Metallica-keskustelu

  • 703 127
  • 3 715

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Hieno bändi, mutta aletaan kyllä olemaan siinä pisteessä, että pitäisi oikeasti lopettaa nyt aivan välittömästi. Ei helvetti mitä taistelua tuo soittaminen on kautta linjan. Hammett vinguttaa jotain väärää ääntä tuon tuosta, Larsin soitto laahaa ajoitellen pahasti (on tehnyt sitä toki aina jonkun verran) ja Jamesin laulu alkaa olemaan varsin heikkoa.

Livenä paikan päällä 1,6 promillen humalassa toimii varmasti, mutta selvinpäin näitä pätkiä, joissa äänet on otettu suoraan miksauspöydästä, ei pysty kokonaan katsomaan. Ikävää.
 

Stolk-2

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Hieno bändi, mutta aletaan kyllä olemaan siinä pisteessä, että pitäisi oikeasti lopettaa nyt aivan välittömästi. Ei helvetti mitä taistelua tuo soittaminen on kautta linjan. Hammett vinguttaa jotain väärää ääntä tuon tuosta, Larsin soitto laahaa ajoitellen pahasti (on tehnyt sitä toki aina jonkun verran) ja Jamesin laulu alkaa olemaan varsin heikkoa.

Livenä paikan päällä 1,6 promillen humalassa toimii varmasti, mutta selvinpäin näitä pätkiä, joissa äänet on otettu suoraan miksauspöydästä, ei pysty kokonaan katsomaan. Ikävää.

Onko tuo jotain uutta? Samaa olisi voinut kirjoittaa bändi koko uran ajan.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Onko tuo jotain uutta? Samaa olisi voinut kirjoittaa bändi koko uran ajan.

Olen eri mieltä. esimerkiksi 80- luvun lopulla bändi oli aivan eri luokkaa. Laulu toimi, kitarat toimi eikä Lars soittanut niin päin helvettiä kuin nykyään. Aggressiivinen, tehokas ja suorastaan kiukkuinen live-esiintyminen oli aikansa parasta.

Toki touhu on ollut aika räpeltämistä jo pidemmän aikaa, joten ei tämä sikäli mitään uutta ole.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Olen eri mieltä. esimerkiksi 80- luvun lopulla bändi oli aivan eri luokkaa.
Onhan se tosi kummallista että nykyään päälle 50-vuotiaat ukot oli hieman paremmassa kunnossa yli 25 vuotta sitten.

Itse olen kolmesti ollut katsomassa Metallicaa livenä, ja jokaisella kerralla on ollut sellainen fiilis että kannatti maksaa ja käydä. Ja kerrat ovat suht tuoreita, eli 2009, 2012 ja 2014. Loistavia keikkoja olleet kaikki, tosin minä en kyllä niin paljoa musiikista ymmärrä että osaisin livekeikalla huomata jos joku nuotti ei mene ihan kohdalleen tai jos Larssi vähän kämmää. Se tunnelma mikä näillä keikoilla on ollu, niin hankala sitä on verrata mihinkään muuhun keikkaan missä on tullut oltua.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Onhan se tosi kummallista että nykyään päälle 50-vuotiaat ukot oli hieman paremmassa kunnossa yli 25 vuotta sitten.

Ei ole. Kunhan vastasin väitteeseen, josta olin eri mieltä.

Itse olen kolmesti ollut katsomassa Metallicaa livenä, ja jokaisella kerralla on ollut sellainen fiilis että kannatti maksaa ja käydä.

Kirjoitin myös, että livenä toimii varmasti. Oli siinä toki maininta promilleistakin, jota se itselleni vielä siihen päälle vaatii. Itsekin olen nähnyt Metallican useasti vuodesta 1996 lähtien ja olen kyllä aina viihtynyt. Enemmän tai vähemmän. Viimeisimmillä keikoilla ehkä vähän vähemmän.

Maailmassa on kyllä yhtyeitä, jotka toimivat livenä edelleen erinomaisesti, vaikka tilanne on samankaltainen kuin Metallicalla. Iron Maiden hyvä esimerkki samasta genrestä. Kaikki toimii edelleen helvetin hienosti, kun Metallicaa käy jo vähän sääliksi.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
On se viime vuosina mitä jotain livepätkiä nähnyt, nin ihan sama huomio tullut tehtyä. Olen kerran, vuonna 2007 nähnyt Metallican livenä ja silloin oli vielä ihan pirun kova. Jamesilla ei vain enää ääni riitä ja muutenkin kaikkien soittamisesta on se paras terä jäänyt pois. Ehkä joidenkin bändien kanssa tällainen "kypsyminen" saattaisi jopa parantaakin musiikkia, mutta Metallican tapauksessa näin ei ole. Jollain blues kitaristilla taas minun mielestäni tilanne on ihan melkein toisin päin, kun se musiikki on niin erilaista. Metallican musa on semmoista, että se vaatii ihan älyttömästi sitä konehuonetta ja nyt ikä on ruvennut saamaan poikia kiinni.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Onhan tämä bändi jo ihan suossa jos tsiigaa 80-luvulla teini-iän eläneen suunnasta. Kasarilevyt oli ihan timanttia ja eräänlaisena pop-metallina hyvintuotettuna sellaisena hyväksyn black albumin ja olihan se tavallaan ihan jees levy. Mutta tuossa vaiheessa Metallicalle kävi vähän samoin kuin Soundgardenille Superunknown aikoihin, se oli käännekohta ja iso sellainen. Siltäkin osin mulle samantyylinen tilanne että tuo käännekohtalevy oli vielä ihan ok molemmilla ja sisälsi asiallista materiaalia hittien ulkopuolelta mutta joka tapauksessa kummankin bändin tuotanto ennen "hittilevyä" oli täyttä timanttia ja sen jälkeen paskaa. Nätisti sanottuna.

Itse ehdin tähän 1993 Ogelin huumaan mukaan ja oli kiven kova keikka, lämppärinä Suicidal Tendencies mistä sitten basisti siirtyi pääartistin riveihin tovin myöhemmin.
Metallica Concert Setlist at Oulunkylän Urheilupuisto, Helsinki on June 1, 1993 | setlist.fm

Tässä samalta kiertueelta suomessakin kuultu Whiplash(vähän lipsync ongelmia mutta vitun kova meno)
Metallica - Whiplash - Mexico City 1993 - Live Shit: Binge & Purge - YouTube

Tuon jälkeenkin olen nähnyt Metallica pari kertaa stadikalla ja kerran Kalasatamassa, paskaa, mun mielestä.

_
 
Viimeksi muokattu:

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat

Juteeni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avalanche ja Tappara
https://www.youtube.com/watch?v=iYh9Lyvr0P8

https://www.youtube.com/watch?v=NX56dSf1muw

Kovasta menosta puheen ollen, onko kellään hajua onko tältä keikalta saatavissa kokotallennetta mistään? Linkeissä siis pari vetoa Metallican 1989 Seattlen keikalta. Tässä kyllä on sitä jotain ja ihan kunnon kokoisella kauhalla kaadettuna.

Metallica - Live Shit: Binge & Purge (Seatle 1989)[Full Concert w/ Lyrics] - YouTube

Hakusanat Metallica, live, Seattle ja 1989.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Meinasin että ihan rahaakin olisin valmis maksamaan. No kiitos kumminkin, nyt kun tietää keikan nimen niin uskonpa että tuolla löytyy jostakin.
 

Tumpe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lipö ty.

motamoro

Jäsen
Vaikea kyllä vieläkään käsittää, että Metallica on kahden julkaistun albumin jälkeen esiintynyt Tarvashovissa. Joskus siellä tullut käytyä kun Tarvasjoella tuli kiekkoa pelailtua, silloin tuntui, että ko. paikka oli vielä 2000-luvun alussakin kasarilla. Nyt kun sinne ajattelee Metallican niin mielikuva on täysin järjestön.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Eikös tämmöisille lipunmyyjille pitäisi tarjota sukkasaippuaa?

Mutta vakavammin vähän epäilen täältä kenenkään lähtevän Moskovaan. Toki ihan mukava kaupunki, mutta politiikka on perseestä.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Lavis

Jäsen
Eikös tämmöisille lipunmyyjille pitäisi tarjota sukkasaippuaa?

Mutta vakavammin vähän epäilen täältä kenenkään lähtevän Moskovaan. Toki ihan mukava kaupunki, mutta politiikka on perseestä.

Jos nyt tuolla "sukkasaippualla" tarkoitat kirjoituskieltoa, niin en tunne sääntöjä, mutta varmaan sitä annetaan jos siihen on syy.

En vain parempaa topicia keksinyt näille lipuille, missä voisin mainostaa näiden myymistä. Kun lipuista olisi keinolla jos toisella pakko päästä eroon.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Jos nyt tuolla "sukkasaippualla" tarkoitat kirjoituskieltoa, niin en tunne sääntöjä, mutta varmaan sitä annetaan jos siihen on syy.

En vain parempaa topicia keksinyt näille lipuille, missä voisin mainostaa näiden myymistä. Kun lipuista olisi keinolla jos toisella pakko päästä eroon.
Ei vaan vanhaa kunnon pieksämistä a'la Full Metal Jacket. En tiedä rikotko palstan sääntöjä sinällään eikä se minua kyse on vain suhtautumisesta trokaajiin, joka on minulla ainakin vähän vihamielinen. Ei sillä että trokaisit lippuja koitin vain olla humoristinen.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
albumilta biisi videona!! Youtubeen linkki! Levy ulos november 18.

Metallica: Hardwired (Official Music Video) - YouTube
Ai vieläkö ne papat uuden levyn tekee, ohhoh... kuulostipas hyvältä tuo alku ja tuli mieleen että tässähän ollaan palattu juurille ja 80-luvun thrashiin. Mutta sitten tuon Jamesin laulun myötä kyllä jotenkin lässähti valitettavasti ja aikasukkula lennätettiin tukevasti st. anger ajalle. :/
 
Joo musa toimii hyvinkin mutta Jamesin laulu ei oikein ole enää thrash-musiikille sopivaa. Posiitivinen pläjäys silti kaikkiaan. Mielestäni oikeaan suuntaan on menty pikkuhiljaa St. Anger pohjakosketuksen jälkeen ja tämä taitaa olla parasta mihin nyky-Metallica pystyy.
 

Tumpe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lipö ty.
Hardwired - Metallica

Linkin takaa levyn kansi ja biisilistaus. Tuplalevyjulkaisu, melkein 80min edestä kamaa joten tonne pideämpiäkin biisejä mahtuu. Hardwired ihan jees biisi, hyviä riffejä. Kitarasaundit vähän liian rock, puuttui vähän potku niistä. Kirk hukkasi soolokitaraluovuutensa ysärillä jonnekin Lollapaloozalle joten ei sen suhteen mitään uutta. Jamesin äänestä puuttuu tosiaan syvyys ja potku...joten tästä päästään siihen että Lars on jengin vahvin lenkki nykyään.

Kukapa olisi uskonut?
 

hiitti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United
meikä diggas. Olen tottunut jo nyky jamesiin ja muuttuuhan se ääni. Innolla odotan koska death magnetic oli omaan makuun myös kova!
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Ei nostattanut yhtäkään ihokarvaa pystyyn tuo sinkkulohkaisu, valitettavasti. Tuliko kenellekään mieleen edellisen levyn My Apocalypse? Mielestäni tämä oli laskelmoidumpi ja paremmin tuotettu versio tuosta biisistä, joka kuitenkin onnistui merkittävästi paremmin rähinöinnissä. Tämä Hardwired ei tuntunut bändimusiikilta, vaan ikäänkuin soittoääneltä, eikä varsinkaan Metallicalta. Rumputyöskentely oli totutun hengetöntä, mutta se että riffitkin tuntuvat matemaatikon suunnittelemilta, toi mieleeni ulospuhalluksen.

My Apocalypse: Metallica - My Apocalypse - YouTube
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Tämä Hardwired ei tuntunut bändimusiikilta, vaan ikäänkuin soittoääneltä, eikä varsinkaan Metallicalta. Rumputyöskentely oli totutun hengetöntä

Mun mielestä noi rummut kuulosti täysin ohjelmoidulta. Ei mitään dynaamisuutta, eikä luomua, pelkkää muovista lätkytystä. Suoraansanottuna aivan hirveet soundit tossa biisissä. Ei lähtenyt.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös