Tuli idea. Listataan Mestiksen parhaita. Mutta sillä tavalla, että jokainen saa kontolleen yhden ominaisuuden. Muuten tyyli on ihan vapaa, mutta listaaja saa nimetä superlatiivin seuraavalle. Katsotaan toimiiko tämmöinen kokeilu.
Mä aloitan helposta, eli nimeän Mestiksen kokeneimmat:
1. Jarno Kultanen
2. Toni Sihvonen
3. Mikael Hallbäck
Muoto on siis vapaa, mutta mulla tuli melkeinpä automaattisesti top-kolmonen. Seuraaville sijoille olisi nimittäin pitänyt jo melkeinpä arpoa. Toki noista kärkinimistäkin voi halutessaan vaihtaa ykkösen ja kakkosen paikat keskenään.
Mä sijoitin Kultasen niukasti edelle sen takia, että on kerännyt kokemusta vielä Sihvostakin kovemmista sarjoista ja ura on jatkunut keskeytyksettä.
Kunniamainituiksi vielä:
Seuraavaksi kategoriaksi tulee Mestiksen nopeimmat. Kuka on palstan nopein ja uskaltaa ottaa haasteen vastaan?
Mä aloitan helposta, eli nimeän Mestiksen kokeneimmat:
1. Jarno Kultanen
- 102 NHL-peliä
- 59 AHL-peliä
- n. 500 ottelua SM-liigassa ja Elitserienissä
- 14 kautta putkeen arvostettuna ammattilaisena
2. Toni Sihvonen
- Yhteensä noin 700 ottelua SM-liigassa ja Elitserienissä
- n. 70 maaottelua
- Todisteena huipputasolla pelaamisesta kolme SM-kultaa ja kolme MM-mitalia
- Pelannut aikuisten tasolla kolmella eri vuosikymmenellä
3. Mikael Hallbäck
- Yli 500 ottelua Mestis-tasolla
- Voi ohittaa jopa Mika Helkearon pelattujen otteluiden määrässä
- Jo kolmastoista perättäinen kausi samassa seurassa
Muoto on siis vapaa, mutta mulla tuli melkeinpä automaattisesti top-kolmonen. Seuraaville sijoille olisi nimittäin pitänyt jo melkeinpä arpoa. Toki noista kärkinimistäkin voi halutessaan vaihtaa ykkösen ja kakkosen paikat keskenään.
Mä sijoitin Kultasen niukasti edelle sen takia, että on kerännyt kokemusta vielä Sihvostakin kovemmista sarjoista ja ura on jatkunut keskeytyksettä.
Kunniamainituiksi vielä:
- Hokin Jarkko Heikkinen, joka on kanssa pelannut iät ja ajat samassa jengissä
- HeKin Ville Kiiskinen, joka on ehtinyt ikäisekseen harvinaisen paljon
- Jukureiden Tuomo Jormakka, joka on sinnitellyt vanhasta jengistä pisimpään mukana
- TuTon Markku Vuorisalo, joka on pelannut kovilla tehoilla läpi komean uransa
Seuraavaksi kategoriaksi tulee Mestiksen nopeimmat. Kuka on palstan nopein ja uskaltaa ottaa haasteen vastaan?