Mertarannan paras/parhaita hehkutuksia

  • 5 729
  • 18

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viimeksi muokattu:

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Ei Antsa ihan hissun kissun tässäkään pätkässä ole. Legendaarisia Suomi-Ruotsi pelejä ja vuosi taisi olla 99. Kerrankin kiekko pomppi tälläisessä tilanteessa meille ja Tuomainen päästi Antsan irti. Taattua Mertarantaa
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Ihan vain siitä hyvästä, että Mikko Koivun Moskovan-maali on hehkutettu tässä ketjussa niin monesti, lyön tähän väliin Antero Karapalon selostuksen Calgaryn olympiakisoista vuodelta 1988 ottelusta Suomi - NL.

Enjoy.
 

d2uce

Jäsen
Oma suosikkini kyllä taitaa edelleen olla legendaarinen "Lauo Helminen lauo! Venäjä on lyöty!"

Eniten Mertarannassa kaivertaa edelleen se, kuinka hän ei heti tajunnut, että se oli Marko Tuomainen joka sen limpun lapioi Tommy Salon taakse jatkoajalla vuonna 1999. Lievästi olen katkera Anterolle tästä edelleen.

"Mitä väliä sillä on"
 

Bobcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
lyön tähän väliin Antero Karapalon selostuksen Calgaryn olympiakisoista vuodelta 1988 ottelusta Suomi - NL.

Enjoy.

Tämä saa aina aikaan kylmät väreet. Se yö kun tätä peliä jännitin 9-vuotiaana oli ihan just. Aamulla koulussa väsytti, mutta hyvästä syystä ja ihan vanhempien luvalla. Peli oli VHS-nauhalla vuosikausia ja varmasti satoja kertoja sen katselin, mutta sittemmin kadotin. Kiitos YouTuben tätä saa taas fiilistellä pidempinäkin koosteina.
 

tutzba

Jäsen
Tuskinpa Mertarannan selostuksista tämäkään on niitä huonoimpia. Kyseessä siis surullinen Suomi-Ruotsi vuodelta 2003. Itsehän tykkään katsoa tuota videota useastikin, mutta lopetan aina ajassa 1.24. Saanpahan ainakin kuvitella tuolle ottelulle sellaisen lopun, minkä olisin halunnut nähdä.
 

Hippi Hiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Nanna Karalahti
Tuskinpa Mertarannan selostuksista tämäkään on niitä huonoimpia. Kyseessä siis surullinen Suomi-Ruotsi vuodelta 2003. Itsehän tykkään katsoa tuota videota useastikin, mutta lopetan aina ajassa 1.24. Saanpahan ainakin kuvitella tuolle ottelulle sellaisen lopun, minkä olisin halunnut nähdä.
Hahhaa! Mukava lukea, että jollain muullakin on yhä ongelmia tämän ottelun lopun kanssa. Olen katsonut pätkää reilut 10 kertaa ja joka ikisellä kerralla olen lopettanut Suomen viimeiseen maaliin. Siihen astihan tuo on aivan loistavaa katsottavaa. Ehkä jonain päivänä pystyn jo jatkamaan loppuun asti.

***

Onko kenellekään tallella pätkää eräästä Suomi-Ruotsi -pelistä, jossa Suomi hyökkää "kolmella yhtä vastaan! EI! NELJÄLLÄ YHTÄ VASTAAN! TEHKÄÄ SE MAALI, TEHKÄÄ! EI!" (Kallio laukoo, kiekko jää jonnekin Salon patjoihin) "OIOIOIOIOIOI! MAALI! AIAIAIAIAIAI!" (kiekko lipuukin hiljaa längistä verkon perukoille) Paras Mertsi-pätkä koskaan ikinä missään.
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Hahhaa! Mukava lukea, että jollain muullakin on yhä ongelmia tämän ottelun lopun kanssa. Olen katsonut pätkää reilut 10 kertaa ja joka ikisellä kerralla olen lopettanut Suomen viimeiseen maaliin. Siihen astihan tuo on aivan loistavaa katsottavaa. Ehkä jonain päivänä pystyn jo jatkamaan loppuun asti.

Kyseessä oli kyllä ehkä suurimpia traumoja siihenastisessa elämässäni... Valehtelematta joku 5 päivää ketutti kuin pientä oravaa.

Enkä todellakaan aio verestää muistoja tuon videon ääressä.
 

Helmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mertsi

Ihan mielettömiä linkkejä.
Kuuntelin kaikki putkeen ja on kyllä Mertaranta aivan loistava selostaja, riittävästi tunnetta mukana, eikä mitään monotonista p*skaa.

Monta kertaahan jää itse selostus matsia tai yleensäkin urheilua seuratessa tv:stä kokonaan "kuulematta" kun jännittää lopputulosta ja mahdollisesti itse huutaa/selostaa täysillä mukana.
Näin jälkikäteen voi onneksi keskittyä Mertarantaan kunnolla :)

Vaikka täällä JA:ssa aika paljon Anteron selostusta dissataan, niin eipä taida ainakaan tällä hetkellä tästä maasta parempaa löytyä.
 

Cloaca Maxima

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Philadelphia Flyers
Onko kenellekään tallella pätkää eräästä Suomi-Ruotsi -pelistä, jossa Suomi hyökkää "kolmella yhtä vastaan! EI! NELJÄLLÄ YHTÄ VASTAAN! TEHKÄÄ SE MAALI, TEHKÄÄ! EI!" (Kallio laukoo, kiekko jää jonnekin Salon patjoihin) "OIOIOIOIOIOI! MAALI! AIAIAIAIAIAI!" (kiekko lipuukin hiljaa längistä verkon perukoille) Paras Mertsi-pätkä koskaan ikinä missään.

OT, mutta tämä, kuten pari sataa muutakin Mertarannan selostuspätkää äänitiedostoina, tuhoutuivat viime keväänä kovalevyni mukana. :/ Kyseisestä pelistä oli tallessa muitakin hienoja "kaappauksia" mutta minkäs teet.
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Hahhaa! Mukava lukea, että jollain muullakin on yhä ongelmia tämän ottelun lopun kanssa. Olen katsonut pätkää reilut 10 kertaa ja joka ikisellä kerralla olen lopettanut Suomen viimeiseen maaliin. Siihen astihan tuo on aivan loistavaa katsottavaa. Ehkä jonain päivänä pystyn jo jatkamaan loppuun asti.

Kumma juttu... Onkohan se sitten ihmispersoonasta kiinni tämä, koska itselläni ei tee lainkaan tiukkaa katsoa tuota loppuun. Nyt näin monen vuoden kuluttua tuo pupeltaminen lähinnä naurattaa ja on omalla perverssillä tavallaan hauskaa kuunnella, kuinka täydessä Jaffalassa tulee kuolemanhiljaisuus jokaisen Ruotsin maalin jälkeen...

Ei Antsa huonossa iskussa ollut näissäkään olympiakisoissa Varsinkin Ruotsi-pelissä mies oli liekeissä.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Tämä. Nyt ja ikuisesti. On upeaa kuunnella kuinka juoksussa kierrokset vähenevät, mutta Mertarannalla ne vain lisääntyvät ja miten mies pystyy hehkuttamaan Keskisalon suoritusta sydämensä kyllyydestä sortumatta kuitenkaan silmittömään mölinään, jota Anterolta on liian monta kertaa kuultu.

Menee suomalaisen selostushistorian timantteihin yhdessä Kyllösen Suzuka 1998 -hurmion, Tuomas Virkkusen Pedro-tarinan sekä Jarmo Lehtisen ja Reijo Jylhän Sotshin pariviestin voittoselostuksen kanssa.

Jääkiekosta Anzan paras veto on Ruotsi-puolivälierä vuodelta 2000.
 

Shard

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Tappara, Laine, Barkov
Tämä. Nyt ja ikuisesti. On upeaa kuunnella kuinka juoksussa kierrokset vähenevät, mutta Mertarannalla ne vain lisääntyvät ja miten mies pystyy hehkuttamaan Keskisalon suoritusta sydämensä kyllyydestä sortumatta kuitenkaan silmittömään mölinään, jota Anterolta on liian monta kertaa kuultu.

Menee suomalaisen selostushistorian timantteihin yhdessä Kyllösen Suzuka 1998 -hurmion, Tuomas Virkkusen Pedro-tarinan sekä Jarmo Lehtisen ja Reijo Jylhän Sotshin pariviestin voittoselostuksen kanssa.

Jääkiekosta Anzan paras veto on Ruotsi-puolivälierä vuodelta 2000.
Tuolle listalle ehdottomasti Grafiten maali Virkkuselta. Olen nähnyt pätkän kymmeniä kertoja ja kylmät väreet tulee vieläkin.
 
Onhan tuo eräänlainen selostamisen maailmanennätys, kun Mertaranta hehkutti sitä tasoitusta Venäjää vastaan kaksi sekuntia ennen loppua. Vaikka ei edes ollut pudotuspelivaiheen ottelu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös