Mainos

Mestikseen tulossa mielenkiintoinen pelaaja

• 1 315
  • 3

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Suomalaissyntyinen Panu Leppä on neuvotellut tiettävästi useamman Mestis-seuran kanssa ensi kaudesta.

Norjan kansalaisen Lepän perhe muutti Norjaan Panun ollessa vain vuoden ikäinen.
-Kaikki sukulaiseni asuvat Suomessa, käyn täällä monta kertaa vuodessa, Leppä kertoi toimittajallemme.

Luistelemaan Leppä oppi television välityksellä vuoden 1993 MM-kisojen aikaan.
- Niemisen Veikon jalkakikkaa oon reenannu, hän paljastaa erityisosaamistaan.

Viime kaudella Leppä kuului Norjan III-divisioonassa pelaavan Uddbyngenin miehistöön. Peliaikaa ei kuitenkaan tullut yhdessäkään runkosarjan ottelussa:
-No joo, olin joukkueen 13 puolustaja enkä oikein päässyt pelaamaan.

Kesän harjoitusotteluissa mies kuitenkin esiintyi yhdessä ottelussa:
-Toimitsija oli luullut paperille tippunutta kulmakarvaa ykköseksi, numerolla 13 pelaava Leppä muistelee. -Joukkueen tähtipuolustaja Trond-Markus Kisterssen oli syystäkin vihainen, Leppä jatkaa. Ihan kivaa oli pelata.

Leppää luonnehditaan kovaksi tsemppariksi sekä vahvaksi kulmavääntäjäksi:
- Joo, musta on kivaa jos voi auttaa joukkuetta menestymään henkisellä puolella, sanoo Leppä joka ei puhu sanakaan norjaa.
- Kun huutaa tarpeeksi kovaa niin kyllä ne ymmärtää.

Siirtoon Suomen sarjoihin voi tulla vielä kuitenkin mutkia mutkaan:
- Synnynnäinen yksisilmäisyys ei ole itseäni haitannut vuosiin, mutta Suomen Jääkiekkoliitto voi kuulemma kieltää yksisilmäisenä pelaamisen. Saa nähdä, tulen joka tapauksessa anomaan erityislupaa pelaamiseen.

Jos yksisilmäisyys estää pelaamisen Suomessa, on Lepällä jo varasuunnitelma valmiina:
- Mulla on aina ollu noi tuomarihommat lähellä sydäntä.

Aika näyttää nähdäänkö tämä väriläiskä Suomen kaukaloissa kaudella 2002-2003.

Sergei

Jäsen
Suosikkijoukkue
Petoluolan punaiset lemmikit + Pässipaidat savosta
Jaa-a, eiköhän kaveri nähdä ensi kaudella HIFK:ssa, mahdollisten lähtijöiden stunttina. Sopisi Penan linjaan.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy