Mertarannan ”ammattitaito”?

  • 286 949
  • 1 829
Suosikkijoukkue
Stadin kingi
Mä mietin, että nyt kun Mertaranta on kohta 30 vuotta ihan ansiokkaastikin Suomen pelejä MM-kisoissa selostanut, mutta jengi alkaa olla nyt kuitenkin jo lopen väsynyt eläke-ikäiseen Mersuun ja hänen fraaseihinsa Cmorella, ja ihan aiheesta eli aikansa kutakin lopultakin, niin mä mielelläni kuulisin jatkossa Alkiota sinivalkoisena äänenä maksukanavalla.

Mun mielestä Alkiolla on näkemys ja kokemus kiekosta kohdillaan ja osaa hehkuttaa tarvittaessa tunteella tilanteen tullessa, ja niin että Peräkylän Jormakin kokee positiivisia tuntemuksia ja heräämisen merkkejä omassa sielunmaisemassaan
 

avail

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Mun mielestä Alkiolla on näkemys ja kokemus kiekosta kohdillaan ja osaa hehkuttaa tarvittaessa tunteella tilanteen tullessa, ja niin että Peräkylän Jormakin kokee positiivisia tuntemuksia ja heräämisen merkkejä omassa sielunmaisemassaan
Samaa mieltä. Ja mitä tulee keskusteluun Mertarannan fraaseista, niin niinkin toimivia kun ne olivat vielä 90- ja 2000-luvuilla, ei Alkionkaan heitot ja tilannekomiikka lopulta häviä yhtään "prime-Antsalle".
 

Jari66

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Ukraina
Onkohan Mertsiranta oppinut lausumaan Björnisen oikein. Ihan kuin olisin ollut kuulevinani edellisessä pelissä, ettei Bjööninen enää pelaisi. Täytyy tänä iltana tarkkailla.
 

Tonnikala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Joskus aikuisiän alkupuolella olin tosi Anti-Mertsi kun kyllästyin sen juttuihin. Eipä tuo enää ole niin paljoa cmorella haitannut. Tiedä sitten onko tullut ikää vain lisää vai onko Mertsi vähän viilannut suoritustaan kohti muita selostajia.

Toki saa nähä kun tosipelit alkaa, että kuinka paljon negatiivista voivottelua tulee telkkarin kaijuttimista, jos suomi ei hallitse peliä 100-0.
 

Ziggy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Olikohan tämä Mertarannan osalta tässä, kun selosti Suomi-Kanada ottelun. Toivottavasti Mertsi pääsisi ansaitulle eläkkeelle ainakin kiekkohommista.
Ehkä jonain studioisäntänä voi vielä jatkaa, mutta selostushommat saisi jo jäädä.
 

Soutukorva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tosiaan. Ens vuonna ollaan Antti Vihtorin sinivalkoisen äänen varassa. Tiedä sitten onko se hyvä vai huono? Mertaranta on selostanut niin kauan kuin minä olen pelejä televisiosta seurannut.

Tänään Anteron selostus pisti oikeastaan harmittamaan. Liian negatiivinen sävy ja puusilmäisyys ei toimi mulle. - kaksin käsin ruuvataan. Eikä tule rangaistusta. Kyllä te tiedätte mistä puhun.

Parhaat vuodet jäi sinne Yleisradiolle. Kaikista puutteista huolimatta Mertsi on legendaarinen leijonamatsien tulkitsijana. Klippejä tullaan kelailemaan tästä eteenpäin vielä pitkään.

Top selostukset:
- Tuomaisen ruuvaus Ruotsin verkkoon jatkoajalla. Tuleeeee!
- Lauo Helminen lauo. Kaaaksi sekuntia aikaa. Aina nousee karvat pystyyn kun näen tuon.
 

Kuopionkukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Red Wings, ManU, Kups
Tosiaan. Ens vuonna ollaan Antti Vihtorin sinivalkoisen äänen varassa. Tiedä sitten onko se hyvä vai huono? Mertaranta on selostanut niin kauan kuin minä olen pelejä televisiosta seurannut.

Tänään Anteron selostus pisti oikeastaan harmittamaan. Liian negatiivinen sävy ja puusilmäisyys ei toimi mulle. - kaksin käsin ruuvataan. Eikä tule rangaistusta. Kyllä te tiedätte mistä puhun.

Parhaat vuodet jäi sinne Yleisradiolle. Kaikista puutteista huolimatta Mertsi on legendaarinen leijonamatsien tulkitsijana. Klippejä tullaan kelailemaan tästä eteenpäin vielä pitkään.

Top selostukset:
- Tuomaisen ruuvaus Ruotsin verkkoon jatkoajalla. Tuleeeee!
- Lauo Helminen lauo. Kaaaksi sekuntia aikaa. Aina nousee karvat pystyyn kun näen tuon.
Tuskin Antti kuitenkaan maikkarille selostaa
 

Kuopionkukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Red Wings, ManU, Kups
Mertsi on samanlainen legenda kuin Höyry aikoinaan. Valitettavasti molemmat vain rahtusen liian pitkään.
Mertsi ei kuitenkaan ole yhtä pihalla mitä Pentti Lindegren viimeisissä peleissään kun jotain Sveitsin liigaa selosti. Siellä tuli tasoitus maali ja jatkoaika niin linkku lopetteli lähetystä eikä reagoinut maaliin millään tavalla.
 

Petri1981

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, NFL, NBA, Valioliiga, UCL
Joskus 15 vuotta sitten kiinnitti vielä huomiota Mertarannan sekoiluihin, Nykyään ne suodattaa jotenkin automaattisesti. Näin se menee.
 

TheJackal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ilman Ville Peltosta ja Tobias Salmelaista
Joskus 15 vuotta sitten kiinnitti vielä huomiota Mertarannan sekoiluihin, Nykyään ne suodattaa jotenkin automaattisesti. Näin se menee.

Niitä tulee vaan niin paljon et suodattaminen on mahdotonta...

Tuo Cmoren automaattinen vastaus palautteeseen Mertarannasta vituttaa suoraan sanoen. Luokatonta asiakaspalvelua.
 

Joope

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins
Kiitos ja näkemiin. Vitutti oikeastaan enemmän kuin Suomen paska peli niissä parissa ottelussa, missä joutui kuuntelemaan.
 

Kampitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Wild, Avalanche
Kiitos ja näkemiin. Vitutti oikeastaan enemmän kuin Suomen paska peli niissä parissa ottelussa, missä joutui kuuntelemaan.
Kyllä. Virheitä enemmän minua haittaa tuo täysin hurmion ja tappiomielialan välinen ailahtelu ja varsinkin siitä tuo jälkimmäinen. Mies moralisoi pelaajien ratkaisuja ja kertoo ottelun ratkaisun tulleen vastustajan maalin jälkeen, vaikka peliä on vielä runsaasti jäljellä. Suomi oli tehoton, mutta ei minua ainakaan kiinnosta kuulla mitään selostajan uhriutumista ja kiukuttelua asiasta, kun omassakin suorituksessa olisi parannettavaa. En väitä että maajoukkuetta ja sen pelaajia ei saisi kritisoida, mutta jos tappiotilanteen syy on se, että Kakko päätti harhauttaa sen sijaan että olisi laukonut ja puolestaan Kanadan pelaaja päätti laukoa ja teki maalin, niin kyllä sen kritisoinnin voi silloin jättää muille. Kommentaattorit voivat sitten ruotia näitä erätauoilla.

Mertaranta oli 23 minuuttia ohjelmassa haastattelussa ja sanoi toistuvasti ettei hän anna pienintäkään painoarvoa negatiiviselle palautteelle. Ehkä olisi lopulta aika mennä vähän itseensä. Olisivat pitäneet miehen siellä maksullisena puolella. Oli aina ikävä yllätys kun Mertaranta selostikin ilmaispuolen pelin.
 

Pipolätkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Dallas
Eilen kun peliä kuunteli ja katseli silleen sivusilmällä niin silloin Mertaranta on ihan ok. Suodattuu jotenkin pois ne pahimmat puusilmäilyt. Muutenkin ainakin pitkän ajan jälkeen taas mertsiä kuunneltuani niin on sieltä onneksi tainnut ne pahimmat kebabkioskit, vanhat neidot ja matikanpyytäjät tippua matkalta pois?

Mutta joo, mielestäni olisi joutanut eläkkeelle jo vuosia sitten.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Eilen kun peliä kuunteli ja katseli silleen sivusilmällä niin silloin Mertaranta on ihan ok. Suodattuu jotenkin pois ne pahimmat puusilmäilyt. Muutenkin ainakin pitkän ajan jälkeen taas mertsiä kuunneltuani niin on sieltä onneksi tainnut ne pahimmat kebabkioskit, vanhat neidot ja matikanpyytäjät tippua matkalta pois?

Mutta joo, mielestäni olisi joutanut eläkkeelle jo vuosia sitten.
Ne pahimmat ovat pudonneet varmaan siksi, että mies on hidastunut ja siksi sanavarasto on entisestään yksipuolistunut ja alkanut jankata samoja vaarallisia, väkeviä ja pyyhkäisyjä, kun on täysi työ pysytellä edes auttavasti pelissä mukana.
 

RaumTiger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Kolla/Rauma Tigers, New York Rangers
Onhan se tavallaan jännä miten ihmisellä iän myötä mielipiteet muuttuu kun junnuna Mertaranta ja Saukkonen olivat ihan ylikylän ukkoja kun Mertarannan selostukset olivat kultaakiin kalliimpia ja Saukkonen paineli sillon vielä Hockey Nightin oransseissa ja oli myös EA Sportsin änäreissä mukana ja sitä hehkutettiin aina kavereitten kanssa mutta nykyään ei kyllä sitten enää suostu kumpaakaan näistä kahdesta kuuntelemaan...

Siviilissä herrat voivat olla mukaviakin tyyppejä mutta kyllä se aika selostuskopissa on valitettavasti mennyt jo heidän osaltaan mutta jos ovat mukamas kansan omia suosikkeja selostushommissa niin siellähän ne molemmat myös pyörii niin kauan kun sydän lyö.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös