Mestisjoukkueiden voimasuhteet kaudelle 2010-2011

  • 6 800
  • 12

Kilpirinta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalpa
Haluan kertoa tässä vielä heti ekana, ettei tämä kirjoitus ole todellakaan mikään "Se ainoa totuus" vaan tein tämän sitä varten että mestis kaudestakin tulisi vastaava keskustelu kuin liigasta. Totta puhuen olen seurannut paljon enemmän liigaa mutta kyllä sitä tieto löytyy myös mestiksestä.

En tällä kertaa jaksanut kirjottaa kauheeta romaania tähän joten laitoin vain sijoitukset.

Mielestäni sarja voisi olla tälläinen:

Ilves ja ässät ovat mielestäni nyt sitä luokkaa että parhaimmillaan nousu % on 50

1.KooKoo (kova joukkue hyvä maalivahti. 50% mahdollisuudet Liigaan)
2.Jokipojat (Ihan hyvä joukkue. en usko että valmis taloudellisesti liigaan 15%)
3.Jukurit (kova joukkue, mutta ei taloudellisesti valmis liigaan. 4% liigaan)
4.TuTo (Keskitasoa parempi. Liian huono vielä liigaan mutta muuten mahikset. 10% liigaan)
5.Sport (Uskon, että vielä yllättää. 15% Liigan.)
6.K-Vantaa (Mahdollisuuksia löytyy. 10% liigaan)
7.Hokki (hyvä valmentaja perus jengi ei liigaan)
8.SaPKo (Essen +! Ei liigaan)
9.D-Team (ei oikee hyvält näytä. Ei liigaan)
10.Leki (kyllä ainaki sarjas pysyy.ei liigaan )
11.K-Laser (saavat varmaan jonkun ali suorittajan kärpist ei liigaan)
12.Heki (putoaa ei liigaan)

Anteeksi näistä kirjotus virheistä.
 
Viimeksi muokattu:

PikkuKasi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lempäälän Kisa
Toivottavasti ketju herättää mielenkiintoa SM-liigan vastaavan tavoin! En ole vielä suorittanut muiden Mestis-seurojen kokoonpanojen läpiluotailua, joten pistän vain omia mietteitäni LeKin tilanteesta Mestiksen mittakaavassa.

LeKin maalivahtiosasto kattaa tällä hetkellä vain Mikko Pätsin, joka viime kaudella otti talvella Kisan maalilla suuren vastuun ja kantoi kokemattomuudestaan huolimatta ykkösveskarin viittaa, kunnes Markus ''Karhu'' Korhosen tulo lopulta jakoi peliajan molemmille. Moni voisi tässä kohtaa ihmetellä, että nuori sopimusmaalivahti syrjäytettiin lainaveskarin tieltä, tyypillistä farmiseuran toimintaa. Eräs paikallinen lätkävaikuttaja sanoi osuvasti tilanteeseen, että ''olisi täyttä idiotismia saada maalinsuulle Korhosen tasoinen kokenut maalivahti ja istuttaa miestä penkillä''. Pätsiin on kuitenkin Lempäälässä suuri luotto! Miehelle tulossa vielä sparraaja ennen kauden alkua.

Arvio: LeKi ollee Pätsin turvin maalivahtiensa osalta keskikastia. Tilanne toki muuttuu sparraajan nimen mukaan. Pätsissä on kuitenkin selkeää potentiaalia Mestis-tasolla nousta haastamaan kokeneemmat veskarit. Saadessaan tasaisuutta maalivahtiosasto ollee ylempää keskikastia.

Laajuutta, terävää kärkeä ja ankara kilpailutilanne. Siinä Lempäälän Kisan puolustuksen suuret vahvuudet tulevalle Mestis-kaudelle. Viime kauden rungosta manageri Tuukka Suoniemi sai jäämään suurimmat nimet eli Jarno Virkin ja Anssi Tierannan. KooVeesta viime keväänä tulleet nuoret puolustajat Jonas Alatalo ja Ville-Joonas Peltola jatkoivat LeKissä ja tulevat olemaan monelle Mestistä seuraavalle yllätys tulevalla kaudella. Varsinkin Peltola on lupaavin LeKi-pakki aikoihin!

Hankintapuolella kokeneempaa kaartia edustavat ex-Ilves Jarkko Näppilä ja Jukureissa kiekkoillut Eero Hyvärinen. Molemmat ovat tulleet urallaan tunnetuiksi(Näppilä myös Lempäälässä) hyvinä oman pään puolustajina. Molemmat ovat silti muuten takuuvarman kokoonpanon kysymysmerkkejä, sillä Näppilää ovat vaivanneet loukkaantumiset ja Hyvärisellä ilmeisesti on takana heikompi kausi. Harkkapeleissä Eero on tosin esiintynyt todella kovalla tasolla!

Try-out puolustajista sopimuksen saaneet Joonas Salmi ja Ville-Matti Talonen sekä tuttu kasvo Petteri Friman tuovat leveyttä.

Arvio: LeKin puolustus on tässä vaiheessa kautta parempi kuin koko Mestis-historian aikana aiemmin. Kisan selkeästi vahvin osa-alue, joka ei laina-apuja kaipaa. Vaikka legendaarinen Jarkko Glad lopetti, kokemusta on kelvollisesti. Suurin huoli liittyy kiekolliseen peliin. Pystyvätkö nuoret saamaan aikaan tehopisteitä tärkeissä otteluissa? Omassa päässä ja fyysisessä pelissä LeKin puolustus on Mestiksen ehdotonta eliittiä, ellei peräti ykkönen.

LeKin hyökkäys on vielä tässä vaiheessa alkusyksyä hivenen keskeneräinen. LeKin toimintasuunnitelmana on aiemmin ollut rakentaa hyökkäys tuttujen kasvojen varaan, jotka ovat perinteisesti koostuneet duunariosaston kavereista. Tähän päälle on pikkuhiljaa alettu kasata kärkimiehiä ja laina-apuja. Suunnitelma on toiminut jälleen kuten junan vessa, mutta tällä hetkellä ollaan vasta puolessa välissä kärkimiesten osalta.

Duunariosastolla mm. Juha Suomaa ja Juho Joki-Erkkilä takaavat työmoraalin korkeuden. Tapparasta siirtynyt Jarkko Pyymäki ja LeKin elävä legenda/fanien suosikki Jose Nippala ovat kaksikkona Mestiksen parhaimmistoa kahden suunnan pelissä. Ilves-visiitin jälkeen palaava Johannes ''Jonski'' Alanen tuo kokemusta hyökkäyspäähän. Lassi Mattila on Mestis-tasolle kova ykkössentteri.

Try-out pelaajista sopimuksen saivat Olli Kalliosaari, Markus Jokinen ja Sami Holappa. Kalliosaari&Jokinen voivat ottaa harkkapelien perusteella kärkikentistä paikan. Molemmat äärimmäisen kypsiä ja tehokkaita pelaajia.

Vastoinkäymisiä ovat tuoneet ulkomaalaisten kohtalot. Mihail Koklins ja Gergö Nagy olivat suurista odotuksista huolimatta vielä vajaita kärkirooleihin ja lupaava kaksikko joutui jättämään Lempäälän.

Arvio: Hyökkäyksen tilanne vielä pahasti auki. Jokainen tähän mennessä hankittu palanen ottaa varmasti roolinsa, mutta kärkiketjuihin olisi vielä tilaa monelle vastuunkantajalle. Antti Hildéniä kaivattaisiin! Ottaako Alanen ykköstykin paikan? Mestiksen keskitasoa tai alempaa keskitasoa tällä hetkellä, mutta vielä moni asia auki.

Kokonaisuudessaan voidaan sanoa, että LeKin joukkue on paremmin kasassa kuin aiempina vuosina, mutta silti asiat vielä hivenen kesken. LeKiä todennäköisesti aliarvioidaan jälleen medioissa ja Jatkoajan arvioissa. LeKin noustessa kärkisijoille (jälleen) puuskutetaan farmiseuran roskapönttöefektistä. Heille haluaisin sanoa, että katsokaa nyt tuota sopimuspelaajien listaa! Löytyy Virkkiä, Tierantaa, Alasta... Siellä on esimerkiksi YHDEKSÄN puolustajaa täysin ilman lainapelaajia.

Arvostusta LeKille tuskin myöskään ensi kaudella suodaan liiaksi, mutta toivoisin, että Helteen johdolla LeKi pelaisi kokoonpanon mukaista aggressiivista, viihdyttävää ja hyökkäävää kiekkoa. Kotipeleihin toivoisin tavanomaisesti yleisömäärien osalta lisäystä. Joko vihdoin lähestytään puolta tuhatta? Faniryhmä Kisa-Osasto ainakin pitää meteliä yllä katsomossa.

Sijat 4-6
 

Jukuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, Hydraulic oilers, JYP, HIFK
En tällä kertaa jaksanut kirjottaa kauheeta romaania tähän joten laitoin vain sijoitukset.

Mielestäni sarja voisi olla tälläinen:

Ilves ja ässät ovat mielestäni nyt sitä luokkaa että parhaimmillaan nousu % on 50

1.KooKoo (kova joukkue hyvä maalivahti. 50% mahdollisuudet Liigaan)
2.Jokipojat (Hyvä joukkue en usko että valmis taloudellisesti liigaan 15%)
3.Sport (Hyvältä näyttää.Talous kunnossa ja lisää sponsoreita tulossa liigaan noustessa. 33% liigaan)
4.D-Team (hyvä joukkue ei liigaan)
5.TuTo (Keskitasoa parempi. liian huono vielä liigaan mutta muuten mahikset. 10% liigaan)
6.K-Vantaa (Mahdollisuuksia löytyy. 10% liigaan)
7.Hokki (hyvä valmentaja perus jengi ei liigaan)
8.SaPKo (Essen +! Ei liigaan)
9.Jukurit (ei oikee hyvält näytä. Ei liigaan)
10.Leki (kyllä ainaki sarjas pysyy.ei liigaan )
11.K-Laser (saavat varmaan jonkun ali suorittajan kärpist ei liigaan)
12.Heki (putoaa ei liigaan)

En nyt tiiä ymmärsinkö tän ketjun idean ihan oikein, mutta jos ymmärsin niin pari noista jutuista vähän ihmetytti. Sportilla talous kunnossa?! Ei millään pahalla Sporttia kohtaan, mutta kyllä vaasalaiset itekkin tietää et Tamin takia oli konkurssi lähellä ja budjettia jouduttiin leikkaamaan rajusti ja joukkue on varmaan nuorempi kuin ikinä.

Miten niin ei näytä hyvältä Jukureiden osalta? Meillä on parempi joukkue kuin vuosiin. On Muhosta, Hakkaraista, Lehtosta, Lindholmia jne. Talous tuskin riittää ainakaan tällä hetkellä liigaan, mutta kyllä tällä joukkueella taistellaan Mestiksen kärkisijoista ellei mitään floppia tapahdu.
 

Becksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Otsikossa viisi sanaa ja kaksi yhdyssanavirhettä. No ei se niin tarkkaa ole.

Mitä voimasuhteisiin tulee, niin KooKoo näyttää tällä hetkellä vahvimmalta. Sport yllättää.
 

Tuusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
1.-4.

KooKoo, Jukurit,TuTo ja Jokipojat

5.-8.

Sport, SaPKo, Hokki ja LeKi

9.-12.

D Team, K-Vantaa, HeKi ja K-Laser

Sijoilta 1.-4. jos ei löydy KooKoo ja Jukurit, voidaan nyt olevilla rostereilla puhua jo pienoisesta pettymyksestä kummankin kohdalla. En pitäisi mahdottomana, vaikka nuo joukkueet olisi keväällä finaalipari. TuTo ja Jokipojat oli omassa arvioinnassani kiikunkaakun Sportin ja kauden yllättäjän SaPKon kanssa, mutta laitoin ne nyt noin päin. Sportin pelaamista on erittäin vaikea arvoida. Nuori joukkue yllättää varmasti energisyydellään, mutta miten se kestää pitkän ja rankan sarjapelaamisen rasitukset. Osaako se kuitata tappiot nopeasti vai iskeekö "henkinen" lama. SaPKon hyökkäys on kova, mutta kestääkö alakerta maalivahtia myöten.

Hokki, LeKi ja D Team on minun kaavailuissa hyvin tasavahvoja kamppailemaan viimeisestä playoff paikasta. K-Vantaasta on nyt oikeastaan paha sanoa vielä mitään, pelaajaruletti tullee siellä olemaan kauden aikana melkoinen. HeKin ja nousija Laserin tilanne näyttäisi nyt selvästi muita heikommalta.
 

karate Mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HardCore Hooligan
1.KooKoo (kova joukkue hyvä maalivahti. 50% mahdollisuudet Liigaan)
2.Jokipojat (Hyvä joukkue en usko että valmis taloudellisesti liigaan 15%)
3.Sport (Hyvältä näyttää.Talous kunnossa ja lisää sponsoreita tulossa liigaan noustessa. 33% liigaan)
4.D-Team (hyvä joukkue ei liigaan)
5.TuTo (Keskitasoa parempi. liian huono vielä liigaan mutta muuten mahikset. 10% liigaan)
6.K-Vantaa (Mahdollisuuksia löytyy. 10% liigaan)
7.Hokki (hyvä valmentaja perus jengi ei liigaan)
8.SaPKo (Essen +! Ei liigaan)
9.Jukurit (ei oikee hyvält näytä. Ei liigaan)
10.Leki (kyllä ainaki sarjas pysyy.ei liigaan )
11.K-Laser (saavat varmaan jonkun ali suorittajan kärpist ei liigaan)
12.Heki (putoaa ei liigaan)

Pakkohan tähän on vähän tikertyä, mutta aika ihmeellisiä on mielipiteet, oletko seurannut tätä sarjaa alkuunkaan? Tai sitten minä olen pihalla, olkoon miten on:

1. Voi olla näinkin.
2. Heikentynyt merkittävästi viime kaudesta, lienee sarjan nuorimpia joukkueita. Ei talouden puolesta valmis.
3. Vaasassa lie koko Mestiksen heikoimmat taloudelliset kantimet? Ainakin Top3 kirkkaasti.
4. Miten ihmeessä hyvä joukkue? Nimenomaan tällä hetkellä näyttää heikommalta kuin aikoihin.
5. Ok.
6. Mitä mahdollisuuksia? Seura on taloudellisesti kanssa siellä huonomman pään Topjollain-listalla, ja touhu tuntuu aika ssssekaselta näin ulkopuolisen silmin.
7. Jaa.
8. Miten niin juuri Essen on iso plussa? Mies oli kuulemma Kuopion vierailullaan umpisurkea.
9. Mikkelissä näyttää itseasiassa paremmalta kuin puoleen vuosikymmeneen. Tosin liiga voi olla utopiaa.
10. Niin.
11. Juu, mahdollista.
12. Mahdollista tämäkin.
 

Hartiapankki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport ja kaikkinainen urheilu vaasalaisittain
3. Vaasassa lie koko Mestiksen heikoimmat taloudelliset kantimet? Ainakin Top3 kirkkaasti.
Hieman harhaanjohtavasti sanottu. Velkaa nyt on varmasti enemmän kuin joukkueella hiuksia päässä, mutta "heikoimmat taloudelliset kantimet" kuulostaa ainakin mun korvaan sellaiselta seuralta, jolla on vaikeuksia ylipäätää osallistua sarjaan saati viedä se läpi. Kuitenkin tällä hetkellä, kulutusjuhlien jälkeen, tilanne on se että joukkue on ennennäkemättömän edullinen samalla kun tulopuoli on suurinpiirtein samalla tasolla kuin aikaisempina vuosina. Yleisömäärät tullee jonkin verran tippumaan, muttei kuitenkaan niin paljoa että se uhkaisi taloudellisesti tulevaa kautta.

Liigasta nyt tietysti on turha puhua muutamaan vuoteen, se on selvä. Tämä on toimistollakin ymmärretty.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Älkää menkö trollin miinaan. Kilpirinta on selvä trolli, joka tulee vain provoamaan noilla viesteillään. Liigaosioon hän perusti oman voimasuhde-ketjunsa joka oli asiantuntemuksellaan ihan tätä tasoa - ja sitten vielä selitti miettineensä kirjoitustaan kuukauden.

Koska Kilpirinta on KalPan fani, uskon, että kyseessä on "kuopiolaisen juniorivalmentajan" uusi tuleminen. Kyseinen legendraarinen ketjuhan löytyy täältä: http://keskustelu.jatkoaika.com/showthread.php?postid=119845#post119845
 

Kilpirinta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalpa
Älkää menkö trollin miinaan. Kilpirinta on selvä trolli, joka tulee vain provoamaan noilla viesteillään. Liigaosioon hän perusti oman voimasuhde-ketjunsa joka oli asiantuntemuksellaan ihan tätä tasoa - ja sitten vielä selitti miettineensä kirjoitustaan kuukauden.

Koska Kilpirinta on KalPan fani, uskon, että kyseessä on "kuopiolaisen juniorivalmentajan" uusi tuleminen. Kyseinen legendraarinen ketjuhan löytyy täältä: http://keskustelu.jatkoaika.com/showthread.php?postid=119845#post119845


Nyt voisin vastata tähän aikaisempaan viestiin MITÄ HELVETTIÄ???

Okei voidaan myöntää että mestistä en niin paljoa ole seuraillut kuin liigaa mutta kuitenkin olen lukenut pelaajien tietoja ja muita uutisia koko vuoden ajan esim savonsanomaa jatkoaikaa. Kaikki pelaaja hankinta jutut olen vilkaissut läpi. en siis täydellisesti mutta kuitenkin pelaajasta jonkin näköisen kuvan saanut. Muutaman asian voin kyllä myöntää ja selittelen niitä sillä että oikeasti ei minulla ole tietoa paljoakaan jukureista eikä toi sportin talous juttu ole minun korville asti tullu. Pyydän Antekksi noita kahta virhettä.

AI ETTEI MUL OO TIETOO SM-LIIGAST!!!Oon varmana nähny enemmän pelejä ku sä ja aina ainakin kaks saipa pelii tullu nähtyy kaudes! LUEN KAIKKI SM-LIIGAA KOSKEVAT UUTISET AINA! JA KUULE OON NÄHNY KAIKKI SM-LIIGA JENGIT PELAAMASSA TAITAA SUA VAAN ÄRSYTTÄÄ SE MUN ANTAMA HUONO SIJOTUS SAIPALLE MIKÄ SE TULEEKIN OLEMAAN. SANO MITÄ SANOT MESTIKSESTÄ MUTTA KYLLÄ MULLA IKA HYVÄ KÄSITYS ON LIIGASTA.

Eikä näitten mun tekstejen tarkotus oo kerto sitä ainutta totuutta vaan alotttaa hyvä keskustelu aiheesta. säkin näytät tosi tietäjältä ja aikuiselta mieheltä kun ei ees näköjää tajuu mitää. Vai?

Jos kerra lähetät mulle oikee yksityisviestejä ja haukut mun kirjotus virheistä nii taia sulla muuta elämää olla. Anteeks jos oon paska kirjottaja.
 

Kilpirinta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalpa
Älkää menkö trollin miinaan. Kilpirinta on selvä trolli, joka tulee vain provoamaan noilla viesteillään. Liigaosioon hän perusti oman voimasuhde-ketjunsa joka oli asiantuntemuksellaan ihan tätä tasoa - ja sitten vielä selitti miettineensä kirjoitustaan kuukauden.

Koska Kilpirinta on KalPan fani, uskon, että kyseessä on "kuopiolaisen juniorivalmentajan" uusi tuleminen. Kyseinen legendraarinen ketjuhan löytyy täältä: http://keskustelu.jatkoaika.com/showthread.php?postid=119845#post119845

Niin ja muuten lisää tulee...katoppa tota mun alottamaa ketjuu sm-liigast kyllä sieltä löytyy aika paljon kuule niitä jotka ovat samaa mieltä kanssani...
Ja yleensäkkin aina joku on vähän eri mieltä jostain pikku asioista...

Sun tietämys????
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Jos kerra lähetät mulle oikee yksityisviestejä ja haukut mun kirjotus virheistä nii taia sulla muuta elämää olla. Anteeks jos oon paska kirjottaja.

Hah, tämä viimeistään paljasti tarkoituksellisen trollin, koska vaikka Kilpirinnan yhdyssanavirheitä olin haukkunut liigapuolella, niin yksityisviestejä ei moiselle turhakkeelle vaivautunut lähettämään. Kova on pojalla yritys lietsoa sotaa heittämällä moisia perättömiä väitteitä täällä.

Mutta turha tästä sen enempää jupista, koska näköjään moderaattorit päästivät tuon asiantuntijan takaisin lukemaan "savonsanomia" :D
 

Jone29

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo, sympatiat KalPalle
Mikä oli tänään ilmestyneen IS Veikkaajan arvio Mestiksen voimasuhteista? KooKoon ketjusta paljastui, että Jukurit oli rankattu kärkeen ja kouvolalaiset toiseksi. Olisiko jollain heittää koko lista?
 

Mustakotka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Mikä oli tänään ilmestyneen IS Veikkaajan arvio Mestiksen voimasuhteista? KooKoon ketjusta paljastui, että Jukurit oli rankattu kärkeen ja kouvolalaiset toiseksi. Olisiko jollain heittää koko lista?
1. Jukurit
2. KooKoo
3. Hokki
4. Sport
5. D Team
6. Jokipojat
7. TuTo
8. K-Laser
9. SaPKo
10. LeKi
11. Kiekko-Vantaa
12. HeKi
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös