Mertarannan ”ammattitaito”?

  • 286 567
  • 1 829

Ak13Ze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit, Ässät
Ai jaa..
Minusta nämä 'selostusriippuvaiset' ovat juuri niitä, jotka eivät lajin päälle ymmärrä.
Jokainen kokee tämän miten itse haluaa. Esimerkiksi minulle selostus on hyvinkin tärkeä asia. Koska yleensä samaan aikaan tulee pelattua PC:tä tai Xboxia ja hoki pyörii toisella puolella kämppää TV:n näytöstä, josta kuulen oikeastaan vain pelkät äänet. Joten minusta on ainakin mielyttävämpi kuunnella mitä siinä itse pelissä tapahtuu, kuin Mertsin täysin sisällötöntä horinointia siitä kuinka tyyliin "kädet tärisevät kuin ensitreffeilleillä, kun tyttöystävältä kysytään saako jo pitää kädestä kiinni".
 
Suosikkijoukkue
Tappara
Jokainen kokee tämän miten itse haluaa. Esimerkiksi minulle selostus on hyvinkin tärkeä asia. Koska yleensä samaan aikaan tulee pelattua PC:tä tai Xboxia ja hoki pyörii toisella puolella kämppää TV:n näytöstä, josta kuulen oikeastaan vain pelkät äänet. Joten minusta on ainakin mielyttävämpi kuunnella mitä siinä itse pelissä tapahtuu, kuin Mertsin täysin sisällötöntä horinointia siitä kuinka tyyliin "kädet tärisevät kuin ensitreffeilleillä, kun tyttöystävältä kysytään saako jo pitää kädestä kiinni".
Nyt tuli kaikkien aikojen fanin selvitys. Et siis katso peliä? Osta radio!
 

Ak13Ze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit, Ässät
Nyt tuli kaikkien aikojen fanin selvitys. Et siis katso peliä? Osta radio!
Omistan kyllä radion jonka kautta tulee kuunneltua jokainen Ässien peli. TV:stä laitan pyörimään vain Subin ja MTV:n ilmaismittelöt, joita meille kasuaali-katsojille sattumalta näytetään.
Mutta kiitos vinkistä, laitetaan korvan taakse muistiin että tarvii ostaa radio!
 

ijuka

Jäsen
Jokainen kokee tämän miten itse haluaa. Esimerkiksi minulle selostus on hyvinkin tärkeä asia. Koska yleensä samaan aikaan tulee pelattua PC:tä tai Xboxia ja hoki pyörii toisella puolella kämppää TV:n näytöstä, josta kuulen oikeastaan vain pelkät äänet. Joten minusta on ainakin mielyttävämpi kuunnella mitä siinä itse pelissä tapahtuu, kuin Mertsin täysin sisällötöntä horinointia siitä kuinka tyyliin "kädet tärisevät kuin ensitreffeilleillä, kun tyttöystävältä kysytään saako jo pitää kädestä kiinni".
Siis TV-selostuksessa oletetaan että katsoja katsoo peliä, joo. Radiota kannattaa kuunnella, sieltä tulee sellaista selostusta jossa oletetaan että katsoja ei näe kuvaa.

Ja totta puhuakseni, jos peli kiinnostaa niin vähän että siinä samalla on pakko XBoxia pelata, niin ehkä kannattaa vaan katsella maalikooste ottelun jälkeen. Turha siitä Liigasta on silloin maksaa.

edit: Jaa, katsot vain ilmaisia? Luulin että Mertsi on maksullinen.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
On turhauttavaa, jos katsoo peliä kuten @Ak13Ze ja Antero huutaa vaarallinen hyökkäys niin katsoja joutuu useimmiten turhaan nostamaan katseensa otteluun. Ei tapahdu sitä, mitä selostuksen perusteella uskoi näkevänsä.

Jos taas katsoo peliä koko ajan niin ottaa päähän, kun näkee kaikkea muuta kuin mitä selostaja väittää tapahtuvan.
 
Viimeksi muokattu:

1000

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara 2.0, Sasha & Patu
Ai jaa..
Minusta nämä 'selostusriippuvaiset' ovat juuri niitä, jotka eivät lajin päälle ymmärrä.
Mertsin selostukset eivät kuvasta sitä, mitä kentällä oikeasti tapahtuu. Saattaa olla ”valtaisaa ryöpytystä”, vaikka todellisuudessa hyökkäävä osapuoli on pyörinyt kulmissa toista minuuttia. Tähän päälle esim. ”Tappara on lähtenyt sekoittamaan kenttiä”, vaikka todellisuudessa vaihtokieppi on vielä kesken jne. Ihan perushommia.
 

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Hämmästelin lauantaina ääneen sitä, että miten Antero on yhtäkkiä oppinut ääntämään Johan Motinin nimen oikein lausuttuaan kaksi vuotta "muuttin". (Tämä on tainnut korjautua jo tämän kauden alusta, mutta joka tapauksessa.)

Viisas vaimoni tajusi, että voi olla, että Mertaranta ei ehkä olekaan kyvytön myöntämään virheitään tai tekemään toimintaansa muutoksia. Ongelma vain on se, että esimerkiksi katsojapalautetta tulee niin valtavasti, että hänellä menee todella paljon aikaa ongelmien korjaamiseen.

Ajatelkaa nyt itse: jokaisen duunipäivä jälkeen lyödään kouraan sellainen parinsadan kohdan korjauskehotuslista. Osittain toki samanlainen joka matsin jälkeen. Mutta jos nyt se muuttin on ollut listan hännillä aikoinaan, kestäähän siinä että sen saa fiksattua!

Ai niin, ihan kuin yli maalin menevät laukauksetkaan eivät enää olisi matalia. Voisiko Mertarannasta tulla vielä kelpo liigaselostaja noin vuoteen 2040 mennessä?
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans, Dallas Stars, Leksands IF
Hämmästelin lauantaina ääneen sitä, että miten Antero on yhtäkkiä oppinut ääntämään Johan Motinin nimen oikein lausuttuaan kaksi vuotta "muuttin". (Tämä on tainnut korjautua jo tämän kauden alusta, mutta joka tapauksessa.)

Viisas vaimoni tajusi, että voi olla, että Mertaranta ei ehkä olekaan kyvytön myöntämään virheitään tai tekemään toimintaansa muutoksia. Ongelma vain on se, että esimerkiksi katsojapalautetta tulee niin valtavasti, että hänellä menee todella paljon aikaa ongelmien korjaamiseen.

Ajatelkaa nyt itse: jokaisen duunipäivä jälkeen lyödään kouraan sellainen parinsadan kohdan korjauskehotuslista. Osittain toki samanlainen joka matsin jälkeen. Mutta jos nyt se muuttin on ollut listan hännillä aikoinaan, kestäähän siinä että sen saa fiksattua!

Ai niin, ihan kuin yli maalin menevät laukauksetkaan eivät enää olisi matalia. Voisiko Mertarannasta tulla vielä kelpo liigaselostaja noin vuoteen 2040 mennessä?
Milloinkohan Mertsi oppii lausumaan vielä Bjöönisen oikein? Tulevan kevään MM-kisoissa tämä kysymys saattaa tulla taas ajankohtaiseksi
 

Kuopionkukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Red Wings, ManU, Kups
Täällä haukutaan mertsiä välillä ihan aiheestakin mutta miksi helvetissä täällä ei ole Mika Saukkosesta samanlaista mesoamista? Sissons oli Sisöörs ja Max Görtz meni Mark Götzinä. Kantola ja Kontiola meni ainakin kahdesti sekasin ja kerran meni kieli solmuun kun molemmat väänsi kiekosta niin sieltä Saukkosen suusta tuli joku ihme Kantiola. Tämä kaikki yhen helvetin erän aikana :D
 

Loorz15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit | Huuhkajat | Teuvo Teräväinen
Täällä haukutaan mertsiä välillä ihan aiheestakin mutta miksi helvetissä täällä ei ole Mika Saukkosesta samanlaista mesoamista? Sissons oli Sisöörs ja Max Görtz meni Mark Götzinä. Kantola ja Kontiola meni ainakin kahdesti sekasin ja kerran meni kieli solmuun kun molemmat väänsi kiekosta niin sieltä Saukkosen suusta tuli joku ihme Kantiola. Tämä kaikki yhen helvetin erän aikana :D
Pelkkä arvaus, mutta ehkä siksi, koska Saukkonen ei ole ikinä ollut mikään "koko kansan" suosikki, vaan aina vähän sellanen reppana-selostaja jota ei muutenkaan oteta tosissaan hommissaan. Mertsi taas on nostettu jalustalle, jonka takia luonnollisesti saa enemmän kritiikkiä osakseen.
 

Satunnainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Täällä haukutaan mertsiä välillä ihan aiheestakin mutta miksi helvetissä täällä ei ole Mika Saukkosesta samanlaista mesoamista?
Huonohan se on, mutta ei ole räikeästi puolueellinen (vrt. Mertaranta ja Pelicans) ja suostuu myös ottamaan vierelle asiantuntijan, ja silloin tietysti yhteenlaskettu taso nousee (Mertarantahan ei suostu). Ja totta kai myös @Loorz15 mainitsema, että Saukkosta ei ole ikinä hehkutettu minään suurena sinivalkoisena selostajaäänenä.
 

Kuopionkukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Red Wings, ManU, Kups
Huonohan se on, mutta ei ole räikeästi puolueellinen (vrt. Mertaranta ja Pelicans) ja suostuu myös ottamaan vierelle asiantuntijan, ja silloin tietysti yhteenlaskettu taso nousee (Mertarantahan ei suostu). Ja totta kai myös @Loorz15 mainitsema, että Saukkosta ei ole ikinä hehkutettu minään suurena sinivalkoisena selostajaäänenä.
No ei tuo Sarajevon Pekka kyllä tasoa nosta. Tylsää kuunneltavaa.
 

angnus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Milloinkohan Mertsi oppii lausumaan vielä Bjöönisen oikein? Tulevan kevään MM-kisoissa tämä kysymys saattaa tulla taas ajankohtaiseksi
Peeeeetman on myös hankala sukunimi lausua.
 

Lankershim

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Detroit Red Wings, Los Angeles Dodgers
Perkele tuo Mertsin tapa innostua pelkästään siitä, että hyökkäävä joukkue ylittää siniviivan on ärsyttävä. Näin ottelua paskan streamin välityksellä katselevana tulee jatkuvasti saatua minislaageja, kun itse kiekkoa on usein vaikea nähdä.
 

p_3ksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TBL, Jukurit
Mertsihän onnistunut ihan kohtuullisesti tänään, hienoa! Nyt jätät ne sekoilut jatkossakin vaan vähemmälle niin kyllä tästä vielä hyvä aihio saadaan.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Näin Kerhon kannattajana huolestuttaa enemmän monen muun ammattitaito kuin Mertsin. Kerrankin lopetin pelin katsomisen muun kuin selostajan takia.
 

Oopi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Mertarannalla on ääni, jota on mukava kuunnella. Kaikki muu on mielestäni selostuksessa ylimääräistä. Kai te itse näette, mitä pelissä tapahtuu televisiosta. Minulle riittää, että Mertsi luo tunnelmaa, eikä yhtään haittaa, jos joku nimi välillä vähän väärin menee. Vaan se on ennemminkin ihan söpöä, vähän hassua ja hyvin inhimillistä!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös