa rasismin vastaiselle toiminnalle muilla keinoin.

Mikä on mielipiteesi ns. BLM-polvistumisista?
 

Fironic

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Ducks, Kraken
Ei hetkauta minun maailmaani suuntaan eikä toiseen, mutta jos tällä saavutetaan edes vähän jotain positiivista niin loistava juttu. Varmasti osallistuisin itsekin tähän, jos olisin huippu-urheilija tai muu vastaava näkyvässä asemassa oleva henkilö.

Itsekään en ymmärrä, miksi kenenkään tarvitsee muiden polvistumisista mieltään pahoittaa. Sehän on sympatian ja tuen osoitus sellaisille ihmisille, joita syrjitään systemaattisesti. Sympatian eleiden vähättely/mitätöinti tai niiden kieltäminen on myös syrjintää.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Sue

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Hienoa, että osoitetaan tukea tärkeän asian puolesta. Siinä sitten mennään metsään, jos aletaan kyseenalaistamaan niitä, ketkä eivät polvistu.

BLM!
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Suhtaudun myönteisesti ja ihan hyvä että Jenkeissä mustat nyt osottaa mieltään.

Jotenkin mulla vaan töksähti se että ruotsalainen Robin Lehner oli nyt polvistuneiden joukossa. Jotenkin toi mielensä osottaminen Jenkkien kansallislaulun aikana sopii mielestäni vain yhdysvaltalaisille pelaajille. Jos Lehner haluaa nyt jonkun kansallislaulun aikana osottaa mieltään niin sitten sen Ruotsin. Tai jos nyt Lehner haluaa BLM liikettä tukea niin ois maalanut maskinsa mustaksi ja laittanut siihen ton kirjain yhdistelmän.

Hirvee haloo tuli junnujen MM-kisoissa siitä kun se yksi kanukki tais kuunnella (vahingossa?) venäjän kansallislaulun kypärä päässä. Voin vain kuvitella mikä haloo tosta Lehnerin polvistumisesta olisi tullu jos se ois ollu Ruotsi - USA matsissa Jenkkien kansallislaulun aikana. Eli toisen maan kansalaisena miettisin kyllä pitkään ennkuin lähtisin osoittamaan mieltä jonkun toisen maan kasallislaulun aikana. Tällä pallolla kun on maita joiden kansallislaulun aikana tekis kyllä mieli jollain tavalla ilmaista että enpä muuten hirveesti teitä arvosta. Mutta ties vaikka tähän suuntaan ollaan sitten tulevaisuudessa menossa.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Periaatteessa neutraalisti, mutta kallistun vastaamaan ”melko kielteisesti”. Liike on mennyt politisoitumaan ja väkivaltaistumaan, en kannata touhua sellaisenaan. Sen sijaan kannatan taustalla olevaa ideaa, ja koetan käyttäytyä tasapuolisesti joka suuntaan itse kunkin ihonväristä riippumatta. En myöskään glorifioi kenenkään ihonväriä, olipa se kuinka musta hyvänsä.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: vsmo

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Itse olin aikanaan polvistumista vastaan NFL:n otteluissa ja koin, että täytyisi löytää muita keinoja. Mietin silloin, että kansallishymnejä tulee kunnioittaa järjestämättä jotain muuta niiden sijasta olkoonkin, että se muu olisi muuten kaikin puolin kunnioitettavaa.

Mutta paljon on tapahtunut sen jälkeen ja en ole sitä mieltä, että Valioliiga, NHL, F1 tai muut suuret sarjat ja lajit tekevät väärin antaessaan tilaa BLM-polvistumiselle. Jännästi tulee pohdittua, että suurten lajien sekä jättisuurten yritysten esimerkit ja painostus mm. Facebookin suuntaan voivat osaltaan olla hitusen verran muuttamassa maailmaa.

Väkivalta ja siihen tähtäävä toiminta on tuomittavaa, aina. Mutta sen tuomitsemisen varjolla ei tule unohtaa, mistä on kysymys.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Protestoidaan väkivallattomasti poliisiväkivaltaa? Joo siitä vaan. Jos joku loukkaantuu siitä niin kannattaa miettiä omia prioriteettejaan elämässään.
 

Kaspo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Erittäin myönteisesti suhtaudun. Esimerkillistä toimintaa, juuri sellaista johtajuutta, jota urheilijoiden lasten ja nuorten idoleina soisi mielellään esittävän.
 

Romppanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers, Jokerit, Inter Milan, RoPS
Minua lähinnä kiinnostaa se, että kuinka kauan tätä polvistumista aiotaan jatkaa ts. milloin mieltä on osoitettu "tarpeeksi"? Entä sitten, kun joku polvistuja lakkaa polvistumasta? Onko se merkki siitä, että hänen mielestä tasa-arvo on saatu riittävän hyvälle tolalle vai onko tasa-arvon puolestapuhuminen hänen mielestä siitä edespäin yhdentekevää? Korjatkaa, jos olen väärässä, mutta muutama aika takaperin Facebookissa kovin monella oli kuviensa taustana Ranskan lipun ja/tai sateenkaaren värit, vaan eipä ole enää. Miksei?

Ymmärtäisin paljon helpommin tämänkaltaisen mielenosoittamisen jonkun konkreettisesti mitattavissa olevan määreen (esim. lakimuutoksen) puolesta, mutta nyt tämä on vähän kuin tuuleen huutaisi. Olen ehdottomasti kaikenlaisen tasa-arvon kannalla ja toivonkin, että kaikkein räikeimmät tapaukset saataisiin minimiin - joko sitten polvistumalla tai jollain muulla tavalla.

Jotenkin en vain pysty näkemään sellaisen tilanteen olevan mahdollista, että maailma olisi täysin tasa-arvoinen (ja senpä vuoksi asian puolesta onkin helppo taistella, ns. loputon suo), koska meistä jokainen on kuitenkin lukuisista eri ominaisuuksista koostuva yksilö, ei pelkästään ihonväristä. Itse olen ruma, köyhä, pienimunainen, vasenkätinen maalaistollo ja olen kokenut elämäni varrella useasti epätasa-arvoista kohtelua joko yhden tai useamman em. ominaisuuden johdosta ja tulen sitä varmasti kokemaan vastakin.

Kuitenkin itse itseäni toistaen: Olen ehdottomasti kaikenlaisen tasa-arvon kannalla ja toivonkin, että kaikkein räikeimmät tapaukset saataisiin minimiin.
 

muaddib

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mimosanherkät Itkupillit ja Setämiehet
Tää olikin Black Lives Matter -polvistuminen, ei Only Black Lives Matter -polvistuminen.

Vastasin "erittäin myönteisesti".
Täytyy ilmeisesti olla jonkin sortin perssuomalainen että lukee sanan "Only" tuohon mukaan. Onkohan niillä kaikkien maiden liput käsissä 6.12 järjestettävissä tilaisuuksissa? Miten ne jaksaa heilutella niitä kaikkia? Käykö ne syöpäosastolla kertomassa potilaille että on niitä muitakin ikäviä tauteja, lopettakaa nyt se voivottelu?
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Minua lähinnä kiinnostaa se, että kuinka kauan tätä polvistumista aiotaan jatkaa ts. milloin mieltä on osoitettu "tarpeeksi"?
No 4 vuotta sitten Colin Kaepernick protestoi ensimmäisen kerran kansallislaulun aikana. Ja kun lukee näitä jotain detaljeja kuinka poliisit Yhdysvalloissa ampuvat aseettomia ihmisiä ei ihmetytä kuinka jotkut haluavat protestoida.


Vähän hankala kyllä varmaan näiden ihmisten protestoida. Jos he protestoivat marssimalla se on väärin protestoitu. Jos he polvistuvat kansallislaulun aikana se on väärin protestoitu. Jos protestoidaan sosiaalisessa mediassa sekin on väärin protestoitu.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Korjatkaa, jos olen väärässä, mutta muutama aika takaperin Facebookissa kovin monella oli kuviensa taustana Ranskan lipun ja/tai sateenkaaren värit, vaan eipä ole enää. Miksei?

En tiedä milloin on aika lopettaa polvistuminen, ehkä sitten kun poliisiväkivalta loppuu:D

Ranskan lippua pidettiin kun haluttiin osoittaa tukea ranskalaisille terrori-iskun jälkeen ja sateenkaarivärejä pidetään pride-päivinä vai oliko peräti viikkona jotta kaapeissaan pelkäävät ihmiset uskaltaisivat olla mitä ovat.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Raipe
Polvistukoon kuka haluaa kansallislaulujen aikana, kunhan ei pelin alkua venytetä BLM-länkytyksellä.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Jos ajattelee tuota historiaa - kuinkahan moni on oikeasti hahmottanut itselleen orjuuden käytännön, ihmisten kirjaimellisen kohtelemisen oikeudettomina eläiminä, ja kaikki tämän hirvittävyyden jälkiseuraukset - niin toki sitä on myötämielinen näiden protestien suhteen. Tietysti kun ihmiset ovat mitä ovat niin näitäkin asioita käytetään hyväksi huonoihin tarkoitusperiin.
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Saahan sitä konttailla jos haluaa ja jättää väliin jos haluaa, itse en kyykistelisi.
Tästä osasta samaa mieltä, ne polvistukoon jotka kokee sen itselleen tärkeäksi.
Muutoin samoilla linjoilla @Pisin Kääpiö 186cm kanssa, itse pyrin välttämään asian uutisointia ettei rassaa päätä niin paljon.
Jo nyt on tullut näille ei polvistuneille mm.F1 puolella syyllistämistä, minkä helvetin takia? Toivon ettei suuntaus mene tuohon, koska jokainen tehköön tuollaisesta "tuen osoittamisesta" tai "protestoinnista" omat valintansa.

E.typo
Saahan sitä konttailla jos haluaa, yhtälailla saa olla polvistumatta. Itse en alkaisi korkeaa polviasentoa ottamaan.

Joku toimittajanretale äskettäin Räikköseltä tivasi miksei ole polvi maassa. Polvistuukohan toimittaja itse aina ennen kisaa? Sen olisi Räikkönen voinut vastavuoroisesti kysyä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös