Panin listaillen vähän kauden tulokasantia. Näppituntumalta sanoisin, että uusia pelureita on nyt normaalia enemmän. Listattuna on ns. virallisten tulokkaiden (kts. liiton oletettavasti edelleen voimassa olevat kriteerit alta) sekä *-merkittyinä myös "moraalisiksi tulokkaiksi" luokittelemiani pelaajia.
Jokainen voi vapaasti jakaa pelaajat tulokkaisiin ja ei-tulokkaisiin mielensä mukaan, mutta ainakin minun mielestäni tulokkaan ei tartte tulla junnuista, vaan voi olla pelannut vaikka jokusen kauden Suomi-sarjaa. Ja en mä oikein tiedä miksi kaikki ulkomaalaisetkaan pitäisi automaattisesti laskea pelistä pois.
Vaikein rajaveto on varmaankin lainapelaajien osalta. Nyt mukana on iso nippu sellaisia, jotka tulevat listalta tippumaan pois, jos ja kun eivät koko kautta Mestiksessä pelaa. Vastaavasti taas listaamatta jäi jokunenkin ihan potentiaalinen sellainen tulokas, joka on ollut esim. loukkaantuneena alkukauden ja pelannut vasta muutaman matsin.
Jokainen voi vapaasti jakaa pelaajat tulokkaisiin ja ei-tulokkaisiin mielensä mukaan, mutta ainakin minun mielestäni tulokkaan ei tartte tulla junnuista, vaan voi olla pelannut vaikka jokusen kauden Suomi-sarjaa. Ja en mä oikein tiedä miksi kaikki ulkomaalaisetkaan pitäisi automaattisesti laskea pelistä pois.
Vaikein rajaveto on varmaankin lainapelaajien osalta. Nyt mukana on iso nippu sellaisia, jotka tulevat listalta tippumaan pois, jos ja kun eivät koko kautta Mestiksessä pelaa. Vastaavasti taas listaamatta jäi jokunenkin ihan potentiaalinen sellainen tulokas, joka on ollut esim. loukkaantuneena alkukauden ja pelannut vasta muutaman matsin.
Mestiksen vuoden tulokkaaksi valitaan pelaaja joka:
a) ei ole pelannut yhtään ottelua SM-Liigassa ennen kauden alkua (maalivahtien osalta ei lasketa puettuja otteluita, vaan pelattuja
otteluita)
b) ei ole aiemmilla kausilla pelannut enempää kuin 15 Mestisottelua runkosarjassa.
c) on edellisellä kaudella ollut vielä edustuskelpoinen A-nuorissa (tällä kaudella syntynyt 1989 tai myöhemmin)
d) pelaajan tulee olla pelannut koko kausi pääsääntöisesti Mestiksessä (satunnaisia käyntejä muissa sarjoissa ei huomioida)
e) pelaajan tulee olla kirjoilla kauden päättyessä Mestis-seurassa
f) pelaajan on oltava suomalainen.