En tiedä mitä valmennus tarkalleen ajattelee, mutta vaikuttaisi siltä että Lassilasta leivotaan nykyaikaista bottom six senaa. Eli tuonne rouhijoiden yhtälöön kiekollista taitoa.
Itse näen että Lassilasta on vielä paljon iloa kun pääsee roolinsa ytimeen. Kärkisentteriksi ja isompaan rooliin en itse näe potentiaalia, mutta nykyisen rooliin potentiaalia on.
Ja Kalaputaan kohdalla jäi fiilis ettei hänelle vain löytynyt luontaista roolia JYPistä. Hivenen luonnonlapsi, muttei riittävän hyvä että voisi tuota vapaalippua käyttää.
Lassila on ehdottomasti mun mielestä iso palanen JYP tulevaisuutta ja niin on myös Koskela, nämä jo siinä kintaalla, että liigatasolla tuovat sentteripeliä viisikolleen, vaan ei ihan vielä, ainakaan mun silmän mukaan, tai no Koskelaa tämän kauden kuosissaan en ole vielä edes nähnyt. En siis näe heitä vielä ison roolin pelaajina tällä kaudella, vaan tasaisuutta esityksissä opettelijoina, kun nimenomaan sitä sentteriposti vaatii.
Kalaputaan kohdalla moni ei tuntunut hoksaavan, että se oli JYP joka oli pihalla kaikesta pelillisestä, ei Kalapudas. Organisaation tila johti sitten näkemykseen, ettei ukko ole ruutunsa tai hintansa väärtti. Minun silmään hän kyllä oli paras sentteri JYPissä pitkään aikaan, jopa muille tuottavampi, kuin myyttinen Jakke. Omalla kohdalla oli tuskastuttavinta, kun vaihdosta toiseen Kalapudas tuotti paikkaa ja tonttia, mutta muu taso ei sitten riittänyt naulaamaan. Tuo mainittu kenttä sitten Rooban ja Turkulaisen kanssa sai lopulta rauhaa kehittää hommaa, mutta jo silloin liigassa puhalsi ns. viisikkotuulet, eikä sen ajan JYP saanut jalkeille kun hädin tuskin yhden tuottavan viisikon, loppu joukkueesta oli aivan tuuliajolla niin kurinalaisuuden kun noudatettavan pelitavan sihteen. Voisi luonnehtia, että JYPin kokonaistaso oli liigaan riittämätön joka saralla.
Ihan samasta asiasta kärsi minusta Ruusukin, veskarin niskaan ladottiin päätön vaadelista ymmärtämättä millä kokonaisuudella veskari voi loistaa ja millä ei, senhän taisi sitten käydä visiitillään allekirjoittamassa Veinikin.