Mestiksen televisiointi

  • 554 456
  • 2 204
Suosikkijoukkue
Juniori Jokipojat, JoKP, Anaheim Ducks
Ps. Jos seurat tästä jotenkin hyötyisivät niin kai sen olisi joku seuraihmisistä jo maininnut.
Eikös silloin kauden alussa jossain kohtaa ollut puhetta ihan yleisesti Mestiksen suunnasta, että Mestis-seurat jotain hyötyisivät tästä uudesta TV-sopimuksesta? Taisi joku seurakin tästä mainita, mutta mitään virallista tiedotetta tästä ei ainakaan minun silmiin ole osunut. Vähän tulee sellainen tunne, että tietääkö tässä vaiheessa oikeen kukaan, miten nämä korvaukset lopulta sitten menee?

Kuvanlaatu on ollut ainakin osassa peleissä aika huonoa. Tulee mieleen Liigaläletykset ensimmäisellä kaudella, kun sarja siirtyi Telialle. Liigamatsit näkyvät nyt kyllä hyvälaatuisesti ja ne ovat toteutettu hienosti, niissä ei ole mitään vikaa.
 

penaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toverit, Inter, Pohjoiskaarre
Mestiksen operatiivinen johtaja Aro sanoi maaliskuussa: "yhteistyöllä luomme edellytyksiä seurojen kehittää toimintaansa". Rahasta hän ei puhunut mitään.

Osa-aikaespoolaisena kiinnitin huomiota siihen, että espoolainen Aro kuntavaalikampanjassaan kehuskeli edellisillä työpaikoillaan, mutta ei maininnut nykyistä työtään. Minulle tuli silloin mieleen, että häpeääkö hän sitä, vaikka komea titteli Arolle onkin annettu.
 

Vepe21

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kiekko-Vantaa, Mainz 05
Noista kuvakulmista sen verran, että monissa halleissahan ei ole tilaa siellä toisella puolella, että pääkatsomo saataisiin kuviin. Esim. Vantaalla on muutama rivi katsomoa, Imatralla ja Keuruussa on vastassa heti seinä.
 

SepeSusi

Jäsen
En haluaisi olla negatiivinen, mutta pakko olla vähän samaa mieltä. Lähetykset ovat sinänsä ihan ookoo mielestäni, kuten viime vuonnakin, nyt vaan hinta-laatusuhde on reilusti huonompi. Maksaminen olisi mukavampaa jos tietäisi, että seurat saavat tästä reilun korvauksen.
 

penaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toverit, Inter, Pohjoiskaarre
Jos jotain positiivistakin tänne kirjoittaisi niin pidän Kokkolan selostaja Niko-Joonas Tuomisesta (vanhoja Ruudun selostajia hänkin). Ammattitaitoinen ja innostunut selostaja. Tuomiselle voi myös laittaa kysymyksiä tai kommentteja pelin aikana twitterissä, joita hän lähetyksessä lukee ja kommentoi.
 

Lokkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi
Jos jotain positiivistakin tänne kirjoittaisi niin pidän Kokkolan selostaja Niko-Joonas Tuomisesta (vanhoja Ruudun selostajia hänkin). Ammattitaitoinen ja innostunut selostaja. Tuomiselle voi myös laittaa kysymyksiä tai kommentteja pelin aikana twitterissä, joita hän lähetyksessä lukee ja kommentoi.
Pakko tulla dumaamaan tämä posi heti kärkeen.

Omaan makuun ei ymmärrä pelistä tarpeeksi, ja keskittyy liikaa juurikin näihin- useimmiten omien kavereidensa- twiitteihin, sekä viljelemään ainakin omaan korvaan hyvin väsynyttä koppiläppää. Parissa pelissä pitänyt mutettaa kaveri pois linjoilta.
 
Suosikkijoukkue
Juniori Jokipojat, JoKP, Anaheim Ducks
Rupesin katsomaan K-Espoon ja Ketterän matsia, niin ensinnäkin vanha painajainen Jokipoikien peleistä, Airik Hopiakangas (vai mikä se oli), nykyisin ilmeisesti joku Airik Hodge selostaa ja kuvaus on ajoittain jostain piippuhyllyltä (vinkki kuvaajalle, zoomia saa käyttää), niin katsominen jäi lyhyeen. Eka kympin perusteella itse pelistä ei voi juurikaan sanoa mitään. Se oli sitä Mestis-kiekkoa.
 

saiman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokkolan Hermes, Ilves
Ite katoin kyseistä ottelua 2 erää, jonka jälkeen ei enään viihtinyt Ketterän dominointia seurata. Airik on kyllä harvinaisen raskas kuunneltava. Ensimmäisellä kerralla se oli huvittavaa ekan erän, sitte rupes särkeen korvia. Itellä ei kuvauksesta oo moitittavaa, tykkään tuosta Espoon kuvatasosta. Mutta nuo zoomaukset ei vaan toimi, ainakaan niissä otteluissa/halleissa mitä oon ite nähny. Joko kuvaaja jää kiekosta jälkeen tai sitte unohtaa vaihtaa kameraa kun kiekko vaihtaa pelaajaa.
 

Espoonmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Ite katoin kyseistä ottelua 2 erää, jonka jälkeen ei enään viihtinyt Ketterän dominointia seurata. Airik on kyllä harvinaisen raskas kuunneltava. Ensimmäisellä kerralla se oli huvittavaa ekan erän, sitte rupes särkeen korvia. Itellä ei kuvauksesta oo moitittavaa, tykkään tuosta Espoon kuvatasosta. Mutta nuo zoomaukset ei vaan toimi, ainakaan niissä otteluissa/halleissa mitä oon ite nähny. Joko kuvaaja jää kiekosta jälkeen tai sitte unohtaa vaihtaa kameraa kun kiekko vaihtaa pelaajaa.
Itsekin arvostan sitä että kiekko näkyy kuvassa. Kivana bonuksena tossa hillityssä zoominkäytössä tulee se että näkee myös muiden pelaajien sijoittumisen. Niin kauan kun kuvataan kahdella kameralla niin toisen pitää pitää kuva isona. Toinen voi sitten zoomailla, mutta sitä kuvaa pitää livessä käyttää hillitysti. Hidastuksiin sitten jos saanut kuviin jotain katsottavaa.

Mun mielestä ylhäältä kuvattu toimii paremmin kuin alhaalta. Espoossahan kuvattiin liigaa alakatsomon ylätasolta ja siihen verrattuna tuo yläkatsomosta kuvattu on parempi. Pelin näkee paremmin.
 

Canis Lupus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kajaanin Hokki, LuPo
Eipä olisi haluttanutkaan katsoa.
 

Peteliuz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Taitaa olla se Espoon tohelo viimein hyllytetty, kun ei ole näkynyt eikä luojan kiitos kuulunut Espoon kotipeleissä. Itse ainakin pistin hepusta palautetta Cmorelle, toivottavasti pitävät valitun linjan.
 

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
Taitaa olla se Espoon tohelo viimein hyllytetty, kun ei ole näkynyt eikä luojan kiitos kuulunut Espoon kotipeleissä. Itse ainakin pistin hepusta palautetta Cmorelle, toivottavasti pitävät valitun linjan.

Oonkohan ainoo joka tykkäs ko hepun värikkäästä kielestä ja selostuksesta.
 

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
Tai sit siulla on sen verran vahvemmat dropit kuin meillä muilla että kestät järjissäsi :D

Miulla on kyl aika vahvat kipudropit että mistäs arvasit. Ei vaan onneksi kokoaikaisessa käytössä mutta sen verran puhtia ettei paljon huolet paina ja yöt saa vaikka ratsastaa lampaalla preerian halki ja kaataa pari kiraffia mennessä.
 
Viimeksi muokattu:

waltteri21

Jäsen
Suosikkijoukkue
JoKP
TuTon selostajaa oli tänään mukava kuunnella. Sellaista tasaista asiallista puheensorinaa ja väliin hyvää läppää. Ja haastattelut olivat napakoita mutta niissä kysymyksissä oli myös sisältöä.
 

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
Melkonen velho on Talvisalon kameran kahvassa.
 

sorza

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo,Jokerit,Tamminen,Harri Aholan lounaskaverit
Oonkohan ainoo joka tykkäs ko hepun värikkäästä kielestä ja selostuksesta.

Et ole ainoa. Itse tykkäsin Airikin selostuksista jo silloin, kun hän Joensuun pelejä selosti.

Tämän päiväiseen studiolähetykseen pitää antaa lokaa, kun alkuun ei saatu edes SaPKon pelaajan ennakkohaastattelua ajettua lähetykseen ja IPKn kokoonpano jäi kesken, kun ottelu jo alkoi. Ei erätauko haastatteluja eikä edes ottelun jälkeen valmentajien kommentteja. Ennakkostudion perusteella luulisi joku, että SaPKo - IPK peli olisi peruttu ja oltaisiin nähty Ketterän ja Kiekko Espoon peli.
 

jmexel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Roki,
Et ole ainoa. Itse tykkäsin Airikin selostuksista jo silloin, kun hän Joensuun pelejä selosti.

Tämän päiväiseen studiolähetykseen pitää antaa lokaa, kun alkuun ei saatu edes SaPKon pelaajan ennakkohaastattelua ajettua lähetykseen ja IPKn kokoonpano jäi kesken, kun ottelu jo alkoi. Ei erätauko haastatteluja eikä edes ottelun jälkeen valmentajien kommentteja. Ennakkostudion perusteella luulisi joku, että SaPKo - IPK peli olisi peruttu ja oltaisiin nähty Ketterän ja Kiekko Espoon peli.

Se oli viihdyttävä, tänään ei ollut sitä vähää.
 

Vepa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Mun mielestä kaikissa Cmoren lähetyksissä on ollut ihan karmeat selostajat. Tuton peleissä Säteri (vai mikä lie) ja tänään Espoon pelissä kuka lienee ollutkaan? Voisivat ostaa näiden selostajien palkoilla vaikka muutaman mikrofonin kentän laidalle, että kuultaisiin yleisön mylvintää. Itse en ainakaan selostajia edes kaipaa, pilaavat vaan katsojakokemuksen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös