Michael Keränen HIFK:hon!

  • 226 952
  • 678

nikozwan

Jäsen
Kuka pelasi aikanaan kolmantena Calounin ja Veikko Niemisen kanssa?

En ole varma oliko kysymys ns. retorinen, mutta eikös Kölli skulannut ainakin jossain välissä, vai muistelenko ihan omiani?

Ja vielä ketjun aiheeseen, uskon että Keräsellä on annettavaa HIFK:lle. Itsellä positiiviset vibat hankinnasta, ja kun kerran tuli vielä tryoutin kera, niin vahva peukku Tobbelle tältä suunnalta!
 

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
En ole varma oliko kysymys ns. retorinen, mutta eikös Kölli skulannut ainakin jossain välissä, vai muistelenko ihan omiani?

Taisi olla retorinen. Joskin sanamuoto "Kuka pelasikaan aikanaan..." olisi selventänyt asiaa.

Minustakaan tuo Keränen-Lundell-Kangasniemi ei tunnu toimivalta, pitäisi olla jommankumman laiturin tilalla Tallberg, Jääskä tai Sallinen.

Jos Michael tekee Kalpaa vastaan maalin, aateloin hänet henkilökohtaisesti Michael Knightiksi. Ja jos tekee maaliin johtavan, häikäisevän namupassin (eli ts. Ramupassin), tulee hänestä samantien jediritari.
 

Hattu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Taisi olla retorinen. Joskin sanamuoto "Kuka pelasikaan aikanaan..." olisi selventänyt asiaa.

Minustakaan tuo Keränen-Lundell-Kangasniemi ei tunnu toimivalta, pitäisi olla jommankumman laiturin tilalla Tallberg, Jääskä tai Sallinen.

Jos Michael tekee Kalpaa vastaan maalin, aateloin hänet henkilökohtaisesti Michael Knightiksi. Ja jos tekee maaliin johtavan, häikäisevän namupassin (eli ts. Ramupassin), tulee hänestä samantien jediritari.

Minä toivoisin, että kun kundit tervehtyy M. Keränen siirtyisi enemmän ”omalle paikalleen”, eli sentteriksi. Tilastojen valossa ainakin pongoja tulee siltä tontilta enemmän. Ja on toki pelityyliltään enemmän tällainen sentterivirtuoosi. Ongelmia toki hieman ilmeisesti ollut aloituksissa, eikä ole mikään huippu puolustuspäässä
 

Pekka Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadi
Minä toivoisin, että kun kundit tervehtyy M. Keränen siirtyisi enemmän ”omalle paikalleen”, eli sentteriksi. Tilastojen valossa ainakin pongoja tulee siltä tontilta enemmän. Ja on toki pelityyliltään enemmän tällainen sentterivirtuoosi. Ongelmia toki hieman ilmeisesti ollut aloituksissa, eikä ole mikään huippu puolustuspäässä
Tuohon lääkkeeksi Jääskä, joka tuntuu kaapivan aloituksia suht hyvällä prosentilla. Jääskä - M. Knight - Tallberg/Kangasniemi?
 

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
Minä toivoisin, että kun kundit tervehtyy M. Keränen siirtyisi enemmän ”omalle paikalleen”, eli sentteriksi. Tilastojen valossa ainakin pongoja tulee siltä tontilta enemmän. Ja on toki pelityyliltään enemmän tällainen sentterivirtuoosi. Ongelmia toki hieman ilmeisesti ollut aloituksissa, eikä ole mikään huippu puolustuspäässä

Aivan, olemme samaa mieltä. Olen itsekin sijoittanut ketjuhahmotelmissa M.Kerästä keskelle, tosin ajattelin että hänet on kenties hyvä ajaa sisään laidalta 1-2 peliä. Tuon aloitusongelman (vetänyt noin 50%, vähän allekin, liigassa) takia olen kirjoittanut, että vierellä voisi olla Jääskä, joka on napsinut aloituksia 60% varmuudella tällä kaudella. Jääskä toisi myös puolustusosaamista. Mutta jos pystyy napsimaan aloituksista yli puolet, voisi joku näistä toimia:

Saarinen - M.Keränen - Tallberg
Jääskä - M. Keränen - Kangasniemi
Tallberg - M.Keränen - Kangasniemi
Saarinen - M.Keränen - Kangasniemi (olisiko tämä jo kenties turhan hyökkäysvoittoinen ja pienikokoinen?)

Olettaen, että ykkönen on lukittu, ja kakkonen kenties Sallinen-Lundell-Kangasniemi, voisi kolmonen olla tuo ensinmainittu, tai vaihtoehtoisesti myös Saarinen-M.Keränen-Jääskä. ja neloseen sitten joko Jääskä keskelle tai Tallberg laitaan.
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Aivan, olemme samaa mieltä. Olen itsekin sijoittanut ketjuhahmotelmissa M.Kerästä keskelle, tosin ajattelin että hänet on kenties hyvä ajaa sisään laidalta 1-2 peliä. Tuon aloitusongelman (vetänyt noin 50%, vähän allekin, liigassa) takia olen kirjoittanut, että vierellä voisi olla Jääskä, joka on napsinut aloituksia 60% varmuudella tällä kaudella. Jääskä toisi myös puolustusosaamista. Mutta jos pystyy napsimaan aloituksista yli puolet, voisi joku näistä toimia:

Saarinen - M.Keränen - Tallberg
Jääskä - M. Keränen - Kangasniemi
Tallberg - M.Keränen - Kangasniemi
Saarinen - M.Keränen - Kangasniemi (olisiko tämä jo kenties turhan hyökkäysvoittoinen ja pienikokoinen?)

Olettaen, että ykkönen on lukittu, ja kakkonen kenties Sallinen-Lundell-Kangasniemi, voisi kolmonen olla tuo ensinmainittu, tai vaihtoehtoisesti myös Saarinen-M.Keränen-Jääskä. ja neloseen sitten joko Jääskä keskelle tai Tallberg laitaan.

Musta tuntuu että vain ykkönen on lukittu. Sallisen ja Jääskän saikkujen aikana voi muodostua toimivia pareja ja ketjuja ja Lundell on myös varmaan sen 7-10 matsia pois (en tiedä miten skabat pelataan, mutu vain).

Luulen että Keräsen ketju, Keräsen keskellä ollessa koostuu hänen lisäksi Saarisesta tai Jääskästä tai Sallisesta.

Toki sitkeästi Sallista on peluutettu keskellä. Jos Keränen pelaa laidassa niin sitten variaatioita on kyllä tosi paljon.

Positiivinen ongelma.
 

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
Musta tuntuu että vain ykkönen on lukittu.

Kuten minäkin oletin.

Sallisen ja Jääskän saikkujen aikana voi muodostua toimivia pareja ja ketjuja ja Lundell on myös varmaan sen 7-10 matsia pois (en tiedä miten skabat pelataan, mutu vain).

Luulen että Keräsen ketju, Keräsen keskellä ollessa koostuu hänen lisäksi Saarisesta tai Jääskästä tai Sallisesta.

Toki sitkeästi Sallista on peluutettu keskellä. Jos Keränen pelaa laidassa niin sitten variaatioita on kyllä tosi paljon.

Positiivinen ongelma.

Mä olen tuota Sallinen-Lundell-Kangasniemeä peräänkuuluttanut, mutta eihän siinä itse asiassa ole ihan liikaa pelinrakennusta, tai jos Kangasniemi rakentaa peliä niin siinä on turhan vähän maalintekovoimaa. M.Keränen taas tarvitsee toiselle laidalle "Jääskän" tai "Sallisen". Koska Tallberg on nyt onnistunut Lundellin oikealla laidalla, saa M.Keränen laidalleen Kangasniemen, ja toivotaan tämän parivaljakon löytävän toisensa maagisesti. Sallinen tasapainoittaisi tuota paria mukavasti. Lukitaan siis:

Sallinen - M.Keränen - Kangasniemi

Noilla luulis ritariässän lähtevän lentoon.
 
Viimeksi muokattu:

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Tehoja kyllä odotettavissa. Hyvin pelaa ja tekee meidän joukkueesta selvästi paremman.
 

Theosaurus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jatkoon ehdottomasti! Tekee edistäviä asioita ja on selkee kynäilijä. Parantaa ihan varmasti=pisteitä tulossa. Katsoin juuri nauhalta ja kiinnitin huomiota siihen että luistelee alas, karvaa ja tekee myös puolustuspäässä hyviä ratkaisuja rooliinsa nähden. Eli asenne ja kuntopohja kunnossa.
 

tommy36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Niin tässä puhutaan kahdesta eri ottelusta joiden välissä oli alle vuorokausi. Vai puhutko nyt Kalpa pelistä?
Sää voit olla oikeassa, ja varsinkin jos olet paikan päällä ollut katsomassa matseja. Itselle jäi fiilis, että oli hyvinkin oudosti sijoittunut useammankin kerran, kun tilanne omassa päässä oli vielä "avoin" sen suhteen, miten se siitä etenee. eli oli vähän jotenkin sen tilanteen "ulkopuolelle" sijoittunut ja vähän -voisiko sanoa- kyttäämässä. Jos siispeli olisikin äkillisesti kääntynyt IFK:n maalille, olisi Keränen ollut täysin ulkona tilanteesta.

Mutta voi olla, että olen taas vaan liian "negatiivinen" tai vaativa. Hyvä kuitenkin jos olet asian muutoin tulkinnut ja se siten myös on, sillä sitä IFK tarvitsee.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
@tommy36 No mitä tätä ketjua nyt lukee muutaman sivun niin en nyt ihan yksin sen näkemyksen kanssa ole.

Ja en ole ollut paikanpäällä, ihan Telian välityksellä nämä kaikki seurannut. Ja jopa joutunut tarkistamaan näköhavaintoja.
 

tommy36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
@tommy36 No mitä tätä ketjua nyt lukee muutaman sivun niin en nyt ihan yksin sen näkemyksen kanssa ole.

Ja en ole ollut paikanpäällä, ihan Telian välityksellä nämä kaikki seurannut. Ja jopa joutunut tarkistamaan näköhavaintoja.
Juu et. Mutta näinkin erilailla voi asiat nähdä. Sitä en osaa sitten sanoa kuka on oikeassa ja onko kukaan. Varmaankin sitten mennyt vähän molempiin suuntiin ja homma on taas sitä, että onko se lasi puoliksii tyhjä vai täynnä.

Mukavan oloisesti välillä väläyttää tuota kiekollista taitoa kyllä, ja kovin toivoisi jo kaverille onnistumista täälläkin -siis pisteiden muodossa- että saisi vielä lisää rentoutta tekemiseen heti alusta asti.
Sentterinä kuitenkin mielellään näkisin pääosin pelaavan, sillä niitä totisesti IFK kaipaisi. sallinen ei nyt ole kuitenkaan osoittautunut kovinkaan optimaaliseksi siinä roolissa.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt on lämmittelyt lämmitelty ja tauon jälkeen odotetaan myös tehoja. Lundell on nostanut tasoaan Keräsen kanssa pelatessaan. Johtuuko Lundellin kasvaneesta vastuusta, ylipäätänsä kädellisestä laiturista vai Keräsestä? Kiistatta tuonut käden taitoa ja juonikkuutta HIFK:lle mutta HIFK tarvitsee nyt laajemmalta rintamalta onnistumisia, että sijoitus sarjataulukossa kiipeää vakiintuneesti sinne top4:ään. Marraskuun loppu on Keräsen näytön paikka. Joku syyhän siihen kiekkokiertolaisuuteen on.
 

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
Nyt on lämmittelyt lämmitelty ja tauon jälkeen odotetaan myös tehoja. Lundell on nostanut tasoaan Keräsen kanssa pelatessaan. Johtuuko Lundellin kasvaneesta vastuusta, ylipäätänsä kädellisestä laiturista vai Keräsestä? Kiistatta tuonut käden taitoa ja juonikkuutta HIFK:lle mutta HIFK tarvitsee nyt laajemmalta rintamalta onnistumisia, että sijoitus sarjataulukossa kiipeää vakiintuneesti sinne top4:ään. Marraskuun loppu on Keräsen näytön paikka. Joku syyhän siihen kiekkokiertolaisuuteen on.

Tottahan tuo on jo senkin takia, että tryout on tuon mittainen ja Keräsellä on siis faktuaalisesti juuri marraskuun verran aikaa antaa näyttöjä. Uskon hänen alkavan tuottaa pisteitä heti tauon jälkeen ja nostavan Lundellin ketjun - tai hänen itsensä ympärille kasattavan ketjun - tasoa ja pistepotentiaalia.
 

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
Keräseltä, pelipaikka ja rooli huomioon ottaen, olisi odottanut enemmän pisteitä kuin mitä ollaan nyt saatu. Joku muu pelaaja oltaisiin jo suolattu näillä näytöillä mutta silti pidän Kerästä onnistuneena hankintana. Jatkoon kiitos. Vaikka peli Lundellin kanssa onkin sujunut hyvin, siirtäisin hänet silti keskelle. Jos joskus Liigan suurin ja kallein lasaretti saadaan tyhjenemään, löytyy meiltä laadukkaita laitureita tarpeeksi mutta senttereitä ei. Keräsen kyky nähdä peliä on ihan eri luokkaan kuin monella meidän koohottajista.
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Otanta on aika pieni, mutta mulle on jäänyt silti hyvä fiilis. Odotan toki miten pelaa sentterinä. Jos pelaa hyvin, niin hän tai Jääskä paikannee Lundellia junnukisojen aikana. Nyt kun laskee laiturit ja jos Keräsen sellaiseksi laskee, niin meillä on Keräsen lisäksi Jääskä, Kangasniemi, Saarinen, Turunen, Dyk, eli 6 laituria, jotka periaatteessa voivat pelata missä tahansa kentässä 1-3 väliltä. Jos lasketaan sentteriksi, niin hänen ja Paajasen, Lundellin ja Sallisen kanssa meillä on 4 1-3 kentän sentteriä.

Mä mietin tuota kun vaikutti että tietyt tilanteet pelasi laiturina vähän laiskasti, ja Lehkonen ottikin liigalivessä kiinni tuosta, niin oliko kyse siitä että säästi energiaa vai oliko laiska..? Kuitenkin hyökkäyksessä ja keskialueella karvaa ihan hyvin ja yllättävän hyvin vääntää myös kulmissa kummassakin päässä ja menee kulma vääntöihin sekä suht röykeästi liikkuu kiekon kanssa. Odotin varovaisempaa hiihtelijää ja suhteessa odotuksiin olen tosi tyytyväinen. Sen lisäksi syötöt lähtee hyvin, kiekko kestää lavassa jne. Voihan olla että pelikunto on nyt vielä jotain 90-95% luokkaa ja tämän kuun lopussa saattaa liike näyttää vieläkin paremmalta. Toki menee ehkä hetki aikaa että pääsee pelitapaankin sisälle, mutta kyllähän tuo Keränen täytyy tehoukoksi laskea. Veikkaan että painaa loppukauteen 8+20=28 ja matseja tulee noin 40 vielä, mutta kyllähän tuo 28 pistettä olisi jo hyvä saldo kesken kauden noin vahvaan jengiin tulevalta pelaajalta.
 

Jakke76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Boston Bruins, Man United, Darts
Toivottavasti Keräsen kanssa on jo sovittu jatkosta ja mielellään ensi kausikin mukaan. Toinen ylivoimakin on nyt todella vaarallinen pitkälti Keräsen ansiosta. Aivan loistohankinta kesken kauden.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös