Metallica-keskustelu

  • 700 292
  • 3 708

trivekku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, IFK
Niin se on hyvä musiikki ei vanhene, juuri kuuntelen Metallican ensimmäiseltä levyltä Four Hoursemania, 10+ biisi ja 20-vuotta vanha!

Äsken kuuntelin From The Bells Toll:ia, samaa kovaa kamaa sekin.

Uudemmasta Metallicasta ei voi puhua samana päivänäkään.

Itse voin ottaa kunnian siitä, että kuuntelin Metallicaa jo vuonna 86, se ei ollut siihen aikaa trendibändi, muutaman vuoden päästä jokainen teini oli Metallica-fani. Aikanaan oli ainakin kotokylässä punkkarien suosikki ensimmäinen Kill em All-levyn aikaan. Samoin kuin Slayer.

Him on myös aikamoisen suosittu, itse kuuntelin ensimmäistä sinkkuaan vuonna 1997, silloin jo arvelin, että HIM:ista voi tulla suosittu.

1998 HIMin keikka oli Ilosaaressa päivällä !! muistaakseni klo 14, todella huono aika soittaa, silti loistava keikka, Valo osaa todella laulaa ja esiintyä. Silloin kitaroissa oli vielä tanakkaakin tanakampi soundi. Täytyy mennä Tammerfestiin katsomaan miten nykyään keikat hoituu, nykyään on pääesiintyjä.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Re: Metallica ja muutakin musajuttua

Viestin lähetti trivekku
Itse voin ottaa kunnian siitä, että kuuntelin Metallicaa jo vuonna 86, se ei ollut siihen aikaa trendibändi, muutaman vuoden päästä jokainen teini oli Metallica-fani.
Samat sanat. Oma Metallica-diggailuni alkoi samoihin aikoihin innostuttuani Master of Puppetsista, sen jälkeen tuli hankittua aiemmatkin levyt. Metallica Clubiinkin kuuluin muutaman vuoden, mutta jossain vaiheessa sitten jäi lasku maksamatta jaKlubi oli muutenkin vähän alamaissa silloin.
 

Annuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Latvija
Kuten myös kävi minulle. Master of the Puppets iski kovaa. Kill ´em all on kyllä ehdoton tykki. Löysin tuossa kirpparilta aidon Kill ´em all vinyylin ja ai, että soi hyvin. Sitten ...and justice for all -aikoihin jopa Kappa-paitaiset luokkatoverini alkoivat kuunnella Metallicaa ja jotenkin kaikki keventyi ja keventyi... nyt se on jo aika tylsää kuunneltavaa...siis Metallican uusimmat. Slayeria en ole kuunnellukaan aikoihin, South of Heaven oli aikaste hyvä. Nekin äijät vielä jaksaa.
 

trivekku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, IFK
Osa bändeistä on tullut kertarysäyksellä, kun Black Sabbath julkaisi ensimmäisen levynsä 70-luvun alussa, kukaan ei ollut kuullutkaan yhtyeestä ja levykriitikot yrittivät vaieta bändin kuoliaaksi. Sabbath loi kokonaan uuden tyylilajin, heavy metalin, se ei ole ihan pieni meriitti. Ja niitä kovia levyjä tuli heti kolme putkeen.

Harva rumpali antaa vieläkään yhtä kovaa kyytiä kannuille kuin Bill Ward antoin Sabbathin alkuaikoina. Yhdessä vanhassa keikkavideossa Ozzykin ottaa sieppiä, liekö mitä sieniä syönyt ennen keikkaa.:D
 

Karrmaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Flyers, Lazio, Liverpool
Re: Metallica ja muutakin musajuttua

Viestin lähetti trivekku
Niin se on hyvä musiikki ei vanhene, juuri kuuntelen Metallican ensimmäiseltä levyltä Four Hoursemania, 10+ biisi ja 20-vuotta vanha!

Äsken kuuntelin From The Bells Toll:ia, samaa kovaa kamaa sekin.

Uudemmasta Metallicasta ei voi puhua samana päivänäkään.

Itse voin ottaa kunnian siitä, että kuuntelin Metallicaa jo vuonna 86, se ei ollut siihen aikaa trendibändi, muutaman vuoden päästä jokainen teini oli Metallica-fani. Aikanaan oli ainakin kotokylässä punkkarien suosikki ensimmäinen Kill em All-levyn aikaan. Samoin kuin Slayer.

Him on myös aikamoisen suosittu, itse kuuntelin ensimmäistä sinkkuaan vuonna 1997, silloin jo arvelin, että HIM:ista voi tulla suosittu.

1998 HIMin keikka oli Ilosaaressa päivällä !! muistaakseni klo 14, todella huono aika soittaa, silti loistava keikka, Valo osaa todella laulaa ja esiintyä. Silloin kitaroissa oli vielä tanakkaakin tanakampi soundi. Täytyy mennä Tammerfestiin katsomaan miten nykyään keikat hoituu, nykyään on pääesiintyjä.


Joo Metallicaa oon mäkin kuunnellut kolmella eri vuosikymmenellä.
Bändin parhaat levyt ovat mielestäni Master of puppets ja Ride the lightning. Niihin ei väsy koskaan. Mainittakoon myös, että ovat nousuhumala-musana mahtavaa! Toimii!!

Himistä kun kirjoitit, niin täytyy sanoa, että itse kuulin bändiä myös 1997 ensimmäistä kertaa. Kaveri oli suhteilla hommannu Valolta sen niiden ekan (666 ways to jotain..vai mikäsenniminytoli) sinkun nimmareilla. Kriitikot tyrmäs äänitteen sanomalla, että "Ei voi paljon antaa krediittiä bändille, joka yrittää pinnalle cover-biisin turvin" jne.. Himin eka musavideo oli myös aika huvittava. Biisi oli Wicked game joka oli otettu siltä sinkulta ja bändi soitti Stadissa ja tais olla hirvarin puistossa :D

Mutta se siitä, kyllä mun mielestä kaksi legendaarisinta bändiä (huom. minulle) on varmaankin IRON MAIDEN ja METALLICA, niistä ne musiikkivaikutteet on imetty.
 

mikkoz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho
hevimetallika

Jep. En muista tarkkaan olikse 1986 vai 1987 kun Master of the puppetsia tuli kuunneltua ja sitten hankittua nimenomaan 3 ekaa älpeetä jotka edelleen omistan.
1989 ahtauduin vielä keikallekin jäähalliin, ihan ok keikka kai..? Mutta justice for all ei enää oikein iskenyt.
Metallicaa on kiva kuunnella kännissä ja volyymit kaakossa.
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Olen nähnyt Metallican yhden kerran live. Muistaakseni -96. Kätsä keikka. Heillä oli kaksi esiintymislavaa ja kaikki tekniikka oli lavojen alla. Ainoastaan mikit törröttivät pystyssä. Joka kappaleen jälkeen rummut kääntyivät 45 astetta. Puolessa välissä konserttia bändi siirtyi toiselle lavalle. Ei ollut väliä missä istui, näki ihan yhtä paljon / vähän joka paikasta.

Itse isken Garage Inc:n aukkoon kun on aika lämmitellä. Its electrict jotenkin iskee suoneen.

Him on minulle aika uusi tuttavuus. Wicked Game on tosi kiva versio.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Itse olen nähnyt Metallican neljä kertaa, -92, -93 ja 2x-96. Tuota -96 vuoden ninjankin mainitsemaa spektaakkelimaista esitystä on paha panna paremmaksi. Loistava lava, tulta, pommeja ja lavastettuja "onnettomuuksia"... huh. Se piti käydä oikein kahteen kertaan katsomassa.
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Toimi joskus, maku mennyt

Tunnustan kuuluvani bändin seuraajiin, vaikka viimeisten viiden vuoden aikana ei ole tullut enää mitään hankittuakaan. Kyllä poikien meno oli parhaimmillaan 80-luvun lopulla. Itse olin paikalla, kun bändi saapui ensi visiitille Suomenniemelle, Nivalan urheilutalolle -84. Muistaakseni RTL oli ilmestynyt vähän aiemmin ja melko pian keikan jälkeen kaupoista sai Am I Evil sinkun, jota pojat sahasivat voimistelusalissa pari tuntia ennen keikkaa. Pääsimme kavereiden kanssa kurkistamaan jameja ennenkuin karvainen roudari talutti ulos. Illalla nuorisotalolla oli jotain parisataa katselemassa menoa, jota ei ollut koskaan vielä täällä nähty. Katselin männä viikolla ottamiani kuvia tuosta keikasta ja varsin mukavat muistot tulivat, Cliffkin näytti maagilta, RIP.
Alunperin Tankin piti olla Suomessa lämppärinä, mutta eivät uskaltaneet (?) tulla ja Metallica kuittailikin jänistämisestä Master of puppetsin krediteissä.

Oletteko kuunnelleet tuota Mustainen aikaista demoa No life til leather? Varsin tanakka oli bändi jo silloin.
 

pelimanne

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Nelisen vuotta sitten hommasin ensimmaisen Metallican levyn, oisko ollu ride the lighting, pari viikkoa myhemmin omistin jo kaikki hyvat metallican albumit, eli black, master of puppets,...and justice for all ja tietenkin kill `em all. Mielestani kolme ensin mainitsemaani ovat parhaat, sen jalkeen tulee and justice for all ja viimeisena Kill `em all. Kill `em all oli liian rankkaa makuuni, vaikka muutama helvetin hyva biisi levylla on.

En ole koskaan paassyt metallican konserttiin nuoresta iastani johtuen, mutta jos kyseinen bandi joskus viela suomeen saadaan olisi tarkoitus menna katsomaan.
 

trivekku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, IFK
Re: Re: Metallica ja muutakin musajuttua

Viestin lähetti Karrmaz



Joo Metallicaa oon mäkin kuunnellut kolmella eri vuosikymmenellä.
Bändin parhaat levyt ovat mielestäni Master of puppets ja Ride the lightning. Niihin ei väsy koskaan. Mainittakoon myös, että ovat nousuhumala-musana mahtavaa! Toimii!!

Himistä kun kirjoitit, niin täytyy sanoa, että itse kuulin bändiä myös 1997 ensimmäistä kertaa. Kaveri oli suhteilla hommannu Valolta sen niiden ekan (666 ways to jotain..vai mikäsenniminytoli) sinkun nimmareilla. Kriitikot tyrmäs äänitteen sanomalla, että "Ei voi paljon antaa krediittiä bändille, joka yrittää pinnalle cover-biisin turvin" jne.. Himin eka musavideo oli myös aika huvittava. Biisi oli Wicked game joka oli otettu siltä sinkulta ja bändi soitti Stadissa ja tais olla hirvarin puistossa :D

Mutta se siitä, kyllä mun mielestä kaksi legendaarisinta bändiä (huom. minulle) on varmaankin IRON MAIDEN ja METALLICA, niistä ne musiikkivaikutteet on imetty.

HIM ei pidä itse tuosta videosta, on se vähän "trash":D

Iron Maiden on samaa sarjaa, ala-asteella piti olla pari Maidenin kuvapaitaa, niitä josta kuva kului pois muutamassa kuukaudessa.

Mielestäni Iron Maidenin aliarvostetuimpia levyjä on Somewhere In Time, melodinen ja tukku hyviä biiseja, Wasted Years, Sea of Madness, Loneliness Of The Long Distance Runner..

Mitenkäs se oli Beatlesinkin kanssa, ensimmäisestä levy-yhtiöstä kerrottiin, että ei tälläinen kitararokki ole enää muodissa:p
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Re: Re: Re: Metallica ja muutakin musajuttua

Viestin lähetti trivekku


kerrottiin, että ei tälläinen kitararokki ole enää muodissa:p

Muistanpa vielä elävästi ihan televiisiosta nähneeni joskus -80-81, kuinka musiikkialalla toiminut tärkeä heppu väitti, että kitaralla ei enää voi tehdä mitään tärkeää, sähkökitaran erityisesti voi unohtaa ja tulevaisuuden soitin on saksofoni!!!

:) :) :)
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Re: Re: Re: Metallica ja muutakin musajuttua

Viestin lähetti trivekku
Mitenkäs se oli Beatlesinkin kanssa, ensimmäisestä levy-yhtiöstä kerrottiin, että ei tälläinen kitararokki ole enää muodissa:p
Joo ja olikos se nyt sitten KISS (vai Van Halen?), kun vei demonauhansa levy-yhtiöön, niin sieltä tuli tyly vastaus "paskaa, ei kaupallista potentiaalia". On voinut harmittaa jälkeenpäin. :D
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Viestin lähetti BigRedBob
Itse olen nähnyt Metallican neljä kertaa, -92, -93 ja 2x-96. Tuota -96 vuoden ninjankin mainitsemaa spektaakkelimaista esitystä on paha panna paremmaksi. Loistava lava, tulta, pommeja ja lavastettuja "onnettomuuksia"... huh. Se piti käydä oikein kahteen kertaan katsomassa.

Joo, varsinkin nämä "onnettomuudet" yllättivät täysin. Katsoin myös televisiosta Metallican Munchenin keikan. Juma mikä meininki. Kuumuus oli hirvittävä, mutta kaiken hien keskelllä oli armoton meno. Vaikea panna paremmaksi sitäkään.

Muutama kuukausi sitten kävin erään mc-klubin kekkereissä. Dj oli täysin seonnut Metallicaan ja sitä tuli laatikoista sen mukaan. Myöhemmin lavalle astui bändi, joka soitti vain Metallicaa, AC-DC:ä, Black Sabbathia ja Led Zeppeliniä. Juma mikä meininki!
 

trivekku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, IFK
Re: Re: Re: Re: Metallica ja muutakin musajuttua

Viestin lähetti BigRedBob
Joo ja olikos se nyt sitten KISS (vai Van Halen?), kun vei demonauhansa levy-yhtiöön, niin sieltä tuli tyly vastaus "paskaa, ei kaupallista potentiaalia". On voinut harmittaa jälkeenpäin. :D

Samoin kävi aikanaan Juice Leskisella, hänelläkin varmaankin jokunen myyty levy tähän päivään mennessä.

Apulannasta en kummemmin pidä, mutta heiltä loistava veto perustaaa Levy-yhtiö. Tuskin arvasivat, että sillä voi tienatakkin.
Minähän oikeastaan tunnen Tonin :D, olin samassa komppanjassa intissä, tosin nuoremmassa ikäluokassa, Toni oli jos siviilissä, säälittävää, no tupakaveri tunsi sentään henk.kohtaisesti Tonin. Kuninkaallinen sinkojoukkue!

Apulanta oli -95 Vekarajärvellä keikalla sotilaskodissa, ihan ok keikka.
 

Bigreds.

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ei lajil' väliä
Metallica

Juu, itsekkin olen hurahtanut täysin kyseiseen bändiin, olen sitä kuunnellut 6 vuotiaasta asti, jolloin serkkuni, joka silloin oli 16 kuunteli Metallicaa, ja tottahan toki itsekkin aloin sitä silloin "kuunnella", mutta täydellinen kääntyminen tapahtui -96, jolloin olin ensimmäisellä ja toistaiseksi viimeisellä keikalla. Täytyy sanoa, että paras keikkia, jolla olen koskaan ollut. Hyvänä kakkosena tuleekin AC/DC :D. Mutta kaikki studio levyt omistan ja vielä sen Box-setin, jonka mukana tulee kaikkea sälää.. Mutta ennenkaikkea METALLICA RULES!!
 

jpp

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManU
Kyllähän Metallica on ykkössuosikkini, vaikka musiikkimakuni on laajentunut ja levykokoelma kasvanut melkoisesti niistä ajoista, kun siellä oli vain Metallicaa, Gunnareita, Queenia ja Maidenia. Täytyy muistaa, että kundien soittotaito ja Hetfieldin ääni on kehittynyt melkoisesti Kill 'em all:n jälkeen eikä homma ole myöhemmin perustunut enää pelkkään kiukkuun. Pidän Metallican kaikista levyistä ja omistan myös sen ison boksin. Livebändinä aivan mahtava, itse näin teini-ikäisenä 1993 Oulunkylässä.

Jokainen levy on ollut erilainen (loadin + re-loadin lasken yhdeksi) ja varmasti näin on myös seuraavan kiekon kohdalla. Metallicaa kuunnellessa muistaa aina, että ei musiikkiin mitään tietokoneita tarvita.
 
Re: Re: Re: Re: Re: Metallica ja muutakin musajuttua

Viestin lähetti trivekku

Apulannasta en kummemmin pidä, mutta heiltä loistava veto perustaaa Levy-yhtiö. Tuskin arvasivat, että sillä voi tienatakkin.

En minäkään Apulannasta pidä, mutta eikös Levy-yhtiön perustanut kuitenkin se Tehosekoittimen Arska?
 

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Metallicaa olen kuunnellut noin 12 vuotta. Justice oli ilmestynyt vajaa puoli vuotta aikaisemmin kun aloin kuuntelemaan.
Kasetilla on ollut 5 ekaa levyä 90-luvun alusta. Uusia levyjä en heti hankkinut, vaan lainailin levyjä ja kuuntelin vanhoja biisejä.
Nyt viimeisen vuoden sisällä olen hankkinut kaikki cd-muotoisena.
Osin laiskuuden, osin rahatilanteen takia.

Justicessa on jotain sellaista mikä iskee minuun parhaiten. Pidänkin sitä parhaimpana Metallican levynä. Vaikea sanoa, mikä siinä iskee. Ehkä ne pitkät biisit, missä on minun makuuni sopivaa tykitystä. Kill 'em all-levylle justice jää raskaudessa, mutta tässä on sitä sopivasti.
Ride the lightning on myös hyvä levy. Tosin sen kuuntelu on jäänyt hieman vähemmälle. Tarvii varmaan kaivaa se hyllystä esiin.

Metallican musiikki on todellakin muuttunut paljon aikojen saatossa. Uudemmat levyt ovat todella melodisia. Itse pidän koko tuotannosta, vaikka jotkut ovat kritisoineet sitä. Muutenkin kuuntelen musaa, mikä kuulostaa korvaani hyvälle.
 
Pakkohan se oli Metallica ketjuun osallistua, vaikka en normaalisti musiikkijuttuihin koske pitkällä tikullakaan, kun ne menee aina vain älyttömäksi haukkumiseksi puolin ja toisin.

Metallicaa oon kuunnellu ihan sen alkuajoista lähtien. Ainakin Ride the lightningin ostin jo kaupasta omilla rahoilla teininä. Vanhalla miehellä muisti pätkii, että mahtoko se sittenkin olla jo Kill em' all...??:confused:

Siihen aikaan Kiss taisi olla se suurin ja tuli sitäkin toki kuunneltua ja tietenkin Maidenia.

Livenä olen nähnyt Metallican vain kerran, Ruisrockissa. Mutta ai jai ne 30 000 katsojaa, vesisade ja mutalillinki, kyllä sai vanha mies rahoilleen vastinetta. Samoin Maideni seuraavana vuonna myös Ruisrockissa. Täytyy sanoa, että kyllä se Bruce jaksaa.
 
Suosikkijoukkue
Espoon Tennisseura, Fc Könsikäs
Metallica - yksi parhaista ellei paras bändi kautta aikojen. Elämän tarkoitus selviää kun laittaa Four Horsemenin live-version taustalle ja soittaa kunnon kitaralla mukana. Kaikki levyt löytyy, Master of Puppets on yleisesti katsottu parhaaksi. Load nostatti aikoinaan allekirjoittaneen perheessä kulmakarvoja yhdellä jos toisella. On sekin kuitenkin muuhun listaroskaan nähden aika ylivertaista tavaraa.
 

trivekku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, IFK
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Metallica ja muutakin musajuttua

Viestin lähetti cosmic_rodeo


En minäkään Apulannasta pidä, mutta eikös Levy-yhtiön perustanut kuitenkin se Tehosekoittimen Arska?

En ole aivan varma, mutta käsittääkseni Apunaaman pojat olivat siinä mukana. Korostan, en ole varma..

Hei mitä kuuluu, on hyvä biisi. Inttikaveri luukutti sitä niin paljon, että kolahti. 95 Apulanta oli vielä pientä suosiota nauttiva underground-bändi.
 

trivekku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, IFK
Re: Toimi joskus, maku mennyt

Viestin lähetti Yläpesä
Tunnustan kuuluvani bändin seuraajiin, vaikka viimeisten viiden vuoden aikana ei ole tullut enää mitään hankittuakaan. Kyllä poikien meno oli parhaimmillaan 80-luvun lopulla. Itse olin paikalla, kun bändi saapui ensi visiitille Suomenniemelle, Nivalan urheilutalolle -84. Muistaakseni RTL oli ilmestynyt vähän aiemmin ja melko pian keikan jälkeen kaupoista sai Am I Evil sinkun, jota pojat sahasivat voimistelusalissa pari tuntia ennen keikkaa. Pääsimme kavereiden kanssa kurkistamaan jameja ennenkuin karvainen roudari talutti ulos. Illalla nuorisotalolla oli jotain parisataa katselemassa menoa, jota ei ollut koskaan vielä täällä nähty. Katselin männä viikolla ottamiani kuvia tuosta keikasta ja varsin mukavat muistot tulivat, Cliffkin näytti maagilta, RIP.
Alunperin Tankin piti olla Suomessa lämppärinä, mutta eivät uskaltaneet (?) tulla ja Metallica kuittailikin jänistämisestä Master of puppetsin krediteissä.

Oletteko kuunnelleet tuota Mustainen aikaista demoa No life til leather? Varsin tanakka oli bändi jo silloin.

Onkohan tuo sama keikka, missä oli yksi vanhempi kaveri? Kaveri on käynyt kymmenisen vuotta festareilla ja sanoi, ettei vastaavaa keikkaa ole enää nähnyt, yli tunti Whiplash niskajumppaa. 93 Metallican keikalla ei moista enää nähnyt, ei ne taida enää jaksaa moshata ja riehua.

Se keikkamatka missä kaveri oli mukana, oli Ähtärin nuorisoseuran järjestämä, sen jälkeen ei kuulemma enää järjestetty mitään. Ala-ikäiset tuhannen päissään ja kävivät kuulemma pyytämässä bussikuskilta mankkaa kovemmalle niin monta kertaa(Missä soi Metallica yllättäen) lopuksi kuului pelkkää särinää, silloin oli volumet kohdalla. :D Kuski kävi ihan kuumana.
 

JanJ

Jäsen
Viestin lähetti trivekku


Samoin kävi aikanaan Juice Leskisella, hänelläkin varmaankin jokunen myyty levy tähän päivään mennessä.
¨

Kuten myös kävi The Curelle.
He saivat BBC:ltä aikanaan kieltävän vastauksen, sanoivat etteivät näe markkinoita Curen musiikille. Huumorimiehenä levy-yhtiön edustaja oli pistänyt loppuun lauseen, että muistuttakaa minua tästä kirjeestä kun olette myyneet miljoona levyä. Robert Smith kumppaneineen saikin muistuttaa kyseistä mogulia aika nopeasti.

Tuo kirje ja Curen vastine miljoonan myydyn levyn jälkeen löytyy jostain Curea käsittelevästä kirjasta. Selailin kyseistä opusta kirjastossa joskus, joten en muista mikä niistä sadoista Cure-kirjoista oli kyseessä. Joku niistä niiden itse koostamista.
 

trivekku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, IFK
Viestin lähetti JanJ
¨

Kuten myös kävi The Curelle.
He saivat BBC:ltä aikanaan kieltävän vastauksen, sanoivat etteivät näe markkinoita Curen musiikille. Huumorimiehenä levy-yhtiön edustaja oli pistänyt loppuun lauseen, että muistuttakaa minua tästä kirjeestä kun olette myyneet miljoona levyä. Robert Smith kumppaneineen saikin muistuttaa kyseistä mogulia aika nopeasti.

Tuo kirje ja Curen vastine miljoonan myydyn levyn jälkeen löytyy jostain Curea käsittelevästä kirjasta. Selailin kyseistä opusta kirjastossa joskus, joten en muista mikä niistä sadoista Cure-kirjoista oli kyseessä. Joku niistä niiden itse koostamista.

Eniten unettomia öitä on varmaankin vietetty Beatlesin vuoksi:D
Ei ei pojat tälläinen kitararokki:p
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös