Mensan nettitesti - Mitäs tuli?

  • 37 222
  • 80

Mensan nettitestin tulos?

  • alle 100

    Ääniä: 5 3,8%
  • 100-105

    Ääniä: 0 0,0%
  • 106-110

    Ääniä: 0 0,0%
  • 111-115

    Ääniä: 1 0,8%
  • 116-120

    Ääniä: 30 22,9%
  • 121-125

    Ääniä: 39 29,8%
  • 126-130

    Ääniä: 32 24,4%
  • Yli 131

    Ääniä: 24 18,3%

  • Äänestäjiä
    131

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Suomen Mensan nettitesti on ainakin pohjaltaan samanlainen kuin Mensan oma virallinen testi joten eikun tuloksia pöytään.

Suomen Mensa ry

Testi sisältää 20 kuviopäättelytehtävää, jotka on ratkaistava enintään 8 minuutin aikana.

Itse sain tulokseksi 123. Mites muut JA-laiset?

-Tinke-80
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Tieteen Kuvalehden testistä sain kolmisen vuotta sitten - kun joku sen tänne linkitti - 135 pistettä. Joku taisi silloin mainita, että sen pisteet ovat yleensä olleet suunnilleen samat kuin Mensan testillä. Teen tuon linkittämäsi jossain välissä, tosin kuviopäättelyt eivät ole vahvin osa-alueeni...
 

JMA

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Itse sain tulokseksi 123. Mites muut JA-laiset?

-Tinke-80

"Älykkyysosamääräsi lienee enintään 120".

Puolet tehtävistä oli todella helppoja. Loppuja joutuikin sitten oikein pähkäilemään. Hyvä tulos minulle.
 

Lohipoika

Jäsen
Itse sain tulokseksi 123. Mites muut JA-laiset?

128.

Siten lienet älykkäämpi kuin 97 prosenttia väestöstä.

Älykkyysosamääräsi on suuntaa-antavan nettitestimme perusteella vain hieman alle Mensan pääsyrajan, mutta tuloksesi on korkea ja kannattaa tulla testiin.


Testi oli melko helppo ja sain mielestäni kaikkiin paitsi kolmeen viimeiseen varman vastauksen (aika loppui). Olenhan minä aina tiennyt olevani suhteellisen älykäs kaveri ja tämä testi vain varmisti olettamuksiani. Pitäisiköhän tässä joku kerta mennä oikeaan Mensan testiin?
 

Ignoramus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menneisyyden Pallo
"Älykkyysosamääräsi lienee enintään 120".

Sama, vaikkakin humalassa tehtynä. Mutta normaaliolosuhteissakin tulos olisi ollut todennäköisesti samaa luokkaa.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
137 tuli tulokseksi. Siinä Tieteen kuvalehden testissä tuli 140, joten yllättävää kyllä, melko samoja lukemia noista testeistä tulee, oletin, että tästä tulisi paljon alempi lukema.

Minäkö siis olen lähes nero?! Nyt masentaa maailman tila.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Testi oli melko helppo ja sain mielestäni kaikkiin paitsi kolmeen viimeiseen varman vastauksen (aika loppui). Olenhan minä aina tiennyt olevani suhteellisen älykäs kaveri ja tämä testi vain varmisti olettamuksiani. Pitäisiköhän tässä joku kerta mennä oikeaan Mensan testiin?

La 1.10.2011 VALTAKUNNALLINEN TESTIPÄIVÄ, testejä useilla paikkakunnilla, lisätietoja testikalenterista

Suomen Mensa ry

Itse olen menossa kaverini kanssa.

-Tinke-80
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Käytännössä aikalailla vastaavan mutta huomattavasti laajemman testin olen tehnyt vuosia sitten psykologien tms. valvonnassa ja tuolloin tulos oli 125 hujakoilla, kuten oli nytkin. Huomasin vaan, että nämä kuviopäättelytehtävät eivät ole oikein minun juttu, niissä meinaa tulla aina kauhea kiire ja hoppu - kuten tuli nytkin. Kokonaisuudessaan ihan ok tulos.

vlad.
 

Chambza

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Flyers
131, mutta taidan silti olla tyhmä, sillä käytin viimeiset 15 sekuntia viimeisen tehtävän tarkasteluun, mutta en sitten ehtinyt vastata siihen mitään. Olisi pitänyt arvata heti jotain ja katsoa sitten.
 

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
128, onnistuin jotenkin kumminkin valitsemaan äänestyksessä tuloksen 121-125. :D

Itselle nuo pähkäilytehtävät ovat suhteellisen mieluisia, tosin itselläkin tahtoi loppua aika kesken. Kolme viimeistä tein n. 20 sekunnissa, vilkaisin kuvat ja valitsin nopeasti jonkun.
 

Jeesus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
137 tuli tulokseksi. Siinä Tieteen kuvalehden testissä tuli 140, joten yllättävää kyllä, melko samoja lukemia noista testeistä tulee, oletin, että tästä tulisi paljon alempi lukema.

Millä perkeleellä sait 137, kun mulle tuli "135 tai enemmän; tämä on myös paras tulos, minkä tämä testi voi antaa."
 

Chambza

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Flyers
Huvikseni tein testin vielä uusiksi, jotta ehtisin vastata viimeiseenkin kysymykseen. Tällä kertaa testi antoi ilmoituksen "Tuloksesi: ÄÖ = noin 135, tai enemmän. <snip> Tämä on myös paras tulos, minkä tämä testi voi antaa."
137 tuli tulokseksi.
Jännä.

edit. Kappas, näköjään nopeuteni on testin teon lisäksi muutoinkin kehno, propsit Jeesukselle.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Millä perkeleellä sait 137, kun mulle tuli "135 tai enemmän; tämä on myös paras tulos, minkä tämä testi voi antaa."
No voi saatana. 134 minä tästä siis sain. Katselin tv:tä, kirjoitin tätä viestiä ja mitä vielä. Hyvä, että korjasit. Tule vaikka joku päivä valvomaan testiäni, niin toistan testin. Tieteen kuvalehden testin tein aikoinaan kahdesti, ensin tuli 137 ja seuraavana tai sitä seuraavana vuonna se 140.

No niin, tämä menee tietenkin säälittävien selitysten sarjaan mutta nyt kävi näin. Vaadin valvottua testiä. Eipä kyllä huvita Mensaan hakea, mitä siellä tekisi. Saisiko sillä jäsenyydellä pimppiä?
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
EDIT: poistetaan ettei perheen herkimmät suutu

123 näköjään tulos. Taisin päästä numeroon 14.
 
Viimeksi muokattu:

JJT

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Meikäläiselle tuli 128, mutta joskus taannoin Tieteen Kuvalehden vastaavasta testistä tuloksena oli puolestaan 131. Toisinaan olen miettinyt, että pitäisikö sitä ihan piruuttaan käydä Mensan pääsykokeissa. Tosin, viimeistään tätä ketjua lukiessa haiskahtaa yhä enemmän siltä, että nuo nettitestit on tarkoituksella tehty helpoiksi, että porukka menisi pääsykokeisiin ja pulittaisi sen 30 euroa...
 

JMA

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
137 tuli tulokseksi. Siinä Tieteen kuvalehden testissä tuli 140, joten yllättävää kyllä, melko samoja lukemia noista testeistä tulee, oletin, että tästä tulisi paljon alempi lukema.

Minäkö siis olen lähes nero?! Nyt masentaa maailman tila.

Juttujasi luettua rohkenen epäillä suuresti tulostasi. Hieman on kusetuksen makua.

edit: aaa olinpa myöhässä. Kirjoitettuna oli jo pitkään mutten iltapalan laiton ohella muistanut lähettää tekstiä. Paskaa siis puhuit, eipä tuossa selittelyt nyt kyllä auta :D
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
128, mikä on alle aiempien testitulosten, jotka ovat heiluneet välillä 131-148. Itselle jäi aikaa reilusti yli minuutti viimeisen kyssärin jälkeen, joten tein mahdollisimman nopeasti, jota tässä testissä ei ilmeisesti hyvitetä. Noissa aiemmissa kokeissa on nopeammasta vastausajasta annettu lisäpisteitä. Tämän testin uudelleen tekeminen käyttämällä koko kahdeksan minuuttia ei sitten kyllä anna oikeaa kuvaa.

Tosin tuo korkein tulos tuli testistä, jonka pätevyydestä en itse tullut kauhean vakuutuneeksi. Arvioin siis olevani jossain Mensa alarajan tienoilla.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Juttujasi luettua rohkenen epäillä suuresti tulostasi. Hieman on kusetuksen makua.

edit: aaa olinpa myöhässä. Kirjoitettuna oli jo pitkään mutten iltapalan laiton ohella muistanut lähettää tekstiä. Paskaa siis puhuit, eipä tuossa selittelyt nyt kyllä auta :D

Tuosta tuli mieleen yksi kollega kesäduunista joskus 90-luvulta, keskusteltiin golfista ja kaverilla oli aina paha pätemisen tarve asiassa kuin asiassa, kun sanoin että händärini oli 38 (olin juuri aloitellut) niin kaveri tähän totesi että hän on nostanut händärinsä johonkin 60:n paikkeille mutta olisi kuulemma suurempikin jos kerkeisi pelata enemmän.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
EDIT: poistetaan ettei perheen herkimmät suutu

123 näköjään tulos. Taisin päästä numeroon 14.
Se ensimmäinen tulos olisi selittänyt monta asiaa!!!

Kun kaikki ländää tohon 123 (mäkin, joku viis tais jäädä vastaamatta) tai ylemmäs, voidaan kysyä onko tässä hommassa mitään järkeä, kertooko se oikeasti mitä se lupaa kertovansa, miksei kukaan ikinä ole tyhmä kuin saapas? No, ok, kuka nyt sen viitsisi julkisesti vielä kertoa testitulosten kera mutta silti...

"I took an IQ test and the results were negative..."
 

tombraider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Maksimissaan 120, eli kaikki intiaanit ei ole tombraiderin kanootissa. Ei saatana noita kuviotehtäviä. Lopussa olin ihan pihalla, mutta niinhän se tuloskin osoitti.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
121 näin keskiyön tienoilla. Huomasin, etten oikein jaksanut keskittyä kunnolla, joten aika loppui kesken.

Yritän joskus virkeämpänä uudestaan.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Juttujasi luettua rohkenen epäillä suuresti tulostasi. Hieman on kusetuksen makua.
Juu, ei auta selittelyt. Oikeasti sain tuosta testistä 56 ja tekstin "Olet täysin vajokki, kirjoittanet jostain suljetusta laitoksesta mutta JYP-fanien keskuudessa olisit älykkö".

Lisäys: Tein testin huonolla motivaatiolla sillä tavalla puoliveltolla vedellen uudelleen mutta tällä kertaa tulokseksi tuli 131 ja teksti: Siten lienet älykkäämpi kuin 98 prosenttia väestöstä, mikä on täsmälleen Mensan jäsenyyskriteeri. Kannattaa tulla testiin!.
Kukahan urpo tuon tekstin on kirjoittanut, ei kysymysmerkin jälkeen tule enää pistettä...
 
Viimeksi muokattu:

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
128, mikä on alle aiempien testitulosten, jotka ovat heiluneet välillä 131-148. Itselle jäi aikaa reilusti yli minuutti viimeisen kyssärin jälkeen, joten tein mahdollisimman nopeasti, jota tässä testissä ei ilmeisesti hyvitetä. Noissa aiemmissa kokeissa on nopeammasta vastausajasta annettu lisäpisteitä. Tämän testin uudelleen tekeminen käyttämällä koko kahdeksan minuuttia ei sitten kyllä anna oikeaa kuvaa.

Niin ja nuo testien antama pistemäärä ei kerro välttämättä mitään koska niissä käytetään välillä eri keskihajontoja. Yleisimmät ovat 15 ja 24. Ja Mensan rajahan on kahden keskihajonnan verran keskiarvon 100 yläpuolella. Periaatteessa tämä tarkoittaisi siis sitä että 2% väestöstä otetaan Mensaa. Todellisuudessa sinne pääsee kuitenkin hieman helpommin sillä Mensan testiä ei normalisoida tarpeeksi usein.
Toisekseen Mensan testi ei ole tarkka. Se on kyllä varsin hyvin suuntaa antava, mutta arvaamalla tai "väärällä logiikalla" vastaamalla voi nostaa/laskea pistemäärää siitä todellisesta jonkin verran. Testattavan henkilön vireystila (väsymys, keskittymiskyky) vaikuttavatkin sitten testin tulokseen jo merkittävästi.
Viimeinen asia on myytti älykkyyden kehittämisestä. No joo, älykkyys on jossain määrin synnynnäistä, mutta sitä voi jonkin verran kehittää. Noissa palikkatesteissä oppii etsimään tiettyjä toistuvia kaavoja. Yleisimmät lienevät kuvioden kierto, kulmien määrä sekä kuvioilla tehtävät "yhteen- ja vähennyslaskut".



Tällaisilla foorumeilla kun asiaa kysyy niin aina mensakelpoisia ihmisiä löytyy enemmän kuin normaalijakauman mukaan pitäisi. Osasyynä on ihmisten tarve liioitella ja tuoda itseään esille. Kun ihminen sanoo jotain, niin hän hyvin usein pyöristää ja liioittelee suuntaan tai toiseen
"Saa mensan testistä 130" - oikea tulos oli 125.
"Painaa 80kg" - oikea paino lähemmäs 90
"Peniksen pituus on noin 20cm" - oikea pituus 16cm
"On HIFK-fani" - oikeasti kannustaa vain Bluesia

Toinen syy tähän on se, että älykkyystestikyselyihin eivät yleensä vastaa ne totaali-idiootit joilla ei ole mitään mahdollisuuksia saavuttaa hyvää tulosta testistä. Jos siivoaa joukosta pahimmat pahvipäät, niin älykkyys ei tunnukaan enää niin vieraalta. Veikkaisin että esim akateemisesti koulutetuista Mensan testin läpäisee n.20%. En väitä että koulutus olisi yhtä kuin älykkyys ja etteikö perskarvaduunarilla olisi mahiksia testin läpäisyyn. Olihan esim suurimman mensan testituloksen saanut ihminen joku maajussijenkki. Youtubessa oli siitä joku juttukin. Mutta pakostikin sivistys tekee ihmisestä ainakin jossain määrin fiksumman.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös